Kirjoittaja Aihe: Sateenvarjot  (Luettu 20673 kertaa)

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Sateenvarjot
« : 29.11.09 - klo:18:49 »
Nyt Suomen talven lähestyessä saattaisi olla sopiva aika keskustella sateenvarjoista. Muistelisin että joskus on näistäkin juteltu täällä, mutta nopean haun perusteella en löytäny keskustelua (ehkä en vaan osaa). Jos aiheesta on jo keskustelu, voi tämän ketjun toki poistaa.

Sateenvarjon hankinta lienee viimeistään nyt ajankohtainen. Pääsääntöisesti olen selvinnyt ilman sateenvarjoa, kiitos APC:n kohtuullisen härskin parka-mallisen sadetakin, mutta varjon hankinta voisi olla ihan hyvä juttu kuitenkin. Helsingin talvet nyt ovat mitä ovat.

Keikarilaisilta kaipaisinkin nyt suosituksia kohtuuhintaisista mutta edustavista sateenvarjoista. Swaine Adeney Briggin varjot ovat kovin tyylikkäitä, mutta olen sen verran pessimisti että tiedän jossain vaiheessa hävittäväni/rikkovani sateenvarjoni. Tämän takia hintaluokan suhteen ehkä alle satanen olisi kohtuullisempi.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #1 : 29.11.09 - klo:19:06 »
Minulle sateenvarjo on ikävä kyllä vielä ollut lähes pelkkä käyttöesine, enkä ole sen hankintaan jaksanut tuhlata kovin paljoa vaivaa ja rahaa. Tämä nyt ei tietenkään tarkoita, että käyttäisin jotain firman sponsoroimaa hirvittävällä pinkillä logolla varustettua vekotinta. Muistaakseni nykyisen varjon olen ostanut jostain suuresta tavaratalosta, olisikohan jopa Stockmann ollut kyseinen kauppa. Musta varjo-osa ja puun värinen runko ja kahva, päässä kuparinen vahvike huonotapaisten kouluttamiseksi. Pitää vettä eli käy sateenvarjosta erinomaisesti. Toki joskus voisin harkita ostavani myös tuollaisen premium-valmistajan sateenvarjon, hienoja tekeleitä kieltämättä.

JMK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 289
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #2 : 29.11.09 - klo:20:39 »
Komppaan Elenkhosta, sateenvarjoni kärsivät joka vuosi pelottavia tappioita.

Nyt on ollut käytössä Stockmannilta haettu Top-Tip. Tummanruskea puukahva, musta varjo-osa, mahdollisimman vähän liikkuvia osia (ei "liipaisinta" vaan itse pitää työntää varjo auki). Taisi maksaa 19,90 €.
If I am occasionally a little overdressed, I make up for it by always being immensely overeducated.

ttj

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #3 : 30.11.09 - klo:00:09 »
Suosituksia en sen kummemmin osaa antaa, mutta sellainen käytännön juttu tuli James Smith & Sonsin sateenvarjoa hankkiessa, että käsimatkatavarana pitkää sateenvarjoa voi olla hivenen vaikea lentokoneeseen saada. Ainakaan itse en kyennyt riittävän vakuuttavasti argumentoimaan, että pitkä sateenvarjo tulisi rinnastaa kävelykeppiin, jollaisen lentoyhtiö olisi sallinut. Lopputuloksena upouusi sateenvarjo ruumaan ja pienillä kolhuilla varustettuna Suomeen.

Eli: kannattaa harkita joko tilaamista tai paikan päältä postittamista lentokoneissa raahamisen sijaan, jos päätyy hankkimaan sateenvarjoja ulkomailta...
Those are my principles. If you don't like them I have others.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #4 : 30.11.09 - klo:08:22 »
^ ikävää, hyvin ikävää. Mietin samaa taannoisella reissullani ja onneksi jätin varjoin ostamatta. Jälkeenpäin olisi voinut harmittaa.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #5 : 30.11.09 - klo:09:46 »
Komppaan Elenkhosta, sateenvarjoni kärsivät joka vuosi pelottavia tappioita.

Uskon itse menetelmään: jos sateenvarjo on riittävän arvokas siitä tulee pidettyä huolta. Itsellä käytössä isoisältä peritty varjo. Merkkiä en tiedä, mutta arvioisin että on peräisin 1960 luvulta.

tweedster

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #6 : 01.12.09 - klo:15:21 »


Wahlmanilla oli ennen hienoja sateenvarjoja myynnissä. Nyt kauppaa ei enää ole olemassa. Niistä yli satasen sateenvarjoista: The Chap lehden nettisivuilla suositeltiin myös brittiläisiä Foxin sateenvarjoja:

http://www.foxumbrellas.co.uk/

"It's better to be a Young Fogey, than an Ageing Trendy" -Gavin Stamp

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #7 : 01.12.09 - klo:15:27 »
Eikö se ole enää Sofiankadulla?
http://www.wahlman.fi

tweedster

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #8 : 01.12.09 - klo:15:54 »
Eikö se ole enää Sofiankadulla?
http://www.wahlman.fi

Kas vain, kiitos sinulle Calle! Silloin kun Wahlman lopetti Esplanadilla, se ilmoitti jatkavansa enää tohtorinhattujen ym. valmistamista pienimuotoisena tilaustyönä pienemmissä tiloissa. Kyllähän minä olen tiennyt että se on Sofiankadulla edelleen, mutta en ole tajunnut että he ovat taas uudelleen todella alkaneet myydä hattuja. Kiitos sinulle tiedosta! Pitääpä joku päivä käväistä katsomassa.
"It's better to be a Young Fogey, than an Ageing Trendy" -Gavin Stamp

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #9 : 01.12.09 - klo:20:40 »


Wahlmanilla oli ennen hienoja sateenvarjoja myynnissä. Nyt kauppaa ei enää ole olemassa. Niistä yli satasen sateenvarjoista: The Chap lehden nettisivuilla suositeltiin myös brittiläisiä Foxin sateenvarjoja:

http://www.foxumbrellas.co.uk/



Omani tulen todennäköisesti hankkimaan Foxilta, sillä hinta-laatusuhde on upea.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #10 : 01.12.09 - klo:20:50 »
Ferestä löytyy T&A:n sateenvarjoja. Itselläni on ollut nyt kaksi vuotta hyvin ahkerassa käytössä ja voin suositella vahvasti. Mukavana yksityiskohtana voi mainita tammisessa kahvassa olevat oksanjäljet. Helsingistä en tiedä muuta kauppaa, josta kunnon varjoja löytyy, kiinnostuksessa olisi whangee-kahvainen seuraaksi.
Great minds think alike - fools never differ.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #11 : 01.12.09 - klo:22:03 »
Mihinkähän hintaluokkaan T&A:n sateenvarjot sijoittuvat?

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #12 : 01.12.09 - klo:22:15 »
Muistaakseni se oli noin satasen. Mutta taisin saada siihen hieman alennusta koska olivat sillä(kin) kertaa hieman epäonnistuneet toimituksessa.
Great minds think alike - fools never differ.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #13 : 02.12.09 - klo:09:15 »
Ah, sateenvarjo! Tuo poroporvarillisuuden inha tappara!
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Sateenvarjot
« Vastaus #14 : 02.12.09 - klo:19:05 »
Ei ole muistaakseni yhtään hävinnyt eli uskaltuduin hankkimaan hieman tyyrimmän Tumin lyhyen automaattimallin. Voipi rehellisesti sanoa, että laatu on selvästi parempi kuin halpisversioissa, esim. aukaisumekanismi on napakka, viimeistely hyvää ja käsilenkki on erinomainen. Joskus taannoin minulla oli  open-close pikkuvarjo, joka toimi hyvin (harmi kun en muista merkkiä).

Minulla on myös Versacen joskus ulkomailta tuotu iso varjo. Iso varjo on kiva esine, mutta aika hankala, kun käy kaupoissa/ravintoloissa. Mutta jos joskus hankkisi elegantin brittiläisen.
Nemo propheta in patria