Kirjoittaja Aihe: Solmiosta ja solmukkeista.  (Luettu 29495 kertaa)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #45 : 27.03.11 - klo:18:53 »
Itselle ne villaiset oli se syy tilata. Silkkisiä kun on tarjolla missä vaan, mutta villaisia yms erikoisempia ei oikein mistään löydä.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #46 : 28.03.11 - klo:20:30 »
Onko kukaan tilaamassa thetiebarista lähiaikoina solmukkeita. Joku aika sitten tilasin 5 kpl enkä viitsisi maksaa uudelleen 25 $ postimaksuja yhden solmukeen takia. Voisin ottaa osaa tilaukseen, kun sinne on nyt ilmestynyt timanttirusetit.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #47 : 28.03.11 - klo:21:58 »
Tässä muuten vielä kuvat niistä mitä tilattiin The Cordial Churchmanilta. Jotain osvittaa saa ehkä näistäkin.

Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #48 : 28.03.11 - klo:22:23 »
Onko kukaan tilaamassa thetiebarista lähiaikoina solmukkeita. Joku aika sitten tilasin 5 kpl enkä viitsisi maksaa uudelleen 25 $ postimaksuja yhden solmukeen takia. Voisin ottaa osaa tilaukseen, kun sinne on nyt ilmestynyt timanttirusetit.

Saattaisin olla kiinnostunut yhteistilauksesta.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #49 : 28.03.11 - klo:23:07 »
Onko kukaan tilaamassa thetiebarista lähiaikoina solmukkeita. Joku aika sitten tilasin 5 kpl enkä viitsisi maksaa uudelleen 25 $ postimaksuja yhden solmukeen takia. Voisin ottaa osaa tilaukseen, kun sinne on nyt ilmestynyt timanttirusetit.
Saattaisin olla kiinnostunut yhteistilauksesta.

Minulla olisi Tie-hävittäjäkuskien baarista kiinnostusta muutamalle solmiolle ja taskuliinalle, joten jos postimaksut saa järkevästi jaettua niin kiinnostaisi. Viimeeksihän nämä menivät Chuckin kautta, nyt ei taida olla Atlantin takaista kontaktia välikädeksi?
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

zeta

  • Kisälli
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #50 : 28.03.11 - klo:23:28 »
Onko kukaan tilaamassa thetiebarista lähiaikoina solmukkeita. Joku aika sitten tilasin 5 kpl enkä viitsisi maksaa uudelleen 25 $ postimaksuja yhden solmukeen takia. Voisin ottaa osaa tilaukseen, kun sinne on nyt ilmestynyt timanttirusetit.
Saattaisin olla kiinnostunut yhteistilauksesta.

Minulla olisi Tie-hävittäjäkuskien baarista kiinnostusta muutamalle solmiolle ja taskuliinalle, joten jos postimaksut saa järkevästi jaettua niin kiinnostaisi. Viimeeksihän nämä menivät Chuckin kautta, nyt ei taida olla Atlantin takaista kontaktia välikädeksi?

Täälläkin olisi kiinnostusta muutamalle neulesolmiolle ja taskuliinalle.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #51 : 29.03.11 - klo:11:20 »
Viimeeksihän nämä menivät Chuckin kautta, nyt ei taida olla Atlantin takaista kontaktia välikädeksi?

Himmeä kasa tuli silloin kyllä tavaraa laitettua tulemaan...

euno

  • Kisälli
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #52 : 20.04.11 - klo:19:13 »
Kyselinkin jo tuolla "kysy ja opi"-ketjussa solmukkeista, ja tänään Helsingin keskustassa käydessäni katselin solmukkeidenkin perään. Kurjaa oli tarjonta.

Stockmannilla oli aivan muutama itse solmittava solmuke, loput olivat valmiiksi tehtyjä. No ei siinä mitään, jatkoin matkaa Sokokselle. Kysyin ystävälliseltä myyjättäreltä solmukevalikoimasta, jolloin vastaukseksi sain hämmentyneen ilmeen kera utelun että mikä se sellainen solmuke on. Selitettyäni että etsiskelen rusettia, kysyi myyjätär että millainen smokki minulla on. Kerrottuani että haluaisin solmukkeen yo-juhliini tumman puvun kanssa myyjätär katsoi minua oudoksuen ja ilmoitti ettei kyseinen tapa ole aivan "normaalia". Lopuksi kuitenkin minut vietiin solmukehyllylle, jossa kaikki solmukkeet olivat todella korkeakiiltoisia, satiinisia, valmiiksi solmittuja, ilmeisesti smokin kanssa pidettäviä. Kysyin että miksi Sokoksella ei ole itse solmittavia malleja lainkaan, ja sain vastaukseksi etteivät suomalaiset miehet osaa solmia niitä. Jahas. Kiitin palvelusta ja lähdin pettyneenä kotiin. Löysin sentään reissullani pari kauluspaitaa ja vaaleat housut kesäksi, mutta solmuke pitää ilmeisesti katsoa netistä.

Alkaa tuntua siltä että Suomen solmukekulttuuri on rappiotilassa. Saattaisipa noita löytyä jostain paremmista vaatetusliikkeistä, mutta kuvittelisin että hinnatkin karkaavat ulottumattomiini. Suomen kivijalkakauppojen tarjonta on tylyä tälläiselle alkupisteessä olevalle klassisen tyylin tavoittelijalle.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #53 : 20.04.11 - klo:20:10 »
Eties:sta (eties.it) löytyy valikoimaa. Oletan että haet yksiväristä etkä madraskuvioista kun kerran juhlista on kyse.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #54 : 20.04.11 - klo:22:56 »
Eties:sta (eties.it) löytyy valikoimaa. Oletan että haet yksiväristä etkä madraskuvioista kun kerran juhlista on kyse.
Varmaan nimenomaan madrasta, sellaita tuolla aikaisemmin suositeltiinkin. Itse en kyllä muutenkaan suosi juuri yksivärisiä solmukkeita, tosin aika harvoin myöskään yksiväristä kravattia. Madras sopii ihan kivasti kesä yo juhliin.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #55 : 21.04.11 - klo:09:19 »
jatkoin matkaa Sokokselle. Kysyin ystävälliseltä myyjättäreltä solmukevalikoimasta, jolloin vastaukseksi sain hämmentyneen ilmeen kera utelun että mikä se sellainen solmuke on. Selitettyäni että etsiskelen rusettia, kysyi myyjätär että millainen smokki minulla on. Kerrottuani että haluaisin solmukkeen yo-juhliini tumman puvun kanssa myyjätär katsoi minua oudoksuen ja ilmoitti ettei kyseinen tapa ole aivan "normaalia".

Hah hah! Osuuskauppa veti taas pisteet kotiin, tämä tarina peittoaa kirkkaasti aikaisemmat sekoiluni mm. Prismassa josta olin piipputupakkaa ostamassa. Kolme myyjää ei edes tiennyt mitä se on, kaksi ei tiennyt mikä piippu on ja kolmas arveli, että samassa rakennuksessa oleva Alko saattaisi myydä tätä mysteerituotetta.

Niskalaukaus.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #56 : 21.04.11 - klo:09:21 »
Prismassa josta olin piipputupakkaa ostamassa. Kolme myyjää ei edes tiennyt mitä se on, kaksi ei tiennyt mikä piippu on ja kolmas arveli, että samassa rakennuksessa oleva Alko saattaisi myydä tätä mysteerituotetta.

En usko.
Suositellaan täysraittiutta.

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #57 : 21.04.11 - klo:19:31 »
Mikäli madrassolmukkeen välttämättä tahtoo Suomesta hankkia, niin Helsingin Stockalla oli Ralph Laurenin osastolla ainakin kuukausi sitten pari kappaletta naurettavaan 69 tai 79 euron hintaan. Suosittelenkin The Cordial Churchman -nettikauppaa. Yhteistilauskin on meneillään.

Puuvillasolmukkeet on loistavia rennompien kesäisten irtohousujen ja -takin kanssa. Täytynee laittaa MTOP-ketjun kuvia, mitä on ollut päällä tällä viikolla. Keräsi kyllä katseita!
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #58 : 21.04.11 - klo:22:11 »
Tässä oli aika hauska juttu solmukkeista:

http://www.nytimes.com/2005/06/26/fashion/sundaystyles/26BOWTIE.html?pagewanted=1&_r=1

But perhaps most of all, wearing a bow tie is a way of broadcasting an aggressive lack of concern for what other people think.

"The biggest advantage to wearing a bow tie is when you spill your coffee, it just gets on your shirt and not your $90 tie," Mr. Freedman said.

Itse en ole ihan valmis vielä eksperimentoimaan rusetilla, mutta ehkä sekin päivä tässä vielä koittaa. Viimeksi taisi olla kaulassa omissa häissä kauan, kauan sitten.



Keep Calm and Carry On.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Solmiosta ja solmukkeista.
« Vastaus #59 : 22.04.11 - klo:19:06 »

Kysyin että miksi Sokoksella ei ole itse solmittavia malleja lainkaan, ja sain vastaukseksi etteivät suomalaiset miehet osaa solmia niitä. Jahas. Kiitin palvelusta ja lähdin pettyneenä kotiin.

Ha! Täsmälleen saman kommentin sain Turun Sokokselta (Wiklund) ja olin silloin etsimässä ihan mustaa silkkistä solmuketta (silloin ja edelleenkin yleensä puhuin kyllä rusetista). Stockmannilla sanoivat, että on niitä silloin tällöin, mutta sinä päivänä oli vain valmiiksi solmittuja. Päädyin sitten tilaamaan mittojen mukaan tehdyn solmukkeen. Se säätövaraklemmarin puuttuminen tuo minusta kyllä kivan pienen lisän.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.