Kirjoittaja Aihe: Puku ilman solmiota  (Luettu 42457 kertaa)

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #45 : 08.08.11 - klo:15:35 »
Olisiko parempi vaihtoehto soittohommiin väljäkauluksisempi paita, nehrusta tulee mieleen intialaiset, kiinalaiset ja papit :)

Minulle tuli ekana mieleen Hercule Poirot ja 1900-luvun ensimmäiset kymmenet.

Ah, mutta se taitaakin olla taas yksi toinen kaulustyyppi?

Mitä tohon ascotiin tulee niin minä ajattelin laittaa vaaleansinisen ascotin kaulaan tulevissa tuttavan rippijuhlissa. Katsotaan kuinka ihmiset suhtautuvat. Ensimmäistä kertaa pitämässä moista asustetta olen nimittäin. Sitä "homohuivi" kommentointia varmaan hillitsee se että menen sinne tyttöystävän seurassa :P Pääasiallinen syy ascotin käyttämiseen on se että kaulani ei oikein kestä kovakauluksisia paitoja. Varsinkaan kravatin kanssa. Mutta vaikka niitä pitäisi auki niin illalla kaula on todella kipeä ja punaisen ärtynyt. Kokeiltu niin T.M Levinin Finest two-fold luxury paidalla kuin Stenströmin two-fold super cottonilla.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #46 : 08.08.11 - klo:16:18 »
Minulle tuli ekana mieleen Hercule Poirot ja 1900-luvun ensimmäiset kymmenet.

...tuolloin käytössä oli irtokauluspaita, johon herrasmiehet kiinnittivät kauluksen erillisillä napeilla, työväestö useimmiten jätti kauluksen pois mutta napitti paidan (jos työ vain salli). Nehru on sitten uudempi, outo keksintö.

Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Pasigo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #47 : 09.08.11 - klo:00:21 »
Nehrukaulus, hämärästi muistan sellaisesta jossain kuulleeni... Eikös noita Hercule Poirot- tyyppisiä pystykauluksia käytetty lähinnä rusettien ja solmukkeiden kanssa. Tuo paidan kuva jonka Ville laittoi näyttäisi sellaiselta.
Jonkinverran mustia pystykauluspaitoja on nähty, toimivat monissa, mutta ei tietenkään kaikissa tilanteissa rennompana vaihtoehtona pikkutakin alla. Jos on korumiehiä niin se antaa hyvän pohjan miesten kaulakorulle tai vastaalle koristeelle, enkä nyt tarkoita kriminaalihenkistä kultapanssariketjua.
Hypnon ehdotus isommasta kauluksesta on tietysti järkevin, ja sitä olenkin käyttänyt. Tosin paidan koko on silloin luokkaa teltta. Mittatilauspaita olisi se enemmän rahaa vaativa vaihtoehto.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #48 : 09.08.11 - klo:10:19 »
Tosin paidan koko on silloin luokkaa teltta. Mittatilauspaita olisi se enemmän rahaa vaativa vaihtoehto.

Kurkistus Modern Tailor ketjuun paljastaa, ettei kyseessä ole kallis operaatio jos hieman näkee vaivaa mittailuihin (tai käyttää ammattilaista, esim. räätäliä mittaamiseen).

http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=652.0 - aiheesta lisää.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #49 : 09.08.11 - klo:13:17 »
Eikös noita Hercule Poirot- tyyppisiä pystykauluksia käytetty lähinnä rusettien ja solmukkeiden kanssa.
No yleensä pystykauluksen kanssa taitaa olla solmuke, mutta mitä tässä tarkoitettiin että Hercule Poirot nähtiin irtokauluspaidassa ilman sitä kaulusta. Eli tuollaiseen paitaan (mitä ennen käytettiin paljonkin, nykyään vähemmän) sai kiinni juuri sellaisen kauluksen kun halusi. Suurin syy taisi olla kuitenkin se että paitaa itse ei tarvinnut pestä näin usein, pelkät kaulukset (ja yleensä myös kalvosimet jotka oli irroitettavat) ja tarpeen tullen vaihtaa uusiin koska ne myös kuluivat nopeiten rikki.

Esim tässä irtokauluspaitaa myynnissä: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200616895122&var=500019419988&ssPageName=STRK%3AMEWNX%3AIT#ht_2308wt_1141
Linkki Sproilylta.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Pasigo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #50 : 09.08.11 - klo:14:26 »
Hienoa, kiitos tuosta modern tailor -linkistä. Garderoobin päivitys oikeaan suuntaan on saanut oivallisen potkun kun tähän foorumiin tutustui. Tilaus lähti jo Herring Shoesille kengistä ja kohta pari vyötä pitää hankkia Equusilta.
Jatketaan hissukseen budjetin mukaan...

Andi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #51 : 11.08.11 - klo:00:07 »
Kravattihan lisää kaulan alueen lämpöeristystä, joka on kesän helteitä lukuunottamatta erittäin mukavaa täällä pohjolassa. Ja tämän se tekee käytännöllisesti paikallaan pysyen ja ilman hinttiliina-efektiä. Itse ainakin palelen helposti tuolta alueelta etenkin viimassa ja näin pitäisi aina olla jotain kaulaliinaa sinne kietomassa. Etenkin riittävän leveä ja housuihin saakka yltävä kravatti myös lisää lämpöeristystä paidan nappien ja puvun nappien alueelle koko yläosan pituudelta.

Kesälläkin kravatti tosin suojaa ylärintaa auringolta. Lieköhän tätä tarkoitusta varten olevan jotain erityisen kevyitä ja ohuita kravatteja?

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #52 : 11.08.11 - klo:10:42 »
^ Kravatti suojaa ylärintaa auringolta? Mitä?
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #53 : 11.08.11 - klo:10:52 »
Kravattihan lisää kaulan alueen lämpöeristystä, joka on kesän helteitä lukuunottamatta erittäin mukavaa täällä pohjolassa. Ja tämän se tekee käytännöllisesti paikallaan pysyen ja ilman hinttiliina-efektiä. Itse ainakin palelen helposti tuolta alueelta etenkin viimassa ja näin pitäisi aina olla jotain kaulaliinaa sinne kietomassa. Etenkin riittävän leveä ja housuihin saakka yltävä kravatti myös lisää lämpöeristystä paidan nappien ja puvun nappien alueelle koko yläosan pituudelta.

Kesälläkin kravatti tosin suojaa ylärintaa auringolta. Lieköhän tätä tarkoitusta varten olevan jotain erityisen kevyitä ja ohuita kravatteja?

Itse en kyllä ymmärrä, miten solmio edes etäisesti korvaisi kaulaliinan jos näin lämpimänä pysymistä ajatellaan. Solmion käytön yhteydessä suljettu ylänappi nyt vaikuttanee jossain määrin, mutta enpä ole koskaan kenenkään kuullut toteavan, että "ihanan lämmin tämä minun solmio näin koleina syysaamuina".

Tuo ylärinta-juttu menee minulta ihan yli. En ymmärrä.
Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #54 : 11.08.11 - klo:10:57 »
Enkä edes jaksanut kommentoida ascotia. Asenne tuntui olevan valmiiksi kohdallaan - siis jonnekin suomikaksneloseen tai muroon.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Andi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #55 : 11.08.11 - klo:17:15 »
^ Kravatti suojaa ylärintaa auringolta? Mitä?

Jos kaulassa ei ole kravattia on päällä todennäköisesti jonkinlainen kauluspaita. Jos ei halua näyttää hölmöltä se päällään avaa vähintään ylimmän napin ja jos haluaa olla trendikäs avaa useampia. Sieltähän se iho sitten pilkistää.

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Puku ilman solmiota
« Vastaus #56 : 11.08.11 - klo:18:03 »
^ Kravatti suojaa ylärintaa auringolta? Mitä?

Jos kaulassa ei ole kravattia on päällä todennäköisesti jonkinlainen kauluspaita. Jos ei halua näyttää hölmöltä se päällään avaa vähintään ylimmän napin ja jos haluaa olla trendikäs avaa useampia. Sieltähän se iho sitten pilkistää.

No niinpä tietysti. Olinpas tyhmä. Selvä kuin pläkki.
Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!