Onko tuo Tobacco Vanille hintansa arvoinen?
Mahdoton sanoa. Riippuu maustasi, ihostasi ja lompakostasi.
Palaan vielä tähän.
Jo ennestään minulla on Tom Fordin Grey Vetiver ja For Men, jotka pienten sattumien kautta olen hankkinut tutustumatta TF-valikoimaan kummemmin. Nyt kävin tuoksuttelemassa Helsinki-Vantaan Tom Ford tiskillä, jossa pidin melkein kaikista kokeilemistani tuoksuista.
Lost Cherry oli todella törkeä ja elegantti samaan aikaan. Minussa ei taida olla miestä sitä pitämään, mutta voin kuvitella pari tyyppiä joille se sopisi. Tobacco Vanille taas oli ensimmäinen vaniljatuoksu, joka ei ällöttänyt.
Myyjä ei tarjonnut yhtäkään tuoksua iholle kokeiltavaksi, mutta antoi kyllä mukaan Metallique ja Black Orchid näytepullot.
Black Orchid on kiehtovalla tavalla unisex. Koskaan ennen en ole tykännyt noin selvästi naisellisesta tuoksusta. Olen sipaissut sitä joka päivä sen jälkeen. Katsotaan kuinka pitkälle 4ml riittää. Jotkut tuoksut ovat tulleet tiensä päähän jo muutaman millin jälkeen, ja pullo on jäänyt peilikaappiin koskemattomana.
Jokin yhteinen tekijä kaikissa haistamissani TF tuoksuissa oli. Ne olivat hyvin elegantteja, hillittyjä ja vivahteikkaita. Yksikään ei ollut yksiselitteisen ”loud”, vaan tuoksut herättivät enemmänkin kysymyksiä kuin huusivat jotain viestiä. Siitä minä pidän.
Varsinkin nuo Private Blend osaston tuoksut ovat hieman hintavia, mutta kyllä niissä mennään (ainakin minun näkökulmastani) seuraavalle tasolle.