Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1570060 kertaa)

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2085 : 29.05.12 - klo:13:28 »
Tämmöset mä hommaisin

  • Lyhythihaisia henley-paitoja sopiva määrä
  • 2 paria chinoja, khaki ja oliivinvihreä
  • 2 ocbd:tä (v.harmaa ja valk), 1 chambray (indigo), 1 madras, 1 washed poplin (off white ohuella sinisellä pystyraidotuksella)
  • Monoiksi vaikka NB:t, AM1:t tai budjetin salliessa CP:t
  • Päällystakiksi joku kesäinen parka/anorakki
  • + 15 paria leopardikuviotangoja ja "olen panomies"-pinssi (löytää varmaa herrainpukimosta)
« Viimeksi muokattu: 29.05.12 - klo:13:32 kirjoittanut uros »

Tauno

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2086 : 29.05.12 - klo:13:32 »
- 12 paria alushousuja

Mielestäni vähän turhan monet aloittelijalle.

Oletin, että on jo parit omasta takaa. (Jos nyt ei ole kommandona vedellyt ennen...)

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2087 : 29.05.12 - klo:13:43 »
Tämmöset mä hommaisin

  • Lyhythihaisia henley-paitoja sopiva määrä
  • 2 paria chinoja, khaki ja oliivinvihreä
  • 2 ocbd:tä (v.harmaa ja valk), 1 chambray (indigo), 1 madras, 1 washed poplin (off white ohuella sinisellä pystyraidotuksella)
  • Monoiksi vaikka NB:t, AM1:t tai budjetin salliessa CP:t
  • Päällystakiksi joku kesäinen parka/anorakki
  • + 15 paria leopardikuviotangoja ja "olen panomies"-pinssi (löytää varmaa herrainpukimosta)


Missä farkut? Kai sitä jokainen yhdet farkut tarvitsee.

Tauno

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2088 : 29.05.12 - klo:13:51 »
Tämmöset mä hommaisin

  • Lyhythihaisia henley-paitoja sopiva määrä
  • 2 paria chinoja, khaki ja oliivinvihreä
  • 2 ocbd:tä (v.harmaa ja valk), 1 chambray (indigo), 1 madras, 1 washed poplin (off white ohuella sinisellä pystyraidotuksella)
  • Monoiksi vaikka NB:t, AM1:t tai budjetin salliessa CP:t
  • Päällystakiksi joku kesäinen parka/anorakki
  • + 15 paria leopardikuviotangoja ja "olen panomies"-pinssi (löytää varmaa herrainpukimosta)


Missä farkut? Kai sitä jokainen yhdet farkut tarvitsee.


Ja noita pinssejä vois aloittelijallaki olla ihan hyvin kaks.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2089 : 29.05.12 - klo:14:03 »
    • + 15 paria leopardikuviotangoja ja "olen panomies"-pinssi (löytää varmaa herrainpukimosta)
    Missä farkut? Kai sitä jokainen yhdet farkut tarvitsee.
    Ja noita pinssejä vois aloittelijallaki olla ihan hyvin kaks.

    Tuon pinssin kanssa voi myös ratkaista päähineongelman käyttämällä kesät talvet "Isäntä"-pipoa.
    Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

    vililikku

    • Auktoriteetti
    • ****
    • Viestejä: 574
      • Profiili
    Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
    « Vastaus #2090 : 29.05.12 - klo:14:54 »
    pukeutujaX: Yliopistoon siirtyminen on erittäin hyvä tilanne muuttaa pukeutumistyyliäkin. Siellä kun tapaa uusia kasvoja, ei uusi tyyli heti ihmetytä kaikkia ja voi olla alusta asti helposti "oma itsensä". Vaikka kyllähän vanhatkin kaverit nopeasti tottuvat uuteen tyyliin.

    Erittäin hyviä neuvoja muilta ja yhdyn konsensukseen, eli tummansiniset (ja ehkäpä näin kesään ne kapeat daddy jeansitkin) farkut, chinot, kauluspaidat (valkoinen ja vaaleansininen) ja neuleet aluksi. Itselläni on yksi kaksoiskalvosimin varustettu valkoinen kauluspaita juhlakäyttöön. Ostin sen Dressmanin alennusmyynnistä 20 eurolla, on sitä "Egyptian cotton two-ply"-mallia. Nuo ovat ihan hyviä paitoja, jotka ovat alennusmyyntiaikaan erittäin hyviä ostoksia.

    Koska tyyliin sopivia kenkiä tuskin on kauheasti, olisin tarkkana myös tavallisten kenkäkauppojen alennusmyynneissä. Vaikka niiden laatu ei olekaan samaa tasoa kuin 180 € Loakeissa – jotka ovat hintalaatusuhteeltaan erinomaisia – ne ovat puoleen hintaan usein hyviä kenkiä joista aloittaa. Mokkakengät ovat hyviä, ei turhan juhlavia mutta kuitenkin siistejä. Purkkarit sopivat kesään. Rentoja, mutta sopivat siistienkin vaatteiden kaveriksi.

    Jos kylmä yllättää kesällä pelkässä kauluspaidassa, kevyt neuletakki tai kevyt rakenteeton irtotakki on hyvä valinta päällyseksi.
    « Viimeksi muokattu: 29.05.12 - klo:15:22 kirjoittanut vililikku »

    Bordeaux

    • Legenda
    • *****
    • Viestejä: 1744
      • Profiili
    Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
    « Vastaus #2091 : 29.05.12 - klo:15:19 »
    Kenkien suhteen Bexley voisi olla hyvä tärppi. Kahdet kengät (yhdet formaalimmat ja yhdet kasuaalit) saa kerralla ostettaessa pariin sataan tai allekin.

    _ a m _

    • Legenda
    • *****
    • Viestejä: 1682
      • Profiili
    Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
    « Vastaus #2092 : 29.05.12 - klo:18:25 »
    pukeutujaX:lle vielä ostopaikat:

    - Kengät ostaisin Bexleyltä, kuten Bordeaux ehdottikin. Ja nimenomaan kaksi paria.
    - Paidat Lewiniltä/Charles T:ltä.
    - Farkut/chinot: H&M
    - Neuleet: H&M, Zara
    - Pinssien ostopaikkaa en tiedä, kannattaa kysyä katupuolelta.

    Noilla pysyy budjetti kasassa. Ja alennusmyynti on opiskelijan(kin) ystävä.

    koneistaja

    • Edistynyt
    • *
    • Viestejä: 65
      • Profiili
    Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
    « Vastaus #2093 : 29.05.12 - klo:18:46 »
    Neuleita löytyy myös Bexleyltä, Tyrwittiltä, Lewiniltä ym. eli ei mielestäni kannattaisi H&M:ään sortua. Itse olen ainakin melko allerginen H&M:n tavaralle. Esimerkiksi housut ei itselleni sovi oikein mitenkään ja laatukin on useimmiten aika surkeaa. Langanpäitä pursuaa vähän joka paikasta.

    Itse näkisin, että jos omistaa vaatteita sen verran, että ei tarvitse alasti kulkea, niin kannattaa ostaa pikku hiljaa laadukkaita vaatteita sitä mukaan kun on varaa, eikä lähteä H&M:ään vaan sen takia, että pitää pistää kaikki uusiksi nyt heti.

    _ a m _

    • Legenda
    • *****
    • Viestejä: 1682
      • Profiili
    Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
    « Vastaus #2094 : 29.05.12 - klo:18:54 »
    Itse ostin viime talvena kaksi ohutta v-aukkoista villaneuletta H&M:ltä. Laadullisesti ihan kelvollisia.

    Toki on niinkin, että jos samaa neuletta joutuu käyttämään paljon, kannattaa laatuun panostaa. Jos käytössä on laajempi garderobi, menee joukossa kevyempääkin tekoa olevaa rättiä, kun käyttökertoja kuitenkin tulee vain muutama/kausi.

    mairaksinen

    • Vieras
    Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
    « Vastaus #2095 : 29.05.12 - klo:19:34 »
    Ei Smedleyn outlet huono vaihtoehto ole.

    Jussi

    • Legenda
    • *****
    • Viestejä: 4166
      • Profiili
    Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
    « Vastaus #2096 : 29.05.12 - klo:20:00 »
    Jos osaa katsoa, H&M:ltä saa hyvääkin tavaraa. Pitää vain osata.

    Farkkujen osalta k.o. pulju on omalla kohdallani "the lafka". Laatu ja kestävyys hyviä, väri hyvä, istuvuus hyvin pienellä korjaamisella erinomainen. Kestää 3-4 vuotta, hinta 10-30€.
    Kaikki villa tottelee rautaa.

    konda

    • Legenda
    • *****
    • Viestejä: 8975
      • Profiili
    Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
    « Vastaus #2097 : 29.05.12 - klo:20:10 »
    Neuleissa suosittelen skippaamaan halvat ja ohuet puuvillaneuleet ja puuvillaneuleet yleensäkin. Kannattaa satsata suoraan merinoon tai sitten pima puuvillaan ja unohtaa peruspuuvillaiset ohuet kiillotusrätit.

    vapa

    • Auktoriteetti
    • ****
    • Viestejä: 884
      • Profiili
    Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
    « Vastaus #2098 : 30.05.12 - klo:00:57 »
    Kannattaa muistaa, että laatu on objektiivisesti määriteltävissä oleva asia, jonka kaikki kokevat samalla tavalla.
    « Viimeksi muokattu: 30.05.12 - klo:02:37 kirjoittanut vapa »

    Ville

    • Satraappi
    • Ylläpitäjä
    • Legenda
    • *****
    • Viestejä: 9274
      • Profiili
      • http://www.keikari.com
    Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
    « Vastaus #2099 : 30.05.12 - klo:13:06 »
    Kannattaa muistaa, että laatu on objektiivisesti määriteltävissä oleva asia, jonka kaikki kokevat samalla tavalla.

    Tämä oli hauska!

    Jos räätälöidyistä vaatteista puhellaan, käsityön määrä ja jälki sekä materiaalit ovat ne seikat, jotka voidaan kohottaa laadun mittareiksi. Näillä päästään melko objektiiviseen sfääriin.
    Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
    /