Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1570251 kertaa)

jjari

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1905 : 07.05.12 - klo:15:02 »
Puhumattakaan siitä että kuinka hyvin pitää muotonsa pesujen jälkeen jne jne... Ymmärränhän mä tietenkin sen että hinta ja laatu eivät aina korreloi, mutta jotain suuntaa siitä yleisesti ottaen saa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1906 : 07.05.12 - klo:15:24 »
Henkan housut ovat halvat jo pelkästään käytettävän ohuen gsm puuvillan vuoksi. Kangas ei ole paksua. Varmasti laatumerkit voivat kestää kauemmin, mutta kun on alle 20 €:lla ostanut kohta puoli vuotta sitten chinot ja ne rokkaavat edelleen, en näe syytä ostaa muita, jos en varta vasten halua paksumpaa ja laadukkaamman oloista kangasta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1907 : 07.05.12 - klo:15:55 »
Olisi kiva ostaa esim. kestävät chinot, mutta kun sellaisia ei ole vastaan kävellyt.

Housut vaan kuluvat niin paljon helpommin ja ovat rakenteeltaan yksinkertaisemmat.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1908 : 07.05.12 - klo:16:07 »
Ei minullakaan ole kuin yhdet pellavahousut H&M:ltä ja nekin hankin kondan alennusvinkin innoittamana. Halusin monet kerralla enkä viitsinyt sijoittaa isoon kasaan kalliita kun saatavuuskin oli kivijalkaliikkeissä kehno. Tämä oli tällainen kokeilu, että jos sieltä voisi hankkia tietynlaista kulutustavaraa edullisesti.

Itse myymälähän oli ihan kamala. Raivostuttavalla musiikinjumputuksella ilmeisesti yritetään ajaa asiakkaita pikaisiin päätöksiin.
« Viimeksi muokattu: 07.05.12 - klo:16:09 kirjoittanut Co-respondent »

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1909 : 07.05.12 - klo:16:14 »

Mun on vaikea ymmärtää sitä että 15 eurolla sais yhtä hyvästä ja kestävästä kankaasta tehdyt housut kuin 100 eurolla. Ellei 100 euron housujen valmistaja huijaa ja myy pelkästään brändiä ilman laatua.

Farkkua olen ostanut halvimmillaan henkkamaukalta kympillä. Eivät nuo nyt ihan yhtä hyvät ole kuin esim. 170e sevenit, mutta onhan tuossa hintaeroakin.

Kyllä se fakta vaan on niin, että brändit pitävät hintatasonsa, vaikka voisivat olla halvempia. Tästä syystä ne eivät yleensä myy simppeliä bulkkhousua halvalla. Perusfarkkujen ja -chinojen pitäisi jo luonteensa vuoksi olla halpoja. Paksummista flanelleista voi sitten maksaa.

jjari

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1910 : 07.05.12 - klo:16:21 »
^ Mitenkä sattui että mulla on juuri tuollaiset Sevenit nyt jalassa. On kyllä erittäin pehmeätä ja mukavaa materiaalia!

barcelona

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1911 : 07.05.12 - klo:18:58 »
Omatkin ainoat käyttöfarkut joilla menen ihmisten ilmoille ovat Sevenit ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ostin kerran jotkut halpisfarkut ja sen jälkeen en ole moisiin kajonnut. Karmean löperöt ja eka pesussa pilalla. Sevenit olleet ainoina farkkuina reilu kaksi vuotta ja vielläkin lähes uuden veroiset.

Jollain tavalla ymmärrän esim. H&M:n ja uniqlon käytön mutta ei niitä voi hinta-/ laatusuhteella perustella. Halvat ne on muttei laadukkaat joten turha puhua hintalaatusuhteesta jos laatua ei ole, niin mikä se niiden suhde sitten on. Jos olisivat ilmaiset niin silloin hinta ja laatu kohtaisivat.

Tulipas taas kiukkunen viesti :)

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1912 : 07.05.12 - klo:19:08 »
^Vai että laatu on ihan pyöreä nolla?

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1913 : 07.05.12 - klo:19:20 »
Olisiko laatu peräti negatiivinen?
Suositellaan täysraittiutta.

barcelona

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1914 : 07.05.12 - klo:19:41 »
Heh, tarttuipa pari provo-syöttiin.

Mutta ihan vakavastikkin puhuttuna, olen ennenkin ihmetellyt miten jotain huonolaatuista voi perustella hyvällä hintalaatusuhteella. Jos esim. materiaalin laatu on huono, niin se on huono. Se että se on 10 kertaa halvempi kuin joku laadukas, niin tarkoittaako se sitten sitä että laadun ja hinnan suhde on kohdallaan. Minusta ei. Koska koko käsite on absurdi. On laadukkaita halpoja sekä kalliita vaatteita mutta ei huonolaatuisia hyvällä hintalaatusuhteella olevia vaatteita, olivat ne sitten miten halpoja tahansa. On myös laaduttomia halpoja sekä kalliita mutta ne ovat aina laaduttomia, eli hintalaatusuhteesta puuttuu toinen osatekijä.


barcelona

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1915 : 07.05.12 - klo:19:43 »
^Vai että laatu on ihan pyöreä nolla?

Piti viellä vastata tähän. Laatu ei ole nolla koska sitä ei ole. Eli periaatteessa negatiivinen kuten tuossa joku ironisesti kysyi.

Jokohan on riittävästi provottu että saadaan tämän illan keskustelurinki aiheen ympärille?

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1916 : 07.05.12 - klo:19:47 »
No en minä oikein rehellisesti sanottuna ymmärrä, että laatu voisi olla nolla ja hintalaatua ei olisi jos joku kympillä löytää istuvat ja asialliselta näyttävät farkut. Itse maksan mielelläni mielikuvista ja ostan yleensä merkkivaatteita, oli ne sitten suuria merkkejä alesta tai keikari approved -merkkejä netistä mutta kestääkö vaikkapa ne Sevenit 17 vuotta käytössä? Ei varmaan mutta H&M:n pöksyt potkii varmasti menemään sen vuoden, kaksi vaatisi jo 34 vuotta kestoa kilpailijalta. Ja kaikki toki sillä olettamuksella, että farkut sopii ja pitää niiden ulkonäöstä.

Cdos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
  • turhin postaaja 2013
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1917 : 07.05.12 - klo:19:55 »
sä oot kyl oikeesti aika aloittelija tossa flamettamisessa
Saatana mitä paskaa tämä nykyään on
Kiitos asiallisesta viestistä, jatka samaan malliin niin saadaan foorumin taso pysymään korkealla.

barcelona

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1918 : 07.05.12 - klo:19:57 »
No en minä oikein rehellisesti sanottuna ymmärrä, että laatu voisi olla nolla ja hintalaatua ei olisi jos joku kympillä löytää istuvat ja asialliselta näyttävät farkut. Itse maksan mielelläni mielikuvista ja ostan yleensä merkkivaatteita, oli ne sitten suuria merkkejä alesta tai keikari approved -merkkejä netistä mutta kestääkö vaikkapa ne Sevenit 17 vuotta käytössä? Ei varmaan mutta H&M:n pöksyt potkii varmasti menemään sen vuoden, kaksi vaatisi jo 34 vuotta kestoa kilpailijalta. Ja kaikki toki sillä olettamuksella, että farkut sopii ja pitää niiden ulkonäöstä.

Olen hiukan jäävi osallistumaan tähän keskusteluun koska olen elämässäni omistanut yhden t-paidan ja yhdet farkut H&M:ltä ja perustan ajatukseni näille kokemuksille. Molemmissa tapauksissa ne näyttivät hyvältä n. 16 tuntia, jonka jälkeen olivat menettäneet muotonsa. Pidin niitä kuitenkin parin pesun yli mökkivaatteina mutta jäivät siitäkin käytöstä aika nopeasti pois. Toki olisivat varmasti kestäneet ehkä tuon pari vuotta mutta eivät olisi missään vaiheessa tuon 16 tunnin jälkeen näyttäneet hyviltä.

Uniqlot eivät näyttäneet minusta edes kaupassa laadukkailta joten jätin testaamatta.


konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1919 : 07.05.12 - klo:20:20 »
Kahdet Henkan farkut tällä hetkellä, Sliq ja Drain, ja ei ole laadullisesti mitään valitettavaa. Ovat olleet tämän vuoden puolella erittäin ahkerassa käytössä. Eivät varmasti kestä isältä pojalle, mutta eivät kyllä ole millään asteella huonot. Jos haluaa TUHTIA denimiä, niin sitten ei kannata ostaa. Kuten kaikessa HM kamassa, on kangas ohutta.

Jos:

Farkut kestävät
Väri ei haalistu
Alla olevat vaatteet eivät näy läpi
Farkut eivät värjää
Farkut eivät kuluta muita vaatteita tai ihoa puhki
Näyttävät hyvältä (nyt cdos tähän kommenttiin kiinni)
Maksavat 20-30 euroa
Ovat tummaa denimiä
Ovat leikkaukseltaan hyvät

Mitä muuta tarvitaan? Taskussa pitäisi olla valkoista lankaa kultaisen sijaan?

Kaapissa on Leviksiäkin. En näe niissä mitään lisäarvoa, jos ei halua 10 vuotta meneviä puuvillankeruupöksyjä.

« Viimeksi muokattu: 07.05.12 - klo:20:22 kirjoittanut konda »