Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1569858 kertaa)

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1800 : 24.04.12 - klo:19:09 »
Terve kaikille,

Olen lukenut pääsivun artikkeleita ja tätä foorumia, ja päätin vihdoin liittyä. Minulla olisi pari kysymystä, jotka koskevat kenkiä.

Aloitan pian työharjoittelun paikassa, jossa miehet pitävät pukua solmion kera. Hankin hiljattain tummansinisen puvun, jota aion käyttää töissä. Olen tyytyväinen paita- ja solmiovalikoimaani, mutta tarvitsisin kunnon ruskeat nahkakengät. Tällä hetkellä en omista ainuttakaan paria.

Kannattaisiko minun hankkia oxford- vai broguekengät? Herrainpukimo on paikallinen yritys jota haluaisin tukea, ja olenkin katsellut heidän Sanders-kenkävalikoimaansa. Erityisesti olen viehtynyt Cheam (oxford)- ja Acton (semibrogue)-malleihin:

http://herrainpukimo.fi/c5-kengat/

Toinen kysymys - onko Salisbury-malli liian raju toimistoon?

Kiitos jo etukäteen!

 

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1801 : 24.04.12 - klo:19:16 »
Aloitan pian työharjoittelun paikassa, jossa miehet pitävät pukua solmion kera. Hankin hiljattain tummansinisen puvun, jota aion käyttää töissä. Olen tyytyväinen paita- ja solmiovalikoimaani, mutta tarvitsisin kunnon ruskeat nahkakengät. Tällä hetkellä en omista ainuttakaan paria.

Kannattaisiko minun hankkia oxford- vai broguekengät? Herrainpukimo on paikallinen yritys jota haluaisin tukea, ja olenkin katsellut heidän Sanders-kenkävalikoimaansa. Erityisesti olen viehtynyt Cheam (oxford)- ja Acton (semibrogue)-malleihin:

http://herrainpukimo.fi/c5-kengat/

Suosittelen kahta paria kenkiä lepolesteineen. Tällöin kenkiä voi vuorotella (ja antaa toisen parin levätä välipäivänä), jolloin popot sekä kestävät että pysyvät ulkonäöltään parempina kauan.

Ruskeina molemmat toimivat. Naispuolisilta saa brogueilla enemmän huomiota. :)


Lainaus
Toinen kysymys - onko Salisbury-malli liian raju toimistoon?

Puvun kanssa on.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1802 : 24.04.12 - klo:19:17 »
Acton on varsin kiva. Oxford on formaali ja täysbrogue rento, ja mielestäni semibrogue siinä välimaastossa sopii töihin oikein hyvin.

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1803 : 24.04.12 - klo:19:55 »
Kiitos vastauksista!

Lainaus käyttäjältä: Jussi
Suosittelen kahta paria kenkiä lepolesteineen. Tällöin kenkiä voi vuorotella (ja antaa toisen parin levätä välipäivänä), jolloin popot sekä kestävät että pysyvät ulkonäöltään parempina kauan.

Ruskeina molemmat toimivat. Naispuolisilta saa brogueilla enemmän huomiota. :)

Unohdin mainita, mutta minulta löytyy tummanharmaa ja se normaali täysmusta puku, ja kahdet mustat nahkakengät. Voin siten kierrättää pukuja ja kenkiä. Haluan mielelläni hankkia kaksi paria ruskeita kenkiä, mutta opiskelijabudjetti on valitettavasti hieman tiukka. Aloitan yhdellä parilla, ja laajennan vähän myöhemmin.

Tuo viimeinen lause on kyllä tehokas argumentti semibroguen puolesta!

Acton on varsin kiva. Oxford on formaali ja täysbrogue rento, ja mielestäni semibrogue siinä välimaastossa sopii töihin oikein hyvin.

Taidan pistää Actonit tilaukseen. Kengännumeroni on 41, ja taulukoiden mukaan brittikoko 7,5 vastaa sitä. Menenkö metsään tällä koolla, vai tulisiko minun ottaa isommat tai pienemmät? En ole aikaisemmin tilannut kenkiä verkkokaupasta, joten emmin aavistuksen verran.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1804 : 25.04.12 - klo:08:43 »
Käsittääkseni tässä on myös vahva sota-afiliaatio - kannattaa googlettaa surgeon's cuffs.

Tauno

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1805 : 25.04.12 - klo:09:54 »


joku kyseli...

erno

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1806 : 25.04.12 - klo:10:05 »
^Hienoa, kiitos. Minä kyselin, kun poikani kyseli minulta, enkä osannutkaan vastata kunnolla.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1807 : 25.04.12 - klo:10:56 »
Ei tuossa kuvassa silti mitään kovin isoa ero ole nähtävillä brittiläisen ja amerikkalaisen välillä. Ero on kyllä tiedossa, mutta olisi hauska nähdä esimerkki ihan että olisi saman äijän päällä takit.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1808 : 25.04.12 - klo:11:05 »
Taidan pistää Actonit tilaukseen. Kengännumeroni on 41, ja taulukoiden mukaan brittikoko 7,5 vastaa sitä. Menenkö metsään tällä koolla, vai tulisiko minun ottaa isommat tai pienemmät? En ole aikaisemmin tilannut kenkiä verkkokaupasta, joten emmin aavistuksen verran.

Piipahda paikan päällä kaupalla, jos olet turkulainen. Paitsi että paikalta löytyy vegekenkiä, joiden avulla voi sovittaa Actonia suht' hyvin vastaavan kengän koon, Tuomas osaa myös mitata jalkasi brittikoon.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1809 : 25.04.12 - klo:17:06 »
Lainaus käyttäjältä: Jussi
Piipahda paikan päällä kaupalla, jos olet turkulainen. Paitsi että paikalta löytyy vegekenkiä, joiden avulla voi sovittaa Actonia suht' hyvin vastaavan kengän koon, Tuomas osaa myös mitata jalkasi brittikoon.

Kävin tilaamassa Actonit lepolesteineen tänään liikkeestä, nyt alkaa malttamaton odotus. Kiitos kaikille neuvoista, nämä ovat ensimmäiset laadukkaat kenkäni.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1810 : 25.04.12 - klo:18:28 »
Lainaus käyttäjältä: Jussi
Piipahda paikan päällä kaupalla, jos olet turkulainen. Paitsi että paikalta löytyy vegekenkiä, joiden avulla voi sovittaa Actonia suht' hyvin vastaavan kengän koon, Tuomas osaa myös mitata jalkasi brittikoon.

Kävin tilaamassa Actonit lepolesteineen tänään liikkeestä, nyt alkaa malttamaton odotus. Kiitos kaikille neuvoista, nämä ovat ensimmäiset laadukkaat kenkäni.

Kai muistit mainita olevasi foorumilainen?
Kaikki villa tottelee rautaa.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1811 : 25.04.12 - klo:19:55 »
Tämä puvuntakin hihanappien toimivuus/toimimattomuus on varmasti outoudessaan aihe, joka on jo käsitelty, mutten siihen haulla löytänyt selitystä. Eli mikä historiallinen syy tuohon hihan nappirivistöön mahtaa olla?

Bill Bryson kirjoittaa arkielämän historiaa kartoittavassa kirjassaan At Home (s. 538), että hihanapit ovat yksinkertaisesti vain muisto muinaisesta muotioikusta:

"When buttons came in, about 1650, people couldn't get enough of them and arrayed them in decorative profusion on the backs and collars and sleeves of coats where they didn't actually do anything. One relic of this is the short row of pointless buttons that are still placed on the underside of jacket sleeves near the cuff. These have always been purely decorative and have never had a purpose, yet three hundred and fifty years on we continue to attach them as if they are the most earnest necessity."

Ja sitten tulivat vetoketjut ja Kultasormi ei vain saanut niistä tarpeekseen.


Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1812 : 26.04.12 - klo:23:53 »
Lainaus käyttäjältä: Jussi
Kai muistit mainita olevasi foorumilainen?

Kyllä, ja se otettiin huomioon hinnassa. Satuin onneksi vilkaisemaan Herrainpukimon ketjua, jossa mainittiin jäsenalennuksesta.

Paikalla oli ainakin Lisbon-malli, joka tuntui oikein hyvältä omassa jalassa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1813 : 27.04.12 - klo:12:42 »
Ja sitten tulivat vetoketjut ja Kultasormi ei vain saanut niistä tarpeekseen.



Kaikki villa tottelee rautaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1814 : 27.04.12 - klo:13:43 »



Ja sitten tulivat vetoketjut ja Kultasormi ei vain saanut niistä tarpeekseen.



vit... mitä paskaa. Ryhtyisi vaikka siivoojaksi.