Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1569828 kertaa)

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1530 : 21.02.12 - klo:11:25 »
Violetti sopii hyvin tummansinisen kanssa. Johan se Keikari-solmiossakin on todettu ;)

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1531 : 21.02.12 - klo:11:28 »
Violetti sopii hyvin tummansinisen kanssa. Johan se Keikari-solmiossakin on todettu ;)

Katumus ja syntien tunnustaminen, sekä kuninkaan ja ylimystö. Tämähän sopii Keikarille kuin 18v-kaksoset Hefnerille. :-)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1532 : 21.02.12 - klo:11:51 »
Vähän kuten pian 700-vuotias Hefe ei ole sinut teinibimbojen, en minäkään ole sinut violetin värin tai ylimyksellisen käytöksen kanssa! :D

Violetti on minun pet hate colour number one!
get your kicks on route six six six

Timati

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1533 : 21.02.12 - klo:12:05 »
Violetti on minun pet hate colour number one!

+100.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1534 : 21.02.12 - klo:12:09 »
Vähän kuten pian 700-vuotias Hefe ei ole sinut teinibimbojen, en minäkään ole sinut violetin värin tai ylimyksellisen käytöksen kanssa! :D

Violetti on minun pet hate colour number one!

Katkeraa tilitystä. :-D

erno

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1535 : 21.02.12 - klo:12:34 »
Vähän kuten pian 700-vuotias Hefe ei ole sinut teinibimbojen, en minäkään ole sinut violetin värin tai ylimyksellisen käytöksen kanssa! :D

Violetti on minun pet hate colour number one!

En malta:

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1536 : 21.02.12 - klo:13:07 »
Vaalean violetti, lila, paita on ollut pikkuisen ongelma minullakin. Solmiot eivät niinkään. Jos harmaa puku on kovin - harmaa, se kaipaa voimakkaamman väristä, esim. lilaa paitaa.

Paidassa on niin paljon pinta-alaa, että se on haastava suomalaisen ihonvärin kanssa. Kalvakka tai neonvalkoinen on vaikea sovittaa tuollaisen paidan kanssa sillä se syö viimeisimmätkin punat kasvoilta. Harmaa ja violetti yhdessä tuntuisi itselle jo kovin pappismiehen asulta. Kotimaisella Petrifunilla oli yhteen aikaan (ehkä vieläkin) paljon violettia mallistossaan, saivat ilmeisesti myytyä sitä koska olivat valinneet mallinsa sopivasti. Kaikissa kuvissa oli kaveri, jolla oli keskivertosuomalaisjörrikkää vähän tummempi iho ja parta. Sellaisella taustalla ne eri väritkin toimivat paremmin - oli niistä itse paidoista nyt mitä mieltä tahansa.

Pienemmissä määrin kuten solmiossa tai taskuliinassa yhtenä värinä sopiva violetti toimii.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1537 : 21.02.12 - klo:13:17 »
^Tämä on ehkä syy siihen, että mulla violetti toimii varsin hyvin. Mulla kun ei ole mikään vitivalkoinen iho ja kesän rusketustkin säilyy yleensä marraskuulle asti.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1538 : 21.02.12 - klo:14:03 »
Kovin vahvanvärisestä yksivärisestä paidasta tulee ainakin itselleni vahva pesukonekauppias -assosiaatio. Ainakin johonkin aikaan kodinkoneliikkeissä myyjät erotti asiakkaista jostain vastenmielisen räikeästä paidasta.

Joku valko-violetti gingham tai raidoitus saattaisi vielä menetellä räväkkänä yksityiskohtana mutta yksivärisenä tulee - kuten yllä jo sanottiin - pastori silli mieleen.

(Pitääpä muistaa vinoilla seuraavan kerran soneralaisille firman uuden värimaailman liturgisesta merkityksestä: Kärsimys, katumus, syntien tunnustaminen...)
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1539 : 21.02.12 - klo:14:16 »
Joku valko-violetti gingham tai raidoitus saattaisi vielä menetellä räväkkänä yksityiskohtana mutta yksivärisenä tulee - kuten yllä jo sanottiin - pastori silli mieleen.

Totta - pienikokoisena ginghamina voisi toimiakin.

(Pitääpä muistaa vinoilla seuraavan kerran soneralaisille firman uuden värimaailman liturgisesta merkityksestä: Kärsimys, katumus, syntien tunnustaminen...)

Isot naurut tälle - tee se ihmeessä!
get your kicks on route six six six

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1540 : 21.02.12 - klo:14:18 »
Lila paita, T.M.Lewin. Toimiiko? Edit: Liila.



« Viimeksi muokattu: 21.02.12 - klo:14:31 kirjoittanut choir »
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1541 : 21.02.12 - klo:14:23 »
Kaikkea tuota edellä mainittua lila on. Kysymykseen vastaus, paavi ei käytä lilaa, vaan valkoista ja punaista.

Purppura on ollut kuninkaallinen väri sen vuoksi, että purppurakotilon väri on ollut työlästä saada ja siksi kallis. Vaikka se näyttäisi kamalalta se on huutanut ulospäin kalleutta. Siitäköhän lie otettu sitten myös kirkkoylimysten käyttöön. Sitä en osaa sanoa miksi violetti on katumuksen väri.

Violetti on sininen jossa on punaista (noin karkeasti, hifistelijät tietävät ja osaavat sanoa paremmin). Koska olen värisokea, en kovin hyvin erota kylmää violettia aina. Olen kyllä tässä kehittynyt sillä värejäkin voi oppia. Minulla violetti ja turkoosi menevät kategoriaan vialliset siniset, joten siitäkin voi päätellä etten kovin suosi niitä pukeutumisessani.

Yksi syy siihen miksi violetti on hankala tai ei niin vakavasti otettava (imelyyden ja räikeyden vuoksi) on että se on alennuslaarien ja-räkkien pääväri. Mutta miksi ne sinne alelaariin joutuvat... palataan taas alkukysymykseen.


Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1542 : 21.02.12 - klo:14:27 »
Kaikkien muiden neljän liturgisen värin symboliikka avautuu helposti, violetin ei. 

Vihreä - kasvu ja elämä; Punainen - tuli, valkoinen - puhtaus, kirkkaus, juhlavuus; musta - kuolema.
Violetin vaihtoehtona on sininen.

Timati

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1543 : 21.02.12 - klo:14:28 »
Lila paita, T.M.Lewin. Toimiiko?

Toimii! Juuri näin liilan tulee toimiakin.

Lilahan on sellainen, että sen kanssa voi kikkailla kovasti (esim. oranssit ja vihreät asusteet) ja näyttää hassulta tai sitten vetää kuten tässä esimerkissäsi, hillitysti ja tyylikkäästi. Jäljempi toimii mielestäni paremmin.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1544 : 21.02.12 - klo:14:32 »
Toimii, choir!

En ole lilan ystävä, mutta violetti sen sijaan on erittäin lähellä sydäntäni. Violetit asusteet ovat mielestäni monipuolisia ja näyttävät varsin "arvokkailta" olematta silti liian juhlavia (vrt. hopeanharmaa).
Myydään valkoisia pellavaliinoja.