Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1569817 kertaa)

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1335 : 01.02.12 - klo:00:48 »
Mustat perus oxford-kengät pitäisi ostaa, ja rahaa käytettävissä on noin 100 €. Kenkiä ei tulla käyttämään päivittäin, eikä välttämättä edes kuukausittain, joten tuota enempää en haluaisi kenkiin rahaa panostaa. En ole myöskään tilannut vielä netistä kenkiä (enkä oikein kaupoistakaan), joten kokojen kanssa olen hieman hakusessa, kokoni kun on siinä 42–43. Olisiko teillä suositeltavana joku paikka pääkaupunkiseudulla, josta oxfordeja kannattaisi lähteä metsästämään?

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1336 : 01.02.12 - klo:07:23 »
En tiedä saako pääkaupunkiseudulta oxfordeja satasella, mutta Tampereen Juhlagalleria ainakin myy Loaken halvinta oxfordia siihen hintaan. Myös Turun Herrainpukimosta löytyy Sandersia vähän kalliimmalla, mutta ne ovatkin jo huomattavasti parempia verrattuna loaken halpissarjaan.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Nicodemus

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1337 : 01.02.12 - klo:21:39 »
Kiitoksia jälleen vastauksista. Tuossa "Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista" -threadissa onkin tuhdisti asiaa, kiitos vinkistä. Menee tosin hetki, että ehtii sen kahlata läpi. Sillä välin täytynee vielä vaivata täällä aloittelijapuolella kysymyksellä: Normaalisti jalkaan sopii 43. (Pari poikkeusta on tullut vastaan, mm. yhdet koon 43 Camelit ovat vähän väljät). Uskallanko tilata Loaket numeroa 43 eli UK 9 ?

Riippuu jalkasi leveydestä. Omaan 43 jalkaan Capital-lestinen Loaken 9F on juuri ja juuri sopiva mutta otti viikon pari käyttöä ennenkuin venyi sopivaksi.


Tähän nopea kysymys aiheesta mistä postasinko jo toisaalle. Ostin Loaken Edwardit Pennine G-lestillä kokoa 9.5, jalan pituus on 280 ja leveys 110 ja kärkeen jää hieman tilaa eikä puristamalla puristakaan tuo lesti, pikkuvarvas kyllä ottaa kiinni. Ajattelin kokeilla kokoa 9, mutta epäilen että meneekö sitten jo liian pieneksi. Tässä saavat kenkien koot jo aivan uuden ulottovuuden kun "omasta mielestäni 45" meneekin jo kohta 43 koolla :o

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1338 : 01.02.12 - klo:23:00 »
^ Aikalailla samankokoinen jalka minulla - ja sama huomio: joskus 9 sopii. Ei ole outoa, että oikea kengän kokonumero vaihtelee kloposta riippuen. Sovittaminen olisi aina parasta, mutta pieleen menneet nettiostokset voi sitten yrittää myydä täällä Laatutorilla!
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Laoban

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 334
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1339 : 04.02.12 - klo:13:21 »
Arvon herroille kysymys.

Vaikka olenkin hyvin klassisen pukeutumisen ystävä, niin pukua minulla näkee päällä aniharvoin. Nyt lähes vuoden tauon jälkeen nappasin puvun kaapista kokeilumielessä ja järkytyin lähes sanoin kuvaamattomasti housujeni alaosan istumattomuudesta. Onko nuo housut liian leveää mallia, vai olenko vaan tottunut pitämään slimmeja housuja? Tai millä keinoin voisin itse määritellä hyvin istuvan housun? Muutoinkin kaipaisin suoria kommentteja puvusta, sillä olen vahvasti lähdössä parin tumman puvun ostosreissulle. Kuvaa on vaalennettu rankasti, jotta puvun istuvuus näkyisi paremmin. Lavasteista puuttuu myös taskuliinat jne.

Puku on hankittu Pekingistä 2007. Välisovituksia taisi olla 3.




choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1340 : 04.02.12 - klo:14:09 »
Tai millä keinoin voisin itse määritellä hyvin istuvan housun?

Hei Laoban!

Suosittelen lukemaan Keikarin blogista: http://www.keikari.com/blogi/housujen-oikea-istuvuus/ Siinä viitataan Styleforumin pätevään keskusteluun (josta itse jaksoin lukea vain alkuosan; siinä olikin paljon tietoa). Ks.myös: http://www.keikari.com/blogi/housujen-kehno-istuvuus/
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

erno

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1341 : 04.02.12 - klo:14:26 »
Mulla on tämä HUGO:n puku:


Miellyin ensi silmäyksellä näihin Loaken kenkiin:


Ostaisinko ne puvun pariksi? Käyköhän ne formaalimman puvun kanssa?

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1342 : 04.02.12 - klo:14:27 »
Et.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1343 : 04.02.12 - klo:14:34 »
Et ole mieltynyt noihin, right?

Mielummin vaikka jotain sleekkiä wholecut-oxfordia:

http://www.bexley.com/Bexley/shoe-Paul-RICHPRD-EN.htm?blocReferrer=15766
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

erno

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1344 : 04.02.12 - klo:14:37 »
Et.

Ok.

Ketjun otsikon "kysy ja opi" mukaisesti opin tästä ilmeisesti, että ei kannata kysyä?

Erik

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1345 : 04.02.12 - klo:14:41 »
Ketjun otsikon "kysy ja opi" mukaisesti opin tästä ilmeisesti, että ei kannata kysyä?

Toki kannattaa, saithan heti vastauksen.

Sanot mieltyneesi noihin ensi silmäyksellä. No, ainoa ohje lienee, että kannattaa silmäillä hieman lisää ja muualtakin ja lukea vaikka foorumin kenkäketjuja.
« Viimeksi muokattu: 04.02.12 - klo:14:43 kirjoittanut Erik »
Väittävät, että miesten bitch-maisen käytöksen, takakireyden, nipotuksen ja itkupotkuraivareiden takaa löytyy usein alhaiset testotasot.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1346 : 04.02.12 - klo:14:44 »
^ Kannattaa kysyä. Tuota kenkää ei pidetä sellaisena, joka voisi yhdistää tummaan pukuun (tai juuri mihinkään). Jos se kuitenkin miellyttää silmää, voit sen ostaa, mutta silloin pitää tiedostaa, että kyseessä on ns. trendi/muotikenkä, joka jonkin ajan päästä jää ajasta jälkeen, eikä miellytä omiakaan silmiäsi. Toisin on, jos valitset jonkin klassisen kengän (oxford - ts. cap toe oxford, brogue oxford jne.), joka alkuun näyttää "tylsältä ja yllätyksettömältä", mikä on klassisen miesten pukeutumisen tunnusmerkki.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

erno

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1347 : 04.02.12 - klo:15:16 »
^ei toki. Mummmomaisiltahan ne vain pyöreine muotoineen näyttää.

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1348 : 04.02.12 - klo:15:25 »
Tai juuri mihinkään? Kyllä mä voisin yhdistää nuo kengät farkkuihin ja ymmärtäisin samalla varsin selvästi sen, etten siitä kombosta lähettelisi kuvia tänne Keikariin. Mutta mulla on noita piippakärkisiä kenkiä ja käytän niitä farkkujen kanssa ja joskus tummien kapealahkeisten housujen kanssa. Nykyään en ostele tuollaisia kenkiä, mutta en ole poiskaan heittänyt. Täällä Keikarissa on linjauksena se, että arvossa on klassisen pukeutumisen klassiset ihanteet, joita voi varioida hyvällä maulla, jos katsoo sellaiseksi oman makunsa.

Tuo palautteen anto on muuten joskus kovasanaistakin (vaan ei kuitenkaan tällä kertaa) ja siksipä en ole itse rohjennut tänne ennen kuviani laittaa. Mutta kun olen hiljaa seurannut keskustelua, niin olen huomannut miten huikeasti monilla jäsenillä on pukeutumisen tyyli kohentunut.  

erno

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1349 : 04.02.12 - klo:16:54 »
Pankaapa sitten ehdotuksia kengiksi tuon Hugon pariksi. (Mielellään ei mummo(ankka)maisia, ei liikaa brodeerauksia, ja mieluummin edes vähän virtaviivaisempi malli, onhan tuo pukukin vähän modernimpaa mallia. Tuo linkkaamani Loake ei mielestäni nykymittapuun mukaan ole  vielä "piippakärkinen", mutta uskotaan nyt sitten noviisina, että parempiakin löytyy. Vähän vinkkejä siis kuitenkin kehiin, kiitos. Tämä on sentään aloitteleville jäsenille suunnattu ketju.)
« Viimeksi muokattu: 04.02.12 - klo:16:56 kirjoittanut erno »