Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1569588 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1230 : 05.01.12 - klo:14:48 »
Puvun kanssa en käyttäisi noita ikinä ovat meinaan sen verran raffit.


+1 raffit, -1 puvun kanssa. Kyllä ne paljon paremmin menevät kuin jotkut 10 vuotta vanhat hoitamattomat ja lankkaamattomat eccon talviluistimet. Jos eivät olisi broguet vaan jotain kuvioimatonta, niin sitten olisivat aika järkyt (noin niinkun muutenkin).


http://www.ctshirts.co.uk/men%27s-shoes/men%27s-classic-shoes/Tan-coniston-full-brogue-shoes-with-rubber-sole?q=awinuk||ML060TAN|||||||||||||#



Tan coniston näyttää malliltaan samanlaiselta kuin mun Herringit. Weybridget ne ovat, nyt muistan. Ei löydy enää Herringiltä (oli vielä pari viikkoa sitten). Kendalissa nuo eyeletit ovatkin hieman raskaat. Joo AE kyllä nämä linkkaamasi ovat vähän paremmat nyt kun katsoo tarkemmin. Mielestäni kuitenkin vain saivartelun verran paremmat. Nauhoitustyylikin vaikuttaa kenkään paljon.

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1231 : 05.01.12 - klo:14:54 »
Tässä muuten kuvat Kendaleista ja Bexleyn Edward-oxfordeista rinnakkain. On ne ehkä vähän runsaat tavallisen puvun kanssa. Enfieldit sen sijaan jo toimisivat mielestäni ihan hyvinkin.

http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=10.msg30395#msg30395

Kiitoksia. Onhan nuo tosiaan hieman raffin näköiset. Pitänee vielä vähän harkita.

Conistonista ei ole omaa kokoa enään, joten voi olla, että päädyn tuohon Tayhin sittenkin.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1232 : 05.01.12 - klo:14:55 »
Tay on hyvin tyylikäs kenkä. En usko että petyt.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1233 : 05.01.12 - klo:14:57 »
Lainaus
Mielestäni kuitenkin vain saivartelun verran paremmat.

Kyllä ne ovat paljon paremmat kuin järeät maalaisbroguet myrskyreunoksella. Täydelliset farkkujen, sammereiden ja järeämpien chinojen kanssa, mutta puvun kanssa ehdoton no-no. Jos sitten haluaa oikeaa pukukenkää dainitepohjalla, niin joku tälläinen varmaan sitten olisi paras vaihtoehto:

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?selectedColourid=2167&brandid=6&catid=129&shoeid=4018&selectedSizeid=0&selectedFitid=0#

Vedenpitävyydestä en osaa sanoa mitään.

Itse käyttäisin kalosseja tai sitten linjakkaita chukkia.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1234 : 05.01.12 - klo:15:01 »
^allekirjoitukseni :)

En-voi-antaa-periksi.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1235 : 05.01.12 - klo:15:28 »
..., mutta puvun kanssa ehdoton no-no.
En olisi noin ehdoton. IMHO esimerkiksi Endfieldit toimivat ihan hyvin (arki) puvun kanssa mutta vain silloin kun puku on olemukseltaan sopivan robusti. Tweediä, kampavillaa, tuhtia flanellia tai muuten vaan paksumpaa tavaraa. Ohuet sileäkankaiset "city-puvut" ovat sitten asia erikseen mutta, miten sen nyt sanoisi "maalaishenkisien" pukujen kanssa nilkkurit ovat mielestäni OK.

Just my 2c.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1236 : 07.01.12 - klo:13:15 »
Minulla tuli aika kiirus ostaa puku reilu vuosi sitten Englannissa ollessani, ja nappasinkin ensimmäisen puvun, jota myyjä tarjosi. Minua on kuitenkin alkanut mietityttämään puvun laatu, ja erityisesti se, onko pukuni sittenkään ihan tavallinen puku, vai peräti smokiksi käytettävä. Takissa on lovikaulukset sekä läppätaskut (flap pockets), mutta mielestäni sen kaulukset ovat silkkiä. Toisaalta näitä silkkikauluksia vastaan sotii se, ettei silkistä puhuta mitään takin materiaaleista kerrottaessa: 60% wool, 38% polyester, 2% lycra elastane; Lining: 52 % polyester, 48 % viscose. Sama homma housujen kanssa. Lahkeiden sivuilla on mielestäni silkkinauhat, mutta silkistä materiaalina ei sanota sanaakaan. Eikö niin vain ole tapana tehdä?

Tässä vielä pari kuvaa takista:

[spoiler][/spoiler]
[spoiler][/spoiler]

Timati

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1237 : 07.01.12 - klo:13:31 »
Ovat polyesteriä. . . Ja kyseessä on smokki.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1238 : 07.01.12 - klo:13:43 »
 Hei, vililikku! Kyllä kuvassa kaulukset kiiltävät smokkimaisesti; ovatko napit myös kangas(silkki)päällysteisiä? Jos housujen sivuilla ovat samanlaiset kiiltävät nauhat, olisin valmis luokittelemaan puvun smokiksi. Äskettäin ostamassani T.M.Lewinin smokissa ei muistaakseni mainittu erikseen silkkiä - puku on nyt ompelimossa viimeisteltävänä, enkä voi tarkistaa. Vanhemmassa Turon smokissani ei myöskään mainita erikseen silkkiä. Lovikaulukset eivät smokkiin parhaimmillaan kuulu ja koska kankaassa on polyesteriäkin, puku lienee jonkinlainen köyhän miehen smokki.

Onko kuvan henkari alkuperäinen? Batistinihän on Dressmannin tuotemerkki.

http://www.keikari.com/blogi/smokki/
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1239 : 07.01.12 - klo:13:55 »
^Joo, löytyy silkkipäällysteiset napitkin – tosin toinen on tällä hetkellä irronnut ja ehkä hukkunut, mutta eiköhän noita uusiakin saa(?). Itse asiassa idea puvun smokkiudesta tuli minulle vasta Keikarin smokki-kirjoituksen luettuani, sillä niin monet asiat kirjoituksessa täsmäsivät "pukuuni". Vaikka lovikaulukset kirjoituksessa tyrmätäänkin, luettuani sivustoa http://www.blacktieguide.com/ sain käsityksen, että lovikauluksetkin menettelevät, kunhan vain asu muuten on konservatiivinen (valkoinen tv-fold taskuliina, musta vyöliivi ja rusetti yms.). Tämän takia ajattelinkin laittaa myös taskujen läpät taskun sisälle, jos pukua joskus smokkina käytän; tällainenkin vinkki sivustolta löytyi.
Henkari ei ole alkuperäinen.

Muistaakseni myyjä kertoi puvun olevan vedenpitävä – liittyyköhän polyesteri tähän ominaisuuteen, vai pelkästään huonoon laatuun? Tosin vedenpitävyyttä en ole onnekseni joutunut testaamaan, joten en tästä ominaisuudesta mene takuuseen.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1240 : 07.01.12 - klo:14:00 »
Muistaakseni myyjä kertoi puvun olevan vedenpitävä – liittyyköhän polyesteri tähän ominaisuuteen, vai pelkästään huonoon laatuun? Tosin vedenpitävyyttä en ole onnekseni joutunut testaamaan, joten en tästä ominaisuudesta mene takuuseen.

Ah, Marks & Spencer? Hehän hypettävät pukujensa nanokäsittelyllä.

Kyse on tosiaan smokista. Käyttö on siis aika rajallista, eikä toimi kuin black tie -tilaisuuksissa - ei siis mene missään tapauksessa tavallisena pukuna/tummana pukuna.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1241 : 07.01.12 - klo:14:01 »
Aika erikoista, että sinulle on tarjottu smokkia, kun olet etsinyt ilmeisesti tummaa pukua..
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1242 : 07.01.12 - klo:14:20 »
^^Ei ollut sekään, vaan oli jokin melko pieni, ehkä jopa vain yhden liikkeen firma eräässä pikkukylässä. Ajattelin laittaa tuon päälle vanhojen tansseihin nyt keväällä – niin siis kouluvuosi 2010–2011 kului minulla Englannissa.

^Kieltämättä, vieläpä kun luulisi tuollaisessa liikkeessä olevan myyjän tietävän puvuista normaalia enemmän. Tai ehkäpä hän aisti oikein oman tietämättömyyteni ja sai siten myytyä minulle smokkipuvun, jota ei muuten saada helposti myytyä. ;) Hintaa tuolla oli 65 £, taisi olla jopa puoleen hintaan, joten olen itse ihan tyytyväinen tuohon. Tumman puvun, sinisen sellaisen, ostaminen onkin sitten edessä nyt keväällä.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1243 : 07.01.12 - klo:14:59 »
Hintaa tuolla oli 65 £, taisi olla jopa puoleen hintaan, joten olen itse ihan tyytyväinen tuohon. Tumman puvun, sinisen sellaisen, ostaminen onkin sitten edessä nyt keväällä.

Olkoonkin sekoitekangasta, mutta jos smokki on käyttökelpoinen, on £65 todella hyvä hinta. Kai sinulla on musta, käsin sidottava solmuke jo? :)
Kaikki villa tottelee rautaa.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #1244 : 07.01.12 - klo:16:06 »
Kai sinulla on musta, käsin sidottava solmuke jo? :)

Postissa. Valmiiksi sidottu löytyy jo, mutta onhan itse solmittavassa sitä jotakin, mitä valmiissa ei ole. 8)