Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1568872 kertaa)

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3435 : 04.06.16 - klo:01:10 »
Pitää nyt poimia ChuckBassin linkistä tuo "blue and green should never be seen without a color in between" esimerkkinä siitä, miten hankala näissä asioissa on mitään nyrkkisääntöjä kehittää (ainakaan sille, mikä ei ainakaan toimi). Navy ja tummanvihreä saattavat kyllä helposti sammuttaa toisensa, mutta esimerkiksi blackwatch tartanissa toimii kuin häkä. Ja jos sävyjä murretaan tai taitetaan muuttuu pelin henki heti, esimerkiksi enpä keksi juuri tyylikkäämpää kasuaalia väriyhdistelmää kuin sininen raakadenim ja oliivinvihreä kenttätakki/parka, vaikka sinistä ja vihreää nekin ovat.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3436 : 04.06.16 - klo:01:40 »
^ Noinhan se on.

Itsekin käytän tumman(pullon)vihreää ja (tumman)sinistä yhdessä, esim pooloneule tai grenadiinisolmio irtotakin tai puvun kanssa. Sävyistähän se on paljon kiinni ja lopulta peili sitten (yleensä) kertoo, mikä on oikein ja mikä ei.

Valkoinenkostaja

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3437 : 04.06.16 - klo:12:08 »
Kiitokset vinkeistä ja linkeistä. Nuo perus sininen, ruskea, harmaa asiat on jollainlailla hallussa. Kaipaisin vinkkejä räväkämmistä väreistä. Itse tykkään näin kesällä pirteimmistä väreistä esim. Lila. En vain oikein osaa sitä yhdistellä. Netistä tietysti löytyy kuvia vaikka kuinka paljon, mutta suurin osa on jotenkin hassun näköisiä. En tiedä johtuuko se vain siitä, että mulla ei ole oikein värisilmää. Sitä, kun on teknisenpuolen ihmisiä, eikä tarvitse joka päivä pukeutua muuhun kuin työvaatteisiin. Kumminkin illanviettoihin ja asiakkaisiin mentäessä pitäisi olla jollain lailla edustava.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3438 : 04.06.16 - klo:14:04 »
Kaipaisin vinkkejä räväkämmistä väreistä.

Oma mielipide on, että räväkämmät värit toimivat parhaiten muuta kokonaisuutta tukevina aksentteina, tyyliin taskuliinassa.

Kirjaskorpioni

  • Kisälli
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3439 : 05.06.16 - klo:01:12 »
Olisiko sulla jotain kuvaesimerkkejä kappaleista, joita haluat yhdistellä? Mielestäni lila toimii hyvin esim. vaalean- ja keskiharmaan tai kerman kanssa (vs. beige tai ruskea), vähän tummempi, punaiseen kallistuva violetin sävy vaikkapa samanhenkisten vihreiden kanssa. Nämä ovat vain poimintoja omista mielleyhtymistä, varmaan monet muut yhdistelmät ihan yhtä valideja. Kun tosimaailmassa täytyy pelata niillä, mitä kaapista löytyy, kannattaa varmaan kokeilla, ja ottaa yhdisteltävä kappale kauppaan sovitukseen mukaan.

Esimerkki harmaan-taupen ja violetin yhdistämisestä; asua muuten kommentoimatta tykkään väreistä; onnistuneen rauhallinen yhdistelmä sisältääkseen noinkin ison pinnan violettia:

Valkoinenkostaja

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3440 : 05.06.16 - klo:08:20 »
Olet kirjaskorppioni oikeassa. Nuo yhdistelmät kyllä toimii hyvin. Jotenkin vaan itseni päällä yhdistelmät näyttää omasta mielestä hölmöltä, vaikka vaimokin sanoo, että hyvältä näyttää.

Juuri nyt ei ole mitään kuvia antaa vaatekappaleista, kun olen reissussa ja ne ei ole mukana. Kaapista löytyy lila-valkoraitainen kauluspaita, vaaleanlila puuvillaneule ja lila neulottu solmio.
Olen ne ostanut ihan vain siksi, että tykkäsin väreistä ajattelematta yhtään miten niitä yhdistelisin.

Loop

  • Kisälli
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3441 : 05.06.16 - klo:08:40 »
Juuri nyt ei ole mitään kuvia antaa vaatekappaleista, kun olen reissussa ja ne ei ole mukana. Kaapista löytyy lila-valkoraitainen kauluspaita, vaaleanlila puuvillaneule ja lila neulottu solmio.
Olen ne ostanut ihan vain siksi, että tykkäsin väreistä ajattelematta yhtään miten niitä yhdistelisin.

Eikö ainakin tuo kauluspaita mene ihan hyvin vaaleiden chinojen kanssa? Ruskeat mokkakengät jalkaan ja ei kai se kovin pieleen voi mennä...

Useinhan nuo "uudet" vaatteet näyttää aluksi oudolta omaan silmään kun ei ole tottunut miltä niissä näyttää.

mhepo

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3442 : 14.06.16 - klo:22:02 »
Mistäs kannattaisi pk seudulla haeskella pikkutakkia, lähinnä työkäyttöön esim farkkujen / chinojen kanssa. Värinä navy ja hintaluokka n.200e. Mieluiten kivijalkakauppa, että pääsee sovittelemaan ennen osto transaktiota.

/M

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3443 : 15.06.16 - klo:00:00 »
^Ei mistään. Jos tuplaat tai triplaat budjetin, vaihtoehtoja alkaa löytyä, muussa tapauksessa:

http://eu.suitsupply.com/en/jackets?prefn1=color&prefv1=Blue

jra72

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3444 : 15.06.16 - klo:08:27 »
^^ Tuplaamalla pääsee jo T'uomon asiakkaaksi. Sieltä löytyy.

mhepo

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3445 : 15.06.16 - klo:09:23 »
Ei oikein tuo tilaaminen netistä tunnu luontevalta kun olen aika lyhyt 175cm ja n.82kg eikä paino ole mahassa niin harvemmin vaatteet istuvat edes sinnepäin.. Ehkäpä se on sitten vain tuplattava budjetti ja mentävä käymään ehdotuksissa! Kiitos joka tapauksessa!

/M

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3446 : 15.06.16 - klo:09:27 »
Siltä varalta että et ole tietoinen, suittarilla on ilmaiset postit molempiin suuntiin. Tilaa vaikka pari kolme eri kokoa ja palauta ne jotka eivät sovi.

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3447 : 15.06.16 - klo:14:48 »
Mistäs kannattaisi pk seudulla haeskella pikkutakkia, lähinnä työkäyttöön esim farkkujen / chinojen kanssa. Värinä navy ja hintaluokka n.200e. Mieluiten kivijalkakauppa, että pääsee sovittelemaan ennen osto transaktiota.

T'uomon vieressä saman jengin Xtra (tjsp). Saattaa löytyä.
--
-Mars-

Kirjaskorpioni

  • Kisälli
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3448 : 16.06.16 - klo:13:52 »
Ei oikein tuo tilaaminen netistä tunnu luontevalta kun olen aika lyhyt 175cm ja n.82kg eikä paino ole mahassa niin harvemmin vaatteet istuvat edes sinnepäin.. Ehkäpä se on sitten vain tuplattava budjetti ja mentävä käymään ehdotuksissa! Kiitos joka tapauksessa!

/M

Tosiaan mainitut T'uomo ja Xtra saattavat napata, jälkimmäinen on outlet jossa 200 riittänee jos onnistaa, mutta noilla mitoilla Suittarin esim. Havana ja Hudson 48:ssa saattaisi istua. Tilaaminen ja palauttaminen todella helppoa. Itse olen 174cm ja 74kg, "treenamatta adonis" eli levenen hartioihin mutta ei hirveästi täytettä missään kohtaa. 46 on usein sopiva, jotkut kappaleet liian kireitä vatsan kohdalta ja 48 ehkä hiukan väljiä hartioista. Pituuden kanssa ei suurempia ongelmia.

mhepo

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #3449 : 16.06.16 - klo:20:27 »
Kiitoksia kaikille avusta! Käydään ensin kivijalat läpi ja jos ei onnista niin sitten suitsupplylle tilausta sisään ja kokoa arpomaan!

/M