Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1569662 kertaa)

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2790 : 05.10.13 - klo:20:25 »
Tuli mieleen, että kannattaako ostaa vanhoja koska kenkä on jo muotoutunut edellisin käyttäjän jalan mukaan.  Voisi kokeilla ensin vaikka Herring valikoimasta mieleistä kenkää.  Tilata ja sovittaa, jos ei sovi laittaa takaisin.  Pahimmillaan siinä häviää palautuspostimaksun englantiin (25 euroa.).
En osaa suositella mitään mallia, mutta eiköhän joku tee senkin.  Toinen vieläkin halvempi paikka on  Bexley.

linkki Bexley ruskeille sivuille.
ps.  Bexleyn toimituksista ja palautuksista minulla ei ole kokemusta.  Herring toimittaa nopeasti ja palauttaa myös nopeasti rahat l. hyvittää luottokorttia.  Eiköhän tuo pelanne Bexleylläkin.  Olen juuri tekemässä "testitilausta"

ps. mitkä kengät yleensä luetaan tykkiveneiksi?  Casual Shoes - Boat Shoes
« Viimeksi muokattu: 05.10.13 - klo:20:35 kirjoittanut Don Pedro »

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2791 : 05.10.13 - klo:20:34 »
Tuli mieleen, että kannattaako ostaa vanhoja koska kenkä on jo muotoutunut edellisin käyttäjän jalan mukaan.

Onko sulla minkä verran huonoja kokemuksia näistä? Itsellä vasta yksi pari hankittu käytettynä, mutta ne istuvat jalkaan kyllä yhtä hyvin kun uutena ostetut parit.

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2792 : 05.10.13 - klo:20:37 »

--Tuomas

  • Kisälli
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2793 : 05.10.13 - klo:20:50 »
Joo, näin vähän arvelinkin asioiden olevan. Käyn sitten kivijalkaliikkeiden kenkiä testaamassa ja kärkyn laatutoria. Kiitos konda tarjouksesta, taitaa kuitenkin olla turha homma noin isoja kokeilla.

Kiitoksia kaikille vastauksista!

-Tuomas

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2794 : 05.10.13 - klo:22:19 »
Niin jos sulla oli korkea jalkapöytä, niin ehkä noi Florsut kannattaa unohtaa? Näin ainakin olen antanut itseäni (myös korkea jalka) neuvoa.

Boom

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2795 : 08.10.13 - klo:15:24 »
Hei, olen hankkinut ensimmäisen mittatilauspaidan Schoffalta ja nyt haluaisin hankkia lisää arkikäyttöön sopivia paitoja vaatekaappiini. Olen pohtinut oikeanlaisen kaulusmallin valintaa, kaula minulla on pitkä ja pää iso. Mikä kaulusmalli sopisi parhaiten näihin piirteisiin? Schoffan paidan kaulus, mikäli ei käytä solmiota, vaikuttaa jotenkin liian suurelta kun kaksi ylintä paidan nappia ovat auki ja olen kuullut jo yhden kommentin että pääni näyttää isolta tämä paita päällä.
« Viimeksi muokattu: 08.10.13 - klo:15:37 kirjoittanut Boom »

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2796 : 13.10.13 - klo:14:34 »
^En osaa muuta sanoa kuin että Schoffan henkilökunta auttaa varmasti mielellään, jos olet vielä paitojakin tilaamassa sieltä.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2797 : 13.10.13 - klo:14:52 »
Hei, olen hankkinut ensimmäisen mittatilauspaidan Schoffalta ja nyt haluaisin hankkia lisää arkikäyttöön sopivia paitoja vaatekaappiini. Olen pohtinut oikeanlaisen kaulusmallin valintaa, kaula minulla on pitkä ja pää iso. Mikä kaulusmalli sopisi parhaiten näihin piirteisiin? Schoffan paidan kaulus, mikäli ei käytä solmiota, vaikuttaa jotenkin liian suurelta kun kaksi ylintä paidan nappia ovat auki ja olen kuullut jo yhden kommentin että pääni näyttää isolta tämä paita päällä.

Jos onnistuu, pyydä kauluksen takakorkeus 5 cm tasolle. Tämä ei ole liian korkea tai liian lyhyt pitkäkaulaiselle. Isoon päähän taas sopii kookkaampi kaulus, vaikkapa tällaista mahtipontista mallia:

http://propercloth.com/collar-styles/milano-spread-collar
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2798 : 13.10.13 - klo:16:05 »
Ovatko valkoiset kauluspaidat, missä on erilaisia värillisiä yksityiskohtia, tarkoitettu myös pukukäyttöön? Eli ovatko kovinkaan virallisia jos valkoisessa paidassa on esim. punaiset napit tms. värillisiä ompeleita?

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2799 : 13.10.13 - klo:16:21 »
Ovatko valkoiset kauluspaidat, missä on erilaisia värillisiä yksityiskohtia, tarkoitettu myös pukukäyttöön? Eli ovatko kovinkaan virallisia jos valkoisessa paidassa on esim. punaiset napit tms. värillisiä ompeleita?

No jos puvun kanssa voi käyttää paitaa, jossa on valkoisen lisäksi värillisiä raitoja, tai jopa värillistä paitaa, ei kait muutkaan värilliset yksityiskohdat lähtökohtaisesti tee paidan ja puvun yhdistämistä mahdottomaksi.

Silmä käteen ja peilin eteen.

Lisäksi kannattaa miettiä mihin puku ja paita ovat matkalla. Toimistoon vai illalliselle suurlähettiläiden kanssa?
--
-Mars-

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2800 : 13.10.13 - klo:18:05 »
Vaikka toki kuvioidut paidat ovat täysin sopivia pukujen kansas käytettäviksi, tuoreat muotivillitykset kuten värilliset napit, napinompeleet ja monikerroksiset kaulukset ovat sarjassa 99 % uhka – kaikessa käytössä.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2801 : 14.10.13 - klo:18:04 »
Kontrastivärien käyttö paidan yksityiskohdissa vie sen mielestäni niin reippaasti vapaa-ajan vaatteen puolelle että sen yhdistäminen formaaliin pukuun särähtää. Irtotakki-kombossa saattaisi toimia varsinkin jos kombo on muutenkin ajateltu kasuaalimpaan päähän. Ongelmaksi näissä voi sitten tulla se, että kasuaalit irtotakit ovat itsessään usein yksityiskohdiltaan rikkaita, eli on kuosia, kuvioita, näyttävämpiä nappeja ja muuta jolloin jos paidassakin on huomiota kiinnittäviä yksityiskohtia niin syntyy tårta på tårta -ilmiö ehkä jopa pellevaikutelmaan saakka.

Chino-neuletakki -yhdistelmä saattaisi sulattaa muotipaidan parhaiten?
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2802 : 14.10.13 - klo:21:57 »
Ovatko valkoiset kauluspaidat, missä on erilaisia värillisiä yksityiskohtia, tarkoitettu myös pukukäyttöön? Eli ovatko kovinkaan virallisia jos valkoisessa paidassa on esim. punaiset napit tms. värillisiä ompeleita?

Tämä nyt riippuu niin paljosta: paikka, tilaisuus, ikä, seurue, näin edelleen. Jos tumma puku on erikseen mainittu, tämä rajaa värikkäät nippelit ja nappelit pois kauluspaidasta. Kyllä ne voivat myös toimia ainakin nuoren jampan yllä vaikkapa rippijuhlassa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

KP

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2803 : 21.10.13 - klo:09:01 »
Solmioasia askarruttaa. Yleisesti esim. täällä tunnutaan vannovan four-in-handin nimeen. Varmasti onkin niin, että kun muu kokonaisuus on huoliteltu ja kunnossa, solmun vinous voi tuoda rentoutta, eikä vaikuta typerältä. Vaan entäpä oma tilanteeni. Pukuni ei taatusti istu kovin hyvin, eikä kokonaisuus muutenkaan ole tiptop. Tuntuisi, että vino solmio ei tässä suinkaan paranna kokonaisuutta, vaan huonontaa. Toiseksi, seura, jossa solmiota tulen käyttämään, ei sisällä ainakaan montaa sellaista ihmistä, joka tietäisi pukeutumisesta jotain. Onko FiH tyylikkäin valinta myös amatöörien silmään? Kolmanneksi, omaa silmää ei ainakaan itse tekemäni four-in-hand miellytä kauheasti.

En kyllä muutenkaan tajua näistä juuri mitään. En esim. ymmärrä, mikä half-windsorissa on niin rumaa. Mutta jos teen pratt-solmun, en varmaan mene
kauheasti vikaan? Vai onko siinä jotain kompastuskiviä? Pitäisikö olla dimple vai ei?

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2804 : 21.10.13 - klo:11:58 »
Vedä vaan kravattiin kaksinkertainen ranskalainen tai joku muu symmetrinen solmu.  Se on varma ja tyylikäs valinta asun kuin asun kanssa.  Eikä siihen muodin heilahtelut vaikuta.   Lisäpointtina saat solmun mikä luontuu kravattiin kuin kravattiin.  Ei ole vielä vastaan tullut krakaa johon se ei istuisi ja näyttäisi vielä hyvältä. 
Erilaisia vinoon vetäviä solmuja voi kyllä kokeilla ja jos se istuu asuun ja olemukseen niin kaikki kunnossa.  Mikäli taas ei istu, niin kantaja näyttää helposti sirkuspelleltä.