Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 1569975 kertaa)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2655 : 10.05.13 - klo:19:55 »
Täysin rakenteettoman näppärä poika kaventaa vaikka itse. Ompelijalta varmasti luonnistuu, räätäliltä sitten kalliimmin ja ehkä paremmin.

Jos tekee itse, kannattaa muistaa, että myös rakenteettomassa takissa hiha "syötetään" kädentiehen. Hiha on siis olka-aukkoa suurempi.

Voi tuon tehdä, jos osaa ompelun perusteet.
Kaikki villa tottelee rautaa.

random

  • Kisälli
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2656 : 12.05.13 - klo:12:22 »
Minkäslainen irtotakki ja housut (farkut/chinot etc) menis sinisen ocbd-paidan kanssa? En käytä pukua, koska olen siihen liian nuori. Tuntuu, että paita hyppii silmille joka setissä. Olen insinööri mutta en halua näyttää siltä.
that's ass

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2657 : 12.05.13 - klo:14:44 »
Minkäslainen irtotakki ja housut (farkut/chinot etc) menis sinisen ocbd-paidan kanssa? En käytä pukua, koska olen siihen liian nuori. Tuntuu, että paita hyppii silmille joka setissä. Olen insinööri mutta en halua näyttää siltä.

Setti 1:









Setti 2:








JJV

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Re: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2658 : 12.05.13 - klo:16:17 »
^ Kenen irtotakkitekele ?

Gene

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 200
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2659 : 12.05.13 - klo:16:54 »
^ Boglioli.

PP

  • Kisälli
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2660 : 12.05.13 - klo:17:58 »
^ Boglioli.

Taitaa olla tämä http://www.mrporter.com/product/328979.

Osaisitteko suositella tuollaista samantyylistä navyn väristä irtotakkia, joka toimisi juurikin esim. khakin väristen chinojen ja vaaleansinisen OCBD:n kanssa, mutta sopisi paremmin perusinsinöörin hoikalle lompakolle?

Tyrwhittin Navy unstructured classic fit jacket sopisi hintansa (£99) puolesta mainiosti perusinsinöörin lompakolle, mutta ei hoikalle varrelle (kokeiltu on).

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2661 : 12.05.13 - klo:18:53 »
Hehheh hyvät on Bogliolissa hinnat. Tsekkaa Suit Supply. Sieltä löytyy hoikalle rungolle ja hinnat ovat järkevät.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2662 : 12.05.13 - klo:21:36 »
Porterissa herraskaista ovat ainoastaan hinnat, ei tuolta kannata muutoin kuin alennusmyyntien aikana.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

jra72

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2663 : 13.05.13 - klo:11:23 »
Täysin rakenteettoman näppärä poika kaventaa vaikka itse. Ompelijalta varmasti luonnistuu, räätäliltä sitten kalliimmin ja ehkä paremmin.

Tämä siis kyseessä: http://www.ctshirts.co.uk/men's-outerwear/men's-blazers-and-jackets/Navy-unstructured-classic-fit-jacket?q=frgob||US016NAV|||||||||||||

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2664 : 13.05.13 - klo:11:54 »
Hehheh hyvät on Bogliolissa hinnat. Tsekkaa Suit Supply. Sieltä löytyy hoikalle rungolle ja hinnat ovat järkevät.

Mr Porterilla on kyllä ns. kusetushinnat aina paitsi alennusmyynnissä. Itse ostin sieltä tummansinisen Bogliolin vakosamettibleiserin -40%, ovh. yli 700€. Jos olisi punaista vastaavaa kykenevä käyttämään, olisi ThreeDifferentiltä irronnut 149€:lla eikä ollut ns. valmiiksi paskaisia.

ThreeDifferentiltä päädyin tammikuussa poistamaan Bogliolia vielä beigen pellavaisen bleiserin sekä luonnonvalkoisen puuvilla-silkkipuvun (lähinnä takin vuoksi) joille yhteishintaa tuli posteineen vähemmän kuin yhdelle alehintaiselle rotsille Porterilta. Olen ollut oikein tyytyväinen noihin.

sonswan

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 178
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2665 : 13.05.13 - klo:12:07 »
^ Jeps, noinhan se on. Mut sit Porter tarjoaakin ihan eri tason kuvat, mitoitukset, tarinat (jos niitä haluaa). Ihan eri konseptilla toimitaan. Ja varmasti moni on käynyt kattelee just mitoituksia Porterilta ja sitten vaan yoox / threedifferent tai vastaava kehiin...
Give me all the bacon and eggs you have.

Ässä

  • Kisälli
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2666 : 13.05.13 - klo:22:45 »
Minkäslaisia ns. parempia kenkiä kannattaisi hankkia aluksi, jos tyyli on tällä hetkellä lähinnä katutyylimäistä? Ei nimittäin vielä tule pidettyä mitään irtotakkeja, solmioita tms. päällä vaan ennemminkin farkkuja, neuleita, chinoja, pikee-paitoja jne. Eli ei ehkä niitä kaikkein formaaleimpia kenkiä näin alkuun, sillä ne voisivat näyttää vähän irtonaisilta muusta setistä. Itselleni kolahtaisi esim. alla olevien tyyliset, mentäisiinköhän näillä ihan metsään?



Skimpole

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2667 : 13.05.13 - klo:23:10 »
Ylemmän kuvan mokkachukat on hyvä valinta. Mutta itse en astuis laatukenkien maailmaan heti solkikengillä. Longwingit olis monipuolisempia:

Tosin vähän makukysymys munkit vs tykkiveneet.

Tällaset (PTB) vois myös toimia:


Vähemmän laadukkaista kengistä desertbootsit vois olla hyvä ostos jos ei sulla ole vielä.

Freddie Freeloader

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2668 : 14.05.13 - klo:10:07 »
Dessut on aina hyvä ostos.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille
« Vastaus #2669 : 14.05.13 - klo:10:55 »
Chukkat ja plain toe derbyt ovat loistavia rennompaan tyyliin. Split-toe derby tuskin näyttäisi myöskään eksyneeltä, mutta malli tuppaa jakamaan mielipiteitä.

Solkikengät ovat askel muodollisempaan. Myöhemmin kannattaa varmasti harkita, mutta alkuun simppeliä.