Kirjoittaja Aihe: John Lobb  (Luettu 15132 kertaa)

runic

  • Vieras
John Lobb
« : 18.11.09 - klo:13:40 »
John Lobb
« Viimeksi muokattu: 09.08.12 - klo:12:17 kirjoittanut rtb »

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: John Lobb
« Vastaus #1 : 18.11.09 - klo:19:48 »
Jaanpa tässä omat koemukseni John Lobbista.  John Lobb on ehkä arvostetuin valmisjalkineiden valmistaja. Myöhästyin 3 minuuttia styleforumin myyntipalstalla ilmaiseksi pois lahjoitettavasta itselleni sopivasta parista. Siinä kokemukseni.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: John Lobb
« Vastaus #2 : 18.11.09 - klo:20:41 »
^...karua, hyvin karua.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: John Lobb
« Vastaus #3 : 18.11.09 - klo:21:33 »
Jaanpa tässä omat koemukseni John Lobbista.  John Lobb on ehkä arvostetuin valmisjalkineiden valmistaja. Myöhästyin 3 minuuttia styleforumin myyntipalstalla ilmaiseksi pois lahjoitettavasta itselleni sopivasta parista. Siinä kokemukseni.

Rujoa. Hyvä kuitenkin että sait jaettua tämän, ettei tule pysyvää rimakauhua ja Lobb-traumaa patoutumien takia. ;)

Itselleni Lobb on siellä kaukana varavakaisemmassa tulevaisuudessa. Tai jos joskus lykästäisi.. Tai pääsisi tehtaalle. Tai, tai... Kauniita kenkiä.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: John Lobb
« Vastaus #4 : 18.11.09 - klo:21:41 »
Lobbia oli viime viikolla Englannin eBayssä useita pareja. Halvimmat irtosivat noin 100 punnalla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

signorlaine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: John Lobb
« Vastaus #5 : 09.12.09 - klo:18:45 »
Olen katsellut eBaysta John Lobbeja, ja ihmettelen miten halvalla niitä irtoaa. Seuraava pari kiinnostaisi kovasti, hintaa 99 puntaa, uskaltaako luottaa?

http://cgi.ebay.co.uk/John-Lobb-Size-6-Oslo-Waterbuff-Cafe-Shoes-Brand-NewIB_W0QQitemZ320458521654QQcmdZViewItemQQptZUK_Clothing_Menswear_MensShoes_GL?hash=item4a9cd0fc36
The only way to atone for being occasionally a little overdressed is by being always absolutely over-educated. -Oscar Wilde

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: John Lobb
« Vastaus #6 : 09.12.09 - klo:19:45 »
Uskaltaa. Mikäli paria ei saa istumaan edes pohjallisilla tai venyttämällä, Lobbit voi myydä eteenpäin. Kysyntää on taatusti.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

signorlaine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: John Lobb
« Vastaus #7 : 09.12.09 - klo:19:51 »
Mistään piraattitavarasta ei siis liene kyse?
The only way to atone for being occasionally a little overdressed is by being always absolutely over-educated. -Oscar Wilde

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: John Lobb
« Vastaus #8 : 09.12.09 - klo:19:53 »
Olen katsellut eBaysta John Lobbeja, ja ihmettelen miten halvalla niitä irtoaa. Seuraava pari kiinnostaisi kovasti, hintaa 99 puntaa, uskaltaako luottaa?

Niin - tuo 99 puntaa on siis lähtöhinta. Lopullinen hinta voi olla jotain ihan muuta. Tuota mallia löytyy toteutuneista kaupoista näemmä 2 paria ja niiden hinnat ovat olleet kohtuulliset, 120-130 puntaa.

signorlaine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: John Lobb
« Vastaus #9 : 09.12.09 - klo:19:59 »
Kiitän, eBay on jäänyt minulle varsin tuntemattomaksi. Katsotaan miten miehen käy, lähtöhinta ainakin on alhainen.
The only way to atone for being occasionally a little overdressed is by being always absolutely over-educated. -Oscar Wilde

Antti76

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: John Lobb
« Vastaus #10 : 09.12.09 - klo:21:47 »
Tuotteen hinta Ebayssa on selvä vasta kun huutokauppa on päättynyt.  Parhaimmillaan (/pahimmillaan, näkökulmasta riippuen) eräänkin kerran tuotteen hinta on lähes kolminkertaistunut viimeisen 10 sekunnin aikana.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: John Lobb
« Vastaus #11 : 09.12.09 - klo:23:52 »
Ebay-psykologia on vaikea taiteenlaji. Itse suosittelen huutamaan myös suoraan sinne omaan kipurajaan asti, mutta odottamaan huutokaupan viimeistä päivää. Pari viimeistä kuukautta olen satunnaisesti kokeillut erittäin, erittäin epäherrasmiesmäistä sniper-softaa (huutaa viimeisellä sekunnilla), mutta en koe sen olleen mikään suuri menestys. Hävettää.

R

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: John Lobb
« Vastaus #12 : 10.12.09 - klo:07:20 »
Ebay-psykologia on vaikea taiteenlaji. Itse suosittelen huutamaan myös suoraan sinne omaan kipurajaan asti, mutta odottamaan huutokaupan viimeistä päivää. Pari viimeistä kuukautta olen satunnaisesti kokeillut erittäin, erittäin epäherrasmiesmäistä sniper-softaa (huutaa viimeisellä sekunnilla), mutta en koe sen olleen mikään suuri menestys. Hävettää.

Oma sotastrategiani eBayssa toimii myöskin snipermaisesti, tosin ilman softaa. Eli jos mahdollista, huudan vasta viimeisen puolen minuutin aikana lähelle valmiiksi mietittyä maksimia, jonka olen valmis tuotteesta pulittamaan. Näin näyttäisi tekevän myös moni muu, koska viimeisen 20 sekunnin aikana usein tuotteen hinta kohoaa huomattavasti tasosta jolla se on saattanut olla monta päivää. Sitähän ei joudu maksamaan kuin hieman pahimman kilpailevan huudon yli, vaikka olisitkin huutanut omalla maksimisummallasi (eli jos huudat £50 ja pahin kilpailija huutaa £25, joudut maksamaan vain hieman jälkimmäisen yli).

Oman kipurajan miettiminen voi olla kuitenkin yllättävän vaikeaa. Jos olit päättänyt että £50 on maksimi mitä tuotteesta suostut maksamaan, voikin tilanne olla toinen kun kilpailija on voittanut sen hintaan £51. Sitä alkaa jälkeenpäin helposti harmittamaan ja mietityttämään että ehkä sittenkin olisin sen £2 ylimääräistä suostunut pulittamaan. Kannattaa vaan miettiä maksimisumma tarkkaan ja pitää pintansa, pysyen valmiiksi mietityssä maksimissa. eBay:n businesslogiikka hyödyntää varsin tehokkaasti viime hetken "no kyllä mä sittenkin huudan vielä vähän isommalla summalla" -tyyppisiä tilanteita.
"The unexamined life is not worth living."

Timati

  • Vieras
Vs: John Lobb
« Vastaus #13 : 30.04.11 - klo:21:50 »
Villeltä kairassa ollessa ostetut Lobbit on nyt korkattu vappukävelyllä.

Ah.

En koskaan voinut halpojen valmisjalkineiden kuluttajana haaveillakaan moisesta istuvuudesta ja laadusta, varsinkaan kun jalkani on täysin  jalkaholviton, pituudeltaan suhteellisen pieni, jättileveä räpylä.

En näe enää paluuta entiseen.

Mahdampa tästä lähteä kävelylle.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: John Lobb
« Vastaus #14 : 30.04.11 - klo:22:42 »
Onnea vielä parin uudelle omistajalle!

Kunnon jalkineet - aina parempi mieli.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/