Kirjoittaja Aihe: Turnbull&Asser  (Luettu 23508 kertaa)

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Re: Turnbull&Asser
« Vastaus #15 : 14.03.09 - klo:20:14 »
Itselläni on hieman toisenlaiset kokemukset tuosta Ferestä. Ostin sieltä sinisilmäisenä reilu vuosi sitten Stenströmsin mittatilauspaidan, ja sen istuvuus oli aivan luokaton: kaula-aukko liian suuri, kaulukset irti paidasta kun ylin nappi kiinni, selässä oli tarpeeksi ylimääräistä kangasta jokaiselle kellonsoittajalla, kangas tuntui ihoa vasten lasikuidulta jne. Myöskään minulle ei kerrottu, että kauluksissa ei ole mitään kunnon luita, vaan joku piirtoheitinkalvosta leikattu palanen. Paita meni UFF:ille heti kun sain korvaajat hankittua luottotoimittajaltani RW Mikaelilta. Koin myös säälintunteen ja arvostuksen pudostuksen Ruotsin kuningasta kohtaan, joka on kuninkaallisen hovihankkijan sinetin talolle antanut. Tällöin päätin, että en Ferestä enää paitoja osta, mutta en sitten kauaa jaksanut mieltäni pitää muuttumattomana kun Fere tasaisin väliajoin postia T&A:stä lähettää (ja nähtävästi tuo ruotsalainen merkki on heiltä poistunut, ainakin netin mukaan). Eli varasin ajan, ja otin vielä sellaiseen ajankohtaan, että T&A:n edustaja ottaisi mitat.

Sitten itse prosessiin:

Tuossa aikaisemmin Jaro kehui tapahtumaa erittäin sujuvaksi ja asiantuntevaksi. Itse rohkenen olla eri mieltä. Tämä on hämmentävää, ottaen huomioon että mitat otti tosiaan T&A:n edustaja. Perushomma hoitui oikein osaavasti, eli hän otti mitat, kysyi minkälaiset kaulukset, kuinka tiukkaan kaula-aukkoon olen tottunut jne. Peruskaura oli siis kunnossa. Mutta yksityiskohdat minun piti jokainen kertoa tarkalleen itse. Esimerkiksi selän laskostuksista tai paidan yleisistuvuudesta (ns. slimmi / teltta asteikolla) hän ei kysynyt mitään. Ei kysynyt myöskään haluanko kavennukset selkään tai että haluanko nimikirjaimet johonkin (kauluksen sisäpuolelle tietenkin). Lisäksi hän merkitsi yhden kankaista väärin tilaukseen, jonka onneksi itse huomasin ja korjasin.

Yhteenvetona:

Edustaja oli hieman gonahtanut, ja ilmeisesti paidat menevät kaupaksi ilman, että tarvitsee paljoakaan niitä myydä. Onneksi itsellä on kokemusta MTM-paitojen tekemisestä, joten osasin vaatia sen minkä haluan. Nyt sitten vain odottamaan 4-5 viikkoa ja sitten näen mitä tuloksena on, ja että onko RW Mikaelille Suomessa kilpailijaa MTM-paidoissa. Ei siis taaskaan Fere vakuuttanut ainakaan vielä, mutta ehkä tämä tästä.
Great minds think alike - fools never differ.

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Re: Turnbull&Asser
« Vastaus #16 : 16.03.09 - klo:21:39 »
Pieni päivitys T&A:n kestävyyteen. Tuossa ylempänä menin kehumaan kulutuskestävyyttä, mutta kun olin napittamassa T&A-paitani hihanappeja (3-nappinen kalvosin) meni yksi nappi napinläven tikkauksen vierestä kankaan läpi! Mitenkään kovaa runnomalla en nappia kiinnittänyt, pikaisesti ja vauhdilla kylläkin. Koskaan ennen en ole saanut vastaavaa aikaan minkään paidan kanssa. Kalvosimen kangas onkin aika ohutta ainakin kyseisessä T&A-paidassa.

Voin muuten yhtyä Tuukan mielipiteeseen, että vielä en ole törmännyt RW Mikaelin MTM-paitoja parempiin.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Turnbull&Asser
« Vastaus #17 : 16.03.09 - klo:21:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami"
Pieni päivitys T&A:n kestävyyteen. Tuossa ylempänä menin kehumaan kulutuskestävyyttä, mutta kun olin napittamassa T&A-paitani hihanappeja (3-nappinen kalvosin) meni yksi nappi napinläven tikkauksen vierestä kankaan läpi!

Huolestuttavaa. Kannattaa marssia liikkeeseen ja kertoa huolensa, toivon mukaan ymmärtävät yskän.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Re: Turnbull&Asser
« Vastaus #18 : 17.03.09 - klo:21:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville"
Lainaus käyttäjältä: "Sami"
Pieni päivitys T&A:n kestävyyteen. Tuossa ylempänä menin kehumaan kulutuskestävyyttä, mutta kun olin napittamassa T&A-paitani hihanappeja (3-nappinen kalvosin) meni yksi nappi napinläven tikkauksen vierestä kankaan läpi!

Huolestuttavaa. Kannattaa marssia liikkeeseen ja kertoa huolensa, toivon mukaan ymmärtävät yskän.

Ihmettelin kyllä tapausta. Tosin vein paidan välittömästi korjattavaksi, räätäli veloitti 5€ (taisi olla nopea ja helppo juttu!).

arsatiki

  • Kisälli
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Re: Turnbull&Asserin odottamaton lisähyöty
« Vastaus #19 : 09.04.09 - klo:20:09 »
Tilaamani Turnbull & Asserin paita saapui tänään. Voisin höyrytä sen erinomaisista ominaisuuksista virkkeen tai kymmenenkin, mutta keskityn kuitenkin yhteen yllättävään piirteeseen. Täydellisesti sopiva paita on nimittäin erityisen hyvä työkalu päälle sopivaa vaatetta etsiessä.

Itselläni ei tähän asti ole ollut yhtään mittapaitaa (tai -pukua), mutta mielestäni monta "aika hyvin" päälle istuvaa paitaa. T&A-paita on kuitenkin armoton referenssi. Harmittelin koko päivän työpaitani hieman liian löysää rannetta. Samoin entinen ykköspaitani kaulus on nyt osoittautunut hieman liian tiukaksi.

Efekti toimii myös takkien kanssa. Toisten takkien kanssa hihasta näkyi juuri sopiva kaistale valkoista. Toiset taas peittivät paidan rumasti (ja päätynevät ajallaan UFFille roikkumaan).

Suosittelen tuotetta  lämpimästi, varsinkin heille foorumin lukijoille, joilta minun tapaani mittapaita vielä puuttuu.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Turnbull&Asser
« Vastaus #20 : 11.04.09 - klo:13:25 »
Ah.. Mittatilausvaatteen kirous.. Kun kerran käyttää mittoihin tehtyä vaatetta on vaikea enää tyytyä melkein sopivaan.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Turnbull&Asser
« Vastaus #21 : 11.04.09 - klo:14:35 »
Lainaus käyttäjältä: "DandyAndy"
Ah.. Mittatilausvaatteen kirous.. Kun kerran käyttää mittoihin tehtyä vaatetta on vaikea enää tyytyä melkein sopivaan.

Tämän vuoksi mittatilaamiseen kannattaa ryhtyä vasta kun moinen ei tuota taloudellisia murheita.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Re: Turnbull&Asser
« Vastaus #22 : 06.11.09 - klo:20:48 »
Nyt sitten vain odottamaan 4-5 viikkoa ja sitten näen mitä tuloksena on, ja että onko RW Mikaelille Suomessa kilpailijaa MTM-paidoissa. Ei siis taaskaan Fere vakuuttanut ainakaan vielä, mutta ehkä tämä tästä.

no, 4-5 viikkoa muuttui melkein 8 kuukaudeksi. Hieman pistää arveluttamaan mihin T&A:n maine perustuu. Aloitetaan avautuminen:
- tilasin neljä paitaa. Nämä tulivat vain hieman myöhässä muistaakseni siinä vapun aikoihin. Ongelmana vaan oli, että kaikki lähtivät takaisin tehtaalle. Jossain paidassa oli väärä koko, jossain värivirhe, jne. Neljä samaan aikaan tilattua, kooltaan siis identtistä paitaa olivat täysin erilaisia. Sitten taas odottelin sen 4-5 viikkoa. Mainittakoon sellainen yksityiskohta myös, että kuvioita ei ollut kohdistettu ollenkaan.
- seuraavalla kerralla neljästä paidasta kolme lähti takaisin. syynä oli taas väärä koko, lähinnä kauluksessa, saattoi olla että muuallakin tai muitakin syitä, en muista enää, tämä taisi olla kuitenkin siinä juhannuksen aikoihin.
- Kuten arvata saattaa, seuraavalla kerralla lähti kaksi takaisin. Syynä taas se perinteinen, eli koko ei osunut.
- sitten lähti yksi takaisin. Tästä nyt ei ole kuin kuukausi aikaa, joten muistan hyvin: kaulukset olivat reilu 2 senttiä erikokoiset. Mielestäni se on aika paljon. Paidoissani on nimikirjaimet, jotka aina tarkistin, joten kyseessä ei ollut siis vain toisen paita joka lähetettiin vahingossa. Lisäksi paidassa oli tahroja.
- tänään sain viimein sen viimeisen, eivät olleet tehneet sitä uudelleen, vaihtaneet vain kauluksen ja pesseet tahrat pois. Tässä on edelleen liian iso kaulus, ja se on mielestäni muutenkin reilumman kokoinen kuin muut, mutta kuulemma Sea Island kutistuu huomattavasti enemmän kuin muut materiaalit. Se jää nähtäväksi, epäilen vahvasti, että tarvittavaa määrää kutistuu. Lisäksi otin kaikki paidan ilman ranteen kohdalla olevaa nappia siinä halkiossa. Ilmeisesti olivat sitä mieltä että se on väärin, sillä tähän sellainen oli laitettu. Muihin siis ei. Yksityiskohtana, että tämän paidan tilasin kesähäihin, mutta marraskuussa niitä ei ole enää juurikaan.

Yksi paidoista on 200 kankaasta, kangas on äärettömän miellyttävä ja kevyt. Mutta sen silittäminen on kaikkea muuta. Ja lisäksi jos siihen tulee noin tipan verran nestettä syntyy 2 euron kolikon kokoinen läikkä. Eli mihinkään tiukkoihin neuvotteluihin se ei ole omiaan, ainakaan ilman takkia.

Eli: kokonaistoimitus 4 paidalle kesti hieman alle 8 kuukautta, vaati 6 käyntiä liikkeessä (jos muistan kaikki). Ja korvaukseksi tästä viivästyksestä sain hieman lisäalennusta paidoista. Viimeisestä hieman enemmän (30-40%), mutta mm. toiseksi viimeisestä 30%. Eli ruhtinaalliset 10%-yksikköä enemmän kuin mittapäivien normaali 20% ja toimitus reilu 1/2 vuotta tilauksesta. Alkupään toimitusten alennuksia en enää muista. Myöskään istuvuus ei ole täydellinen, mutta kaipa se on riittävän hyvä, viimeinen silaus tuppaa olemaan se kallein.

Paidat ovat toki laadukkaita, mutta aika vaivan takana.

Great minds think alike - fools never differ.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Turnbull&Asser
« Vastaus #23 : 06.11.09 - klo:21:09 »
^Tuohan on aivan luokatonta. Saanko kysyä, mikä noiden T&A:n mittatilauspaitojen normaalihinta on? Itselläni ei ole kokemusta muista kuin Sauman kautta tilatuista Huebsherin mittatilauspaidoista, joihin olen varsin tyytyväinen. Niitä saa kaksi tai enemmän tilatessaan 150 eurolla kappale ja Sauman silloin tällöin pitämiltä mittapäiviltä tästä saa vielä 20% alennusta eli 120 euroa paidalta; se on mielestäni varsin kohtuullista. Ensimmäisissä paidoissa hihat olivat sentin turhan pitkät ja lisäksi tehtiin se virhe, että jätettiin toiseen hihaan kellolle ylimääräistä tilaa, jolloin kalvosin tippui liian alas. Kalvosimen he pienensivät kuitenkin veloituksetta sopivaksi. Nämä kun muutettiin seuraaviin paitoihin, olen ollut hyvin tyytyväinen. Paidat ovat tulleet aina noin neljässä viikossa.
Suositellaan täysraittiutta.

signorlaine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: Turnbull&Asser
« Vastaus #24 : 06.11.09 - klo:21:23 »
Otan osaa Tuukka.

Edellisen kaltaiset tapahtumat ovat isojen firmojen ongelma. Asiakas on rikkinäisen puhelimen toisessa päässä ja sieltä käsin toiveet eivät aina tavoita kuulijaa. Toki kun kaiken saa kohdalleen, iso firma tarjoaa myös etuja pieniin toimijoihin, mutta silti siitä puuttuu se vuorovaikutussuhde asiakkaan ja tuotteen varsinaisen tarjoajan/valmistajan välillä jonka bespoke (tai MTM) -tuotteet mielestäni vaativat, tai ainakin ansaitsevat.

Bespoke clothes - bespoke service. Pienet toimijat kunniaan!
The only way to atone for being occasionally a little overdressed is by being always absolutely over-educated. -Oscar Wilde

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Turnbull&Asser
« Vastaus #25 : 06.11.09 - klo:23:19 »
Tuukka, Feren toimitusjohtaja on kertonut samoista ongelmista T&A:n kanssa. Ilmeisesti yhtiö säästää aikaa ja yrittää pienemmällä vaivalla saada enemmän rahaa. Kapitalisti kiittää, laatupukeutuja paheksuu. Erittäin huonoa menettelyä joka tapauksessa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Re: Turnbull&Asser
« Vastaus #26 : 06.11.09 - klo:23:34 »
Yksi paidoista on 200 kankaasta, kangas on äärettömän miellyttävä ja kevyt. Mutta sen silittäminen on kaikkea muuta. Ja lisäksi jos siihen tulee noin tipan verran nestettä syntyy 2 euron kolikon kokoinen läikkä. Eli mihinkään tiukkoihin neuvotteluihin se ei ole omiaan, ainakaan ilman takkia.

Ohuet kankaat vaan ovat tosi vaikeita silittää, ja 200 kankaan ohuet puuvillakuidut eivät suinkaan vähennä rypistymistä. Se että samankokoinen tippa tekee isomman läiskän ohuempaan kankaaseen on ihan fysiikkaa.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Turnbull&Asser
« Vastaus #27 : 08.11.09 - klo:22:25 »
Uskoisin että Tuukan mainitsemassa T&A-tyrimisessä on kyse myös tietystä vääränlaisesta elitisimistä ts. kun paidan tilaaja on suomalainen tavallinen  kaveri eikä (britti)julkkis, poliitikko tai aatelinen, tilaus jää edellä mainittujen 'arvokkaampien' toimitusten jalkoihin. Jossain Lontoossa suomalainen pien-tilaaja / -asiakas ei välttämättä hirveästi kiinnosta..
get your kicks on route six six six

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Turnbull&Asser
« Vastaus #28 : 09.11.09 - klo:09:47 »
^ Tuollainen on valitettavaa ja varsin törkeää, mutta täysin mahdollista... Itse taistelin tuossa hiljattain noin kuukauden päivät Reuben Alexander- liikkeen kanssa.. Eivät olleet kovin halukkaita lähettämään tilaustani minulle, joka kuitenkin oli maksettu jo normaalisti nettitilauksen yhteydessä... Summa kun oli "vaivaiset" £175 puntaa, niin  eipä sillä kiirettä tuntunut olevan. Vasta kahden sähköpostin ja kahden puhelinsoiton jälkeen alkoi heitä asia kiinnostamaan... Olin jo varma että kohta on ruvettava ottamaan yhteyksiä poliisiin, mutta ei tarvinnut, koska saivat lopulta lähetettyä tilaamani tuotteet. Mainittakoon vielä että sähköposteihini he eivät koskaan vastanneet millään tavalla.

Meni aiheesta hieman sivuun, mutta pointti on, että uskon täysin tuohon ivymanin olettamukseen.

Itselläni ei ole T&A:n paidoista kokemusta, eikä varmaan ihan heti tule olemaankaan, ellei jossain ole huomattava alennusmyynti... Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että paita ei voi ikinä olla hintansa arvoinen jos se maksaa satoja euroja (ellei se ole räätälin tekemä)... Koska paita on vain paita, ja puuvilla ei ole materiaalina huippukallista tai hienoa.
Ja tosiaan tämä on vain minun mielipiteeni... Ja nostan hattua niille jotka panostavat täysillä myös paitoihin. Minulle riittää paidoissa Harvie&Hudsonin tai Charles Tyrwhittin laatu- ainakin toistaiseksi. Itse panostan mieluummin takkeihin, housuihin, päällysvaatteisiin ja kenkiin.
« Viimeksi muokattu: 09.11.09 - klo:11:35 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Turnbull&Asser
« Vastaus #29 : 09.11.09 - klo:12:45 »
Koska paita on vain paita, ja puuvilla ei ole materiaalina huippukallista tai hienoa.

Puuvilla itsessään ei tosiaan ole välttämättä kallista, mutta siitä valmistetut kankaat voivat olla hyvinkin arvokkaita. Eihän villakaan ole kovin kallista, mutta siitä tehdyt kankaat voivat olla hyvin arvokkaita. Puuvillaa on laadukkaampaa ja heikompaa.. Laadukkaampi maksaa enemmän. Kankaan voi kutoa hyvin tai huonosti.. Hyvin kudottu maksaa enemmän. Sama pätee myös villaan ja oikeastaan mihin tahansa muuhunkin luonnonkuituun. Mielestäni laadukkaasta puuvillakuidusta valmistettu korkeatasoinen kangas on erittäin hienoa ja voi olla myös huippukallistakin.

Itsekään en T&A:n paitoja omista, mutta kun vertaa hintoja muihin laadukkaista kankaista valmistettuihin paitoihin uskaltaisin väittää T&A:n paidoissa olevan jonkin verran statuslisää. Olen jo kotvan harkinnut muutaman T&A:n paidan teettämistä, mutta Tuukan kokemusten perusteella kyllä taidan passata ja pitäytyä nykyisessä toimittajassani.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.