Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2295363 kertaa)

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1530 : 14.01.12 - klo:19:40 »

Huhhuh....

Voi kyllä olla vaikea löytää halvalla riittävän aidon näköinen feikki...

Joo, ei niitä hyviä feikkejä halvalla (mikä on halpaa?) saa, mutta olen kerran käpistellyt tuttavani datejustia, joka oli todella laadukkaan oloinen kopio. Päältä katsoen / tunnustelemalla ei edes kelloseppä kyennyt erottamaan feikiksi. Sisuskaluista en osaa sanoa, kun en sinne kurkkinut, mutta kyseessä siis automaattikello. Myös laatikko oli erehdyttävän laadukas. Oli kuulemma maksanut siitä 350€.

Jos tutustuu asiaan netissä, on helppo todeta, että kopiomalleja löytyy laadukkaista - rantaroleksiin.

Itse en kyllä piraatteja suosi.

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1531 : 14.01.12 - klo:20:00 »
Valehtelisin, jos en myöntäisi muiden mielipiteillä olevan merkitystä. Hieno kello viimeistelee asukokonaisuuden aivan kuin keikareiden kiillotetut laadukkaat kengät tai ja hieno taskuliinakin. Tuskin kukaan meistä patsastelee kotona pimeässä kellarikomerossa hienoimmat vaatteet ja asusteet päällä. (Ehkä kovassa humalassa?) Eivät ne pelkästään itseä varten ole - ne on tarkoitettu esiteltäviksi.

Joo, ei sillä periaatteessa mitään väliä ole keikaroiko autoilla, vaatteilla, vaiko kelloilla.

Voi olla, että kuluttajat huomaavat Rolexin olevan hengetöntä massatuotantoa ja sen suosio hiipuu olemattomiin.

Hengetöntä, joo. Mutta suosio ei tule hiipumaan.

Minä ainakin teen sen eteen kaikkeni, että tuon ko. laadukkaan ja konservatiivisen massatuotantokellon suteeton hypetys saavuttaisi realistisen tason. Paras keino on laajentaa tavisten tietoisuutta myös muiden valmistajien suhteen. Sekä tietysti oikoa minun mielestäni muiden vääristyneitä käsityksiä kellomaailmaa koskevista tekijöistä.

Tässä mielessä vaivaan teitä mahdottomalla yhtälöllä: suhteellisen edullista kelloa, joka on tyylikäs sanan kaikissa merkityksissä, säilyttää arvonsa, on innovatiivinen, eksklusiivinen (en keksinyt suomennosta) ja omaperäinen ei ole olemassa.

On toki. Vaihtoehtoja on paljon, koska nuo esittämäsi kriteerit antavat kaikessa suhteellisuudessaan hyvinkin vapaat kädet valinnan suhteen.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1532 : 14.01.12 - klo:23:48 »

Huhhuh....

Voi kyllä olla vaikea löytää halvalla riittävän aidon näköinen feikki...

Joo, ei niitä hyviä feikkejä halvalla (mikä on halpaa?) saa, mutta olen kerran käpistellyt tuttavani datejustia, joka oli todella laadukkaan oloinen kopio. Päältä katsoen / tunnustelemalla ei edes kelloseppä kyennyt erottamaan feikiksi. Sisuskaluista en osaa sanoa, kun en sinne kurkkinut, mutta kyseessä siis automaattikello. Myös laatikko oli erehdyttävän laadukas. Oli kuulemma maksanut siitä 350€.

Jos tutustuu asiaan netissä, on helppo todeta, että kopiomalleja löytyy laadukkaista - rantaroleksiin.

Itse en kyllä piraatteja suosi.

Tuo oli tarkoitettu sekä ironiaksi, mutta sisälsi se totuuttakin. Laadukkaimmat feikit on tehty puhtaasti kusetukseen ja niiden hinnat ovat siten usein aika korkeita. Hyvää feikkiä on siis vaikea ostaa näkemättä, ellei ole ostamassa aitoa asiaa.q

AJM

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1533 : 15.01.12 - klo:20:28 »

On toki. Vaihtoehtoja on paljon, koska nuo esittämäsi kriteerit antavat kaikessa suhteellisuudessaan hyvinkin vapaat kädet valinnan suhteen.


Niin noh.. Toi hemmetin suhteellisuus ja jokaisen omat mielipiteet.

Jos on ideoita tai suosikkeja ( hinnaltaan about 5k€ = suht edullinen, eikö?) niin laita tänne toki!
« Viimeksi muokattu: 15.01.12 - klo:20:30 kirjoittanut AJM »
"I can't teach you my swag. You can pay for school but you can't buy class." - Jay-Z

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1534 : 15.01.12 - klo:21:49 »
Jos on ideoita tai suosikkeja ( hinnaltaan about 5k€ = suht edullinen, eikö?) niin laita tänne toki!

http://forums.watchuseek.com/f2/jumbo-vs-jumbo-546212.html

Tässä on omat suosikkini. Teräksiset perusmallit siis kummaltakin. Ja tietty teräsrannekkeella.

Jos pitäisi tyytyä vain yhteen kelloon loppuiäkseni, olisi oma valintani ehdottomasti PP Nautilus. Sporttinen, mutta istuu myös saumattomasti puvun kera. Ehkä vieläpä midsize mallina jumbon sijaan. On vain melko hinnakas.

Audemars Piguet Royal Oak on laadultaan vertailukelpoinen Patek Philippe Nautiluksen kanssa, mutta hinnaltaan jotakin muuta. Käytettynä AP:tä löytyy jo 4k€ hintaan. On hieman karumpi muodoiltaan kuin Nautilus, mutta istuu myös puvun kanssa hienosti.

Jostakin syystä minua on aina viehättänyt nämä em. Gerald Gentan luomukset. Olen kerran käpistellyt tuollaista Royal Oakia ja kyllähän se oli henkeäsalpaavan upea luonnossa. Nautilusta en ole koskaan kohdannut livenä, mutta toivottavasti sekin joskus onnistuisi.


Tässä vielä yksi ehdokas. Ei tule vastaan joka kuppilassa tämäkään. Hieman retrohenkinen, mutta ei ainakaan tylsä.
http://www.ablogtoread.com/glashutte-original-seventies-panorama-date-watch-hands-on/

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1535 : 15.01.12 - klo:22:37 »
Röyhkeän hintainen tuo GO 70's. Tosin jos noihin PP:n ja AP:n klassikoihin verrataan, niin oikeastaan se tarjoaa enemmän paljon halvempaan hintaan jos ei mielikuville ja mallin historialle laske arvoa. Onhan siinä kuitenkin komplikaationa Glashütten lähes tavaramerkki big date.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1536 : 15.01.12 - klo:22:45 »

Audemars Piguet Royal Oak on laadultaan vertailukelpoinen Patek Philippe Nautiluksen kanssa, mutta hinnaltaan jotakin muuta. Käytettynä AP:tä löytyy jo 4k€ hintaan. On hieman karumpi muodoiltaan kuin Nautilus, mutta istuu myös puvun kanssa hienosti.


Voi olla kuitenkin käytännössä vaikea löytää. Royal Oakia on tehy jo yli 30 vuotta ja nuo edullisimman pään kellot on tosiaan jo aika vanhoja. Eikä siinäkään siis mitään väärää, mutta vanhemmat Oakit eivät ole yhtä makoisia kuin uudet, malli on saanut ajan saatossa mukavasti pikku faceliftiä. Käytännössä tuohon femmaan saa joko quartzin tai 20 vuotta vanhan kellon. Pari tonnia saa laittaa lisää jotta saa vähän uudemman mekaniisen AP:n. Upea kello kuitenkin, ikuinen klassikko.

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1537 : 15.01.12 - klo:23:10 »
... mutta vanhemmat Oakit eivät ole yhtä makoisia kuin uudet, malli on saanut ajan saatossa mukavasti pikku faceliftiä.

Tarkoitatko uudemmilla jotain Offshore -mallistoa? Minusta kyseessä on jo täysin eri mallisto, eikä herätä itsessäni samaa "himoa" kuin orkkis. 

Uudetkaan RO -mallit eivät eroa vanhoista A-sarjalaisista merkittävästi. Tässä hieman historian kulkua ja esimerkkejä.

http://www.timezone.com/library/extras/201012035459

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #1538 : 16.01.12 - klo:00:14 »
VM. 09 PRC 200:sta kyrvähti tänään kronon käynnistysnappi. Mitä nyt olen kellosta ottanut selvää, niin G10-kertakäyttökoneisto sisällä. Eli vissiin koneisto joutaa vaihtoon?
Onko tietoa sellaisen operaation hinnasta?

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1539 : 16.01.12 - klo:10:45 »
... mutta vanhemmat Oakit eivät ole yhtä makoisia kuin uudet, malli on saanut ajan saatossa mukavasti pikku faceliftiä.

Tarkoitatko uudemmilla jotain Offshore -mallistoa? Minusta kyseessä on jo täysin eri mallisto, eikä herätä itsessäni samaa "himoa" kuin orkkis. 

Uudetkaan RO -mallit eivät eroa vanhoista A-sarjalaisista merkittävästi. Tässä hieman historian kulkua ja esimerkkejä.

http://www.timezone.com/library/extras/201012035459

Itseasiassa tarkoitin B ja C -sarjan eroja. A-sarjaahan on periaatteessa jo aika vaikea saada, mutta noita "uudempia" kyllä pyörii sielä täällä. Erot eivät ole huimia, mutta kyllä ne vaan huomaa. Lukot, nupit ja sitten tietysti se auttamaton fakta, että usein vanhemmat kellot ovat jo vähän kuluneita. Vaikka RO on upea kello, niin silti sellainen melkein pyöreäksi hiottu bezel tasaisella lasilla, venyneellä rannekkella ja merkittömällä nupilla ei vaan oikein herätä niitä fiiliksiä, mitä uudemmat ja parempikuntoiset tekevät. Offshore on tavallaan yritys nykyaikastaa klassikkoa, mutta ampuu välillä vähän ylitse.  Hienoja kelloja joka tapauksessa, en koe näitä kuitenkaan ihan ekoiksi vaihtoehdoiksi kun ostetaan ekaa kelloa.

AJM

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1540 : 16.01.12 - klo:20:10 »
Royal Oak hieno kello ja chrono24-sivustolla tosiaan halvimmat yksilöt siinä neljän tonnin paikkeilla! 35mm tuntuu kyllä auttamattoman pieneltä, pitäisi mennä varmaan katselemaan mutta AP:tä ei vissiin suomesta saa?

Netistä en uskaltane lähteä mitään tilaamaan, sen verran noviisi ja epäluuloinen olen.
"I can't teach you my swag. You can pay for school but you can't buy class." - Jay-Z

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1541 : 16.01.12 - klo:21:37 »
Royal Oak hieno kello ja chrono24-sivustolla tosiaan halvimmat yksilöt siinä neljän tonnin paikkeilla! 35mm tuntuu kyllä auttamattoman pieneltä, pitäisi mennä varmaan katselemaan mutta AP:tä ei vissiin suomesta saa?

Netistä en uskaltane lähteä mitään tilaamaan, sen verran noviisi ja epäluuloinen olen.

Tuskin liikkuu Suomessa käytettynä kovinkaan usein. Itse käpistelin siistiä RO:ia Roomassa viime maaliskuussa lomamatkan aikana. Hintapyyntö oli 7k€ paikkeilla. Viimeistelyn taso teki laadullaan lähtemättömän vaikutuksen. Kuvat eivät edes anna oikeutta kellon todelliselle kauneudelle.

En tiedä millaiset "vibat" se PP:n Nautilus saisi aikaan luonnossa. Onhan se hieman hassu tilanne, kun suurin suosikkini on valikoitunut pelkästään kuvien ja nettiesittelyjen perusteella.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1542 : 16.01.12 - klo:22:21 »
AP:tä ei vissiin suomesta saa?

Osk Lindroosilta Helsingistä saa.
Suositellaan täysraittiutta.

AJM

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1543 : 16.01.12 - klo:22:22 »
^^ netissä kuvat tuppaavat näyttämään paremmilta lähes kaikessa, paitsi Bexleyn kotisivuilla poikkeus vahvistaa säännön. Luulen että PP Nautiluksesta saisi vibat kuka tahansa ja käsi olisi äkkiä luottokortilla, on se aika hulppa kello!

Kello joka näyttää paremmalta kuvissa kuin kädessä on mielestäni Glashütte Senator Sixties. Kävin sitäkin katsomassa Aleksanterinkadulla, mutta oli aika vaisu vastine kuville joita olin netistä katsellut!

Grazie, Arska!
"I can't teach you my swag. You can pay for school but you can't buy class." - Jay-Z

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1544 : 18.01.12 - klo:10:36 »
Itse hankin Senaattorin koskaan luonnossa näkemättä koska Aseman Kello ei vielä GO:ta myynyt tuolloin. Olin vähän epäileväinen sillä kaikki pukukellot näyttävät mielestäni kuvissa aika vaatimattomilta mutta yleisesti erittäin positiiviset arviot sekä hyvä diili voittivat. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt kellon saatuani sillä yksityiskohdat ja ennenkaikkea takapuoli ovat todella vakuuttavia. Toista yhtä hienosti esillä olevaa koneistoa ei ole tullut vastaan kuin tuon kuperan taustan alla oleva joka on kuin vitriinissä näytteillä. Pienehkö koko tietysti voi nykypäivänä aiheuttaa pettymyksen jos odottaa isoa kelloa.