Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2295659 kertaa)

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1290 : 03.12.11 - klo:19:53 »
Hih, onpa taas ollut uskomatonta keskustelua.

Tähän kohtaan ajattelin ketjun hengen mukaan laittaa vähän perspektiiviä. Nyt tuo Speedy on ollut kädessä kohta kuukauden. Fiilis on edelleen erinomainen, mutta erityisesti tuon manualivedon vuoksi. On todella mukavaa aloitaa aamu lehdellä, kupilla kahvia ja vetotöillä. Samalla saa ikäänkuin automaattisesti hetken ihastella kelloa. Leijailijat ja snobit nauttisivat tästä myös julkisissa kahviloissa, joissa samalla pääsisi väläyttelemään kelloa muille. Suosittelen näitä manuaalikoneita kaikille.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1291 : 03.12.11 - klo:20:08 »
Väriähän tähän saadaan, jos vaikka tölväisen jotain vihreästä subista. Ainakin muron kellopalstalla moisesta kivitetään.

(ei, en ole rekisteröinyt kävijä)

Jk. Manuaalivetoinen Speedmaster on minustakin hieno.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1292 : 03.12.11 - klo:20:32 »
Väriähän tähän saadaan, jos vaikka tölväisen jotain vihreästä subista. Ainakin muron kellopalstalla moisesta kivitetään.

(ei, en ole rekisteröinyt kävijä)

Jk. Manuaalivetoinen Speedmaster on minustakin hieno.

Jos tällä viitataan esim. meikäläisen "Rolex- menneisyyteen" niin siitä vaan.. Sitä paitsi, myin omani pois jo hyvän aikaa sitten, (tosin ei ollut vihreä kehäinen) joten siinäkin mielessä olisi ihan hauskaakin lukea sitä olematonta parran pärinää sieltä suunnasta. Semminkin kun se ei oikein tainnut onnistua tuolla automuotoilu- keskustelussa.

Ja mitä Speedmaster:iin tulee, niin jokunen viikko taaksepäin myin myös sen pois, koska hakusessa on "sielukas" vintage yksilö.. Siinä toki nimim. joekok on täysin oikeassa, että vedettävällä koneistoilla oleva Speedmaster on nykyään oiva kapistus myös Espoossa pellolle rakennetuissa kertakäyttöpahvitaloissaan asuvalle "skimbaajaporukalle", ikävä kyllä..

« Viimeksi muokattu: 03.12.11 - klo:20:38 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1293 : 03.12.11 - klo:20:39 »
Teet omat tulkintasi miten haluat, en ollut ajatellut heittäytyä henkilökohtaisuuksiin. Ko. kellon muotokieli ei vain puhuta. Menneisyytesi ja persoonasi ovat minulle tuntemattomat, toivottavasti olet sinut niiden kanssa. Asuinpaikkojakaan en lähtisi noin tiukan ehdottomasti luokittelemaan.

Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1294 : 03.12.11 - klo:21:05 »
No näköjään oli täysin aiheellista, koska "luennoit" yhä itsestäänselvyyksistä, jotka ovat tässäkin keskustelusäikeessä käyty läpi lukuisat kerrat. Edelleenkin rannekello on rannekello, josta näkee vähintäänkin kellonajan, olipa lopullinen valintaperuste mikä hyvänsä. 

Jos se mitä kirjoitin, on itsestäänselvää, niin miksi väität sitä vastaan kirjoittamalla, että Co-respondentin mainitsema pragmaattinen lähestymistapa on yhteinen "kaikille kelloa käyttäville"?

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1295 : 03.12.11 - klo:22:43 »
Tumppi: "Rolex-menneisyys"? Muistaakseni kaupittelit taannoin täällä uutukaisia Rolexeja vai muistanko ihan väärin? Mistä moinen muutos? Kysyn ihan uteliaisuuttani ilman takapirullisia aatoksia.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1296 : 03.12.11 - klo:23:10 »
Hyvänen aika. Maailmassa on varmaan tuhat kellomerkkiä. Miksi keskustelu alkaa aina pyörimään sen yhden ympärillä? Ei kai Rolexin myynti sen kummempia puolustuspuheita kaipaa kuin muunkaan merkkisen.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1297 : 03.12.11 - klo:23:12 »
Siinä toki nimim. joekok on täysin oikeassa, että vedettävällä koneistoilla oleva Speedmaster on nykyään oiva kapistus myös Espoossa pellolle rakennetuissa kertakäyttöpahvitaloissaan asuvalle "skimbaajaporukalle", ikävä kyllä..



Siis täh?

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1298 : 03.12.11 - klo:23:17 »
^ En minäkään tajunnut tuota. Varmaan sillä oli paha olo tai jotain.

Jk. Ettei menisi täysin dissaukseksi, myönnän pikkupoikana ihailleeni Rolexin mainontaa ja pidin niistä seikkailutarinoista silloin joskus TM:ssa. Joku GMT Master II tai Yacht Master II tai Daytona (hillitty versio) voisi olla hieno, mutta Subiin en kykene. 80-luku ei pyyhkiydy mielestäni. Teknisestihän kellot ovat varmasti mainioita.
« Viimeksi muokattu: 03.12.11 - klo:23:24 kirjoittanut kapteeni GT »
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1299 : 03.12.11 - klo:23:42 »
Tumppi: "Rolex-menneisyys"? Muistaakseni kaupittelit taannoin täällä uutukaisia Rolexeja vai muistanko ihan väärin? Mistä moinen muutos? Kysyn ihan uteliaisuuttani ilman takapirullisia aatoksia.

Joo, siis nimenomaan tuo ym. sitaateissa.
Mutta itse kysymykseen.. Eli, aikansa kutakin sanoi jne...... Tosiaan niitä tuli jokunen välitettyä, mutta volyymit eivät kummoiset olleet, joten nähty vaiva saatuun hyötyyn nähden...... Se minun oma Subi oli myöskin ihan puhtaasti "tuttavankauppa" ja tavallaan kuului "kuvioon", joten siksi sellainen oli minulla. Siis se oli kyllä ihan 100%:sti minun omani, mutta sanotaan näin, että "ihan" viimeistä hintaa minun ei tarvinnut siitä aikoinaan maksaa.
Nyt on toki todella suuri vaara leimautua takinkääntäjäksi, koska ko. merkin puolesta on tullut aikaisemmin täälläkin "paasattua", mutta sanotaanko nyt silläkin uhalla näin, että ko. merkin muotokieli sekä nykyinen (siis huom. nykyinen, eikä alkuperäinen) imago/ideologia rupesi tökkimään pahemman kerran. Toki edelleen se on kellona itsessään hyvä ja laadukas. Eli minähän en koskaan ole kelloilla snobbaillut, tai ostanut niitä näyttääkseni niillä kenellekään yhtään mitään, joten siinä mielessä on yhdentekevää mikä kello ranteessani kulloinkin on. (kunhan se on laadukas ja mekaaninen, harrastaja kun olen) Edelleen toki sellaisen välitän, jos joku tietää minulta sellaista kysyä, mutta itselleni tuskin enään Rolex:ia tulee, vaikka se edelleen on varmastikin laadukkain tai ainakin rahallisesti arvokkain kello mitä itselläni on ollut. Ja tosiaan, etten saa nyt täydellistä "takinkääntäjän" leimaa otsaani, niin myönnettäköön rehellisesti, että kyllä minä silloin ihan oikeastikin ko. merkin tuotteista pidin.. Toisaalta, en minä nytkään niitä vihaa, mutta sanotaanko näin, että oma maku kehittyy ja itse asiassa sitä "pitää" ihan tietoisestikin kehittää.
« Viimeksi muokattu: 04.12.11 - klo:00:17 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1300 : 03.12.11 - klo:23:51 »
.............Leijailijat ja snobit nauttisivat tästä myös julkisissa kahviloissa, joissa samalla pääsisi väläyttelemään kelloa muille.......

Eli se minun kommenttini liittyi tähän lauseeseen, josta olen siis kanssasi täysin samaa mieltä, ikävä kyllä. Siksi ikävä kyllä, koska moni noilla nykyään elvistelee.
« Viimeksi muokattu: 04.12.11 - klo:00:01 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1301 : 03.12.11 - klo:23:55 »
Hyvänen aika. Maailmassa on varmaan tuhat kellomerkkiä. Miksi keskustelu alkaa aina pyörimään sen yhden ympärillä? Ei kai Rolexin myynti sen kummempia puolustuspuheita kaipaa kuin muunkaan merkkisen.

Ei siinä mitään.. Vhild:han kysyi asiaa täysin asiallisesti, johon tuossa ylempänä asiallisesti vastasinkin.
VASTATUULEEN!

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1302 : 04.12.11 - klo:11:21 »
Maku kehittyy tai sitten olen vain järkyttävän lyhytjännitteinen: Etsin koko ajan sitä kelloa, jota voisin onnellisesti kantaa hautaan saakka. Pitkään se oli JLC Reverso, muttei ainakaan tämä ihminen kykene elämään yksiavioisessa kellosuhteessa.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

barcelona

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #1303 : 04.12.11 - klo:11:45 »
Kellomaku kehittyy tosiaan ajansaatossa ja ainakin itselläni se tilanne että sitä "loppuelämän" kelloa en viellä raaski ostaa, koska haluan viellä kehittää omaa tietämystä kelloista ja miettiä tarkkaan mihin lopulta päädyn. Tällä hetkellä JLC Powermatic arki pukukellona ja olen erittäin tyytyväinen kyseiseen ajan näyttäjään.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1304 : 04.12.11 - klo:11:50 »
Maku kehittyy tai sitten olen vain järkyttävän lyhytjännitteinen: Etsin koko ajan sitä kelloa, jota voisin onnellisesti kantaa hautaan saakka. Pitkään se oli JLC Reverso, muttei ainakaan tämä ihminen kykene elämään yksiavioisessa kellosuhteessa.

Sinullahan oli yhteen aikaan varsin mukava kokoelma.. Vieläkö sitä on jäljellä, vai "raivasitko" sen tieltä pois tuota JLC:tä varten? Eipä silti, JLC on hieno valmistaja ja Reverso yksi kellomaailman ikoneista.

Itselläni Speedmaster on ainakin hyvin lähellä sitä kelloa. Eli vaikka myinkin omani pois, niin motiivi on vanhan löytäminen sen tilalle.
Tällä hetkellä pidossa on pappa- vainaan Certina DS-2 automaatti vuodelta 1973. "Sielun" kellolle tekee tuo seikka, että se on pappa- vainaan 50- vuotislahja. Mukavana lisäherkkuna kello on day-date optiolla ja viikonpäivänäyttö on Suomeksi. Eli MA,TI,KE jne, jne. Ainut vaan, että pappa on päästänyt sen aika rupuiseen kuntoon. Naarmut lasikkeessa ja kuoressa eivät haittaa, mutta alkuperäinen ranneke on pahasti venähtänyt.. Täytyy varmaan huollattaa kello muutenkin, joten samalla voisi vaihtaa rannekkeen.
« Viimeksi muokattu: 04.12.11 - klo:11:51 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!