Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2295029 kertaa)

deMastro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1185 : 20.10.11 - klo:13:24 »
^ Joo!

Eli kyseessä juurikin tuo mekaaninen versio. Tasan sama kuin sinun kellosi, mutta sinisenä.

Niin kuin aikaisemmin jo mainitsin, en ole vielä törmännyt kehenkään jolla olisi ollut tasan sama kello ranteessaan kuin minulla. Joten se siitä yleisyydestä...

On nää kellot kyllä ihania! Mussa taitaa olla vähän kellofanin vikaa...

SirJ

  • Kisälli
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1186 : 20.10.11 - klo:14:00 »

Mitä mieltä olette?

t.deMastro


EDIT: Ei ole muuten varmaan kovin vakeaa arvata lempielokuviani...

Teillä on erinomainen maku kellojen suhteen. :) En pukeudu pukuun, mutta olen samaa mieltä monikäyttöisyydestä. Ostin kelloni 21-vuotiaana, ja uskon että voisin käyttää sitä häpeämättä lopun elämää.

Mitä keskusteluun yleisyydestä tulee, en ole nähnyt toista mustalla kellotaululla olevaa. Yhden sinisen SMP omistajan muistan nähneeni entisellä työpaikalla. Harvemmin näkyy mekaanisia kelloja tosielämässä. Tietysti ne piirit, missä liikkuu vaikuttaa asiaan.

deMastro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1187 : 20.10.11 - klo:14:24 »
...

Teillä on erinomainen maku kellojen suhteen. :) En pukeudu pukuun, mutta olen samaa mieltä monikäyttöisyydestä. Ostin kelloni 21-vuotiaana, ja uskon että voisin käyttää sitä häpeämättä lopun elämää.

Mitä keskusteluun yleisyydestä tulee, en ole nähnyt toista mustalla kellotaululla olevaa. Yhden sinisen SMP omistajan muistan nähneeni entisellä työpaikalla. Harvemmin näkyy mekaanisia kelloja tosielämässä. Tietysti ne piirit, missä liikkuu vaikuttaa asiaan.


No men tack!

Patek Philippeä, LeCoultrea, Rolexia, Perregauxia ja Omegaa tulee nähytä säännöllisin väliajoin. Valinnanvaraa on nykyisin onneksi niin paljon, että kukin voi valita ihan oman maun mukaisen kellon. Juuri tämän takia todennäköisyys, että törmää tasan saman kellon omistajaan on varsin pieni. Varsinkin kun noiden oikeasti hienojen mekaanisten kellojen omistajakunta on suomessa (ja maailmalla) varsin rajattu.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1188 : 20.10.11 - klo:14:28 »


Täältä löytyy myös bondi, erinomainen kello ja kädessä ehkä 99% ajasta, myös sukeltaessa. Nykyään ei yhtä surullisessa tilassa kuin kuvassa (huollossa laitettiin viallinen tiiviste, tilanne korjattiin kuitenkin kunnialla).

Käytän myös huoletta puvun kanssa, paitsi virallisimmissa/tärkeimmissä tapahtumissa. Itse olen kyllä useasti olen törmännyt samaan kelloon.
Great minds think alike - fools never differ.

deMastro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1189 : 20.10.11 - klo:14:50 »
^^ Onpas Tuukan kello nänhyt paljon elämää!

Lord Gladstone

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #1190 : 20.10.11 - klo:16:08 »
Itseäni olen heikkoina hetkinäni lohdutellut juuri tällä sijoitus- ja investointiaspektilla. 14000M Sub ND:n ostin tasan 9 vuotta sitten, vastaava maksaa Sepänviisarissa 3890€ (vuoden omaani nuorempi, 2001 versus 2000), ja hintaeroa 49%. Hyvässä lykyssä vuosikymmenen kuluttua 2 Air Kingiäni näyttävät samoja lukemia.

SirJ

  • Kisälli
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1191 : 20.10.11 - klo:18:49 »
Aiempi kelloni 1970-luvun vedettävä Omega Geneve tuotti voittoa. Jälleenmyyntiarvon huomioin ostopäätöstä tehdessä, mutta en lähtenyt leikkiin sijoitusmielessä. Pidän kelloa ennen kaikkea "koruna" ja käyttöesineenä.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1192 : 20.10.11 - klo:19:55 »
deMastron kuvassa näyttäisi olevan co-axial eli mekaaninen malli. Tuollaista ei saanut 3 vuotta sitten 800 eurolla, ei ainakaan uutena mistään. Nykyään tuollaisen vastaavan kellon ovh-hinta on Suomessa 3000 euroa. Huikea hinnannousu, koska ostin omani aika tarkalleen 2 vuotta sitten ovh-hinnan ollessa 2530 euroa. Maksoin kellosta hieman alle 2000 euroa suomalaiseen kivijalkaan. Vielä toistaiseksi ostos ei ole kaduttanut.

kyseessä siis ref. 212.30.41.20.01.002

Omegan cal. 2500 luotettavuudesta minulla ei ole pahaa sanottavaa. Kelloni on ollut päivittäisessä käytössä kokoajan, eikä siihen ole ilmennyt ongelmia ja tarkkuuskin on aivan erinomainen. Edistää niin vähän, että säädän ajan keskimäärin kerran kuukaudessa.

Tarkoitin hintaa käytettynä. Tuosta hinnannostosta johtuu myös käytettyjen hintojen nousu.

deMastro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1193 : 20.10.11 - klo:22:10 »
Aiempi kelloni 1970-luvun vedettävä Omega Geneve tuotti voittoa. Jälleenmyyntiarvon huomioin ostopäätöstä tehdessä, mutta en lähtenyt leikkiin sijoitusmielessä. Pidän kelloa ennen kaikkea "koruna" ja käyttöesineenä.

Minulla sama asia. Oma mielipiteeni on, että jos kelloja ruvetaan sijoitusmielessä ostamaan, ollaan väärillä vesillä.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1194 : 21.10.11 - klo:11:20 »
^ Pidetään ne kellot ranteissa.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1195 : 21.10.11 - klo:11:30 »
Tämä Seamaster Prossional, joka on muuten jo poistettu tuotannosta, on jo nykyään arvokkaampi kuin uutena - jos vain löytää mintin jostain. Bondille tuskin tule ihan samanlaista kohtaloa, mutta on helppo uskoa ettei senkään hinta usean vuoden jälkeen ihan nollissa.




Aiempi kelloni 1970-luvun vedettävä Omega Geneve tuotti voittoa. Jälleenmyyntiarvon huomioin ostopäätöstä tehdessä, mutta en lähtenyt leikkiin sijoitusmielessä. Pidän kelloa ennen kaikkea "koruna" ja käyttöesineenä.

Minulla sama asia. Oma mielipiteeni on, että jos kelloja ruvetaan sijoitusmielessä ostamaan, ollaan väärillä vesillä.

Tuskinpa kukaan pelkästään sijoitusmielessä - mutta kyllä hyvä jälleenmyyntiarvo jonkinverran vaikuttaa.

deMastro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1196 : 21.10.11 - klo:12:35 »
^Hieno kello! Seamaster Professional taidettiin päivittää jossain vaiheessa ja jos en nyt ole aivan väärässä, niin edellisellä sivulla nähdyt kellot ovat juurikin näitä päivityksen jälkeisiä.

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #1197 : 21.10.11 - klo:12:37 »
^ Olet aivan väärässä. Tuo kello oli rinnakkaistuotannossa Bondin kanssa valmistuksen loppuun. Ja kyllä tuo hakkaa Bondin 6-0 (Minutkin voi korjata, jos olen aivan väärässä.)

woowoo

  • Kisälli
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1198 : 21.10.11 - klo:12:59 »
Luettuani jo jonkin aikaa blogia ja keskusteluja, päätin rekisteröityä ja nyt on ensimmäisen viestin aika.
Tässä on siis isoisäni vanha kello, jonka sain hänen kuoltuaan.





Zenith Sporto on siis kyseessä, mutta mallista en sen tarkemmin tiedä.
Olisikohan kenelläkään tietoa milloin kyseistä mallia on valmistettu ja kuinka voisin selvittää tarkan valmistusajan?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #1199 : 21.10.11 - klo:14:43 »
Olisikohan kenelläkään tietoa milloin kyseistä mallia on valmistettu ja kuinka voisin selvittää tarkan valmistusajan?

Watchuseekin thread.
Kaikki villa tottelee rautaa.