Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2294051 kertaa)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4170 : 17.07.16 - klo:21:03 »
Mielenkiintoisen oloisia aikarautoja melkoisen laajalla hintahaarukalla:

https://shop.laco.de/index.html

Mukavan klassisen näköisiä käyttökelloja, IMHO.

"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

flashman

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4171 : 18.07.16 - klo:21:19 »
Laco oli merkkinä yksi viidestä Luftwaffen fliegerien valmistajasta. Nykyinen Laco on vanhan merkin uudelleenlämmitys.

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4172 : 19.07.16 - klo:09:53 »
Laco oli merkkinä yksi viidestä Luftwaffen fliegerien valmistajasta. Nykyinen Laco on vanhan merkin uudelleenlämmitys.

Tästä tuli mieleen ebayssä mm. ukrainalaisten refurb skene kelloissa: ilmeisesti vanhat kuoret ja uusi automaattikoneisto sisään ja myyntiin?
Tyyliin: http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-military-style-WAR2-WW2-USSR-vs-Germany-Pilots-watch-LACO-/142051835959?_trksid=p2141725.m3641.l6368

Saako satasella edes satasen kellon?

Itseä kun kiinnostaa tuo kello lähinnä tuon vintagetaulun takia ja koneisto / kellon keräilyarvo on itselleni irrelevantti. Pukukelloksi tuollainen kävisi muuten mutta tuppaavat olemaan melko paksuja. Linkistä näkyy siis muita vastaavia kymmeniä.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4173 : 19.07.16 - klo:13:14 »
^Vähän kuin käänteisesti se, mitä Volmax (First Moscow Watch Factory) tekee. He tekevät uusia kuoria vanhassa hengessä mutta nykyaikaiseen kokoon päivitettynä mutta sisällä tikittää vanhat Poljotin koneistot uudelleen koottuina ja viimeisteltyinä.


Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4174 : 19.07.16 - klo:13:58 »
^Vähän kuin käänteisesti se, mitä Volmax (First Moscow Watch Factory) tekee. He tekevät uusia kuoria vanhassa hengessä mutta nykyaikaiseen kokoon päivitettynä mutta sisällä tikittää vanhat Poljotin koneistot uudelleen koottuina ja viimeisteltyinä.



Mutta onko tuollainen sen käytetyn satasen arvoinen oli oma pohdintani?
Riittäisi jos se käy ja kukkuu (ei leikkaa kiinni alle vuoden sisällä tai vaadi heti 200 euron huoltoa) ja heittäisi alle minuutin päivässä :)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4175 : 19.07.16 - klo:19:34 »
Tästä tuli mieleen ebayssä mm. ukrainalaisten refurb skene kelloissa: ilmeisesti vanhat kuoret ja uusi automaattikoneisto sisään ja myyntiin?

Saako satasella edes satasen kellon?

Itseä kun kiinnostaa tuo kello lähinnä tuon vintagetaulun takia ja koneisto / kellon keräilyarvo on itselleni irrelevantti. Pukukelloksi tuollainen kävisi muuten mutta tuppaavat olemaan melko paksuja. Linkistä näkyy siis muita vastaavia kymmeniä.

Noita katsellessa tulee mieleen että on ostettu jonkun kellotehtaan/-tukkurin ylijäämävarasto Kiinasta tai Venäjältä ja rakennettu sitten parista - kolmesta peruskellomallista n kappaletta versioita vaihtamalla niihin tuunatut kellotaulut.

Nuohan ovat näköjään kaikki vedettävällä koneistolla. Sodanaikaisten lentäjänkellojen näköismukaelmat ovat aika jäätävän kokoisia, tosin eipä esikuvatkaan pieniä olleet.

"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Jarmo

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 374
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4176 : 19.07.16 - klo:22:36 »
Itse olen jo pidempään ja aina silloin tällöin himoinnut vanhan kiinalaisten pilottien kellon jäljennöstä. Lienee yksi edullisimpia mekaanisia chronoja ja vielä 38mm halkaisijalla, mikä on nykykelloissa äärettömän harvinaista.

Uljas

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4177 : 24.07.16 - klo:21:34 »
Kello käyttö on mennyt aika monelle siihen, että kännykästä katsotaan aika, tähän olen itsekin mennyt. Omistan kyllä kultaduplee Wittnauer quartsikellon, joka mielestäni on turhan parmea arkikäytöön, saatu myyntituloksen kiitoksena työnanantajalta.  Certinan olen ostanut. Skagenia olen saanut merkkipäivinä 2 kpl, perintönä umpikuorisen kultataskukellon yli 100 v Ancre, jossa mukana paksut kultavitjat. Nuorena miehenä tykkäsin pukeutua näyttävämmin, ravatti, tumma puku, liivit, jonka taskussa kultakello - näyttävästi vitjat esillä. Rannekelloista on nyt patterit loppu ja kultakellolle ei ole vaatteessa paikka mihin näyttävästi laittaisi - näin se on mennyt. Wintage tyyliin tuo olisi ihan mahtava!

jworlin

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 312
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4178 : 27.07.16 - klo:22:10 »
Uutta ranneketta 50-luvun Universal Genèveen.


Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4179 : 25.08.16 - klo:18:41 »
Itse olen jo pidempään ja aina silloin tällöin himoinnut vanhan kiinalaisten pilottien kellon jäljennöstä. Lienee yksi edullisimpia mekaanisia chronoja ja vielä 38mm halkaisijalla, mikä on nykykelloissa äärettömän harvinaista.

Kas, tätä viestiä näkemättä/muistamatta olin tulossa juuri postaamaan kuvaa uudesta, eilen saapuneesta kellostani. Käyntivarmuudesta ja -tarkkuudesta ei voi sanoa vielä mitään, mutta hämmästyttävän toimiva retrofiilis tässä kellossa kyllä on. Koko on minulle täydellinen ja kellon mittasuhteet kaikin puolin hyvät.


Jarmo

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 374
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4180 : 25.08.16 - klo:20:48 »
Itse olen jo pidempään ja aina silloin tällöin himoinnut vanhan kiinalaisten pilottien kellon jäljennöstä. Lienee yksi edullisimpia mekaanisia chronoja ja vielä 38mm halkaisijalla, mikä on nykykelloissa äärettömän harvinaista.

Kas, tätä viestiä näkemättä/muistamatta olin tulossa juuri postaamaan kuvaa uudesta, eilen saapuneesta kellostani. Käyntivarmuudesta ja -tarkkuudesta ei voi sanoa vielä mitään, mutta hämmästyttävän toimiva retrofiilis tässä kellossa kyllä on. Koko on minulle täydellinen ja kellon mittasuhteet kaikin puolin hyvät.
Itsellä ollut nyt samainen viikko reilun viikon ranteessa (tosin omastasi poiketen akryylilasilla). Itse vaihdoin naton ruskeaan nahkaan. Käyntinopeus ollut aika tasaisesti omassani +10s/vrk, mikä on ihan mukiinmenevä. Availin myös takakantta, ja sieltä paljastui yllättävän koristeltu ja kaunis koneisto. Kaikin puolin vaikuttaa melkoiselta kellolta ottaen huomioon, että hintaa tuli 208€.


« Viimeksi muokattu: 25.08.16 - klo:20:50 kirjoittanut Jarmo »

Cdos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
  • turhin postaaja 2013
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4181 : 26.08.16 - klo:12:20 »
Column wheel -kronoa (mikäköhän lienee suomeksi, kolumnipyörä? ) ei tuohon hintaan juuri muualta saa, ja kello on muuten hieno mutta omalla kohdallani kiinalainen teksti kellotaulussa on todellinen turn-off.

Joka tapauksessa onnittelut uudesta kellosta!
Saatana mitä paskaa tämä nykyään on
Kiitos asiallisesta viestistä, jatka samaan malliin niin saadaan foorumin taso pysymään korkealla.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4182 : 26.08.16 - klo:14:44 »
^ Kelloni ja minä kiitämme onnitteluista, olivat ne sitten minulle tai Jarmolle osoitetut.

^^ Minun kellossani tosiaan on safiirilasi, sekä myöskin takakannessa on lasi joten konehuonetta voi tarkastella halutessaan. Poljot24.de -kaupan hinta oli kyllä huomattavasti korkeampi, vajaa 300€.

Jarmo

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 374
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4183 : 26.08.16 - klo:16:18 »
Column wheel -kronoa (mikäköhän lienee suomeksi, kolumnipyörä? ) ei tuohon hintaan juuri muualta saa, ja kello on muuten hieno mutta omalla kohdallani kiinalainen teksti kellotaulussa on todellinen turn-off.

Joka tapauksessa onnittelut uudesta kellosta!
Kiinalaisuus ei tosiaan kellomaailmassa herätä kauheasti arvostusta. Kellon historia huomioon ottaen, on mielestäni kuitenkin hyvä, että teksi on autenttisesti kiinalainen.

Cisne36

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4184 : 29.08.16 - klo:05:07 »