Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2298088 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4020 : 18.11.15 - klo:18:15 »
Ainakin Rolex herättää Afrikassa huomiota.
Suositellaan täysraittiutta.

Vintage-mies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4021 : 19.11.15 - klo:16:48 »
Ainakin Rolex herättää Afrikassa huomiota.
Afrikka on valtava manner, mitä osaa tarkoitat?

Itse olen matkustellut paljon Afrikassa aina Välimeren rantavaltioista Etelä-Afrikkaan asti mukaan luettuna esim. hieman eksoottisemmat Uganda ja Zimbabwe enkä ole huomannut juuri minkäänlaista kiinnostusta kellojani kohtaan vaikka lähes joka reissulla on ranteessani ollut arvokello, myös Rolex.

Toki syvällä mustimmassa Afrikassa pelkästään valkonaaman ilmaantuminen paikalle aiheuttaa kiinnostusta, mutta se ei liity mitenkään kelloon. Tietysti jos on tarkoitus vieraille Sowetossa omin nokkineen, mikä tahansa kello kannattaa jättää ranteesta pois. Mutta niin se kannattaa jättää muuallakin slummeissa.

Ugandalais-kylissä oli muuten pikkukioskeja, joissa myytiin rolexeja (muistaakseni kirjoitettiin ihan rolex tai rollex), mutta kyse ei ollut kellosta vaan jonkinmoisesta syötävästä rullatusta (paistetusta?) munasta.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Kellot
« Vastaus #4022 : 19.11.15 - klo:20:42 »
^Vostok Amphibiaa unohtamatta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4023 : 19.11.15 - klo:22:53 »
Ainakin Rolex herättää Afrikassa huomiota.
Afrikka on valtava manner, mitä osaa tarkoitat?

Ghanaa - porukka meinasi pudottaa silmät päästään. Tosin se on hieman samanlaista Suomessakin mutta paljon hillitympää. Ihmettelen, kun kaikki aina sanovat, ettei kukaan kelloon kiinnitä huomiota. Oma kokemukseni kertoo toista.
Suositellaan täysraittiutta.

Solomon

  • Kisälli
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4024 : 20.11.15 - klo:09:31 »
^Itse en ole Afrikassa käynyt, ei ole kokemusta. Noin arvauksena, esimerkiksi leopardi-kuvioinen Rolex herättää varmaan tunteita missä päin tahansa maailmaa?

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4025 : 20.11.15 - klo:09:42 »
Rolex-miehen huoli Afrikassa: "Toivottavasti noi ei huomaa, että mulla on Rolex ranteessa"
Rolex-miehen huoli Euroopassa: "Miksei noi huomaa, että mulla on Rolex ranteessa"

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4026 : 20.11.15 - klo:09:49 »
^Itse en ole Afrikassa käynyt, ei ole kokemusta. Noin arvauksena, esimerkiksi leopardi-kuvioinen Rolex herättää varmaan tunteita missä päin tahansa maailmaa?

Tunteista en tiedä mutta leopardi-Daytona kenties kuitattaisiin halpana bling bling -kellona. Minulla on edellisen sukupolven Explorer II. Juuri sen kaltaiset hillityn asialliset mallit tuntuvat kirkuvan olevansa arvokelloja.
Suositellaan täysraittiutta.

Alex70

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4027 : 20.11.15 - klo:10:01 »
Ainakin Rolex herättää Afrikassa huomiota.
Afrikka on valtava manner, mitä osaa tarkoitat?

Ghanaa - porukka meinasi pudottaa silmät päästään. Tosin se on hieman samanlaista Suomessakin mutta paljon hillitympää. Ihmettelen, kun kaikki aina sanovat, ettei kukaan kelloon kiinnitä huomiota. Oma kokemukseni kertoo toista.
Riippunee hyvin paljon kellosta ja merkistä. Lisäksi luulen tosiaan että kyllä Suomessa huomataan, mutta sitä ei vain kommentoida.
Olen kaksi kertaa kuullut noin 10 vuoden aikana Suomessa kellostani kommettia, molemmilla kerroilla Omegan Speedmaster, toinen 1957 reissue, toinen Apollo 15 35th malli.
Molemmat kommentoijat olivat itse kelloista kiinnostuneita. Ulkomailla sitten useastikin.
Saa nähdä miten jatkossa kun ranteeseen tuli juuri Rolex BLNR, eli tuttavallisemmin Batman. Tarkoittaen että en kaipaa huomiota kelloille, mutta kun kokemuksia ei ole Rolexista niin mietityttää muuttuuko asia.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4028 : 20.11.15 - klo:13:40 »
En tarkoittanut kommentointia: sitä olen saanut erittäin vähän niin Suomessa kuin muuallakin ja ne harvat kommentit ovat olleet myönteisiä ja tulleet yleensä kelloista kiinnostuneilta. Tarkoitin katseita ja ilmeitä, jotka ovat yleensä vaivihkaa heitettyjä. Ei monikaan avoimesti kelloa tuijota vaan huomaan syrjäsilmällä, että joku tiirailee sitä intensiivisesti kuvitellen, etten huomaa asiaa. Toisten kasvoilla välähtää ikään kuin spontaani tyrmistys kellon huomatessaan ja käytös muuttuu jäykäksi, jos heidän kanssaan esim. keskustelee. Yleensä heidän käytöksensä normalisoituu ajan kanssa, kun vaistoavat, etten mitenkään leveile kellolla, pyri tuomaan sitä esille tai leiju muiden yläpuolella vaan suhtaudun siihen täysin luonnollisesti.

Tätä tapahtuu myös jokseenkin tuntemattomilla merkeillä kuten Junghansilla. Luulen, että Rolexinkin kohdalla monet siihen reagoivat eivät edes tunnista merkkiä. Riittää, että kello näyttää kalliilta, sillä ihmiset tietänevät arvokellojen hintojen yleensä liikkuvan tuhansissa euroissa. Kyllähän laatukengätkin toisinaan keräävät katseita mutteivät kokemukseni mukaan niin paljon eivätkä niin varautuneita kuin kellot. Ihmiset tietänevät senkin, että kalliit kengät maksavat yleensä vain joitakin satasia.
Suositellaan täysraittiutta.

Cisne36

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4029 : 25.11.15 - klo:14:49 »

JVP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4030 : 29.11.15 - klo:19:14 »
Palaan vielä tuohon taannoiseen kyselyyni uudesta kellosta. Mahdolliset mallit on saatu rajattua kohtuullisen hyvin, ja tällä hetkellä mietinnässä on kellon koko. Esim. Omegalta löytyy full ja mid size, joista pienempi taitaa olla jotain 36-37 ilman nuppia. Vaikka olenkin lievästi ylipainoinen niin mulla on kohtuullisen ohuet ranteet (ympärys n. 7 tuumaa, vähän alle 18 cm), joten mittailujen perusteella uskon että tuo pienempikin menee ihan hyvin. Mua jotenkin inhottaa ajatus, että menisin kellokauppaan kokeilemaan molempia kokoja ilman aikomustakaan ostaa mitään, joten huutelen täällä. Toinen asia, jos jollain on suklari josta haluaa eroon hintaluokassa max. n 2k niin saa ilmoittautua. Torilla on ilmoitus samoilla tiedoilla, mutta ehkä täällä on enemmän se kohderyhmä.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4031 : 29.11.15 - klo:19:57 »
^jos tarkoitat Omega Seamasteria, niin mielestäni mid-sizen mittasuhteet ovat pielessä. Full-sizessä kotelon ja taulun koko ovat paremmassa suhteessa esim. rannekkeeseen nähden, se on oikea valinta.

JVP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4032 : 29.11.15 - klo:21:18 »
selvä, full size it is. ainakin seamasterin tapauksessa

Alex70

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4033 : 30.11.15 - klo:12:10 »
+1 Myös Omegan full size kelloille. Ainoana poikkeuksena Uudet cal 8500 Seamaster Aqua Terrat joissa 38,5mm on hyvä ja tasapainoinen. Itselläni on noin 17,5cm ranne. Ranteen mallikin vaikuttaa paljon, siis mallia pyöreä tai litteä. Itselläni on aika litteä, mutta malliksi pari kuvaa miten kellot istuvat. Ekassa 38,5mm AT ja sitten Seamaster GMT 41mm.
Nuo vanhemmat Seamasterit ovat muuten erittäin miellyttäviä ranteessa. Koneisto 1120/1128 on miellyttävän litteä, joten itse kellokin istuu nätisti. Uudemmat 8500 sarjan ovat huomattavasti paksumpia. 1120 on ETA pohjainen ja erittäin luotettava koneisto, helppo huoltaa ja yleensä erittäin tarkka.

AT


Seamaster GMT

Cisne36

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4034 : 09.12.15 - klo:23:35 »
Kerrankin autoon saa asiallisen lisävarusteen, eli hieman paremman kellon:
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kun-mikaan-ei-riita-bentley-maasturiin-145-000-euron-kello/