Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2295680 kertaa)

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3360 : 27.08.13 - klo:10:17 »

Pesee kyl subit ja seamasterit mennen tullen. Upea, eeppinen poisto.

Näinkö on?

Ei silti, hieno kello jota en ole aiemmin nähnyt.

Vhildin kanssa samoilla linjoilla. Onhan tuo nätti kello, mutta mennen tullen...

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3361 : 27.08.13 - klo:13:41 »
Laitanpa tähän kuvan myös omasta titaanikuorisesta versiostani, johon olen kovin tyytyväinen.



IWC on perinteisesti osannut tehdä kelloja minun makuuni, vaikka jotkut viimeaikaiset mallit ovatkin menneet hieman överiksi.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3362 : 27.08.13 - klo:14:43 »
^Hienosti integroituu tuo ranneke.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3363 : 27.08.13 - klo:14:46 »
Taskukellon käyttäjät: käyttääkö teistä kukaan Double Albert -tyylisiä vitjoja? Jos käytät niin mitä pidät sen toisen ketjun päässä? Mahtaakohan tuollaisia tuplavitjoja löytää Suomesta helpostikin?

Esimerkkinä kuva eräästä pienestä belgialaisesta. Vitjojen symmetria puhuttelee.

Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3364 : 27.08.13 - klo:14:53 »
Vitjat suorastaan keskustelevat viiksien kanssa.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3365 : 27.08.13 - klo:16:20 »
Vitjat suorastaan keskustelevat viiksien kanssa.

Olet oikeassa! Hieno alitajuinen viesti, jota en aiemmin huomannut.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3366 : 03.09.13 - klo:23:00 »


Tällainen olisi myynnissä myynti-palstalla herrasmieshintaan :).

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3367 : 06.09.13 - klo:10:37 »
Jotain vähän erilaista:



En tiedä olisinko valmis pitämään tuollaista ranteessani, mutta idea on ainakin hauska.

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3368 : 06.09.13 - klo:12:20 »
Jotain vähän erilaista:



En tiedä olisinko valmis pitämään tuollaista ranteessani, mutta idea on ainakin hauska.

En ole myöskään omaa haavekelloani vielä parissakymmenessä vuodessa nähnyt. Siis tiedän mitä haluaisin mutta en ole varma pystyykö sen edes toteuttamaan (olen nähnyt vain seinäkelloja samalla tyylillä toteutettuna).

Nopeasti kysyin kelloasiantuntijalta aiheesta liipaten ja vastaus oli "ei".

Ehkä kokeilen teettää kellon kun rahaa on "tarpeeksi".

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3369 : 06.09.13 - klo:13:07 »
Rannekäkikello?

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
--
-Mars-

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3371 : 06.09.13 - klo:14:34 »
Rannekäkikello?

Mekaaninen binaarikello. Onhan noita, mutta haluan sellaisen jossa tunnit ja minuutit lasketaan 2-potensseista yhteen. Eli taulussa on 1 2 4 8 16 32 kahteen kertaan (tai 16 + 32) ja sitten aukko peittyy.

Tuosta näkee idean, tuo vain oikeaan rautaan tehtynä (ja ehkä oikean kellon muotoisena). Näin tuollaisen proton joskus mutta siinä oli joku 20 vietäriä päällekkäin (ovela kellotaulu kyllä).


Tai tämä: http://blog.tokyoflash.com/2010/09/binary-analogue-watch-design/

LepoLasse

  • Kisälli
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3372 : 07.09.13 - klo:14:07 »
Tervehdys kellotietäjät!

Tilanne olisi seuraavanlainen. Olen hankkimassa itselleni toista hieman fiinimpää kelloa ja olen tykästynyt Omegan seamaster de ville kelloihin. Minulla ei kuitenkaan ole mitään käryä kuinka paljon noista muutaman vuosikymmenen takaisista malleista kannattaa maksaa ja mihin kiinnittää huomiota. Esim. kuinka paljon kellon arvoa alentaa jos siihen on vaihdettu näyttötaulu uuteen jne.

Tässä yksi esimerkki:

http://bot.fi/9t8

On siis ymmärtääkseni vaihdettu näyttötaulun kaikki osat? Kannattaako tuollaiseen sijoittaa kuinka paljoa (ollenkaan?) Kyseinen malli on jota juuri hamuan ja olen kallistumassa mustaan näyttötauluun.

Sen verran vielä, että nykyinen rautani on yli kymmenen vuotta palvellut Tagin 2000 sarjan quartz. Joskus sitä ennen omistin hetken mekaanisen kellon, jonka jatkuvaan virittämiseen kyllästyin. Kello on ollut erityisen kovassa käytössä enkä epäile etteikö menisi seuraavaakin kymmentä vuotta. Siksi monesti hieman naureskelen väitteille quartzien lyhytikäisyydestä ym. Nyt voisi kuitenkin kokeilla taas mekaanista koneista, varsinkin kun tuskin jokapäiväiseen käyttöön kello tuskin tulisi.

Kaikki vinkit kyseiseen malliin ovat tervetulleita ja kiitoksia jo etukäteen!

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3373 : 07.09.13 - klo:14:48 »
Tervehdys kellotietäjät!

Tilanne olisi seuraavanlainen. Olen hankkimassa itselleni toista hieman fiinimpää kelloa ja olen tykästynyt Omegan seamaster de ville kelloihin. Minulla ei kuitenkaan ole mitään käryä kuinka paljon noista muutaman vuosikymmenen takaisista malleista kannattaa maksaa ja mihin kiinnittää huomiota. Esim. kuinka paljon kellon arvoa alentaa jos siihen on vaihdettu näyttötaulu uuteen jne.


En väitä olevani "kellotietäjä", mutta tässä kuitenkin muutama oma ajatukseni aiheesta:

Vanhan kellon alkuperäisyys vaikuttaa merkittävästi sen myyntihintaan, joten jos jälleenmyyntiarvo on tärkeä ostokriteeri sinulle, kannattaa etsiä alkuperäisellä taululla ym. varustettu yksilö. Jos sen sijaan haluat ensikädessä sinua miellyttävän kellon omaan käyttöön, voi *laadukkaasti uudistettu* taulu ja/tai viisarit olla ihan ok (kunhan hinta on kohdallaan).

On oleellista, että myyjä avoimesti kertoo taulun olevan vaihdettu/uudelleen maalattu. Vanhojen kellojen kaupassa harrastetaan valitettavan paljon "vilunkia", joten myyjän kaikinpuolinen rehellisyys kaupanteossa on kaiken A ja O.

Mustatauluisista vintage Omegoista vielä sen verran, että niissä todennäköisyys vaihdetulle taululle on paljon suurempi kuin vaaleissa tauluissa, eli kannattaa olla erityisen tarkkana, jos haluaa alkuperäisen.


Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3374 : 07.09.13 - klo:15:15 »
^ samaa mieltä Sian kanssa. Tuossa linkkaamassasi kellokuvauksessa todetaan taulun olevan "professionally redone" eli käytännössä maalattu mustaksi (ebayssä myynnissä hyvin paljon mustatauluisia vintageomegoita syystä että mustatauluiset kellot ovat tänä päivänä kysytympiä kuin vaaleat. Näyttäisi siltä että kellon myyjä tietää mitä tekee, eli koneisto, kotelo jne. ovat kyllä oikea kokonaisuus mutta veikkaan että tämä on silti tekele. Näistä nimenomaisista osista koottuna tämä tuskin on aikanaan tehtaalta lähtenyt, on "liian hyväkuntoisen" näköinen. Jos siis hyväksee sen, että kello on kyllä aidoista osista tehty, mutta parin vanhan kellon osista ja ehkä varaosilla täydennetty speksienmukainen rakennelma niin eiköhän tuo ole OK. En voi todistaa tuon olevan juuri sellainen, mutta minulle riittää epäilys.

Tuo nimenomainen malli on muuten täsmälleen sama joka Don Draperilla on Mad Men -sarjassa.