Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2295238 kertaa)

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3180 : 21.05.13 - klo:19:54 »
Pitäisiköhän joskus järjestää foorumin kellomiitti, ja samalla pienimuotoiset markkinat. Minulla ainakin on liikaa kelloja, voisin konsolidoida osan niistä ja pistää rahat tuohon Royal Oakiin. :-)

Jos tällaista aletaan puuhaamaan, niin olen varmasti mukana. Järjestin pari kuukautta sitten Turussa kelloillan, joka oli erittäin mukava tilaisuus. Silloin paikalla oli paljon muro-keskustelijoita. Erittäin hauskaa oli ja senpä vain sanon, että kelloihmisten kanssa pääsee kyllä todella nopeasti juttuun.

Yleisesti mukavaa että keskustelu on taas virinnyt! Hienoja kelloja. RO-keskusteluun sanoisin, että minulle oikea koko on 36mm. Vaikka millimäärä on maltillinen, niin se istuu todella isosti kiitos pitkien lugien.

Niin ja jos jotakuta kiinnostaa, niin mietin kaluston Rolex-osaston päivitystä, joten jollekulle halukkaalle voisi olla tarjolla keraamikehäinen GMT Master II. 

Vacheron

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 82
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3181 : 22.05.13 - klo:09:28 »
Juu, Turussa oli mukavaa ja paljon asiaa tärkeimmästä asiasta mistä mies voi olla kiinnostunut tosissaan.

Niko_

  • Kisälli
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3182 : 23.05.13 - klo:01:21 »
Kellot on kyllä hienoja, siis hienot kellot. Aika monet nostattaa jonkun sortin oksennusrefleksin täyteen ahdettujen taulujen, kumiremmien, blingien ja muiden turhuuksien takia. Mahdollisimman minimalistiset tai muuten yksinkertaisen tyylikkäät kellot viehättävät. Panerait ovat suosikkejani mutta eivät budjettiin sovi, tuskin sopivat ikinä. Ranteessa on viimeiset viisi vuotta ollut Nixon Player.



Nyt tekisi kuitenkin mieli jotain uutta. Automaattikellot ovat alkaneet kiinnostaa. Valuutan ollessa kortilla, erityisesti joku kello Seikon vitossarjasta täyttäisi tehtävän mallikkaasti. Onko näistä jotain suosituksia tai jotain mitä olisi hyvä tietää? Rannekkeeksi ajattelin joka tapauksessa vaihtaa ruskean nahkarannekkeen. Lopputulos saisi olla jotain tämänsuuntaista.


Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3183 : 23.05.13 - klo:09:45 »
Nyt tekisi kuitenkin mieli jotain uutta. Automaattikellot ovat alkaneet kiinnostaa. Valuutan ollessa kortilla, erityisesti joku kello Seikon vitossarjasta täyttäisi tehtävän mallikkaasti. Onko näistä jotain suosituksia tai jotain mitä olisi hyvä tietää?
Seiko 5 on jees, mutta itseäni häiritsi taulun pieni halkaisija suhteessa kuitenkin aika paksuun runkoon. Koeta päästä kokeilemaan omaan ranteeseen ennen ostoa.

Orient on myös tutustumisen arvoinen merkki: http://www.orientuhren.de/index.php?language=en

Qristian

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 117
  • SL R 1
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3184 : 23.05.13 - klo:09:48 »
Uusin hankintani. Jotkut tykkää, jotkut ei. Minä tykkään. Valkotauluiset kellot ovat aina olleet mieleeni.



Ja tässä varsin yksipuolinen "kokoelmani":


Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3185 : 23.05.13 - klo:10:18 »
Nyt tekisi kuitenkin mieli jotain uutta. Automaattikellot ovat alkaneet kiinnostaa. Valuutan ollessa kortilla, erityisesti joku kello Seikon vitossarjasta täyttäisi tehtävän mallikkaasti. Onko näistä jotain suosituksia tai jotain mitä olisi hyvä tietää?
Seiko 5 on jees, mutta itseäni häiritsi taulun pieni halkaisija suhteessa kuitenkin aika paksuun runkoon. Koeta päästä kokeilemaan omaan ranteeseen ennen ostoa.

Seiko 5:sista löytyy myös isompia runkoja. Tässä 42mm.



Pari linkkiä:
http://www.ebay.com/itm/Seiko-Mens-SNZG15-Seiko-5-Automatic-Black-Dial-Nylon-Strap-Watch-/370724909884?pt=Wristwatches&hash=item5650ed333c
http://www.amazon.com/Seiko-SNZG15-Automatic-Black-Nylon/dp/B006I22GT2
http://wornandwound.com/2012/09/26/seiko-5-snzg-review/
http://www.thewatchsite.com/index.php?topic=2993.0

Tuota armeijatyylistä saa eri väreissä. Kannattaa hakea lisätietoa noiden mallikoodien avulla.
http://www.roachman.com/seiko/military/SNZG15.html

EDIT: Kappas, amazonin hakuhan toimii aika hyvin. Tässä alle $200 mekaaniset yli 42mm Seikot:
http://tinyurl.com/q33bdjl
« Viimeksi muokattu: 23.05.13 - klo:10:26 kirjoittanut Pchan »

Tauno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 329
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3186 : 23.05.13 - klo:12:10 »
Uusin hankintani. Jotkut tykkää, jotkut ei. Minä tykkään. Valkotauluiset kellot ovat aina olleet mieleeni.

[spoiler]

Ja tässä varsin yksipuolinen "kokoelmani":

[/spoiler]

Itelle on valkonen taulu aina ollu selviö. (Isäntä opettanu aikoinaan, että hämärässä näkyy paremmin... Sitä sitten uskonut.)

Todella komeeta btw!

Major Tom

  • Kisälli
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3187 : 23.05.13 - klo:13:29 »
Uusin hankintani. Jotkut tykkää, jotkut ei. Minä tykkään. Valkotauluiset kellot ovat aina olleet mieleeni.




Sama roikkuu omassa ranteessa! Onnea vaan!

BTW tämä on ainoa Rolex joka ei huuda ROLEX! Varsinkaan valkoisena!


Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3188 : 23.05.13 - klo:13:33 »
Olisivat kyllä voineet jättää steroidit antamatta tällekin mallille.
Suositellaan täysraittiutta.

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3189 : 23.05.13 - klo:13:52 »
^Ottaisin oliivin ja sitten tilaisin siihen pari natoa vaihtorannekkeiksi.

Ei yhtään huono biitterikello. Ite ottaisin kans vihreän.

Jees, kiitos mielipiteistänne. Taidan kallistua vihreän puolelle. Tuota hihnan vaihtamista en ollut ajatellutkaan, hyvä vinkki!

Qristian

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 117
  • SL R 1
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3190 : 23.05.13 - klo:14:30 »
Olisivat kyllä voineet jättää steroidit antamatta tällekin mallille.

Minun mielestäni steroidikuurin jälkeen tämä Explorer 2 -kellomalli vasta "puhkesi kukkimaan" erottuen edukseen muusta mallistosta (ts. lähinnä Submariner ja GMT-Master 2). Tätä edeltänyt malli 16750 oli varsin pliisu ja mitään sanomaton varsinkin mustatauluisena. Sitä edeltänyt malli 1655 "Freccione" sen sijaan oli todella hienon ja omanlaisensa näköinen. Siitähän tämä oranssi nuoli on tähän adoptoitu.
« Viimeksi muokattu: 23.05.13 - klo:15:05 kirjoittanut Qristian »

Jaguar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3191 : 23.05.13 - klo:15:24 »
Steroidit? Tuohan on hieno! Itse tosin en kovin ohuista ja sliipatuista siroista "juhlakelloista" ole koskaan välittänyt. Sinnillä on joku hieno valkotauluinen ja Speedmaster Alyeska eiku Alaska project myös on hieno, mutta Explorer taitaa olla hienoin.

Qristian

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 117
  • SL R 1
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3192 : 23.05.13 - klo:15:33 »
Steroidit? Tuohan on hieno! Itse tosin en kovin ohuista ja sliipatuista siroista "juhlakelloista" ole koskaan välittänyt. Sinnillä on joku hieno valkotauluinen ja Speedmaster Alyeska eiku Alaska project myös on hieno, mutta Explorer taitaa olla hienoin.

Niin, steroidikuurilla viitattiin oletettavasti kellon koon kasvattamiseen entiseen malliin verrattuna:  40mm -> 42mm.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3193 : 23.05.13 - klo:15:41 »
Minun mielestäni steroidikuurin jälkeen tämä Explorer 2 -kellomalli vasta "puhkesi kukkimaan" erottuen edukseen muusta mallistosta (ts. lähinnä Submariner ja GMT-Master 2). Tätä edeltänyt malli 16750 oli varsin pliisu ja mitään sanomaton varsinkin mustatauluisena. Sitä edeltänyt malli 1655 "Freccione" sen sijaan oli todella hienon ja omanlaisensa näköinen. Siitähän tämä oranssi nuoli on tähän adoptoitu.

Makuasioitahan nämä. Minulla on tuo 16570 valkoisena ja mielestäni se ja muutkin Rolexin mallit olivat paljon sopusuhtaisempia ennen kuin kellojen halkaisija, ranneketapit tai mitä ovatkaan suomeksi (lug), viisarit ja indeksit lihotettiin. En myöskään voi sietää niitä ROLEXROLEXROLEX-kaiverruksia kehän sisällä. Se mikä toisille on pliisuutta on minusta hillittyä tyylikkyyttä.

Hienojahan nuo nykyversiotkin ovat mutta ennen oli paremmin.  
Suositellaan täysraittiutta.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3194 : 24.05.13 - klo:16:28 »
Ja tässä varsin yksipuolinen "kokoelmani":



Komeita mutta seuraavaksi jo ehdottomasti pukukello. Tai joku krono?