Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2295475 kertaa)

UrbanGentleman

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #3165 : 18.05.13 - klo:16:08 »
Vemuli: Minun makuuni nuo linkkisi kellot olivat jotenkin liian pelkistetyn näköisiä. Varmasti makuasia tämä.

Mukava tietysti kuulla, että täällä on muitakin Omegaa suosivia.

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3166 : 18.05.13 - klo:16:14 »
Vemuli: Minun makuuni nuo linkkisi kellot olivat jotenkin liian pelkistetyn näköisiä. Varmasti makuasia tämä.

Mukava tietysti kuulla, että täällä on muitakin Omegaa suosivia.

Ne pitää nähdä livenä. Nautilusta en ole päässyt hivelemään, mutta yhtä Royal Oakia olen hiplannut ja voi jessus miten upea kello se olikaan. Ja istuu ranteeseen, hyvän rannekkeen ja matalan painopisteen ansiosta, todella mukavasti. Sporttikello, joka toimii myös puvun kera.

Omega on "mun juttu". On ollut aina. Se on Suomessa hyvä merkki harrastaa. Hinnat edulliset, huolto pelaa hienosti, varaosia saa tarvittaessa vanhoihinkin malleihin. Niin, ja tietenkin runsas merkkikanta käytettynäkin.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3167 : 18.05.13 - klo:17:56 »
Tuo jos olisi rajattomasti rahaa tilanne on aika vaikea minulle koska mielestäni kalleimmat kellot ei yleensä ole kovin hienoja muuten kuin teknisinä suorituksina tai sitten jalometallin ja timanttien voimalla. Minulla se raja alkaa olemaan 50000€ luokassa, että saan kellon jonka haluan suuremmin miettimättä. Silmääni miellyttää eniten juuri tuo saksilainen tyyli ja kellotaulut, jota GO ja Lange parhaiten edustavat. Unelmamallia on oikeasti vaikea sanoa. Sveitsin manufaktuureista Chopard tekee tyylikkäimpiä kelloja ja laatu on huippua. IWC:n puolelta miellyttää pitkän käyntivaran Portugueset sekä vanhat Aquatimerit ja Ingenieurit. Vintagemalliston DaVinci on myös komea. Voihan monet noista ottaa jalometallisina mutta muuten hinnat jää paljon alle tuon rajan.

Noiden lisäksi Gerald Gentan muille tekemät designit merkistä riippumatta. Oman merkkinsä kelloista en oikein perusta.

En sano, ettei repeaterit, tourbillonit, ikikalenterit jne. ole hienoja laitteita mutta en oikein omaan ranteeseeni osaisi kuvitella. Oikeastaan ikikalenterit ovat usein jopa rumahkoja turhan monine yksityiskohtineen.






« Viimeksi muokattu: 18.05.13 - klo:18:04 kirjoittanut Co-re »

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3168 : 19.05.13 - klo:12:37 »
Nuo Vemulin mainitsemat ovat kyllä todella mahtavia. Patekin kello jäänee ikuiseksi haaveeksi mutta olen kyllä aika ajoin puolivakavalla silmällä seurannut AP:n Royal Oakia. Se on livenä kyllä hyvin vakuuttava olemukseltaan, Nautiluksen olen nähnyt vain paksun panssarilasin läpi epäluuloisen jääkaappipakastimen ihmisvartaloreinkarnaation tuijottaessa vieressä.

Jos raha on este tai tyyli ja maku klassisen hillityllä vintagesuunnalla ovat sekä Omega että Longines kyllä erinomaisia hankintoja. Kuten moneen kertaan tälläkin foorumilla on todettu pystyy hyväkuntoinen, laadukas vintagekello ottamaan paikkansa juhlallisen ja vaativankin pukeutumiskokonaisuuden osana, ja käytettävyys sekä luotettavuus moitteettomat. Simppeli nyrkkisääntö on se, että jos kello 50v vanhan laatukellon huollattaa hyvällä kellosepällä, voinee keskiverto foorumin jäsen kuvitella jäävänsä aikanaan eläkkeelle sama kello ranteessaan. Joitakin osia menee vuosien varrella vaihtoon ja 5 vuoden välein ehkä huolto.

Pitäisiköhän joskus järjestää foorumin kellomiitti, ja samalla pienimuotoiset markkinat. Minulla ainakin on liikaa kelloja, voisin konsolidoida osan niistä ja pistää rahat tuohon Royal Oakiin. :-)

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3169 : 19.05.13 - klo:14:51 »
Toi IWC:n Aquatimer Vintage on kyllä uskomattoman tyylikäs kello.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3170 : 19.05.13 - klo:15:12 »
AP Royal Oak on myös minulla wanted-listalla. Kellojen hinnanmuodostuksen suhteen Royal Oak on mielenkiintoinen tapaus. Kahdesta täysikokoisesta vaihtoehdosta 3120 in-house koneistolla varustettu 15400 on lähes puolet halvempi kuin vanhalla, alunperin JLC:n kehittämällä, 2121 koneistolla varustettu 15202. Ulkoisesti kellot muistuttavat niin paljon toisiaan, että erot löytyvät vasta lähemmällä tarkastelulla. AP on toki valmistanut 2121 koneistotkin jo jonkin aikaa itse, mutta se ei ole ainakaan "in-house designed".

Hardcore-harrastajille 2121 on kuitenkin se aito ja alkuperäinen, mikä ilmeisesti mahdollista useiden tonnien lisähinnan pyytämisen. Juuri sitä itselläkin tekisi mieli...


lawry

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 262
  • UNDISPUTED #MENSWEAR CHAMPION
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3171 : 19.05.13 - klo:18:43 »
Noiden Royal Oak -mallien eroista (ja lähinnä siitä onko järkeä maksaa lisärahaa 2121-koneistosta) on pari hyvää artikkelia netissä.

Itselläkin oli aluksi 15202 kiikarissa (oli joku puristimoodi päällä), mutta lopulta ranteeseen päätyi parin sattuman kautta 15300. Kyllä senkin koneisto katseen kestää.

Ja näin jälkeenpäin kun miettii niin kello ilman sekuntiviisaria olis ehkä alkanut häiritsemään.

Vacheron

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 82
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3172 : 19.05.13 - klo:18:51 »
Mulla on sellainen muistikuva, että tuo "kalliimmpi" koneisto on VC:n kanssa yhdessä aikanaan kehitetty koneisto joka oli aikanaa ohuin laatuaan ja on myös edelleen VC:n kelloissa?!? Myös AP:ssa on ohuempi kuori  koneiston ansiosta. Korjatkoon joku jos tietää paremmin.
« Viimeksi muokattu: 19.05.13 - klo:19:41 kirjoittanut Vacheron »

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3173 : 19.05.13 - klo:20:49 »
Mulla on sellainen muistikuva, että tuo "kalliimmpi" koneisto on VC:n kanssa yhdessä aikanaan kehitetty koneisto joka oli aikanaa ohuin laatuaan ja on myös edelleen VC:n kelloissa?!?

Juu, vaikka koneisto on JLC:n kehittämä, sitä ovat käyttäneet sekä AP, Patek, että VC, kukin omalla viimeistelyllään.

VC referoi siihen numerolla 1120 (ilman päivyriä, eli vastaa AP:n 2120 referenssiä). Se teki tänä vuonna uuden tulemisen uuden Patrimony Traditionelle self-winding mallin myötä.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3174 : 20.05.13 - klo:10:09 »
Karvan verran kyllä harmittaa että GO:kin on lähtenyt samaan kelkkaan muiden modernia lookkia hakevien kellovalmistajien kanssa ja mielestäni hukkaa samalla paljon sitä hyvää mikä merkin muista erottaa:



Eihän tuota rumaksi voi sanoa mutta aiemmin linkkaamiini Panomatic Lunariin sekä Lange 1:een verrattuna tässä ollaan menossa jo kohti mustia, mutkikkaita ja monitasoisia kellotauluja. Pessimisti sanoisi kai että hiilikuitu ja kumiset sukelluskehät ja rannekeet eivät ole kaukana perässä ;)

42 millin koko Grand Lange 1:ssä ja Panomaticin XL-malleissa on kyllä ihan passeli.

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3175 : 21.05.13 - klo:10:27 »
Tämä painii ehkä vähän alemmassa sarjassa kuin muut ketjun kellot, mutta ajattelin hommata Timex Camperin kevyemmäksi kelloksi. Tätähän nuoruudensankarini Macgyverkin ilmeisestikin käytti. Mitä mieltä olette, oliivinvärinen vai musta?



Pari mallailukuvaa:




Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3176 : 21.05.13 - klo:11:34 »
^Ottaisin oliivin ja sitten tilaisin siihen pari natoa vaihtorannekkeiksi.

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3177 : 21.05.13 - klo:13:03 »
Ei yhtään huono biitterikello. Ite ottaisin kans vihreän.

moraalikoodi

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3178 : 21.05.13 - klo:18:55 »


Kylläpä tuo IWC Da Vinci on hieno. Vahinko ettei sepällä ole, kävisin hakemassa pois.


-> "Nyt jyrähti Lenita: Tavis on luuseri!" <-

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3179 : 21.05.13 - klo:19:20 »
Jos nyt jostain yhtäkkiä saisin ihan ******* rahaa, niin ensimmäinen uusi kello jonka hankisin, olisi tämä: