Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2295182 kertaa)

Dan-D

  • Vieras
Vs: Kellot
« Vastaus #3000 : 22.01.13 - klo:13:57 »
Mutta miten kello kestää konekiväärien jatkuvan tärinän? Hurjimmathan epäilevät jo golfin pelaamisesta aiheutuvien iskujen rikkovan mekaanisen kellon koneiston...

En sitten tiedä kuinka paljon se Apache tärisee ammuttaessa. Ja kai se ihan oikeasti vähän muistuttaa pleikkaa tai muuta joysticki se ohjain. Siitä kai siinä vertauksessa oli kyse, eikä mihinkään FPS:ään vertaamisesta?

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3001 : 22.01.13 - klo:14:36 »
Tuo on kai se uusin versio Explorer II:sta. Yäk. Sopii tosiaan puvun kanssa.
Voi sukeltaa sataan metriin.
Suositellaan täysraittiutta.

Mats

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 395
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3002 : 22.01.13 - klo:15:07 »
^Yep,  jutun mukaan on tämä nykyinen 42mm:n versio.

Mut on hepulla on ollut edellinenkin versio:
http://www.beckertime.com/blog/prince-harry-and-his-rolex-explorer-ii/

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3003 : 22.01.13 - klo:15:08 »
Jotakuta saattaa kiinnostaa, että FT julkaisi eilen raportin kello- ja korumarkkinoista:

http://www.ft.com/intl/reports/watches-jewellery-jan2013
--
-Mars-

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3004 : 22.01.13 - klo:17:13 »
Niin tai eta ja eta. Oikeastihan siinä on Sellitan ebauche johon IWC työstää itse jonkin verran osia ja kokoonpanee itse.

IWC:n uudessa 40mm Ingessä in 30110 koneisto, joka ainakin minun tietolähteiden mukaan on ETA:n tuotantoa. Sellita SW300-pohjaiset koneistot on IWC:llä numerolla 35110, ja ne löytyvät ainakin Portofino 3565 malleista.

Mielenkkintoista, mitä lähteesi ovat :) ? Itse olen siinä käsityksessä, että aina vuoteen 2008 IWC remppasi etan ebauchet itse. Sen jälkeen olisi ollut lyhyt aika jolloin eta antoi iwc-speksattuja koneita ja sitten on siirrytty Sellitaan ja kaikki nämä siis 30110 koneistoja.  Tuola on selostus siitä mitä IWC ennen vaihtoi 301100:n http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/10617-iwc-kalibr-30110/ .

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3005 : 22.01.13 - klo:18:31 »
Mielenkkintoista, mitä lähteesi ovat :) ?

Lähteeni on IWC:n oma Collectors Forum, jossa aihetta on käsitelty. Forumille osallistuu myös IWC:n edustajia, joten oletan, että he korjaisivat, jos siellä esitetään virheellistä tietoa.
Aiemmin IWC osti raakakoneistot ETAlta ja modifioi/viimeisteli ne itse. Kun ETA muutti politiikkaansa niin, että se suostui toimittamaan vain valmiiksi viimeisteltyjä koneistoja, IWC teki sopimuksen, jonka mukaan ETA toimittaa sille valmiita IWC:n speksin mukaisesti viimeisteltyjä koneistoja. Lopputuloksena siis ihan samalla tavalla - mutta eri organisaation toimesta - viimeistelty koneisto (IWC:n kielellä 30110).

Kun IWC esitteli uuden Portofino-malliston toissa vuonna, se päätti jostain syystä hankkia niihin koneistot Sellitalta. Näihin IWC tekee käsittääkseni taas itse viimeistelyn. En tiedä miten lopputulos eroaa 30110:sta, mutta jotain eroa siinä lienee, kun sille kerran on päätetty antaa oma erillinen identifikaatio 35110.

t. J-P

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3006 : 22.01.13 - klo:19:07 »
Mielenkkintoista, mitä lähteesi ovat :) ?

Lähteeni on IWC:n oma Collectors Forum, jossa aihetta on käsitelty. Forumille osallistuu myös IWC:n edustajia, joten oletan, että he korjaisivat, jos siellä esitetään virheellistä tietoa.
Aiemmin IWC osti raakakoneistot ETAlta ja modifioi/viimeisteli ne itse. Kun ETA muutti politiikkaansa niin, että se suostui toimittamaan vain valmiiksi viimeisteltyjä koneistoja, IWC teki sopimuksen, jonka mukaan ETA toimittaa sille valmiita IWC:n speksin mukaisesti viimeisteltyjä koneistoja. Lopputuloksena siis ihan samalla tavalla - mutta eri organisaation toimesta - viimeistelty koneisto (IWC:n kielellä 30110).

Kun IWC esitteli uuden Portofino-malliston toissa vuonna, se päätti jostain syystä hankkia niihin koneistot Sellitalta. Näihin IWC tekee käsittääkseni taas itse viimeistelyn. En tiedä miten lopputulos eroaa 30110:sta, mutta jotain eroa siinä lienee, kun sille kerran on päätetty antaa oma erillinen identifikaatio 35110.

t. J-P

Joo, IWC:llä on todella upea palsta, tulee luettua itsekkin. Tuota asiaa on arvuuteltu jonkin verran muidenkin toimesta ja kun tuollaisen 30110:n avaa, niin se ei toisaan ole ihan tavallinen 2892. Joissa in 30110:ssa ei ole etan leimoja ja toisaalta kiviä on enemmän, joten siksi on kaikeiti uskottu että Sellitan kamaa olisi sisällä. Tiedä häntä.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3007 : 24.01.13 - klo:19:28 »
Hieno Hamilton joskin melko suuri?
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Vacheron

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 82
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3008 : 25.01.13 - klo:16:11 »
Ei ole mitään haittaa vaikka kello seisoisi välillä, jotkut alan ihmiset jopa suosittelevat, että vetojousi olisi hyvä vetää ihan täyteen ja päästää tyhjiin.
44mm kokoinen on ihan hyvä koko jos muuten istuu ranteeseen, nätti kello joka tapauksessa.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3009 : 25.01.13 - klo:22:25 »
Tuossa Hamiltonissa taitaa olla takakannessa näkyvillä vain liipotin (balace wheel)?

Pidän ideasta, ainakin itse etsin automaattikellon roottorin takaa aina esiin liipottimen, ja jään tuijottelemaan sitä hypnoottista edestakaista liikettä.

qpdbqp

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3010 : 28.01.13 - klo:20:09 »
Ah tänään vihdoin sain käsiini kellon mitä olin pitkään metsästänyt ja kylkiäisenä sain vielä toisenkin. Löytyi äärimmäisen hyväkuntonen vuoden 1954 vedettävä Omega mikä on täyttä kultaa. On se vaan komea kapistus vaikka itselleni ei täysin sovikkaan paitsi tiettyihin tilanteisiin. Kaikki alkuperäisosia ja aivan mielettömässä kunnossa lasiketta myöten. Nyt vaan viralliseen Omega huoltoon putsattavaksi ja öljyttäväksi niin voi rauhassa vetää ja käyttää huolettomasti. Mukaan sain sopuhintaan Tissotin gold collectionista champagne version mikä vaikuttaa täysin käyttämättömältä. Ei tule käyttöön kyllä itsellenikään vaan menee kokoelmaan muiden kanssa mikäli nyt joku ei halua ostaa sitä pois kuleksimasta jossain vaiheessa.






qpdbqp, omalaatuinen miehenalku betoniviidakosta.

"Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3011 : 28.01.13 - klo:21:54 »
Tähän voisin Carrerani vaihtaa koska vaan:


Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #3012 : 29.01.13 - klo:08:19 »
Rolexin päivyrillinen submariner nyt. Melko monikäyttöinen mutta ei toki mitään ihmeellistä.

Minä en lämpeä Tagiin, Omegaan tai Reymond Weiliin ym. Ostaisin mieluummin jonkun muun käytettynä tai esim. Seikon.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Kellot
« Vastaus #3013 : 29.01.13 - klo:08:28 »
Rolexin päivyrillinen submariner nyt. Melko monikäyttöinen mutta ei toki mitään ihmeellistä.

Minä en lämpeä Tagiin, Omegaan tai Reymond Weiliin ym. Ostaisin mieluummin jonkun muun käytettynä tai esim. Seikon.

En minäkään Roloxiin ym. lämpene, mieluummin vaikka käytetty Boss tai Gant.

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Kellot
« Vastaus #3014 : 29.01.13 - klo:09:01 »

En minäkään Roloxiin ym. lämpene, mieluummin vaikka käytetty Boss tai Gant.

Minusta Venemiehen kommentti oli ihan asiallinen, ei kaikkien tarvitse Omegaa tai Tagia rakastaa. Minulle tosin Omega on yhä ykkösmerkki, vaikka Rolexikin on.