Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2295446 kertaa)

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2940 : 13.01.13 - klo:18:31 »
Aiemmin on vilauteltu teräksistä 45mm in-house cronoa ja 40mm teräksistä cal.30110 perusinsinööriä.

Näiden lisäksi on tulossa myös kaksi 80000-sarjan koneistolla varustettua 45mm mallia, jotka vastaavat paremmin tuota Co-re:n ennustamaa mustaa über-maskuliinista linjaa :)

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2941 : 13.01.13 - klo:18:38 »

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2942 : 13.01.13 - klo:19:38 »
Taas tullaan raiskaamaan klassikoita, sanokaa minun sanoneen. Sääennuste lupaa hiilikuitua, mustaa, suurta kokoa, ylikorostettua maskuliinisuutta ym. trendikästä:

[spoiler][/spoiler]

Niin-no miten sen nyt ottaa. Onhan noi nykyisetkin aikamoisia 'raiskauksia', ja voisi jopa väittää että se 42mm:nenki on aika 'mauton' kun vertaa alkuperäiseen siroon Ingeen. En kyllä silti ostaisi noita yli 42 millisiä, aivan liian isoja. 40millinen tai se sinun 42 olisi kyllä ihan kiva.

Mun mielestä IWC:n hiilikuitukopat on olleet pirun hyviä - ne mitä olen kädessä testannut. Tuollaiseen isoon kelloon se on sitäpaitsi hyvä materiaali- ei ainakaan paina paljoa.



Jos 40 tai 42 millisen saisi tällaisella setupilla niin kolahtaisi kotiin ja äkäisesti :)

Itelle on tässä viimeaikoina noussut pieni Inge ja Gerald Genta kuume. Seuraava kello on varmaan Ingenieur tai Royal Oak.

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2943 : 13.01.13 - klo:21:17 »
Minulla on myös erikseen arvotavaravakuuus kelloille. Yleensä kotivakuutuksessa on rajat arvotavaroille tai "kokoelmille" ja ne tulee kellojen kanssa touhutessa äkkiä vastaan. 20000€ summalle taisi maksaa 80€ vuodessa.

Mikähän tuo raja on?

En muista, mutta oli vähemmän kuin kellojeni arvo. Hihasta 5000€, ehkä? Selviää ehdoista.

Näin sanoo ehdot: Arvoesineet ovat kotivakuutuksen kohteena 8410 euroon asti. Jos arvoesineiden arvo ylittää tämän summan, tulee ylimenevä osuus vakuuttaa erikseen.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2944 : 13.01.13 - klo:21:35 »
Minulla on myös erikseen arvotavaravakuuus kelloille. Yleensä kotivakuutuksessa on rajat arvotavaroille tai "kokoelmille" ja ne tulee kellojen kanssa touhutessa äkkiä vastaan. 20000€ summalle taisi maksaa 80€ vuodessa.

Mikähän tuo raja on?

En muista, mutta oli vähemmän kuin kellojeni arvo. Hihasta 5000€, ehkä? Selviää ehdoista.

Edit: Miten hitossa edes "arvoesine" määritellään? Siinä täytynee olla joku hinta jonka perusteella jokin on "arvokas" ja toinen ei.

Näin sanoo ehdot: Arvoesineet ovat kotivakuutuksen kohteena 8410 euroon asti. Jos arvoesineiden arvo ylittää tämän summan, tulee ylimenevä osuus vakuuttaa erikseen.

Tämä siis tarkoittaa arvoesineiden yhteenlaskettua arvoa? Voivoi, täytyy kirjoittaa Pohjolalle huomenissa.

Edit: Miten hitossa edes "arvoesine" määritellään? Siinä täytyy olla jokin hinta jonka perusteella yksi esine on "arvokas" ja toinen ei.
« Viimeksi muokattu: 13.01.13 - klo:21:38 kirjoittanut vhild »
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2945 : 13.01.13 - klo:21:45 »
Minä olen pelannut tämän ns. turvallisesta ja määritellyt itse nuo kellot arvoesineiksi ja ottanut niille vakuutuksen. ;)

mairaksinen

  • Vieras

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2947 : 15.01.13 - klo:19:24 »
Sain Pohjolasta seuraavan vastauksen:

"Irtaimistoksi lasketaan kaikki tyypillinen omaisuus, joka siirtyy esimerkiksi muuton yhteydessä asunnosta toiseen. Mikäli irtaimistosi vakuutusmäärä riittää kattamaan mainitsemiesi arvoesineiden lisäksi myös muun omaisuuden, ei vakuutusturvaan tarvitse tehdä muutoksia."

Eli käsittääkseni mitään arvotavaravakuutusta ei erikseen tarvita.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2948 : 15.01.13 - klo:20:01 »
^Noinhan se on. Itselläni myös Pohjolan Mittaturvan laaja kotivakuutus jonka vakuutusraja on itse asetettu korkeammaksi

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2949 : 15.01.13 - klo:22:09 »
Sain Pohjolasta seuraavan vastauksen:

"Irtaimistoksi lasketaan kaikki tyypillinen omaisuus, joka siirtyy esimerkiksi muuton yhteydessä asunnosta toiseen. Mikäli irtaimistosi vakuutusmäärä riittää kattamaan mainitsemiesi arvoesineiden lisäksi myös muun omaisuuden, ei vakuutusturvaan tarvitse tehdä muutoksia."

Eli käsittääkseni mitään arvotavaravakuutusta ei erikseen tarvita.

Mulla on toi sama. Olen vain nostanut rajaa reilusti parilla kympillä. Mittaturvassahan kotivakuutus kattaa myös vahingot kodin läheisyydessä (lue kotikaupungissa), mutta tuolloin korvattava arvo on muistaakseni max 25% kotivakuutuksen määrästä. Eli 20 000 tapauksessa kello olisi vakuutettu lähikahvilassa käydessä katuryöstön varalta 5000 euroon asti.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2950 : 17.01.13 - klo:16:59 »
Näyttääpä muuten Sepän Viisariin tulleen yksi uusi Tudor Black Bay.. Kovaan hintaan toki, mutta suoralla kaupalla voisi tinkivaraa löytyäkin..? Täällähän taisi parikin "kuolata" sellaisen perään.
VASTATUULEEN!

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2951 : 17.01.13 - klo:17:27 »
^Joo, siellä oli pari myynnissä pari viikkoa sitten jotka menivät saman tien. Näyttää siltä, ettei toinen mennytkään. Hinta on todella melkein sama kuin Lindroosin ovh.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2952 : 17.01.13 - klo:19:45 »
Katselin pitkään tänään Holmaston ikkunaa. Tai tarkemmin ottaen, katselin ikkunan takana olevia kelloja, ja täytyy sanoa että livenä klo n. 52

http://www.holmasto.com/webshop/kellot

näyttää jopa hienommalta kuin kuvassa. Bonuksena se, että kellotaulu on hieman isompi kuin vintage Seamasterit ja Constellationit.

Ellei itselläni olisi jo a) tarpeeksi, ja b) tyyliltään pari hyvin samanlaista niin tuollakin hinnalla harkitsisin. Kun hintaan sisältyy jo huolto niin ei tuo paha ole.

Senator Sixtieskin siellä yhä on. Yksi syy miksi se vielä siellä on, on ehkä se, että mustatauluinen ei ole läheskään yhtä tyylikäs kuin helmiäistauluinen. Aiemmink syksyllä kävin tuota ranteeseen sovittamassa, eikä se vaan jotenkin toimi.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2953 : 17.01.13 - klo:19:54 »
^Arvaa vaan olenko viettänyt unettomia öitä sitä Senatoria ajatellessa...aina on hankinta kaatunut siihen mustaan tauluun.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2954 : 17.01.13 - klo:20:38 »
Senator Sixtieskin siellä yhä on. Yksi syy miksi se vielä siellä on, on ehkä se, että mustatauluinen ei ole läheskään yhtä tyylikäs kuin helmiäistauluinen. Aiemmink syksyllä kävin tuota ranteeseen sovittamassa, eikä se vaan jotenkin toimi.

Se on muuten hopean värinen se taulu.