Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2295467 kertaa)

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2505 : 12.10.12 - klo:21:47 »
Tämä viettää eniten aikaa ranteessa:



Aijai! Mahtava!

Jos jaksat niin pistä vielä vähän lisää kuvia tuosta. Olen tässä miettinyt Panerain tai Anonimon hankintaa ja olisi kiva nähdä tuota enemmän!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2506 : 13.10.12 - klo:00:32 »
Onkos kukaan kokeillut omaan ranteeseensa koskaan Tag Heuer:in Monacoa? Kuinkahan isoksi mahtaa kantikkuus ko. kellon tehdä luonnossa? Yleisesti en mikään varsinainen Tag Heuer fani ole, mutta ne 90- luvun lopun/vuosituhannen vaihteen "uusintapainokset" joiden tauluissa on vanha Heuer- logo kiinnostaisi niin Carrerana kuin myös Monacona.

Tässä muuten viimeisin Tag Heuer:in "muistelo" vanhoista hyvistä ajoista:



Mielestäni yksi tyylikkäimmistä retropläjäyksistä. Tosin limited edition:na hinta on suolainen..
« Viimeksi muokattu: 13.10.12 - klo:00:44 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2507 : 13.10.12 - klo:00:50 »
Onkos kukaan kokeillut omaan ranteeseensa koskaan Tag Heuer:in Monacoa? Kuinkahan isoksi mahtaa kantikkuus ko. kellon tehdä luonnossa? Yleisesti en mikään varsinainen Tag Heuer fani ole, mutta ne 90- luvun lopun/vuosituhannen vaihteen "uusintapainokset" joiden tauluissa on vanha Heuer- logo kiinnostaisi niin Carrerana kuin myös Monacona.

Sopivan kokoinen se on, itseasiassa tosi hyvä. Itse pidän TH:n kelloista, vaikka yleisesti niitä kellopiireissä ylenkatsotaankin. Esim. Carreroissa on aina ollut todella hyvä viimeistely verrattuna Omegaan.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2508 : 13.10.12 - klo:01:01 »
Sopivan kokoinen se on, itseasiassa tosi hyvä. Itse pidän TH:n kelloista, vaikka yleisesti niitä kellopiireissä ylenkatsotaankin. Esim. Carreroissa on aina ollut todella hyvä viimeistely verrattuna Omegaan.

Noh, tässä sen juuri huomaa... Eli itsellänikin on jotenkin hyvin negatiivinen kuva ko. merkistä, vaikka yhtään heidän kelloaan ei ole koskaan ranteessa killunut. Ehkäpä ne trendipelleilyt Heuer:in mallistojen kuoppaamisen jälkeen aiheuttavat nämä mielikuvat edelleen..? (vaikka kukapa vastaavia lapsuksia ei olisi tehnyt, kun esim. muistelee vaikkapa Zenithin muutamien vuosien takaisia malleja.) Mutta täytyy myöntää että nimenomaan Carrerat ja Monacot ovat ruvenneet puhuttelemaan yhä enemmän ja enemmän. Ja niistä aivan erityisesti nämä re-edition "uusiopainokset". Toki vanhat orggisyksilöt nyt tietenkin ovat vielä aivan omassa sarjassaan, mutta alkavat olla kohtuullisen vaikeita löytää. Ja jos löytää, niin hintakin on varmasti sen mukainen.
« Viimeksi muokattu: 13.10.12 - klo:01:56 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2509 : 13.10.12 - klo:09:05 »
Kumma kun kelloharrastajia ei nypi ollenkaan Omegan jatkuvat kuukelloiteraatiot tai elokuvien mielikuvitushahmoilla ratsastaminen mutta jotkut Tagin 80-luvulla tekemät vähän kököt mallit häiritsee edelleen niin paljon ettei kyetä näkemään innovatiivista ja mikromekaniikkaan innolla suhtautuvaa valmistajaa siinä missä sellainen on. Se kuun pinnalle astuminen oli pieni askel ihmiselle, jättiloikka ihmiskunnalle mutta oikeastaan aika yhdentekevä tilanmuutos kellolle joka ei ollut ensimmäinen kello avaruudessa eikä edes ensimmäinen sveitsläinen kello siellä. Eikä ainoa kello joka kuusta selvisi vaikka kovasti haluaisi. Bondeja en viitsi edes kommentoida mutta ei minulla silti Omegaakaan vastaan mitään ole.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2510 : 13.10.12 - klo:10:52 »
Panokseni Omega vs TH -keskusteluun on sama kuin joskus aiemminkin: molempi parempi.

Harmi että Se Oikea Speedmaster on ranteeseeni hieman liian iso. Toisaalta tämän pienemmän automaattiversion käsittämättömän sopusuhtainen taulu on jotain sellaista missä silmäni mieluusti lepää. Omegan ostin uutena n. 12v sitten, Carrera on vuodentakainen hankintani mutta kello itse 70-luvun alusta.



myyrä

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2511 : 13.10.12 - klo:10:57 »

Aijai! Mahtava!

Jos jaksat niin pistä vielä vähän lisää kuvia tuosta. Olen tässä miettinyt Panerain tai Anonimon hankintaa ja olisi kiva nähdä tuota enemmän!

Kiitos, pidän siitä itse todella paljon. Koetan joku päivä ehtiä nappaamaan muutaman kuvan.

Tässä jotain muita taloudesta löytyvää:



Niin pitäisikin hommata uusi remmi tuohon, en vain ole saanut aikaiseksi.

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2512 : 13.10.12 - klo:16:43 »
Minulle sekä kynnys on Tagin markkinointi Häkällä, Räkällä ja formulameiningillä. En ole vormulamies.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2513 : 13.10.12 - klo:17:00 »
Sopivan kokoinen se on, itseasiassa tosi hyvä. Itse pidän TH:n kelloista, vaikka yleisesti niitä kellopiireissä ylenkatsotaankin. Esim. Carreroissa on aina ollut todella hyvä viimeistely verrattuna Omegaan.

Noh, tässä sen juuri huomaa... Eli itsellänikin on jotenkin hyvin negatiivinen kuva ko. merkistä, vaikka yhtään heidän kelloaan ei ole koskaan ranteessa killunut. Ehkäpä ne trendipelleilyt Heuer:in mallistojen kuoppaamisen jälkeen aiheuttavat nämä mielikuvat edelleen..? (vaikka kukapa vastaavia lapsuksia ei olisi tehnyt, kun esim. muistelee vaikkapa Zenithin muutamien vuosien takaisia malleja.) Mutta täytyy myöntää että nimenomaan Carrerat ja Monacot ovat ruvenneet puhuttelemaan yhä enemmän ja enemmän. Ja niistä aivan erityisesti nämä re-edition "uusiopainokset". Toki vanhat orggisyksilöt nyt tietenkin ovat vielä aivan omassa sarjassaan, mutta alkavat olla kohtuullisen vaikeita löytää. Ja jos löytää, niin hintakin on varmasti sen mukainen.


Joo, tästä kyllä kärsii itse kukin. Se uusi "in-house"-krono houkuttelisi minua. Se on nimittäin todella hyvä, aivan törkeästi ylenkatsottu, jos sen olisi tehnyt Rolex, Omega tai IWC niin sitä olisi ylistetty kuorossa maasta taivaaseen. Siinä on todella hyvä tuntuma, kahden suunnan veto ja todella hyvä regulaatio-systeemi + kaikki "tavalliset" herkut.

Kumma kun kelloharrastajia ei nypi ollenkaan Omegan jatkuvat kuukelloiteraatiot tai elokuvien mielikuvitushahmoilla ratsastaminen mutta jotkut Tagin 80-luvulla tekemät vähän kököt mallit häiritsee edelleen niin paljon ettei kyetä näkemään innovatiivista ja mikromekaniikkaan innolla suhtautuvaa valmistajaa siinä missä sellainen on. Se kuun pinnalle astuminen oli pieni askel ihmiselle, jättiloikka ihmiskunnalle mutta oikeastaan aika yhdentekevä tilanmuutos kellolle joka ei ollut ensimmäinen kello avaruudessa eikä edes ensimmäinen sveitsläinen kello siellä. Eikä ainoa kello joka kuusta selvisi vaikka kovasti haluaisi. Bondeja en viitsi edes kommentoida mutta ei minulla silti Omegaakaan vastaan mitään ole.

Jea, tämä on kyllä niin totta. Jotenki TH:sta tuli sylkykuppi - sehän ratsasti aikoinaan avomesti sillä, että on etan koneet sisällä, eikä edes pyrkinyt peittämään sitä ettei koneistoon tehty mitään muutoksia. Maineen kannalta kävi todella kalliiksi, vaikka samaa tekivät Omega mukaanluettuna kaikki muutkin.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2514 : 13.10.12 - klo:20:33 »
Ilmoittaudun mukaan TH:n vähättelijöihin, joskin kantani on muuttumassa. Sinitauluinen Monaco houkuttelee kovin, ja tuollainen vietiin juuri Sepältä todella nopeasti. Myös tietyt harvinaisemmat Monza-mallit ovat aika namuja.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2515 : 13.10.12 - klo:20:39 »
Esim. Carreroissa on aina ollut todella hyvä viimeistely verrattuna Omegaan.

Ihan vain mielenkiinnosta...voisitko hieman avata enemmän tuota väitettäsi? Jotain konkreettista mielellään, kun alan lehdissä ei ainakaan ole viimeistelyn suhteen löytynyt moitittavaa (Moon Watch).

Minulla ei ole itselläni ollut kumpaakaan mallia omistuksessani, joten olen jälleen kerran pelkästään median varassa. Liikkeissä olen toki hypistellyt kumpaistakin, enkä löytänyt mitään moitittavaa.


Ei mut nythän mää sen hokasin...kyl mun mielest myäs Porschen Carrera on paremmin viimeistelty ku Opelin Omega. Sitähän sää kysyit ;)

jra72

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2516 : 14.10.12 - klo:10:12 »
Ilmoittaudun mukaan TH:n vähättelijöihin, joskin kantani on muuttumassa. Sinitauluinen Monaco houkuttelee kovin, ja tuollainen vietiin juuri Sepältä todella nopeasti. Myös tietyt harvinaisemmat Monza-mallit ovat aika namuja.

Monacosta on pikkuhiljaa tullut sellainen "tahtoo"-kello. Olenko ihan väärässä jos väitän että viimeisen 6 kuukauden sisällä Sepän Monaco-hinnat ovat nousseet tonnilla?

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2517 : 14.10.12 - klo:11:31 »
Sinitauluinen Monaco houkuttelee kovin, ja tuollainen vietiin juuri Sepältä todella nopeasti.

Jaksatko muistaa oliko kyseessä perusmalli, vaiko vanhalla Heuer- logolla oleva?
VASTATUULEEN!

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2518 : 14.10.12 - klo:23:57 »
Esim. Carreroissa on aina ollut todella hyvä viimeistely verrattuna Omegaan.

Ihan vain mielenkiinnosta...voisitko hieman avata enemmän tuota väitettäsi? Jotain konkreettista mielellään, kun alan lehdissä ei ainakaan ole viimeistelyn suhteen löytynyt moitittavaa (Moon Watch).

Minulla ei ole itselläni ollut kumpaakaan mallia omistuksessani, joten olen jälleen kerran pelkästään median varassa. Liikkeissä olen toki hypistellyt kumpaistakin, enkä löytänyt mitään moitittavaa.


Ei mut nythän mää sen hokasin...kyl mun mielest myäs Porschen Carrera on paremmin viimeistelty ku Opelin Omega. Sitähän sää kysyit ;)

;)

Olen omistanut sekä Carrera kronon, että Spede Pron ja pidin Carrerasta enemmän. Speedyn koko ranneke on oikeastaan hintaan nähden keskinkertainen, Carrerassa ranneke oli rakenteeltaan kestävämmän, jämäkämmän ja mukavemman tuntuinen, samoin lukko. Kellon kuori istui ranteeseen paremmin, taulun merinnät oli vähän tarkemmat ja lasike (ok ei ehkä kovin reilu vertailu) sulavampi ja varmemman oloinen.  Kyseiset kellot ovat kuitenkin aikalailla erilaiset joten sellainen suoranainen vastakkainasettelu ei ole kovin järkevää. Toisaalta tuohon aikaan Speedy maksoi 30% enemmän, joten sen pitäisi mielestäni olla vähän kaikessa Carreraa edellä.

Kaikenkakkiaan omat kokemukset esim. TH Linkistä ovat olleet hyviä, kun taas Omegoissa viimeistely on ollut usein "vain" ihan ok tasoa. Totuuden nimissä täytyy muistaa, että Omegan pitäisi olla TH:ta parempi viimeistelyssä.

Speedyn kohdalla oma näkemykseni on, että se saa paljon kuukello-maineellaan anteeksi. Enkä nyt tarkoita etteikö se ihan oikeasti samalla olisi upea ja klassinen kello.  Jos kunnollista pohdintaa haluaa aikaan, niin vertailun pitäisi käydä Speedmasterin Valjoux 7750-versioihin, joissa ero Carreraan on mielestäni selkeämpi TH:n eduksi. Huonoja eivät ole kumpikaan.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2519 : 15.10.12 - klo:12:40 »
Itse olin kyllä aikanaan varsin tyytyväinen Speedmaster Pro:n rannekkeeseen ja lukkoon, mutta toisaalta minulta ei löydy vertailukohtaa Tag Heuer:iin, kun sellaista en ole toistaiseksi omistanut. Tuo lasikevertailu on tosiaan sikäli hieman vaikeaa, koska perus Pro:ssa on nostalgian vuoksi edelleen vanha hesaliitti.. Mutta samalla ainakin minulle nimenomaan se hesaliitti oli/on yksi parhaista jutuista Speedmaster Pro:ssa.

Itse nostaisin ongelmaksi kohtalaisen usein kiusaavan kronografin takkuilemisen nykyisissä Pro:ssa.. Minunkin Speedmaster kiukutteli pariinkin otteeseen ja asettui vasta kun koneisto oli vaihdettu Sveitsissä uuteen. Tuota en olisi ehkä antanut muiden kellojen kohdalla anteeksi, joten omaltakin kohdalta voin allekirjoittaa väitteesi, että ko. kellon kohdalla katsotaan asioita läpi sormien.

Otetaanpas tähän väliin vielä hieman Monaco- triviaa... Eli jos nyt ei huomioida alkuperäisiä vanhoja Heuer Monaco:ja, niin onko Monacoa saanut Tag:in omistuksen aikana missään vaiheessa vanhalla Heuer- logolla ja sinisellä kellotaululla? (pois lukien vuonna 2009 julkaistu 40- vuotis juhlamalli) Eli onko näissä ns. uusiopainoksissa (re-edition) -joita siis valmistettiin ennen kuin Monaco otettiin virallisesti takaisin tuotantoon- ollut saatavana sinistä taulua vanhalla logolla?

VASTATUULEEN!