Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2295680 kertaa)

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Kellot
« Vastaus #2310 : 22.08.12 - klo:15:29 »
Jahas, 4-6 viikon luvatusta toimitusajasta huolimatta kello saapuikin tänään. Ensimmäisenä huomiona, että tämä nahkaranneke on kyllä jäykin mitä olen kuunaan kokeillut. Kuinkahan tavallista tämä lienee? Melkein tulee mieleen sivellä sitä Renovateurilla.

En jaksa selvittää mitä olet saanut, mutta eiköhän se käytössä pehmene.

Mä hankin joku aika sitten Hirschin "Waterproof" -rannekkeen ja sekin oli aika jäykkä uutena. Ei ole enää. Hirsch muistaakseni pikemminkin kieltää kuin kannustaa hoitoaineiden käyttöä.
Kappas, en tullut ajatelleeksi tätä näkökulmaa. Hankin siis Le Loclen. Joku gator/krokokuvio tuohon on tehty ja se näyttää melko halvalta. Sisäpuolen nahkassa sentään näkyvät nuo karvatupetkin. Muuten vaikuttaa ihan kivalta kellolta.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Relaxed Bum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2311 : 22.08.12 - klo:17:20 »
Co-re, tuolla hinnalla saa huomattavasti parempiakin rannekkeita kustomihommana. Hirschillä omaa silmääni hiertää se, että laittavat tikkaukset liian keskelle, kun lähempänä reunaa ne olisivat paljon tyylikkäämpiä. Tsekkaa vaikka Altamarea tai ABP Paris.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2312 : 22.08.12 - klo:17:24 »
Co-re, tuolla hinnalla saa huomattavasti parempiakin rannekkeita kustomihommana. Hirschillä omaa silmääni hiertää se, että laittavat tikkaukset liian keskelle, kun lähempänä reunaa ne olisivat paljon tyylikkäämpiä. Tsekkaa vaikka Altamarea tai ABP Paris.

Se on vähän nihkeetä kyllä. Tuo hinta on euroissa 220€ ja vaikka esim. omat Ingenieur-rannekkeeni olen saanut käsityönä 138€ kappale, on esim. ABP:n hinnat olleet ihan järkyttäviä heti kun haluaa esim. kaunista alligaattorisuomua ja erityisesti kun haluaa taitetut reunat. Lähes kaikki pajat tykkäävät tehdä maalatuilla reunoilla mutta erityisesti kirkkailla väreillä taittaminen olisi hieno juttu ja siihen kai pystytään kohtuukustannuksin vain kalliilla koneilla.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2313 : 22.08.12 - klo:17:31 »
ABP:lla oranssi alligaattoriranneke sinisellä tikkauksella ja käännetyillä reunoilla olisi 630€ josta käännettyjen reunojen osuus 250€. Tuossa hinnassa on kyllä kuminen sisävuoraus ja pikalukitustapit muttei mitään muuta erikoista.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2314 : 22.08.12 - klo:17:32 »
ABP:n hinnat pomppasivat ulottumattomiin pari vuotta sitten.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2315 : 22.08.12 - klo:19:13 »
Tag ja Omega harvinaisen harmonisessa yhteiselossa:





Mulla on ollut tuollainen Carrera juuri tuolla värityksellä. Edelleen on ikävä, hemmetin makea kello. Prkl. kun menin myymään pois.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2316 : 22.08.12 - klo:19:15 »
^Just näin. Ohjeeni on älä myy kelloja, olet luultavasti ostanut ne harkiten ja oikeista syistä ;)
« Viimeksi muokattu: 22.08.12 - klo:19:17 kirjoittanut Co-re »

Relaxed Bum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2317 : 22.08.12 - klo:19:29 »
Joo, käännetyt reunat nostavat hintaa reilusti. Itse olen rakennellut Paneraihin ranneketta ja hinnaksi on muistaakseni tullut jotain 300 € korvilla. Olen sitten hommannut Altamarealta :)
630 € rannekkeesta on järjetön hinta.

ABP:lla oranssi alligaattoriranneke sinisellä tikkauksella ja käännetyillä reunoilla olisi 630€ josta käännettyjen reunojen osuus 250€. Tuossa hinnassa on kyllä kuminen sisävuoraus ja pikalukitustapit muttei mitään muuta erikoista.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2318 : 22.08.12 - klo:19:31 »
Joo, käännetyt reunat nostavat hintaa reilusti. Itse olen rakennellut Paneraihin ranneketta ja hinnaksi on muistaakseni tullut jotain 300 € korvilla. Olen sitten hommannut Altamarealta :)
630 € rannekkeesta on järjetön hinta.

ABP:lla oranssi alligaattoriranneke sinisellä tikkauksella ja käännetyillä reunoilla olisi 630€ josta käännettyjen reunojen osuus 250€. Tuossa hinnassa on kyllä kuminen sisävuoraus ja pikalukitustapit muttei mitään muuta erikoista.

Kannattaa tarkistaa tämä, saatoin tosin jo mainita: http://www.jacobstraps.com/frame1.htm

Relaxed Bum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2319 : 22.08.12 - klo:22:15 »
^ näyttävät ihan asiallisilta. Täytyykin pitää mielessä, kun rannekekuume iskee taas. Pitäisi varmaan myydä ensin parit vanhat pois, kun niitä on tuonne laatikkoon kertynyt.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2320 : 23.08.12 - klo:00:28 »
^Just näin. Ohjeeni on älä myy kelloja, olet luultavasti ostanut ne harkiten ja oikeista syistä ;)

Nojoo, itselleni kelloharastus on myös kaupantekoa. On yksinkertaisesti vain kiva päästä tapaamaan ihmisiä ja keskustella kelloista. Ostin tuon Carreran todella edullisesti ja myin melkein 50% voitolla. Tilalle ostin IWC Mk XVI:n joka on minulla edelleen. Carreran (kuten melkein kaikkien kronojen) huono puoli oli, että se ei kestänyt paljoakaan vettä. Jos sen saisi edes 100m kestävyydellä, voisin harkita sellaisen uudelleen ostoa. Ehkä. Ja vain sinisenä. Tuossa muuten kuva ex:stä:



vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2321 : 23.08.12 - klo:08:34 »
Mikähän siinä on, että Aleksanterinkadun Holmastolla on ollut jo vuoden Glashütte Senator 60's myytävänä hintaan 2900€. Maailmalla vastaavat näyttäisivät olevan +3500€. Liian ohut asiakaspohja? Silti...haen sen pian itse pois pölyyntymästä.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2322 : 23.08.12 - klo:08:42 »
Mikähän siinä on, että Aleksanterinkadun Holmastolla on ollut jo vuoden Glashütte Senator 60's myytävänä hintaan 2900€. Maailmalla vastaavat näyttäisivät olevan +3500€. Liian ohut asiakaspohja? Silti...haen sen pian itse pois pölyyntymästä.

Ihmiset eivät ymmärrä ja merkki ei sano juuri mitään muuta kuin vihkiytyneemmille. Omastani taisin maksaa 2200£ toimitettuna ja tuolloin eurokin oli vahvempi suhteessa puntaan. OVH kuitenkin yli 5000€, mikä tekee siitä edelleen yhden edullisimmista manufaktuurikelloista näiltä arvostetummilta merkeiltä.

Nyt kun Rolex on hinnoitellut Submarinerin ulos, on GO itseasiassa erittäin kilpailukykyinen myös sukelluskelloissa. Sport Evo:n saa erittäin hienolla metallirannekkeella ja manufaktuurikronografikoneistolla Submarinerin hintaan, time only -malli kaksinumeroisella päivyrillä maksaa joitain satasia enemmän.



Jos ei ole metallirannekkeiden ystävä niin näitä myydään jopa ilman niitä jolloin säästää vielä. Tai sitten ostaa käytetyn hyvällä alennuksella.
« Viimeksi muokattu: 23.08.12 - klo:09:00 kirjoittanut Co-re »

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2323 : 23.08.12 - klo:09:22 »
^Nuo ovat kyllä hienoja!
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Qristian

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 117
  • SL R 1
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #2324 : 23.08.12 - klo:11:07 »

Nyt kun Rolex on hinnoitellut Submarinerin ulos, on GO itseasiassa erittäin kilpailukykyinen myös sukelluskelloissa. Sport Evo:n saa erittäin hienolla metallirannekkeella ja manufaktuurikronografikoneistolla Submarinerin hintaan, time only -malli kaksinumeroisella päivyrillä maksaa joitain satasia enemmän.

Hinnoitellut ulos mistä? Kai noiden Rolexien pääostajakunta on jotain muita kuin kellofriikkejä, jotka miettivät lug holeja, solid end linkkejä ja maxidotteja ja eri merkkien välistä hintalaatusuhdetta. Ja Rolex tietää sen varsin hyvin itsekin.