Keikari > Kaunis elämä

Kellot

(1/923) > >>

Jaguar:
Minkälaisia kelloja omistatte? Onko tietämyksenne kelloista suurta, kenties olette intohimoisia kellotekniikan tuntijoita? Mitkä valmistajat miellyttävät teitä eniten?

Itse en omista laatukelloa (vielä). Tulen hankkimaan sellaisen rahallisen tilanteen ollessa parempi. Mekaaninen kello ehdottomasti, vaikka kvartsi onkin tarkempi. Mekaaninen kello kiehtoo. Artikkelia mekaanisista kelloista. Laadukasta valikoimaa olen täältä katsellut: http://www.laatukellot.fi/

Ville:
Kultadubleisen taskukellon pyysin ylioppilaslahjaksi - tietysti itsevedettävän mallin. Melkoisen rohkea valinta tänä harmauden aikana, mutta olen valmis näyttämään kieltä jokaiselle joka uskaltaa kelloani pilkata. Rannekellot eivät kiinnosta lainkaan.

Viitanen:
Kellot kiinnostavat ja muutama kultakello löytyy. Valitettavasti Suomessa on aika huono kellokulttuuri, harvoin näkee hienompia kelloja vanhempienkaan herrojen ranteita koristamassa. Sitä paitsi miehellä on valitettavan vähän mahdollisuuksia käyttää koruja niin miksei hankkisi kunnon kelloa? Tarvittaessa arvokellon voi myös myydä merkistä riippuen jopa pienellä voitolla, esim. Rolexin Daytona.

DandyAndy:
Kyllä kellot kiinnostavat, mutta toistaiseksi mitään kovin arvokasta ei mukaan ole tarttunut. Minulla on myös pari taskunaurista joita tulee silloin tällöin käytettyä ja rannekellotkin kiinnostavat. Jossain vaiheessa pakkohankinta meikäläisellä on jokin Tag Heuerin Monaco malli. Toistaiseksi on kuitenkin rahalle löytynyt muka parempia käyttökohteita.

i v y m a n:
en ole erityisen kello-orientoitunut. itselle riittää kun kello on riittävän asiallinen ja kellon remmin väri / materiali natsaa pukeutumisen. sinänsä laatukellot tyylin patek philippe, tag heuer jne kiinnostaisivat mutta koen että rahalle on itselläni tärkeämpikin kohteita. rolex on itselleni (80-luvulla teini-ikäni ja varhaisaikuisuuteni eleäneenä) leimaantunut kasari-öykkäri-näytämis-kelloksi, minkä vuoksi kyseinen merkki kinnostaa hyvin vähän, siitäkin huolimatta että james bond taisi (flemingin kirjoissa) rolexia käyttää. rolexin ei-arvostukseen keskuudessani on vaikuttanut myös runsas piraattikopiointi, kasarilla niitä löytyi joka toiselta jupin alulta, siinä missä lacoste-paitaa (ja kopioita niistä). lacosteinhon yli olen tosin päässyt )omistan tätä nykyä jokusen pikeen), mutta rolex-inho on jäänyt. siitäkin huolimatta että rolex lienee laatukello.

kellotekniikka kiinnostaa puolestaan yhtä vähän kuin se mitä autoni konepellin alta tai tietokoneeni sisältä löytyy. eli erittäin vähän. :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta