Kirjoittaja Aihe: Church's - case study  (Luettu 8446 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Church's - case study
« Vastaus #15 : 23.09.09 - klo:14:44 »
...vielä haluaisin muistuttaa, että pienellä vaivalla ja etsimisellä löytyy verkkokauppoja joista Church'sinsä saa Herringiäkin halvemmalla. Tämä tärppi erityisesti opiskelijoille ja piheille veijareille.

Mielelläni kuulisin jonkin tällaisen verkkokaupan nimen, sillä olen pihi opiskelija.
Suositellaan täysraittiutta.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Church's - case study
« Vastaus #16 : 24.09.09 - klo:23:10 »
Olenko ymmärtänyt oikein että Church'sin lestiä -73 myy yksinoikeudella Herring shoes?

Jos näin on, niin mikä on "business case"?

Ymmärtäisin jos esim valmistaja olisi myynnyt tuotannon siirryttyä -173 lestiin vanhan varaston Herringille.
Churchs kuitenkin edelleen valmistaa -73:sta ja sitä myydään Herringillä noin 30% halvemmalla kuin  -173:a.

Eikö tuotantokustannukset ja myynti jne kulut pitäisi olla suhtkoht samat ?
« Viimeksi muokattu: 24.09.09 - klo:23:34 kirjoittanut supera »
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Church's - case study
« Vastaus #17 : 25.09.09 - klo:00:56 »
...vielä haluaisin muistuttaa, että pienellä vaivalla ja etsimisellä löytyy verkkokauppoja joista Church'sinsä saa Herringiäkin halvemmalla. Tämä tärppi erityisesti opiskelijoille ja piheille veijareille.

Mielelläni kuulisin jonkin tällaisen verkkokaupan nimen, sillä olen pihi opiskelija.

Paras on tietysti eBay, jossa maailmanlaajuinen haku tuottaa aina vähintään 100 eri paria Church'silta. Keikarin verkkokauppaosiossa olen myös listannut parisen sivustoa, joiden hinnat ovat halvemmat kuin Herringin. Ulkoa en niitä muista.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Church's - case study
« Vastaus #18 : 25.09.09 - klo:11:00 »
Mielelläni kuulisin jonkin tällaisen verkkokaupan nimen, sillä olen pihi opiskelija.

Yksi on ainakin www.solelyshoes.com valikoima ei ole niin laaja kuin Herringillä ja toimitusaika oli paljon pidempi. Jos kuvittelee voivansa tyytyä kakkoslaatuun niin edullinen tapa hankkia Church'sit on tuo Herring. Sivuilla oleva request seconds ei ole ainakaan omalla kohdalla toiminut, mutta kannattaa tiuhaan (päivittäin) käydä vilkuilemassa onko mitään uutta tullut, koska tarjoukset ja kakkoslaadun kengät on yksittäis pareja. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen kakkoslaatuunkin.

Olenko ymmärtänyt oikein että Church'sin lestiä -73 myy yksinoikeudella Herring shoes?

Herring tosiaan myy 73-lestin kenkiä yksinoikeudella ja heille tulee muutaman kerran vuodessa toimitus tehtaalta. Villen blogi kirjoitusta lainaten: "Päämallistoja on kaksi: huokeampi Last 73, sekä Custom Grade, jossa on laadukkaammat materiaalit ja enemmän käsityöviimeistelyä." http://www.keikari.com/blogi/englantilaisten-jalkinevalmistajien-profiilit/

Mielestäni kengät ovat ihan saman tasoisia ja nahat yhtä laadukkaita, myös 73-lestin kengissä on myös Custom Grade leima. Church'sillä on ollut aiemmin Royal Tweed mallisto mitä ebaystä löytää käytettynä lähinnä Pohjois-Amerikasta. Royal Tweed mallisto on askandy-foorumin mukaan ollut Church'sin edullisempi mallisto.

Alla olevassa kuvassa Church'sin kolme eri lestiä vasemmalta oikealla 173G, 100G ja 73F. Kuva ei ole hyvä, mutta saa siitä hieman käsitystä miten lestit eroavat. Parhaiten lestien erot näkee Herringin sivujen kuvien kengänpohjia vertaamalla. Luulen, että niissä kuvissa on aina F-lesti kyseessä eli G-lesti näyttää hieman erilaiselta.

"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."