Kirjoittaja Aihe: Charles Tyrwhitt  (Luettu 369251 kertaa)

ging-gang

  • Kisälli
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #225 : 01.10.10 - klo:22:05 »
Onko kellään kokemusta CT:n "casual semi-fitted" paidoista? Mietin lähinnä istuvuutta, eli ovatko miten slimmejä tai telttoja verrattuna esim. saman puljun slim-fit paitoihin.

Rudi

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #226 : 02.10.10 - klo:08:02 »
pjl, ei ainakaan minun CT:n paidoissa  ole ollut noin suuria virheitä yhtä lukuunottamatta, jonka sitten mukisematta vaihtoivat ja korvasivat lähetyskulut Englantiin. Kaulus taisi olla sentin liian pieni. Tilalle lähetetyssä paidassa mitat olivat sitten mittaustarkkuuden puitteissa kohdallaan.

Jos hiha tulee rystysiin niin siinä ei vaan taida kolmen sentin lyhennys riittää.

Minulla taas on ongelmana että 36 tuuman hiha on aavistuksen liian lyhyt, enintään sentin, ja pidemmällä hihalla valikoima on jossain naurettavan ja säälittävän välimaastossa.

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #227 : 03.10.10 - klo:00:45 »
Onko kellään kokemusta CT:n "casual semi-fitted" paidoista? Mietin lähinnä istuvuutta, eli ovatko miten slimmejä tai telttoja verrattuna esim. saman puljun slim-fit paitoihin.

Itse itseäni aikaisemmasta lainaten:

Itse olen löytänyt vielä slim fittiä paremmaksi casual paitojen (Washed Jermyn Street ja St James) semi fittedin. Se on juuri sopivasti pidempi ja ennen kaikkea alin nappi on reilusti alempana, joten sen pysyvyys housuissa on parempi. Itsellä kaiken lisäksi tuo L  välikokona 16½ ja 17 väliin sopii kuin nakutettu. Vielä kun sen saisi formaaleihin paitoihin vaihtoehdoksi niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.

Semi fitted on aavistuksen leveämpi kuin slim fit ja aavistuksen pidempi, mutta kaukana classic fitin leveydestä. Lisäksi alin nappi on ommeltu reilusti alemmaksi. Ajatuksena varmaan on, että slim fittiä pidetään mahdollisesti housujen päällä ja siinä alin nappi jää ylemmäksi kuin muissa.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #228 : 03.10.10 - klo:10:10 »
Semi fitted on aavistuksen leveämpi kuin slim fit ja aavistuksen pidempi, mutta kaukana classic fitin leveydestä. Lisäksi alin nappi on ommeltu reilusti alemmaksi. Ajatuksena varmaan on, että slim fittiä pidetään mahdollisesti housujen päällä ja siinä alin nappi jää ylemmäksi kuin muissa.

Kiitos tämä oli hyvä tieto, voisi Semi Fittediä kokeilla myös joskus.. Omistatko Classic Fit -paitaa, voitko verrata kuinka paljon paidan pituudella on eroa tai leveydellä? :)

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #229 : 03.10.10 - klo:14:59 »
Omistatko Classic Fit -paitaa, voitko verrata kuinka paljon paidan pituudella on eroa tai leveydellä? :)

 Vertailin pikaisesti kaikkia kolmea ja mittailin paitojen eroja lähinnä katsoakseni pitävätkö CT:n omat ilmoitetut mitat kutinsa erojen osalta. Vertailussa siis Classic ja Slim kokoa 17/35 ja Semi kokoa L.

Pituus edestä CT:n ilmoittamana Classic 84 cm, Slim 81,5 cm ja Semi 82 cm. Omissa paidoissa pituuserot olivat linjassa tuon kanssa.

Pituus takana CT:n ilmoittamana Classic 90 cm, Slim 81,5 cm ja Semi 84 cm. Omissa paidoissa  pituuserot olivat linjassa tuon kanssa.

Rinnan ympärys  CT:n ilmoittamana Classic 131 cm, Slim 124 cm ja Semi 122 cm. Omissa paidoissa olivat erot linjassa tuon kanssa.

Vyötärön ympärys  CT:n ilmoittamana Classic 129 cm, Slim 117 cm ja Semi 118 cm. Omissa paidoissa olivat erot linjassa tuon kanssa.

Semi on siis hyvin lähellä Slimmiä, kun vielä ottaa huomioon, että koko L on 16 ¾, mutta takaa hieman pidempi ja edestä ehkä aavistuksen. Merkittävin ero on alimman napin sijainti, joka on Slimmissä (ja Classicissa) 20 cm helman yläpuolella, kun Semissä on yksi nappi vielä tämän alapuolelle noin 10 cm helmasta.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #230 : 03.10.10 - klo:18:29 »
Suurkiitokset :).

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #231 : 04.10.10 - klo:09:45 »
Chinoissa lahkeiden leveys suuaukolta on 23, molskihousuissa 24 cm, molemmat ovat kokoa 34/32. Lakkikin on L, mutta ajattelin ehkä sittenkin pitää nuo kaikki mainitut, vaikka paitoja laitankin takaisin.

Kiitos tiedoista. Molskeissa on sama lahkeenleveys kuin yhdellä laskoksella olevissa CT:n chinoissa. Saattaisivat siis sopia reisistäkin päälleni. Pitänee tilata seuraavalla kerralla.
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

pjl

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #232 : 04.10.10 - klo:20:28 »
2 kpl Black Label paitoja saapui tänään.

Tilasin kokoa 39/89 cm (15.5/35) ja kokeilin ensimmäistä paitaa: kaulus pari senttiä liian iso ja hihan pituus rystysiin saakka! Tilasin noin samaoilla mitoilla, jotka olin ottanut hyvin istuvasta Petrifunin paidastani (Extra Fit / 40), joten oli kyllä aikamoinen ylläri, että paita oli noinkin iso. Otin mittanauhan käteen ja mittasin paidan kauluksen ja hihan pituuden: 41/92 cm.

Ennen kuin laitan tilaamani paidat takaisin, niin ajattelin kysäistä onko kellään kaapissa 15/33 koon Slim/Tailored Fit paitaa? Olisi mielenkiintoista kuulla mittaustuloksia seuraavista paikoista:
- kauluksen koko
- hihan pituus
- tuplakalvosimen koko auki levitettynä

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #233 : 05.10.10 - klo:16:03 »
^Hei!

Minulla on vahinko-ostoksena yksi 15/33 tailored fit-paita tuplamanseteilla ja toinen "nappimansetilla". Otin vahingossa Lontoon reissulla väärän kokoisen paidan hyllystä ja huomasin asian vasta kotona. Ehtinen mittaamaan paidat tänään.


JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #234 : 05.10.10 - klo:20:19 »
Voi kun olisivat olleet kokoa 14,5/33 niin olisin ollut kiinnostunut ostamaan ne, jos olisit niitä kaupitellut. Ainakin ymmärsin, että ovat sinulle siis väärää kokoa.

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #235 : 06.10.10 - klo:09:24 »
2 kpl Black Label paitoja saapui tänään.

Tilasin kokoa 39/89 cm (15.5/35) ja kokeilin ensimmäistä paitaa: kaulus pari senttiä liian iso ja hihan pituus rystysiin saakka! Tilasin noin samaoilla mitoilla, jotka olin ottanut hyvin istuvasta Petrifunin paidastani (Extra Fit / 40), joten oli kyllä aikamoinen ylläri, että paita oli noinkin iso. Otin mittanauhan käteen ja mittasin paidan kauluksen ja hihan pituuden: 41/92 cm.

Ennen kuin laitan tilaamani paidat takaisin, niin ajattelin kysäistä onko kellään kaapissa 15/33 koon Slim/Tailored Fit paitaa? Olisi mielenkiintoista kuulla mittaustuloksia seuraavista paikoista:
- kauluksen koko
- hihan pituus
- tuplakalvosimen koko auki levitettynä


Huomioithan paitojen kutistuvan pesussa, lopullinen koko saavutetaan vasta muutaman pesukerran jälkeen. Yksinkertainen CT:n kalvosin kutistuu leveydestä melkein sentin. Voin illalla mittailla omia paitojani, sama koko.
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #236 : 06.10.10 - klo:23:27 »
^

Slim fit 15.5/35 double cuff paidan mitat:

- kaulus 15.5"
- hiha 35"
- kalvosin levitettynä 5.5" x 10"

Mitat otettu melkein kymmenen kertaa pestystä paidasta.
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

pjl

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #237 : 07.10.10 - klo:22:36 »
^

Slim fit 15.5/35 double cuff paidan mitat:

- kaulus 15.5"
- hiha 35"
- kalvosin levitettynä 5.5" x 10"

Mitat otettu melkein kymmenen kertaa pestystä paidasta.

Kiitos! Taidankin tarttua CT:n tarjoukseen laittaa uudet paidat tilalle ja toivottavasti ovat nyt lähempänä tilattua kokoa kuin ensimmäinen lähetys. Katsotaanpa miten käy.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #238 : 07.10.10 - klo:23:40 »
Otin kokeeksi myös molskihousut, niissä ne vasta kunnon 1960-70-lukujen liehuhahkeet onkin. En ole oikein päättänyt, mitä niille teen.

Minulla on tiettyä taipumusta liioitteluun, joten korjaan hieman tuota kommenttiani CT:n molskihousuista. Lyhensin lahkeet sopiviksi, ja leveys on ihan ok. Pidin siis housut enkä lähettänyt takaisin. Taidan oikeastaan tilata toisetkin erivärisenä.

Maadoitus

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #239 : 12.10.10 - klo:18:24 »
Tilasin juuri ensimmäisen kerran CT:n paitoja. Aikaisemmin olen käyttänyt ylihintaisia kotimaisia luomuksia ja tarkoitus oli testata josko Lontoon valikoimasta löytyisi laadukkaampia, mutta edullisempia vaihtoehtoja.

Tilasin kasan slim fit paitoja, koska olen kohtuullisen hoikka. Saamani paidat olivan hihan pituuden ja kauluksen suhteen erittäin hyvän kokoisia, mutta muuten paidat olivat kohtuullisen telttamaisia. Hihoihin olisi mahtunut hauista  lähes tuplasti ja mahaa olisi saanut myöskin olla ison kaljatynnyrin verran enemmän.

Ovatko muut törmänneet samanlaisiin ongelmiin? En mielestäni ole mitenkään poikkeuksellisen hintelä (174/75), joten olin odottanut, että paidat olisivat sopineet edes kohtuullisen hyvin. Todennäköisesti paidat kyllä kutistuvat jonkin verran pesussa, mutta uskon että ylimääräistä tilaa jää silti jäljelle. Ovatko muiden palstalaisten ct-paidat kutistuneet paljonkin?

Tailored Fit Shirts -mallisto on ilmeisesti vieläkin slimmimpi, joten olisiko tämä kentien parempi ratkaisu minulle? Onko muilla kokemuksia kyseisestä mallistosta?