Kirjoittaja Aihe: Charles Tyrwhitt  (Luettu 370036 kertaa)

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #210 : 10.09.10 - klo:21:04 »
Oikein maukkaan näköinen takki. Hintahan ei ole paha jos verrataan Suomen hintoihin ja laatuun.

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #211 : 10.09.10 - klo:21:26 »
^ Mutta ei rintataskua, joten ei jatkoon... :)
Muutenhan tuo on kyllä erittäin hyvännäköinen, vaikkakin alemman kuvan "accessories"-lisäyksistä kaksi kolmesta joutaisi vaihtoon. (auto on ihan jees...)
Ei naisessakaan mielestäni ole mitään vikaa...

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #212 : 10.09.10 - klo:23:51 »
Rintataskuttomuus tuossa itseänikin eniten häiritsee. Muutoin kiva takki.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #213 : 20.09.10 - klo:09:40 »
Täytyy mainita, että CT yllätti positiivisesti vanhalla kunnon postimyyntikuvastolla. Itse tykkään huomattavasti enemmän katsella tuollaista peruskatalogia, kuin selailla (minulle) vaikeasti käytettäviä onlineshop-sivustoja; pääsee jotenkin rauhallisemmin tutustumaan eri kuoseihin ja paremmin vertaamaan niitä keskenään. Jotenkin tuo oli varmasti viimeinen sysäys, jotta saisi vihdoin tehtyä tilauksen paitoihin tutustuakseen.

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #214 : 20.09.10 - klo:17:01 »
En ole täysin tyytyväinen CT-cardiganini laatuun. Minulla on joukko kauluspaitoja CT:ltä (varsin tyytyväinen), muutamat kengät (tyytyväinen), mutta tämän cardiganin hihansuut esimerkiksi rupesivat aika nopeasti osoittamaan "venymisen merkkejä", eli suu aukeaa.

CT:n kanssa siis saa olla tarkkana; laatua ei ole luvassa ihan joka tuotteessa tai edes joka erässä.
« Viimeksi muokattu: 20.09.10 - klo:18:21 kirjoittanut J-ma »

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #215 : 21.09.10 - klo:20:50 »
CT:n normaali (ei non-iron) paidoissa olen huomannut sen, että kankaat voivat olla aika "karkeita" vielä uudenkarheina, pehmenevät 5-8 pesun jälkeen jo mukavuusasteille. Pistäthän raportaasia takista ja housuista kun saat, millaiset ovat laadultaan. Itse odotan jotain tarjousta CT:n ulkotakeista, voisi jonkun vaaleamman ottaa tummemman harmaan kaveriksi täksi talveksi..

Kuten aiemminkin on mainittu, CT on tosiaan melko hidas toimituksissaan. Minulla kesti reilusti yli kaksi viikkoa, että postinjakaja toi lapun kirjeestä, joka ei ollut mahtunut laatikkoon, enkä ihmettele että ei mahtunut :) Katalogeja sieltä sen sijaan tulee postiin ahkerasti, kun kerran on jotain tilannut.

Itse tavarasta, non-iron-paidat ovat ihan kohtuullisia eivätkä vaadi paljoa silitystä, ainakaan uutena. Hihanpituus minulla meni osittain pieleen, mutta nuohan on helppo korjata tai lähettää takaisin. Slim fit on kaltaisellenikin kaljamahalle classicia parempi.

Housuista chinot ovat ihan kunnon vahvaa materiaalia, minulla on ollut sellaiset CT:ltä aiemminkin. Ovat ehdottomasti hintansa arvoiset. Lahkeiden leikkaus on kylläkin melko leveä, jotkut eivät ehkä pidä sellaisista? Otin kokeeksi myös molskihousut, niissä ne vasta kunnon 1960-70-lukujen liehuhahkeet onkin. En ole oikein päättänyt, mitä niille teen.

Tuo navy cotton jacket tuntuu myös ihan asialliselta, olen tosin vasta sovittanut sitä pari kertaa nopeasti. Materiaali on pehmeää, mutta aika painavaa, ja se on hyvä. Väri on aika tumma, mallikuvassa miehen päällä se näkyy paremmin oikeana. Hihansuut ovat aika kapeat, kaksoiskalvosin menee juuri läpi.

Harris tweed-lakkikin tuli, mutta se on hieman liian suuri. Ai niin, ja kissa varasti silkkisolmut pöydältä, joten nekin ovat jo hukassa :)

« Viimeksi muokattu: 21.09.10 - klo:20:52 kirjoittanut T. Salama »

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #216 : 21.09.10 - klo:21:35 »
Itse tavarasta, non-iron-paidat ovat ihan kohtuullisia eivätkä vaadi paljoa silitystä, ainakaan uutena. Hihanpituus minulla meni osittain pieleen, mutta nuohan on helppo korjata tai lähettää takaisin. Slim fit on kaltaisellenikin kaljamahalle classicia parempi.

Housuista chinot ovat ihan kunnon vahvaa materiaalia, minulla on ollut sellaiset CT:ltä aiemminkin. Ovat ehdottomasti hintansa arvoiset. Lahkeiden leikkaus on kylläkin melko leveä, jotkut eivät ehkä pidä sellaisista? Otin kokeeksi myös molskihousut, niissä ne vasta kunnon 1960-70-lukujen liehuhahkeet onkin. En ole oikein päättänyt, mitä niille teen.

Itse olen löytänyt vielä slim fittiä paremmaksi casual paitojen (Washed Jermyn Street ja St James) semi fittedin. Se on juuri sopivasti pidempi ja ennen kaikkea alin nappi on reilusti alempana, joten sen pysyvyys housuissa on parempi. Itsellä kaiken lisäksi tuo L  välikokona 16½ ja 17 väliin sopii kuin nakutettu. Vielä kun sen saisi formaaleihin paitoihin vaihtoehdoksi niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.

Chinoissa CT:n näkemyshän (Casual trousers: how to wear chinos and corduroy) on se, että sukat eivät niiden kanssa saisi näkyä missään tilanteessa, joten lahkeissa pitää olla leveyttä pituuden lisäksi.

Itsellä on sellainen fiilis, että nykysuuntaus on niukempaa linjaa suosiva ja CT:n näkemys on perinteisempi. Chinoissa ja paidoissa tuo itselleni on ok, mutta pukuja tuskin tulen CT:ltä lisää tilaamaan, sen verran telttamainen ainokaiseni on.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #217 : 21.09.10 - klo:22:24 »
Tokihan kaikki on omakohtaista.
Itse olen näköjään parin vuoden aikana sortunut tilaamaan liikaakin...

Kauluspaidat: hintalaatusuhteeltaan peruskamaa, slim fit sopii minulle joka suhteessa (myös pituus) hyvin ja valikoima koko ajan laajenee. Black label sopii kaikista parhaiten.

Puvut: alennusosastolta olen napannut kaksi. Black label istuu melkein yhtä hyvin kuin kahdeksan kertaa kalliimpi mittapuku... vain hihoja ja lahkeita piti muutella. Englantilainen runsaampi puku sai saman käsittelyn kun saa olla sellainen "käytetään kun ei tartte välittää mitä puvulle käy"-tilaisuuksissa, mutta ei ole mikään teltta. Molemmat maksoivat alessa noin pari sataa euroa eli tyytyväinen olen.

Chinot: hintalaatusuhde on kohdallaan ja tosiaan aika leveitä. Kangas on hyvää, yksityiskohdat kivoja ja kaikessa suhteessa parempia kuin esimerkiksi kalliimmat ja nykyään huonommat Dockersit. Onko joku kokeillut syysmallistoon tulleita tailored fit-chinoja?

Pikeet: aika paksua kangasta, pima cotton-paitoja en ole kokeillut. Muutenkin raskaampaa tekoa, mutta kokonaisuutena hintalaatusuhde toimii. Vielä kun kuosit olisivat parempia.

Laivastonsininen unconstructed-takki: tuntuu aika täydelliseltä rennolta takilta, jonka kanssa ei tartte liikaa hienostella. Ihan en tykkää CT:n laivastonsinisestä, mutta hyvää tekoa ja satasella erinomainen hintalaatusuhde.

Panamahattu: toimii!
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1032
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #218 : 21.09.10 - klo:22:47 »
Chinot: hintalaatusuhde on kohdallaan ja tosiaan aika leveitä. Kangas on hyvää, yksityiskohdat kivoja ja kaikessa suhteessa parempia kuin esimerkiksi kalliimmat ja nykyään huonommat Dockersit. Onko joku kokeillut syysmallistoon tulleita tailored fit-chinoja?

Yhdet harmaat löytyy (ja täytyy vielä lyhentää, 32 on vähän turhan paljon nilkkaa näyttävä mutta 34 liian pitkä...). Muuten käytännössä identtiset CT:n normaalien chinojen kanssa mutta leikkaus on ainakin itseä miellyttävämpi. Kapeus on sellaista keskimääräisten "nuorekkaiden" Helsingistä saatavien puvun/irtohousujen tasoa eli ei vielä varsinaisesti makkarankuori.

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #219 : 22.09.10 - klo:10:49 »
Otin kokeeksi myös molskihousut, niissä ne vasta kunnon 1960-70-lukujen liehuhahkeet onkin. En ole oikein päättänyt, mitä niille teen.

Harris tweed-lakkikin tuli, mutta se on hieman liian suuri.

Mitä vyötärökokoa housusi ovat, voisitko myös mitata lahkeen suun leveyden? Jos et halua housuja pitää ja koko osuu oikeaan voisin olla kiinnostunut. Myös lakille saattaisi olla hattuhyllylläni tilaa jos se on kokoa L.

Mitä CT:n toimitusten nopeuteen tulee niin omat tilaukseni ovat tulleet noin viikossa postituksesta. Kesällä yksi tilaus hävisi, mutta sain tietysti uuden tilalle. Pellavapuku tilaukseni kestikin sitten postissa neljä viikkoa ja ehdin reklamoidakin asiasta, oli samanlainen paketti kuin T. Salaman postaama.
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

Dan-D

  • Vieras
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #220 : 28.09.10 - klo:10:54 »
Hyppään ”dedikoituun” ketjuun tällä Brown Check Overcoat –asialla.

Saapui tuommoinen tänään.  Kokemus sokkotilauksista alkaa kantaa hedelmää, sillä istuvuus oli erittäin hyvä.  Kuosi on tummahko, CT:n sivuilla olevat kuvat pelkästä takista ovat ylivalottuneet ja todellisuudessa sen väri vastaat tuota kuvaa, jossa on kaveri autoineen.

Laatu vaikuttaa oikein hyvältä – varsinkin hintaan nähden.  Kangas on todella kestävän oloista (toivon todella, että näin on), kuviot on kohdistettu hartioissa, olkasaumassa ja taskuissa varsin nätisti.  Vasen tasku heittää hieman.  Boutonniere ja rintatasku puuttuvat.

Ärsyttää, vaikkei sillä minkään maailman väliä tosiasiassa olekaan, että nettisivuilla lupasivat toimivia mansetinnappeja, mutta nämä ovat itse asiassa puhtaasti kosmeettiset.  Tämähän on käytännössä parempi ratkaisu, jotta hihojen pituutta voi paremmin muokata.  Nettisivuilla kuitenkin luvattiin yhtä ja käytännössä tarjotaan toista.  Suututtaa valheellinen markkinointi silloinkin, kun se kohdistuu merkityksettömään yksityiskohtaan.

En silti aio takkia palauttaa, laitoin vain palautetta CT:lle.  Käyttökokemuksia annetaan kun niitä kertyy.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #221 : 28.09.10 - klo:12:33 »
2kpl Slim-fit paitoja saapui eilen.

Hieman harmittaa, että 15 ja 3/4 kaulusta ei ole saatavilla, sillä 16 koko on noin sentin väljä ja 15 1/2 taas liian pieni. 16koon hartiat ja rinnanympärys on hyvä, mutta helma voisi olla slimmimpi.

Tilasin yhden formalin ja yhden formal casualin, joista jälkimmäinen on parempi.  Ensi kerralla koitan ehkä riskillä pienempää kokoa.

Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen 25 punnan kappalehintaan. Kuosivalikoimia on riittävästi ja kangas riittävän laadukasta.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #222 : 28.09.10 - klo:23:11 »

Mitä vyötärökokoa housusi ovat, voisitko myös mitata lahkeen suun leveyden? Jos et halua housuja pitää ja koko osuu oikeaan voisin olla kiinnostunut. Myös lakille saattaisi olla hattuhyllylläni tilaa jos se on kokoa L.

Chinoissa lahkeiden leveys suuaukolta on 23, molskihousuissa 24 cm, molemmat ovat kokoa 34/32. Lakkikin on L, mutta ajattelin ehkä sittenkin pitää nuo kaikki mainitut, vaikka paitoja laitankin takaisin.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #223 : 29.09.10 - klo:10:48 »
Jatkan tuon takin mansetinnappien käsittelyä.  Lähetin palautetta CT:lle, josta vastattiin, että kyllä siinä on toimivat mansetinnapit.  Pitäisi kuulemma soittaa, jos kaipaan apua niiden kanssa.

Melkein ärsyynnyin jo.  Kyllä kai minä nyt perhana näen kädessäni olevasta takista, ettei siinä mitään toimivia nappeja ole.  Ei todellakaan ole napinreikiä vaan sellaiset koristeompeleet, napit on ommeltu molemman kankaan läpi, vuori on yhtenäinen (360 astetta hihan ympäri) jolloin ei ole edes mitään aukkoa, jonka nappeja voisi teoriassa avata, ja nappien kohdalla se rako on suorastaan ommeltu kiinni.  Siis sen lisäksi, että napit kiinnittävät sen tehokkaasti, on vielä sellainen nappirivin suuntainen ommel, joka sulkee sen hyvin tehokkaasti.

Vastauksessa lähetin kännykkäkameralla kuvia, joista tilanne ilmenee suht. hyvin vaikka kuvien laatu onkin surkea.  Rehellisyyden nimissä herää kysymys siitä, onko tämä takki myyty jollekulle, joka on lyhentänyt hihoja ja siinä yhteydessä hankkiutunut eroon toimivista napeista ja sen jälkeen palauttanut takin tms.?  Outoa tämä joka tapauksessa on.

pjl

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt
« Vastaus #224 : 01.10.10 - klo:17:57 »
2 kpl Black Label paitoja saapui tänään.

Tilasin kokoa 39/89 cm (15.5/35) ja kokeilin ensimmäistä paitaa: kaulus pari senttiä liian iso ja hihan pituus rystysiin saakka! Tilasin noin samaoilla mitoilla, jotka olin ottanut hyvin istuvasta Petrifunin paidastani (Extra Fit / 40), joten oli kyllä aikamoinen ylläri, että paita oli noinkin iso. Otin mittanauhan käteen ja mittasin paidan kauluksen ja hihan pituuden: 41/92 cm. Jos jollain on saman kokoista paitaa kaapissa, niin olisi kiva kuulla mitä mittaustuloksia muualta löytyy?

Materiaali on valkoisessa paidassa ok (White Semi Plain) ja paita istuu mukavasti, vaikka slimmimpikin olisi ok. Tuplakalvosin on niin iso, että se ei kunnolla mahdu lempipuvun hihaan ja kauluksen kärjet tulevat turhan alas ja ulos. Tosin, oikeankokoisena kaulus varmaan istuisi paremmin.

Eli seuraavaksi palautus tai vaihto pienempään kokoon.