Kirjoittaja Aihe: Jaeger  (Luettu 13486 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Jaeger
« : 18.02.13 - klo:17:54 »
Olen kovasti mieltynyt tähän brittivalmistajaan, joka ei ole menswear-hyväksytty. Pystykauluksia löytyy, materiaalit ovat italialaiset tai englantilaiset, leikkaus on hoikka. Puolikas liinakangas löytyy joistakin malleista, valmistus tapahtuu Turkissa ja Tunisiassa. Olen tietysti puolueellinen, sillä valmistajan leikkaus istuu minulle erittäin hyvin. Parasta on kuitenkin hintataso: mielestäni Jaeger tarjoaa erittäin paljon takkia alen sadan punnan malleissaan. Ei siis mikään Brioni, mutta selvä kilpailija Tyrwhittille, Ruotsin Tiikerille, Suitsupplyn luomuksille ja vastaaville.

Onko muilla kokemuksia Jaegerista?

http://www.jaeger.co.uk/men/men,en_GB,sc.html







Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Jaeger
« Vastaus #1 : 18.02.13 - klo:20:32 »
80-luvulla kun itsekin olin vielä hoikka tuli muutama Jaegerin pikkutakki ostettua. En tiedä missä lie silloin valmistettu, mutta laadussa ei ollut valittamista ja käyttöikä oli pitkä. Nykymalleista ei itsellä ole kokemusta mutta kaveri osti puvun edelliskesänä ja on ollut kovin tyytyväinen.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Jaeger
« Vastaus #2 : 19.02.13 - klo:13:01 »
Ei ole kokemuksia, mutta kiitos vinkistä, uusi tekijä minulle.
Tuossa windowpane-takissa on erikoiset käänteet!?
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Jaeger
« Vastaus #3 : 19.02.13 - klo:13:18 »
^Kysyin tuosta kaulusmallista ASW:n Will-sedältä, hän kertoi minulle sen olevan lovikaulus, jossa on "throat latch". Malli on sellainen, jonka voi napittaa aivan ylös asti kaulan suojaksi. Kauluksen ylimmän osan kiinnittävä nappi on piilossa toisella puolella olevan kauluksen alla. Oikein sopiva vapaa-ajan takkeihin, vahvaa maaseutufiilistä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Dan-D

  • Vieras
Vs: Jaeger
« Vastaus #4 : 19.02.13 - klo:14:40 »
Tuo kolmas oli mielenkiintoinen takki, mutta sivuilta en samaa löytänyt. Petyin.

Edit. Nyt löytyi. 100 % silkkiä. Ei ehkä.
« Viimeksi muokattu: 19.02.13 - klo:16:38 kirjoittanut Dan-D »

Satsujin

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Jaeger
« Vastaus #5 : 19.02.13 - klo:18:59 »
^^^ja^^
Yhdessä ulkotakissani on samankaltainen viritelmä. Kertaakan ei kyllä ole tullut käytettyä kyseistä nappia, sillä kaulahuivi aina kaulassa jolloin ylimmät napit eivät mene kiinni.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Jaeger
« Vastaus #6 : 19.02.13 - klo:19:51 »
Minkäslaiset kainaloaukot tämän valmistajan takeissa on? Aika monen valmistajan tekeleissä ne ovat hehtaariluokkaa, mikä tekee takeista vähemmän houkuttelevia.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Jaeger
« Vastaus #7 : 19.02.13 - klo:21:39 »
Jaegerilla ne ovat pienet ja korkealle leikattu, ainakin hoikemman mitoituksen takeissa. Eivät yhtä korkealla kuin joillakin Isaian tasoisilla valmistajilla, mutta selvästi tavanomaista ylempänä. Tästä suuri kehu.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Jaeger
« Vastaus #8 : 20.02.13 - klo:22:42 »
Perustylsiltä suuri osa näytti ainakin pienkuvien perusteella, mutta oli siellä yksi varteenotettava. Pitää miettiä vielä.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Jaeger
« Vastaus #9 : 12.03.13 - klo:21:30 »
No niin, Jaegerin irtotakkini on saapunut.

Kyseinen takki näytti mallin yllä hipsterinlyhyeltä, mutta mittasin yhden takeistani ja havaitsin sen olevan melkein yksi yhteen Jaegerin yksilön kanssa. Mallin ylle oli siis laitettu liian pieni koko. Itselleni tilasin koon 40R, joka vastaa suomalaisella asteikolla 48:aa.

Vaikka takkiin on kiinnitetty brittilippuja vaikka minne, on asuste kuitenkin selvää Tunisia-tavaraa. Kangas on ehkä Englannissa kudottu, mutta kokoonpano hieman etelämpänä.

Kangas on hieman kankeaa mikä johtunee sen suuresta pellavapitoisuudesta. Koostumus on 40 % villaa, 30 % silkkiä ja 30 % pellavaa. Kankaan pinnassa näkyy myös pellavalle ominaisia nukkapaakkuja, mutten ole lainkaan varma kuinka tietentahtoisesti ne on siihen kudottu.

Yllä takki tuntuu todella hyvältä. Tämä päällä voisi lähteä ulos ihan tällaisenaankin, ilman muokkauksia. Vyötäisiltä voisi silti ottaa hieman kapoisemmaksi, vaikka pyrstö pyrkii lentoon jo nykyisellä leikkauksella. Olkapäiden ulkoreunaan muodostuu myös pienoiset hyppyrit ja ristiselkä lepattaa. Ajattelin ensin, että hihoja voisi myös hieman lyhentää, mutta taidan sittenkin jättää ne nykyisiksi.

Toisin sanoen en palauta tätä, vaan pistän säilöön joksikin aikaa kunnes olen säästänyt räätäliä varten riittävästi. On nimittäin harvinaista, että laatikosta nostettu irtotakki istuu jo alkuun näin hyvin. Ja jos tämä istuu Villen ylle yhtä hyvin, kertoo se että meille molemmilla on yhtä lysähtänyt olemus.


Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Jaeger
« Vastaus #10 : 12.03.13 - klo:23:16 »
Sen verran nyt nillitän, että UK-koko 40 on Suomen asteikolla kokoa 50. Ettei nyt joku uusi jäsen lähde tilaamaan väärää kokoa.

Istuvuus näyttää ylläsi erittäin hyvältä. Jaeger on kyllä kova tekijä, erityisesti leikkaukseen olen ollut tyytyväinen.

Ihan kokeeksi revin yhden takkini vuoria auki ja katsoin sisärakenteita. Vaikka merkintää ei tästä erikseen ole, hartioilla ja rinnassa on ehtaa liinakangasta eikä liimasta näy jälkiä. Vanutoppausta oli jonkin verran, mutta luonnollisen hartialinjan suosija voi saada takistaan mukavan tuon vanun poistamalla. En osaa sanoa miltä toiselta valmistajalta saisi näin paljon takkia noin sadalla punnalla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

TM

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Jaeger
« Vastaus #11 : 13.03.13 - klo:19:04 »
Tosiaan aika hyvän näköisiä takkeja hintaansa nähden.
(Tyhmä kysymys)
Mitenhän nuo hihan mitat mitataan, ovatko ne olkapääsaumasta hihan loppuun vai kainalosta?

-TM

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Jaeger
« Vastaus #12 : 13.03.13 - klo:21:31 »
Niinhän se olikin; 40 vastaa 50:tä Suomessa, muistin väärin. Mutta hinnaltaan tuo on hieman enemmän kuin 100 puntaa, vaikka sen arvoisia Jaegerilla näyttäisi myös olevan valikoimissaan. Mtop-ketju odottaa poseerauksiasi.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Jaeger
« Vastaus #13 : 13.03.13 - klo:21:33 »
Tosiaan aika hyvän näköisiä takkeja hintaansa nähden.
(Tyhmä kysymys)
Mitenhän nuo hihan mitat mitataan, ovatko ne olkapääsaumasta hihan loppuun vai kainalosta?

-TM


Minä mittasin hihan pituuden kauluksen alareunasta, olkapään ylitse, aina hihan alareunaan asti. Eli tuo ensimmäinen vaihtoehto.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Jaeger
« Vastaus #14 : 13.03.13 - klo:21:42 »
Minä mittaan aina hartiasaumasta hihansuuhun tämän ohjeen mukaisesti:

http://www.keikari.com/english/how-to-measure-for-ebay/
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/