Kirjoittaja Aihe: Räätäli Thaimaassa  (Luettu 4790 kertaa)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Räätäli Thaimaassa
« : 17.09.09 - klo:16:10 »
Eipä ollut kuin keskustelua vasta Suomalaisista räätäläistä niin aloitetaan nyt uusi Topic tästä aiheesta. Veikkaisin että aika moni suomalainen teettää vaatteita myös Thaimaassa loma-/työmatkojen ohessa, kuten itsekkin.

Itse käytän Herrmann Fashionsin palveluita Bangkokissa, http://www.herrmannsuits.com/

Viimeksi teetin 3-osaisen puvut (1 rivinen takki), 3 kauluspaitaa ja yhden irtotakin täällä, jatkossa saan kohtuu helposti tilattua niitä emaililla jos mittani ei nyt paljoa muutu (ovat jo muuttuneet kyllä hieman). Viimeksi kun kävin täällä niin oli hieman kiireinen aikataulu itsellä kun olin vain 3 päivää työmatkalla Bangkokissa, mutta kyllä se siinäkin aikataulussa saatiin järjestyyn koska ompeluita tekee eri henkilöt (yksi oli erikoistunut housuihin, yksi takkeihin ja kolmas paitoihin), ja olen hyvinkin tyytyväinen laatuun (hintaansa nähden). Viimeistely on mielestäni erinomaista (no löysin yhden vuoren aputikkauksen taskun sisältä joka oli jäänyt kiireessä purkamatta, mutta pistän tämän oman kiireisen aikatauluni piikkiin). Kaikkeen sain ottaa kantaa millaista tehdään (esim minkälaisia sisätaskuja haluan etc), mutta tarvittaessa vaatturi myös neuvoi. Myös raitojen kohdistus on mielestäni onnistunut (mainitsin kyllä erikseen että olen aikatarkka niistä), takin hihansuut on avattavat (no tiedä onko tästä mitään käytännön hyötyä). Sovituksessa taisin käydä 3 kertaa noiden kolmen päivän aikana ja lopulta ne tuotiin aikaisin aamulla hotelliini kun olin samana aamuna lähdössä jo takaisin suomeen. Jatkossa pitää paitoihin pyytää kauluksiin paikka ylimääräsille kovikkeille, noissa kun on sellaiset muoviset rimpulat siellä sisällä. Vaatturina palveli Mr. Saran (kolmannen sukupolven Thaimaan-Intialainen vaatturi, mutta hän ei itse kyllä käsittääkseni ommellut).

Pitää ottaa kuvia kun tässä kerkiää (omat häät lauantaina niin on hieman kiirusta).

Paidat maksoi muistaakseni n. 20e/kpl. Puku oli varmaan joku 150e (erikoisemmalla silkkivuorella) ja irtotakki jonkun 50e.

Isäni on teettänyt vaatteita taas Thaimaassa ChiangMaissa, hinta oli edullisempi mutta mielestäni viimeistely oli myös huonompaa.

Firmaamme Tampereelle tulee taas vuosittain vierailemaan yksi räätäli/vaatturi Bangkokista, hinta vähän korkeampi kun pitää matkakulutkin kattaa, mutta on kuulemma tehnyt myös hyvää laatua. Itse en ole häneltä vielä tilannut, ehkä joku kerta. Nyt en vaan muista firman nimeä, pitää tarkistaa tässä kun muistaa. Hän viettää aina jonkun viikon suomessa ottaen tilauksia vastaan ja mittoja mittaillen. Lähettää sitten valmiit puvut Thaimaasta (eli välisovituksia ei päästä tekemään).
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Räätäli Thaimaassa
« Vastaus #1 : 16.02.12 - klo:20:55 »
Ja Phuketissa Dueno Karonilla. Kait osittain Suomalaista taustaa ja vaikutusta. Osa teistä Turkulaisista varmaan tietääkin.....

No anyway sieltä on paitoja ja ne ovat kyllä hyviä. Tsekkaamisen arvoista.
« Viimeksi muokattu: 16.02.12 - klo:20:57 kirjoittanut konda »

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Räätäli Thaimaassa
« Vastaus #2 : 16.02.12 - klo:23:08 »
Eipä ole Phuket oikein tuttu, viime viikolla kyllä kävin mutta aika hätäseen. Melkein googlettaisin kyllä, kun on niin kovin eritasoisia "räätäleitä".

Alkuperäiseen viestiin olisi varmaan nykytietämyksellä päivitettävää. Thaimaan lisäksi olen teettänyt vaatetta myös Kiinassa johon olen myös tyytyväisempi loppupeleissä.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

John

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Räätäli Thaimaassa
« Vastaus #3 : 04.03.12 - klo:14:59 »
Iltaa Herrat.

Olen parhaillaan Phuketissa ja vähän selvitin paitojen teettämistä täällä. Löytyi sellainen kuin Manhattan custom tailor (Poonphol night plaza) mitä eri tutut suositteli ja netti. Kävin valitsemassa kankaat, jättämässä mitat ja sopimassa hinnat. Tinkimisen jälkeen päästiin 1000thb eli noin 25e. per paita jos tilaa kolme. Ensimmäsessä sovituksessaa olin niin tyytyväinen että ostin pari lisää eli viisi yhteensä. Kävin hakemassa ne viikon jälkeen ja näyttivät oikein hyviltä ja just sen minkä olin tilannut. Muutaman käyttö- ja pesu kerran jälkeen voi sanoa jotain niiden laadusta. Jos ei muuta niin sitten mökkikäyttöön. Mutta ihan mukava kokemus.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Räätäli Thaimaassa
« Vastaus #4 : 04.03.12 - klo:15:08 »
Jos on aikaa, niin ehditkö tsekkaamaan Duenon Karon Beachilla? Hotelli Orchid Resortia (siellä oli juuri se räjähdys) vastapäätä. Olisi kiva tietää hintatasosta ja onko laatu säilynyt hyvänä.