Kirjoittaja Aihe: Hanskat ja niiden hoito  (Luettu 147139 kertaa)

Dan-D

  • Vieras
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #225 : 30.01.12 - klo:11:47 »
Mutta eikö se olisi toisaalta sama, kuin vetäisi smokin päälle, eli väärin?

Ei.

Älä toki avaa, nämä one-linerit ovat paitsi ihastuttavia, myös lisäävät keskustelua ja tietämystä kaikkien osanottajien kesken.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #226 : 30.01.12 - klo:11:49 »
Mutta eikö se olisi toisaalta sama, kuin vetäisi smokin päälle, eli väärin?

Ei.

Älä toki avaa, nämä one-linerit ovat paitsi ihastuttavia, myös lisäävät keskustelua ja tietämystä kaikkien osanottajien kesken.

Alex avasi ihan hyvin. Vanhojentansseissa vanha/klassinen tyyli menee kautta linjan. Frakkikin on päiväjuhlissa pois paikaltaan, mutta sitä silti pidetään. Kyse on lähinnä vanhahtavuudesta ja klassisuudesta - en näkisi sitä smokkiakaan automaattisena virheenä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #227 : 30.01.12 - klo:11:52 »
Ok.  Meillä muistaakseni silloin 90-luvun puolella sanottiin, että smokkia ei saa käyttää.  Mutta rehellisyyden nimissä en ole oikein perehtynyt vanhojen tanssien sielunelämään.

Timati

  • Vieras
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #228 : 30.01.12 - klo:12:28 »
Tuosta saisi hyvän tutkimustyön aiheen: Pukeutuminen vanhojen tansseissa 20-luvulta nykypäivään.
« Viimeksi muokattu: 30.01.12 - klo:12:30 kirjoittanut Tauno »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #229 : 30.01.12 - klo:12:33 »
Tuosta saisi hyvän tutkimustyön aiheen: Pukeutuminen vanhojen tansseissa 20-luvulta nykypäivään.

Helsingin Kaupunginmuseon Jere Jäppinen (ihan oikea nimi!) on vain ehtinyt jo tutkia aihetta ja aiheesta oli nelisen vuotta sitten kohtalaisen kokoinen näyttelykin.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Timati

  • Vieras
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #230 : 30.01.12 - klo:12:37 »
^Juuri huomasin tuon itsekin.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #231 : 30.01.12 - klo:12:50 »
Lainaus
Suosittelen Alex melkein sitä frakin vuokraamista, jos teidän lukiossa about kaikilla muilla se on. Ei tule daamille sellainen olo, että oma pari "ei viitsinyt panostaa". Niin hölmöltä kuin se saattaakin kuulostaa. Esitä vaikka tanssiparillesi kysymys: Pistänkö huonommin istuvan frakin vai paremmin istuvan puvun?

Minun lisäkseni ainakin yhdellä on tumma puku ja muutamilla saketit. Ja kuten aiemmin sanoin; vuokraamoista ei löytynyt frakkia, jonka käyttämisestä kerran maksaisin 150 euroa. Tuonkin rahan voisin käyttää paremmin kuin frakkiin, jonka päällä pitäminen tuottaa jopa ärsyyntymistä. Kysyinkin pariltani, että haittaako häntä ja ei kuulemma haitannut. Kyseessä eivät myöskään ole omat tanssini vaan sain tietää viikko ennen kurssin alkamista tanssivani; olen siis lukion ekalla.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #232 : 30.01.12 - klo:18:23 »
Tämä kuuluisi jo toiseen topiciin, mutta oletko Alex saanut "seuraajia"pukeutumisessa? Salaryman jossain yhteydessä mainitsi että toimistolla pari kollegaa alkoi pukumieheksi kun oli ensin itse ollut vähän aikaa. Harmi kun olen tanssifrakkini jo myynyt, olisi varmaan Alexille mennyt hyvin, ja ihan postikulun hinnalla.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #233 : 30.01.12 - klo:19:46 »
En varmaankaan. Paitsi että minusta tuntuu, että tuloni jälkeen yhä useammilla pojilla on alkanut näkymään värikkäitä sukkia. Kaverissani olisi potentiaalia, mutta hänelle sopisi kyllä paremmin hieman erilainen tyyli kuin mitä itse edustan.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #234 : 30.01.12 - klo:22:09 »
Alex avasi ihan hyvin. Vanhojentansseissa vanha/klassinen tyyli menee kautta linjan. Frakkikin on päiväjuhlissa pois paikaltaan, mutta sitä silti pidetään. Kyse on lähinnä vanhahtavuudesta ja klassisuudesta - en näkisi sitä smokkiakaan automaattisena virheenä.

Vanhojentansseissahan tuo päivä/iltapukeutuminen menettää käytännössä merkityksensä, sillä ainakin meidän koulussamme tanssit ovat klo. 11.00 ja 18.00. Olisi kohtuutonta vaatia jokaiselta sekä saketin että frakin ostamista/vuokraamista.

Toivottavasti smokki ei ole virhe; sellaisessa kun itse tulen nyt helmikuussa vanhat tanssimaan. Parini kysyi hieman huolestuen, että enkö oikeasti käytä hanskoja, mutta vastasin vain, että ikävä kyllä ne eivät asuun kuulu. Minua ei asia haittaa, ja toivottavasti ei häntäkään sen suuremmin.

Mitä itse tiedän muiden oppilaiden pukeutumisesta, niin suurin osa tanssii frakissa, mutta saketteja ja tummia pukujakin löytyy. Itse smokissa tulen toivottavasti erottumaan joukosta positiivisesti – joka tapauksessa erottumaan.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #235 : 30.01.12 - klo:22:33 »
Alex avasi ihan hyvin. Vanhojentansseissa vanha/klassinen tyyli menee kautta linjan. Frakkikin on päiväjuhlissa pois paikaltaan, mutta sitä silti pidetään. Kyse on lähinnä vanhahtavuudesta ja klassisuudesta - en näkisi sitä smokkiakaan automaattisena virheenä.

Vanhojentansseissahan tuo päivä/iltapukeutuminen menettää käytännössä merkityksensä, sillä ainakin meidän koulussamme tanssit ovat klo. 11.00 ja 18.00. Olisi kohtuutonta vaatia jokaiselta sekä saketin että frakin ostamista/vuokraamista.

Toivottavasti smokki ei ole virhe; sellaisessa kun itse tulen nyt helmikuussa vanhat tanssimaan. Parini kysyi hieman huolestuen, että enkö oikeasti käytä hanskoja, mutta vastasin vain, että ikävä kyllä ne eivät asuun kuulu. Minua ei asia haittaa, ja toivottavasti ei häntäkään sen suuremmin.

Mitä itse tiedän muiden oppilaiden pukeutumisesta, niin suurin osa tanssii frakissa, mutta saketteja ja tummia pukujakin löytyy. Itse smokissa tulen toivottavasti erottumaan joukosta positiivisesti – joka tapauksessa erottumaan.

Eikö silloin "kuulu" pukeutua sen kaikkein formaaleimman tilaisuuden mukaan?

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #236 : 31.01.12 - klo:19:43 »
Kerrankin muistin ohi ajaessani, että Hämeenlinnassa on Liisa Sauso. Tilasin talvikäsineet.

Myymälässä oli aika vähän malleja, oikeastaan vain mustaa esillä. Kuulemma on niin paljon tilauksia, että ei ehdi hyllyjä täyttää... Pääsin sitten työhuoneen puolelta valkkaamaan nahkapinoista oman värin, ja hinta on sama kuin hyllytavarassa. Valitsin ruskean hirven ja kashmirvuoren. Toimitusaika on noin viikko. Kuulostaa aika hyvältä.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #237 : 14.04.12 - klo:00:38 »
Itse laitattaisin kyllä (mikäli ovat sen arvoiset hanskat) napit ja napinlävet. Nepparit kuluvat ja niitä uusia ei voi edes korjata. Näyttääkin hanskoissa noin tuhat kertaa paremmilta. Jos on melko pehmeää ja ohutta nahkaa voi sen tehdä itsekin tai ompelijalla tai sitten suutarilla.

Itse en oikein voi sietää napittomia hanskoja.
« Viimeksi muokattu: 14.04.12 - klo:00:39 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #238 : 14.04.12 - klo:00:56 »
Teet ensin reiän nahkarei'ittimellä ja sitten leikkaat reiästä poispäin viillon. Sen jälkeen neula käteen ja napinläpiommelta kehiin.

Nahan reuna tietysti kannattaa kääntää sisään, mutta ilmankin pärjännee.
« Viimeksi muokattu: 14.04.12 - klo:01:01 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Hanskat ja niiden hoito
« Vastaus #239 : 15.04.12 - klo:13:42 »
Lainaus
Taidanpa kokeilla. Pitää testata kankaanpalaseen millaista jälkeä tuolla ompelukoneen napinläpiompeleella saa, vaikka se vähän

Note to myself: Tavallisella ompelukoneella ei voi ommella nahkaa. Ei sillä, etteikö teho riittäisi pistämään neulaa nahan läpi, mutta nahka ei kulje livakkaan alustallaan ei sitten millään, vaan tarttuu kiinni. Menee käsinompeluksi.

http://vimeo.com/9509435