Kirjoittaja Aihe: Tykkiveneet  (Luettu 156299 kertaa)

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #315 : 01.10.13 - klo:18:18 »
^Eli sulla usein nauhat hyvinkin "auki"?

Itellä monissa kengissä nauhoituskappaleet toisiaan vasten... Florsuissa melkeenpä vähiten; Kiristysvaraa jää vielä sen ~1,5 senttiä ohuellakin sukalla.
« Viimeksi muokattu: 01.10.13 - klo:18:20 kirjoittanut Lh »

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #316 : 01.10.13 - klo:19:02 »
Ovatko Aldenitkin tyypillisesti matalia jalkapöydän kohdalta?
Suositellaan täysraittiutta.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #317 : 01.10.13 - klo:20:26 »
Voisin silti joku päivä harkita, jos lesti on tarpeeksi matala kuten Florsuissa.

No tässähän tuli kullanarvoinen info, kun olin vähän ebayssä Florsuja kyttäillyt, eli voin sen homman nyt ilmeisesti lopettaa tähän.

Tuleeko kellään mieleen tykkiveneitä, joissa olisi pikemminkin korkea kuin matala lesti?

(meikällä usein varsinkin jenkkikengissä kinnaa jalkapöydän kohdalta lestit)

AE Macneil ei ole matala. Ei korkeakaan. Normaali.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #318 : 01.10.13 - klo:20:59 »
^Eli sulla usein nauhat hyvinkin "auki"?

Pahemmin korkeussuunnassa kinnaa kengän osa juuri ennen nauhoja (jos kärjestä katsotaan), mutta esim. oxford-mallisissa kengissä myös nauhojen kokonaan kiinni kiristäminen on usein tuskaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #319 : 01.10.13 - klo:21:18 »
^ Se on melko tavallista, että oxford-mallisissa kengissä nauhaväli jää auki.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #320 : 01.10.13 - klo:21:40 »
^ Se on melko tavallista, että oxford-mallisissa kengissä nauhaväli jää auki.
Mikä taas johtunee siitä, että brittiläinen jalka on melko lituska.  Suomalainen taas rintava,  Oliko tuo oikea termi, tarkoitin korkeahko siitä nauhoituskohdasta.  Jep.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #321 : 01.10.13 - klo:21:47 »
Ei usein tarpeeksi lituska minulle.

Onko jollain tietoa Aldenin "korkeudesta", joka on kokeillut samankokoisia Florsuja? Tommi?

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #322 : 01.10.13 - klo:21:52 »
^ Muistaakseni samaa luokkaa. Vertailua en voi nyt tehdä, koska en omista tällä hetkellä Florsheimeja.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #323 : 01.10.13 - klo:23:01 »
^Onko oma jalkasi matalan vai korkean puoleinen?

Heräsi ahdistus, löydänkö näitä peruspilareita lisää. Vintage parit ovat äärimmäisen tiukassa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #324 : 01.10.13 - klo:23:04 »
^ Siitä väliltä. Nauhavälit jäävät auki kengissä kuin kengissä.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #325 : 02.10.13 - klo:02:16 »
US 7.5D ja tuo koko on täydellinen.

Tosiaan jalka ei mielettömän kapea päkiän kohdalta mut muuten jalka on "ohut". 6.5 ei UK-kokona usein aivan riitä pituudeltaan. Seiskat himpun väljiä sit monesti...Esim. Conistonit kyl muuten hyvät, mut vaatii paksun sukan että on jämy jalassa. Varat melkeenpä tapissa silloinkin. Jotain pohjallisia voi tietysti aina käyttää, mut oon kokenu et ne sit sekottaa liikaa kantakuppia. Tongue padit on vähä ankeita kanssa, ei ne niin mukavia ole kuin sopiva kenkä.

Sairaan makeat nuo ylemmät... Oon vähän katellu noita muitakin värejä ebayn kautta.



Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #326 : 02.10.13 - klo:08:14 »
Minulla on 7.5D -kokoa olevat Florsheim Imperial-tykkiveneet ja ne ovat muutoin erinomaiset paitsi että puristavat hieman jalkapöytää, lähinnä isovarpaan ja jalkapöydän yhtymäkohtaa ja pidempään kävellessä alkaa hiertämään siitä kohdasta. 8D -kokoa olevat ovatkin sitten jo liian pitkät, kun taas Johnston Murphyissa 8D on täydellinen koko. JM:n kenkiä muuten suotta aliarvioidaan, esim. (hyväkuntoiset vintage-) Aristocraftit ovat tuntumaltaan, rakenteeltaan ja matskultaan AE:n tasoa, tai parempia. Tykkiveneisiin palatakseni, minulla on myös Hanoverin signature-malliston shellit kokoa 7.5D. Pituus on jalkatuntumaltaan täsmälleen sama kuin Florsheimilla mutta lesti on aavistuksen kapeampi jalkaholvin tienoilla, toisaalta taas hieman korkeampi antaen jalkapöydälle enemmän tilaa korkeussuunnassa.

Hanoverien sanotaan useasti olevan Florsheimien tasoa, ja signature-mallistonsa ("Sheppard") F:n Imperial-malliston tasolla. Hieman tuntuvat olevan eri jalkoihin soveltuvat lestit ja F:t ovat kyllä raskaampaa ja jykevämpää tekoa. Hanovereissa minua kiusaa se, että siivessä on sivusauma pari senttiä päädystä eteenpäin.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #327 : 02.10.13 - klo:10:54 »
AE Macneil ei ole matala. Ei korkeakaan. Normaali.

Osaatko muuten näiden koosta sanoa, onko oikea US koko se perus eli UK + ½, vai tarviiko kikkailla monimutkaisemmin? Eli kun oma jalka on about UK9 F-G, niin olisiko se sitten Macneileissä US9.5 D-E (varmaan kallistuisin E:hen varmuuden vuoksi)?

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #328 : 02.10.13 - klo:11:49 »
AE Macneil ei ole matala. Ei korkeakaan. Normaali.

Osaatko muuten näiden koosta sanoa, onko oikea US koko se perus eli UK + ½, vai tarviiko kikkailla monimutkaisemmin? Eli kun oma jalka on about UK9 F-G, niin olisiko se sitten Macneileissä US9.5 D-E (varmaan kallistuisin E:hen varmuuden vuoksi)?

Minulla on UK 9 F tai G, ja Macneil US 9.5E istuu aika hyvin. Ehkä 10E voisi olla parempi.

Florsheim 10D ei taas mahdu jalkaan ollenkaan, on liian kapea tai matala. On muuten yhä myynnissä, ostakaa.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #329 : 02.10.13 - klo:14:07 »
Minulla on UK 9 F tai G, ja Macneil US 9.5E istuu aika hyvin. Ehkä 10E voisi olla parempi.

Missä suunnassa se 9.5E kinnaa, jos 10E:tä harkitset?