Kirjoittaja Aihe: Neuleet  (Luettu 235533 kertaa)

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #390 : 20.11.12 - klo:17:11 »
Mieleisen shaalikaulusneuleen löytäminen on osoittaunut hankalaksi. Brothersissa olisi muuten ihan kelpo, 80% lampaanvillaa sopivaan hintaan, mutta hihat ovat liian pitkät. Voisikohan tuota pitää hihansuut käännettynä, pohtii nimimerkki "sovituskopissa"...

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #391 : 20.11.12 - klo:17:15 »
Kerro, kerro kuvastin ja sitä rataa... ajatuksena ei ainakaan töki.

JukkaMA

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #392 : 20.11.12 - klo:17:20 »
Hihansuut näyttävät aika nopeasti hirveiltä?

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Neuleet
« Vastaus #393 : 20.11.12 - klo:17:29 »
Mieleisen shaalikaulusneuleen löytäminen on osoittaunut hankalaksi. Brothersissa olisi muuten ihan kelpo, 80% lampaanvillaa sopivaan hintaan, mutta hihat ovat liian pitkät. Voisikohan tuota pitää hihansuut käännettynä, pohtii nimimerkki "sovituskopissa"...

Totta kai. Olettaen ettei tarvitse kauhen monelle kiepille rullata.
get your kicks on route six six six

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Neuleet
« Vastaus #394 : 20.11.12 - klo:18:35 »
Joissakin John Smedleyn neuleissa hihan mitoitus on valmiiksi niin pitkä, ettei niitä kukaan käärimättä käytä. Olen mieltynyt tähän rullattuun meininkiin. Bordeaux, nappaa neule mukaan ja kokeile kotona pari päivää käärittynä. Tiedät sitten pidätkö.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #395 : 20.11.12 - klo:18:46 »
Tuli se napattua mukaan, 55 euron hintaan. Tulin siihen tulokseen, että hihojen kanssa pärjää kyllä.

hemingway

  • Kisälli
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #396 : 02.12.12 - klo:14:01 »
Miten tuntuu näin mahdottomalta löytää villasta tehty perus cardigan joka on valmistettu muualla kuin kiinassa ja hinta olisi 150 euron kieppeillä.

Olisikohan Muhoksen villa kiinnostunut kenties tekemään tilauksesta pienempiä eriä...


konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #397 : 02.12.12 - klo:20:38 »
Fiilistellyt nyt geelong villaista Alan Paine (http://www.alanpaine.co.uk/) neuletta pari viikkoa. Olen löytänyt "sen" villan, jota pidän neuleen de factona. En voi kyllin suositella kokeilemaan, jos jostain geelongia löytää.

Molskit, farkut tai jotkut todella rouheat chinot, geelong neule ja Baracutan G9. Se casual setti on sitten siinä.
« Viimeksi muokattu: 02.12.12 - klo:20:40 kirjoittanut konda »

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #398 : 02.12.12 - klo:22:20 »
Alan Paine (http://www.alanpaine.co.uk/)

Liekö tämä jonkun ammattiliiton englannin osasto?

Vaan itse asiaan kommentti. Olen itse ollut enemmän kuin tyytyväinen Keikarin hovitoimittajan Charles Tyrwhittin neuleisiin. Perusmerinoneuleet ovat hieman Smedleyn tuotoksia paksumpia ja rouheampia (bingo!) ja ovat kestäneet oikein hyvin käyttöä. Minulla on myös kuvan mukainen paksumpi neule hieman vaaleamman sinisenä (10% kasmiria), jonka poistin joskus alennusmyynnistä noin 50 punnan hintaan. On kyllä voittamaton kylmällä ilmalla ja vielä täydellisesti istuva.


(EDIT: kiitos Elias kuvakokovinkistä!)
« Viimeksi muokattu: 07.12.12 - klo:21:02 kirjoittanut Schnitzel »

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #399 : 02.12.12 - klo:23:33 »
Kuva-tagiin merkitään leveys tähän tapaan:
Koodia: [Valitse]
[img width=640][/img]
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

hemingway

  • Kisälli
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #400 : 08.12.12 - klo:09:31 »
Parahin Schnitzel, kaipaisin hiukan avustusta Charlesin neuleiden koon suhteen.

Olen noin 180 cm / 77 kg, mitä kokoa suosittelisit?

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #401 : 08.12.12 - klo:15:25 »
Arvon hemingway,

olen itse mitoiltani noin 176cm / 68 kg ja S-koko on itselleni oikein sopiva. Mittoja S-koon merinoneuleesta: kainalo-kainalo 49 cm, hartia 41 cm, pituus niskasta 64 cm, hiha olkasaumasta 62 cm.

Tämän perusteella M voisi olla arvon kirjailijalle passeli.


Haukkuvat

  • Kisälli
  • Viestejä: 32
  • Haukkuvat
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #402 : 08.12.12 - klo:18:39 »
Ville (tahi joku muu tietävä),

tuo "Smedleyn pitkät hihat" kuulostaa erittäin hyvälle, koska useimmissa neuleissa/neuletakeissa hihat ovat minulle liian lyhyet. Tunnistaatko ne "ylipitkähihaiset" mallit tietystä fitistä, mallinimestä, jostain muusta vai selviääkö tapauskohtaisesti kysymällä/kokeilemalla?

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #403 : 10.12.12 - klo:13:22 »
Onko Keikarilaisilla tiedossa jotakin "tarpeeksi hyvää" , edullista (lampaan)villaneuletta? Itse pidän tuosta lampaanvillasta varsin paljon materiaalina, varsinkin näin talvella, mutta hinnat tuppaa olemaan hieman kovia varsinkin jos käytössä saattaa neule hieman vaurioitua.

eBayn ihmemaasta kun löytyy tällaisia hämmentävän halpoja tapauksia: http://www.ebay.co.uk/itm/Mens-Casual-Fashion-V-neck-Lambswool-Jumper-Sweater-Knitwear-/150938020274 - Kysymys siis kuuluu että mitä vikaa näissä, noin yleensä, on?

Lampaanvillaneuleet on varsin uusi tuttavuus, joten vielä jatkokysymys: usein näkee näitä "80% lampaanvillaa, 20% jotakin muuta"-tapauksia. Tai suhdeluvut voi toki olla muutakin, mutta, onko  näissä jotakin nyrkkisääntöä että miten paljon noissa saa olla "jotakin muuta kamaa" ilman että se näkyy laadussa valtavana pudotuksena?

Allekirjoittanut on kieltämättä hieman ummikko neuleiden ihmeellisessä maailmassa, aiemmat kokemukset perustuvat lähinnä dressmann-tason puuvillaneuleisiin joihin ei taida olla enää koskaan paluuta.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Neuleet
« Vastaus #404 : 10.12.12 - klo:13:39 »