Kirjoittaja Aihe: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii  (Luettu 16639 kertaa)

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« : 23.04.12 - klo:18:20 »
Luullakseni tältä foorumilta puuttuu vielä kalvosinnappien ja kalvosinten yhteissäie. Täällä tarkoitus on esitellä omasta mielestään erityisen toimivia edellä mainittujen yhdistelmiä. Ainakin minä käytän aina kun vain mahdollista ranskalaisia käänteitä paidoissani ja sovitan niihin sopivat pitimet. Tapa ei enää nykyisin ole kovin yleinen, mutta näkee sitä silti hienompien ja hienostelevimpien ihmisten käyttäminä. Mielestäni piru on yksityiskohdissa ja hyvä niin.

Aloitan sillä mitä kutsun Leif Fagernäs -paidaksi ja siihen sopivalla kalvosinnapilla. Napin väri vivahtaa hieman turkoosiin, kun taas muut yhdistelmän osaset ovat selkeästi sinisiä. Kaikki toimivat silti kokonaisuutena.



[spoiler=Merkit]Nappi: Façonnable | Paita: Pal Zileri | Puku: Ermenegildo Zegna[/spoiler]

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #1 : 23.04.12 - klo:20:16 »
Loistava ketju, siinä missä kengät ja sukat ovat löytäneet oman ketjunsa, pitää kalvosinnapeilla olla myös omansa. Värit toimivat hienosti yhteen. Harmi etten itse ole hullaantunut kalvosinnappeihin tai tupla/ranskalaisiin kalvosimiin paidoissa, vaikka kalvosinnapit ovat niin kauniita ja monipuolisia yhdistää erilaisiin yhdistelmiin. Omistan kyllä yhden valkoisen mittatilauspaidan jossa voin käyttää kalvosinnappeja (überjuhlallisiin tilanteisiin), ja olen muutamia kalvosinnappeja joskus ostanut alkuhuumassa jotka ovat jääneet pölyttymään.
« Viimeksi muokattu: 23.04.12 - klo:20:46 kirjoittanut Hypno »

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #2 : 23.04.12 - klo:20:27 »
Piru asuu yksityskohdissa, joten pirun hyvän aiheen keksit. Mulla on ollut melko lähellä Kent Wangin kaksipuoleiset kalvosinnapit, hinta on vaan vähän mietityttänyt kun ei ole hintamielikuvaa napeista vielä muodostunut.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #3 : 23.04.12 - klo:20:34 »
^^^Kivat napit!

Itsellä 9/10 paidoista tuplakalvosimilla. Viisikymmentä paria silkkisolmuja antaa myös hyvin vapauksia erilaisille yhdistelmille...

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #4 : 23.04.12 - klo:20:41 »
Eipä noita paljoa tule käytettyä kuin frakin kanssa ja silloin on ranteessa kultaiset perintönapit. Olen pyrkinyt pitämään formaalin kauluspaitavalikoimani aika pienenä kun ei ole varsinainen suosikkivaatekappaleeni ja tavallisilla hihansuilla varustetut ovat monikäyttöisempiä.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #5 : 23.04.12 - klo:21:26 »
Ah, kalvosinnapit! Jotain taikaa näissä on, harvoinhan noita tulee käytettyä mutta ehkäpä siksi korumetallia mansetteihin pujotellessa tulee semmoinen jännä tosissaan pukeutumisen fiilis. Jännä myöskin miten paidan hihansuussa tuo viiden-kymmnnenen gramman painon aistii.

Ranskalaisilla kalvosimilla on ikävä taipumus pullahtaa takin hihasta ulos ja jäädä kantistaan nalkkiin. Tiedä sitten, onko minulla liian leveät paidan mansetit yhdistettynä turhan slimmeihin takin hihansuihin?

Tulikin tästä ketjusta mieleen että minulla on jossain jemmassa aikanaan ylioppilaslahjaksi saadut spektroliitti-kalvosinnapit. Pitääpä penkoa laatikoita.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #6 : 24.04.12 - klo:12:11 »
Minulla on joku ihme fiksaatio siitä, että irtotakin kanssa käytän tuplamansetteja äärimmäisen harvoin ja puvun kanssa taas käytännössä aina. Kalvosinnapit ovat pikkuisena, usein piiloonkin jäävänä detaljina mainio tapa hiukan revitellä formaalissa pukeutumisessa. Ja näin kun olen ikäni toiminut, tuntuvat yksinkertaisia kalvosimia pukujen kanssa käyttävät jotenkin alipukeutuneilta. Kalvosinnappeja onkin sitten joitain kymmeniä pareja kertynyt, samoin kuin silkkisolmujakin. Tänäänkin, varsin formaalissa tilaisuudessa hihansuista pilkistää pääkallot sääriluineen, eikä niitä taida kukaan olla edes huomannut. Itselle tulee kuitenkin hyvä fiilis.

Edit. koitetaas liittää nopea foto.
« Viimeksi muokattu: 24.04.12 - klo:12:17 kirjoittanut VT »

FireDrill

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #7 : 24.04.12 - klo:12:45 »
Partasudin hillitty yhdistelmä toimii omaan silmääni mainiosti, oikein hyvä.

Itse tulee päivittäin käytettyä kalvosinnappeja kun alalle aika pitkälti kuuluvat. Niillä saa sen viimeisen silauksen asuun, vähän samaan tapaan kuin oikein valitulla taskuliinalla. Jos ehdin joku päivä niin uppaan muutamat fotot omasta arsenaalista.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #8 : 24.04.12 - klo:21:50 »
Ah, kalvosinnapit! Jotain taikaa näissä on, harvoinhan noita tulee käytettyä mutta ehkäpä siksi korumetallia mansetteihin pujotellessa tulee semmoinen jännä tosissaan pukeutumisen fiilis. Jännä myöskin miten paidan hihansuussa tuo viiden-kymmnnenen gramman painon aistii.

Ranskalaisilla kalvosimilla on ikävä taipumus pullahtaa takin hihasta ulos ja jäädä kantistaan nalkkiin. Tiedä sitten, onko minulla liian leveät paidan mansetit yhdistettynä turhan slimmeihin takin hihansuihin?

Tulikin tästä ketjusta mieleen että minulla on jossain jemmassa aikanaan ylioppilaslahjaksi saadut spektroliitti-kalvosinnapit. Pitääpä penkoa laatikoita.

Minullakin joissain paidoissa käännekalvosin jää hihansuun ulkopuolelle jumiin, mutta näissä tapauksissa yleensä paidan hihat ovat liian pitkät.

Tietenkin myös silkkisolmut ja kaikki ranskalaisia kalvosimia kiinni pitävät ovat tervetulleita, enkä katso pahalla myöskään kontrastinappeja vaikka normaaleissa hihansuissa.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #9 : 24.04.12 - klo:21:51 »
Minulla on joku ihme fiksaatio siitä, että irtotakin kanssa käytän tuplamansetteja äärimmäisen harvoin ja puvun kanssa taas käytännössä aina. Kalvosinnapit ovat pikkuisena, usein piiloonkin jäävänä detaljina mainio tapa hiukan revitellä formaalissa pukeutumisessa. Ja näin kun olen ikäni toiminut, tuntuvat yksinkertaisia kalvosimia pukujen kanssa käyttävät jotenkin alipukeutuneilta. Kalvosinnappeja onkin sitten joitain kymmeniä pareja kertynyt, samoin kuin silkkisolmujakin. Tänäänkin, varsin formaalissa tilaisuudessa hihansuista pilkistää pääkallot sääriluineen, eikä niitä taida kukaan olla edes huomannut. Itselle tulee kuitenkin hyvä fiilis.

Edit. koitetaas liittää nopea foto.

Pääkallonapeista tulee mieleen Mikael Sinisalon tekeleet.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #10 : 26.04.12 - klo:18:43 »
Laitoin seuraavaksi samaisen kalvosinnapin toisenlaisten vaatteiden pariksi. Varsinkin rappaajapiireissä tämä on aikamoinen faux pas - pitämällä samoja lenkkareita kaksi päivää putkeen menettää katu-uskottavuutensa - muttei tällä myöskään kveekariyhteisössä irtopisteitä saa. Ajattelin kuitenkin pääoman tuottoa pitemmällä aikavälillä ja kokeilin kuinka hempeän sininen sopii hennon pinkin ja yönmustan sinisen pariksi.

Sanoisin että vähintään yhtä hyvin kuin aiemmin, vaikken varsinaisesti vaaleanpunaisen ystävä ole.



[spoiler=Merkit]Nappi: Façonnable | Paita: Turnbull & Asser | Puku: Brioni[/spoiler]

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #11 : 26.04.12 - klo:22:11 »
Puvun kangas näyttää eroottiselta!
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #12 : 27.04.12 - klo:18:09 »
Tänään taas käytössä oli kontrastipaita, johon paritin oranssit napit. Koska paidan perusväri oli vihreä, sopi tämä siihen oikein hyvin. Väritön metalli istui valkoiselle pohjalle myöskin mallikkaasti.



[spoiler=Merkit]Nappi: Carrs | Paita: Ermenegildo Zegna | Puku: Pal Zileri[/spoiler]

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #13 : 28.04.12 - klo:15:19 »
Miten tehdä kun paidasta löytyy vain mustaa, valkoista ja teräksenharmaata? Valita tietenkin samoja sävyjä toistava monokromaattinen kalvosinnappi siihen pariksi. Pyöreä, hopeinen nappi, jossa on keskellä musta onyksilaatta tuo viivoitettuun tasapaksuuteen kaivattua vaihtelua, ja sitähän me haluamme.



[spoiler=Merkit]Nappi ja paita: Charles Tyrwhitt | Puku: Pal Zileri[/spoiler]

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Kalvosin ja nappi ne yhteen soppii
« Vastaus #14 : 28.04.12 - klo:15:32 »
Mistäs keikarit ostavat kalvosimiaan? Olisiko jakaa hyviä linkkejä?

Itse olen silkkisolmuja tilannut ebays:stä (esim. http://myworld.ebay.co.uk/5direct/). CT:llä on joitain ok kalvosimia myös ja aivan halvimpiin perustarpeisiin saattaa joku perusnappi löytyä myös DealExtremestä.