Kirjoittaja Aihe: Parturit  (Luettu 134045 kertaa)

Fitzwilliam

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #120 : 11.06.15 - klo:13:32 »
Itse olen käynyt Nina Waldenin luona Etu-Töölössä  jo jonkun aikaa ja olen ollut tyytyväinen.

http://www.classicbarber.fi/

Turnipsi

  • Kisälli
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #121 : 07.08.15 - klo:15:44 »
Mitkä ovat teillä parturin valintakriteerit? Mitä arvostatte kyseisessä toiminnassa?

Itsellä valinta menee työn laadun ja paikan fiiliksen mukaan. Hinnalla ja sijainnilla on hieman merkitystä, mutta ne ovat kuitenkin toissijaisia asioita. Ikävä ei ole niihin paikkoihin, joissa tuntee olevansa liukuhihnalla tai esteenä parturin vapaa-ajan viettoon.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #122 : 07.08.15 - klo:16:12 »
Täältä saa pisteitä jäljen ja fiiliksen lisäksi sellaisesta vähän robustimmasta menosta. Miehen peruskampauksen leikkaus ei voi kestää yli puolta tuntia tai palaa käpy. Itselläni kasvaa ohimoiden ja niskan millin koneella vedetty raja niin nopeasti ulos mudostaan, että en ole huomannut mitään etua siitä, että sitä kynsisaksilla vielä koneella ajamisen jälkeen nipsutellaan vartti. Näissä asioissa sitä mitä ei näy, ei ole.

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #123 : 07.08.15 - klo:18:46 »
Pohjois-Tapiolan Pohjantorilla Matti on perinteisen koulukunnan edustaja, joka hoitaa homman veitsellä, eikä saksilla. Sähkövempaimista nyt puhumattakaan.

Jos tavoittena on klassinen, aikuisen miehen tyyli, ja arvostaa perinteistä ammattitaitoa, tämä ei ole huono valinta.

Turnipsi

  • Kisälli
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #124 : 02.09.15 - klo:13:33 »
Onks muuten kukaan pohtinut sitä että lopputulos saattaa parturin ammattitaidon lisäksi riippua siitä millä tavoin ne omat toiveet esitetään? Tossa on muutamia hyviä ohjeita termistöön ja mahdollisuuksiin:

http://blackouthair.fi/blog/kuinka-puhua-parturille

Falcon Crest

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #125 : 08.09.15 - klo:08:21 »
Parturin löytäminen on minulle ollut pitkään enemmän tai vähemmän vakava ongelma. Elättelen toiveita pitkästä, mieluiten vuosikymmenien mittaisesta asiakassuhteesta. Voi olla, että sellaisia on nykymaailmassa vain Clint Eastwoodilla elokuvissa, mutta toivoa en ole vielä heittänyt.

Minulla on muutama kriteeri, joista en mielelläni tinkisi:
1. Miesparturi
2. Parturi on äidinkieleltään suomalainen tai joka tapauksessa keskustelee sujuvasti suomeksi
3. Parturi ymmärtää, miksi asiakkaalle ei kannata ehdottaa mitään sesonkikampausta

Jotta edelliset kohdat avautuisivat kaikille, selitän niitä hieman. Ensinnäkin olen sillä lailla perinteinen mies, että kaikenlaiset keskustelut sujuvat paremmin toisten miesten kuin naisten kanssa. Tässä ei oikeastaan pitäisi olla mitään selitettävää. Vielä tarkennuksena - hienoiseen poliittiseen epäkorrektiuteen kompuroimisen uhallakin - sellainen seikka, että miesparturi olkoon nimenomaan parturi, ei kampaaja, mikäli ymmärrätte mitä tarkoitan. Toiseksi, koska olen oikeastaan sielultani kirjailija, jos en peräti runoilija, haluan keskustella kielellä, joka antaaataa käyttööni intiimissä palvelutilanteessa ilmaisullisesti täyden paletin. Kolmas kohta on oikeastaan itsestään selvä, mutta tulipahan nyt, kun nykymaailmassa on kaikenlaista.

Miten on, tuleeko kenellekään mieleen nämä kriteerit täyttävää parturia Helsingistä (mieluiten kantakaupungin alueelta)?

Hoffmann

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #126 : 08.09.15 - klo:14:21 »
^ Bror Bäckström
http://www.brorbackstrom.fi/yhteystiedot.php

Parturineuvos jota pystyn itse suosittelemaan nyt 8 vuoden kokemuksella. Ensiluokkaista jälkeä ja osaa huomioida asiakkaansa hienosti.
"To impossible standards!" -Niles Crane

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #127 : 08.09.15 - klo:19:30 »
Bror Bäckströmistä on julkaistu hieno elämänkerta.
En muista kirjan nimeä mutta mielenkiintoista luettavaa.


Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #128 : 08.09.15 - klo:20:22 »
Minun parturini täyttää ehdot täydellisesti.

1. Miesparturi
2. Parturi on äidinkieleltään suomalainen tai joka tapauksessa keskustelee sujuvasti suomeksi
3. Parturi ymmärtää, miksi asiakkaalle ei kannata ehdottaa mitään sesonkikampausta


tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Parturit
« Vastaus #129 : 25.09.15 - klo:21:02 »
Yhtä hymyä koko reissu taas Stile Italianossa.



Renato on varsin stereotyyppinen italialainen. Menee kuulemma sunnuntaina vääntämään pitsoja myytäväksi turnaukseen, jossa hänen lapsensa pelaavat jalkapalloa. Aksenttikin on taattua laatua. Tosin duunia tyyppi pistelee hirmuista tahtia kellon ympäri viisi ja puoli päivää viikossa, joten se ei ehkä mätsää siihen stereotypiaan.

Saa olla täysin robotti ihminen tai ankeuttaja, jos tuolta ei lähde hyvällä fiiliksellä paistattelemaan päivää.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #130 : 11.05.16 - klo:18:01 »
Paikallisessa MRoomissa oli tarjolla kesäjäsenyys (kaikissa liikkeissä ei kuulemma ole, eikä nettikaupassa). Elokuun loppuun asti voimassa, hinta 95 euroa. Tuo haukkuu hintansa nopeasti.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #131 : 11.05.16 - klo:20:05 »
Minun parturini täyttää ehdot täydellisesti.

1. Miesparturi
2. Parturi on äidinkieleltään suomalainen tai joka tapauksessa keskustelee sujuvasti suomeksi
3. Parturi ymmärtää, miksi asiakkaalle ei kannata ehdottaa mitään sesonkikampausta



En ollut tätä aiemmin huomannut.
Olen täsmälleen samaa mieltä nykyään
kun kaikki muut hyvät parturit muuttivat
täältä läheltä pois.


danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #132 : 12.05.16 - klo:17:07 »
Tampereella olen käynyt kolme kertaa vuodenvaihteen jälkeen avatussa Dick Johnsonissa. Kolme miesparturia, ainakin yksi taitaa klassisen amerikkalaisen parranajon. Hyvin on klassiset hiustyylit hallussa. Ovat nimenomaan partureita, vaikka varmaan värjäykset ym. hoituvat myös. Parran trimmaus hoituu lisämaksusta, ja tämä paikka on ensimmäinen jossa pidempääkin partaa on ihan oikeasti osattu trimmata hyvää muotoon.

Myynnissä on paljon pomadoja, partaöljyjä ym. hiusten ja parran hoitotuotteita. Yksi partureista totesi, että kyllähän se vain on niin että ainoastaan mies osaa leikata miesten hiukset.

Odotellessa voi siemailla kahvit tai sihijuoman talon piikkiin. Loistava paikka, jossa kävisin mielelläni aina leikkauttamassa hiukset ja parran, jos etäisyys sallisi.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #133 : 07.07.16 - klo:11:09 »
Löytyykö Espoosta (Leppävaara-Tapiola) esim maanmuuttajataustaista
hiustenleikkuun ja parranajon ammattilaista ?

En ole hankemassa hienoa "salonkikokemusta".
Tavoitteena löytää ammatilainen joka tekee
pään ja kasvojen karvojen siistimisen kohtuuhintaan.

Kiitos.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

KimErik

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #134 : 14.07.16 - klo:13:23 »
Tampereella olen käynyt kolme kertaa vuodenvaihteen jälkeen avatussa Dick Johnsonissa. Kolme miesparturia, ainakin yksi taitaa klassisen amerikkalaisen parranajon. Hyvin on klassiset hiustyylit hallussa. Ovat nimenomaan partureita, vaikka varmaan värjäykset ym. hoituvat myös. Parran trimmaus hoituu lisämaksusta, ja tämä paikka on ensimmäinen jossa pidempääkin partaa on ihan oikeasti osattu trimmata hyvää muotoon.

Myynnissä on paljon pomadoja, partaöljyjä ym. hiusten ja parran hoitotuotteita. Yksi partureista totesi, että kyllähän se vain on niin että ainoastaan mies osaa leikata miesten hiukset.

Odotellessa voi siemailla kahvit tai sihijuoman talon piikkiin. Loistava paikka, jossa kävisin mielelläni aina leikkauttamassa hiukset ja parran, jos etäisyys sallisi.

Pitkään olen tilannut heiltä tuotteita, pomadeja eniten mutta lauantaina ollessani Tampereella oli pakko käydä paikanpäällä katsastamassa paikka ja kyllä kateelliseksi tulin. Samanlaisia paikkoja pitäisi olla enemmän ja lähtihän sieltä uppercutin pomadekin mukaan ;)