Kirjoittaja Aihe: Parturit  (Luettu 133974 kertaa)

meht

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Parturit
« : 25.07.09 - klo:13:23 »
Tähän asti olen pitäytynyt suosittelemasta mitään parturiliikettä koska en mitään kantapaikkaa ole onnistunut löytämään. Valitettavan harvasta parturi liikkeestä on tullut käveltyä ulos tyytyväisenä usean käyntikerran jälkeen, tämä on toistunut niin Helsingissä kuin muissakin Suomen kaupungeissa missä olen asunut. Lähinnä syynä on ollut se että lopputulos peräkkäisillä kerroilla on harvoin pysynyt samanlaisena, kalliista hinnasta huolimatta.

Taannoin eksyin Punavuorenkatu 1 sijaitsevaan Parturi-kampaamo RS (09-627611) liikkeeseen, johon löysin sattumalta etsiessäni jonkin parturin kenelle pääsisi ilman ajanvarausta. Nyt muutamien käyntikertojen jälkeen olen niin vakuuttunut saamastani palvelusta että rohkenen suositella sitä myös muille. Liikettä pitää vanhaa (käyttää saksia enemmän kuin konetta) koulukuntaa edustava  reilusti yli 60v iän ylittänyt rouvashenkilö, jonka työskentelyä on ilo seurata. Erään kerran tuolilla istuessani valoitti rouva historiansa alalla alkanee joskus 40 vuotta sitten ja toimineen pitkään matkustaja aluksissa parturi-kampaajana, aina välimerta myöden.


Olisi mukava kuulla muiden suosituksia hyvistä partureista, paljon liikkuvana olisi mukava tietää vieraalle paikkakunnalle saapuessani luotettava parturi liike.
hinta perus miesten leikkauksesta on mielestäni kohtuullisella tasolla (22€) ja palvelu on ollut aina todella moitteetonta, ensimmäinen parturi liike missä minulle missä on ojennettu takki päälle lähtiessä iloisten päivänjatkojen ja kohteliaisuuksien saattelemana.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Parturit
« Vastaus #1 : 25.07.09 - klo:13:32 »
Oletko käynyt Salon Bror Bäckström parturissa Uudenmaankadulla? Miehen kirjan perusteella mieheltä löytyy ainakin ammattitaitoa muuhunkin kuin pelkkään hiustenleikkaamiseen.
« Viimeksi muokattu: 21.03.11 - klo:09:05 kirjoittanut Elenkhos »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Parturit
« Vastaus #2 : 25.07.09 - klo:17:31 »
Bror Bäckströmin teos "Mistä tyyli?" on surkeimpien lukemieni herrainkirjojen joukossa. Hiuksista hän tietänee kaiken, mutta tyylistä kovin vähän.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

meht

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Re: Parturit
« Vastaus #3 : 26.07.09 - klo:00:02 »
En ole käynyt Bäckströmmillä, joskus kyllä voisi käydä huvikseen koittamassa ja hakemassa kenties uutta tyyliä samalla. Henkilökohtaisesti kipurajani kuitenkin perus miesten hiustenleikkuusta kulkee reilusti tuon 30€ listahinnan alapuolella jonka Bäckström nettisivuillaan ilmoittaa.

rjs

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #4 : 30.07.10 - klo:23:01 »
Liittyen partureihin: miten usein porukka käy parturissa? Parturissa käyntitaajuus on toki yksilöllistä, mutta haluaisin kuulla joitain suuntaviivoja. Leikkauttaako joku kuontalonsa esim. jopa viikon tai kahden viikon välein? Itse olen ollut erittäin laiska käymään parturissa opiskeluaikoina, n. 3-4 kertaa vuodessa. Se ei selvästikään riitä nyt kun yrittää pitää vähän "pforessionaalisempaa" lookkia. Joka on toki paljon miellyttävämpää kuin se entinen nuoruuden epäsiisteys.

Koutsi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #5 : 31.07.10 - klo:00:12 »
Itse tulee käytyä parturissa noin 4-5 viikon välein.
Farmer John: Voiko nää vajakit lopettaa nurkkiin paskomisen vaikka nyt heti?

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Parturit
« Vastaus #6 : 31.07.10 - klo:11:57 »
^Samoin. Oma kuontalo on parhaimmillaan aina n. viikko leikkuun jälkeen.
get your kicks on route six six six

Teemu

  • Kisälli
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #7 : 31.07.10 - klo:13:35 »
Kovin mielelläni ottaisin vastaan suosituksia ja kokemuksia pääkaupunkiseudun palvelutarjonnasta, jotta syksyllä osaisi hakeutua suoraan osaaviin käsiin.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #8 : 31.07.10 - klo:14:09 »
Kovin mielelläni ottaisin vastaan suosituksia ja kokemuksia pääkaupunkiseudun palvelutarjonnasta, jotta syksyllä osaisi hakeutua suoraan osaaviin käsiin.

Sama homma, kun kirjat siirtyy Helsinkiin. Myös tiukkaa budjettikuria pitävän vaihtoehdot huomioidaan.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #9 : 31.07.10 - klo:14:20 »
http://www.thebarbershop.fi/

"Over 20 years of classic mens hairdressing"

Todella rento paikka, helpolla Helsingin paras (itse kuitenkin aika monessa paikassa käynyt ennen tämän löytämistä).
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #10 : 31.07.10 - klo:14:50 »
http://www.thebarbershop.fi/

"Over 20 years of classic mens hairdressing"

Todella rento paikka, helpolla Helsingin paras (itse kuitenkin aika monessa paikassa käynyt ennen tämän löytämistä).

Tätä olen useesti ohi kulkiessa Helzingissä käydessä väijynytkin.

Koutsi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #11 : 31.07.10 - klo:14:55 »
Itse olen käynyt viimeiset 10 kertaa Groomissa, Kalevankadulla. Halpa hinta, ja mikä tärkeintä niin parturin kanssa tulee hyvin juttuun, ja juttua riittää joka kerta. Leikkuuseenkin olen ollut aina tyytyväinen.
Farmer John: Voiko nää vajakit lopettaa nurkkiin paskomisen vaikka nyt heti?

JHL

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #12 : 31.07.10 - klo:16:05 »
Vähän menee asian vierestä mutta menköön...

Itselläni on ollut viimeisen 10 vuotta parin millin sänki, jonka ajan kahden viikon välein millin mittaiseksi. Viikon päästä on ehkä parhaimmillaan (mutta samaan tulokseen ei kuitenkaan pääse ajamalla kaksimilliseksi). Hiustenkasvun puutteesta ei ole kyse, jossain vaiheessa alkoi vaan jatkuva hiusten rasvoittumisen kanssa tappelu riittää ja ajoin kaiken pois. Tämä on ollut hyvä, äärimmäisen helppo ainakin.

Sitten sinne vinkkipuolelle, sänkipäät pysykää erossa tavaratalojen kotipartureista. Leikkuutulos on mitä on ja laitteet eivät kestä. Suosittelen lämpimästi koiratrimmerin hankkimista, pohjimmiltaan ovat samoja laitteita mitä parturiliikkeissä käyttävät eli kestävät kotikäytössä isältä pojalle. Leikkuutulos on kerralla hyvä, yksittäisiä haivenia ei jää hinkattavaksi eikä koneen huoltotarvetta liiemmin ole.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #13 : 31.07.10 - klo:19:03 »
Parturin löytäminen on ollut minulle aina vaikeaa, koska hiukseni ovat vaikeat leikata ja olen hieman pihi maksaakseni aivan huippuhintoja. Laatu ja erityisesti tasalaatuisuus on ollut se ongelma. Usein olen joutunut pettymään tulokseen vaikka pari ensimmäistä kertaa onkin mennyt putkeen.

Tällä hetkellä käyn jo kai kolmatta vuotta Helsingin kukuntorin M&N Imagessa, tosin olen käynyt vain yhdellä kampaajalla, joten koko liikettä on vaikea suositella. Hinta on kai joku 28€ perusleikkaukselle.
http://www.mnimage.fi/

Munkkiniemessä asuessa kävin oikealla miesten parturilla, jossa ainoat tarjolla olevat lehdet olivat Tekniikan maailma ja Playboy! Miestenlehtiin tutustumista nuorella miehellä hieman häiritsi se, että molemmat parturit olivat n. 50-vuotiaita naisia.

4 viikon ajaluväli on tavoite ja se pitäisi vielä laskea 3 viikkoon, koska usein aikataulusyisttä käynti kuitenkin venyy viikolla, jolloin hiukset venähtävät pois mallista ja niiden kanssa turaamiseen tuhlaantuu aamuisin aikaa.
« Viimeksi muokattu: 31.07.10 - klo:19:05 kirjoittanut Pchan »

Seth

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #14 : 31.07.10 - klo:20:22 »
Itse suosittelen piipahtamaan parturin luona aina 4 viikon välein, tällöin tulee varmasti pidettyä hiukset hyväkuntoisina. Niskavillat ja sideburnit voi trimmailla itse. Nokkelat voivat käyttää pulsareiden siistimisessä saksia ja kampaa, mutta tämä vaatii jo vähän treenausta. Tästä on muutama hyvin surullinen omakohtainen kokemus.

Olen käynyt jo hyvin pitkän aikaa Groomissa samalla henkilöllä. Hinnat ovat kohtuulliset ja minulla on siellä oikeasti hauskaa. Kyseinen yritys on profiloitunut juuri miesten hiuksiin ja rock-henkiseen ilmapiiriin, joka näkyy usein myös asiakaskunnassa. Tullut kerättyä muutama hyvin mieleenpainuva kokemus, kun viereisellä tuolilla on ollut jos jonkin sorttista takkutukkaista heviperttiä jotka ovat luoneet minuun hyvin epäuskovaisia katseita ja tunteneet itsensä varmasti hyvin typertyneeksi siitä, että mitä helkkaria tälläinen jantteri käy samalla parturilla kuin hän.

Mielestäni on erittäin tärkeää luoda pitkäaikainen suhde osaavaan parturiin, joka tietää toiveesi ja hiuksesi. Myös toimituksesta tulee paljon rennompi. Itse koen olevani jo oman parturini hyvä tuttu.