Kirjoittaja Aihe: Kännykät  (Luettu 106913 kertaa)

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #150 : 02.11.12 - klo:21:58 »
Hyvä kamera.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #151 : 02.11.12 - klo:22:00 »
Hyvä kamera.

Hyvä.
Tuo olisi yksi positiivinen seikka, koska oma kamera painaa
tietenkin aika paljon.
Lisää?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #152 : 02.11.12 - klo:22:29 »
Niin... Tämähän ON teknisesti edistynein puhelin, mitä markkinoilla on. Tällä hetkellä. Androidissa ja iPhonessa ei ole tarjolla sitä samaa, mitä Lumiassa. Käyttöjärjestelmästä on turha kinastella, koska jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa. Lumian kamera ja LTE tuki kuitenkin vievät kirkkaan voiton. Jollain "HD näytöllä" ei puhelimessa tee mitään, joten silläkään ei ole väliä.

Lisäksi langaton lataus. Se on vaan loistava.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #153 : 02.11.12 - klo:22:41 »
Niin... Tämähän ON teknisesti edistynein puhelin, mitä markkinoilla on. Tällä hetkellä. Androidissa ja iPhonessa ei ole tarjolla sitä samaa, mitä Lumiassa. Käyttöjärjestelmästä on turha kinastella, koska jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa. Lumian kamera ja LTE tuki kuitenkin vievät kirkkaan voiton. Jollain "HD näytöllä" ei puhelimessa tee mitään, joten silläkään ei ole väliä.

Lisäksi langaton lataus. Se on vaan loistava.

Niin, ja ihan viattomasti,
mitä minä niillä tekisin?

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #154 : 02.11.12 - klo:23:39 »
Niin... Tämähän ON teknisesti edistynein puhelin, mitä markkinoilla on. Tällä hetkellä. Androidissa ja iPhonessa ei ole tarjolla sitä samaa, mitä Lumiassa. Käyttöjärjestelmästä on turha kinastella, koska jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa. Lumian kamera ja LTE tuki kuitenkin vievät kirkkaan voiton. Jollain "HD näytöllä" ei puhelimessa tee mitään, joten silläkään ei ole väliä.

Lisäksi langaton lataus. Se on vaan loistava.

Niin, ja ihan viattomasti,
mitä minä niillä tekisin?

Hyvin pärjäät ilmankin, mutta on se vaan hienoa miten yhdellä pienellä laitteella saa niin monenlaista tehtyä. Verkkopankit, reittoppaat, google-haut ym. Bussissa, kaupungilla yms. Itse ainakin olen tyytyväisenä tarkistanut pienputiikkien aukioloaikoja ym. Mutta varmasti olisin pärjännyt peruspuhelimellakin.

EDIT: Samaa vertailua voisi tehdä autoissa. Mitä tehdä penkinlämmittimellä tai webastolla. Ilmankin varmasti pärjää, mutta mukavuudenhaluinen ihminen haluaa saada enemmän. :)

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #155 : 03.11.12 - klo:01:23 »
Niin... Tämähän ON teknisesti edistynein puhelin, mitä markkinoilla on. Tällä hetkellä. Androidissa ja iPhonessa ei ole tarjolla sitä samaa, mitä Lumiassa. Käyttöjärjestelmästä on turha kinastella, koska jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa. Lumian kamera ja LTE tuki kuitenkin vievät kirkkaan voiton. Jollain "HD näytöllä" ei puhelimessa tee mitään, joten silläkään ei ole väliä.

Lisäksi langaton lataus. Se on vaan loistava.

Niin, ja ihan viattomasti,
mitä minä niillä tekisin?

Hyvin pärjäät ilmankin, mutta on se vaan hienoa miten yhdellä pienellä laitteella saa niin monenlaista tehtyä. Verkkopankit, reittoppaat, google-haut ym. Bussissa, kaupungilla yms. Itse ainakin olen tyytyväisenä tarkistanut pienputiikkien aukioloaikoja ym. Mutta varmasti olisin pärjännyt peruspuhelimellakin.

EDIT: Samaa vertailua voisi tehdä autoissa. Mitä tehdä penkinlämmittimellä tai webastolla. Ilmankin varmasti pärjää, mutta mukavuudenhaluinen ihminen haluaa saada enemmän. :)
Kyllä siltä näyttäisi.
Tulee toimeen loistavasti ilman noita.
Hyvä kamera on ainoa asia joka noista saattaisi olla parannusta nykyiseen.
"Bussissa, kaupungilla", en ole, en tarvitse, tai jos kävisin vaikkapa Tampereella; en  käy.
Reittiopas, minulle tuntematon suuruus.

Webasto olisi kiva, sitä minulla (kännykässäni/autossani) ei ole.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #156 : 27.11.12 - klo:18:59 »
Töttöröö! Uusi Lumppujuna 920 ollut taskussa vanhan HTC:n kanssa kaksi tuntia (sen ajan kun lounastin ja kävin asioilla). Näytössä naarmuklöntit. Gorilla Glass 2 ftw. Laitoin kyllä Elisan yritysmyyjälle pyynnön, että ohjaa mun rekkiksen eteen päin. Aika eeppistä nimen omaan tuon GG2:n vuoksi. Se ei sitten olekaan mistään kotoisin.

Edit: Pikainen googlettelu paljastaa potentiaalisen ongelman Lumia 920:n GG2:ssa. Saas nähdä miten tämä etenee.
« Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo:19:14 kirjoittanut konda »

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #157 : 27.11.12 - klo:22:04 »
Jahas, itsellä ollut sama puhelin käytössä perjantaista asti ja tähän mennessä paras puhelin mitä koskaan ollut. Ei mitään vikaa ole ilmennyt.

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #158 : 27.11.12 - klo:23:00 »
Jahas, itsellä ollut sama puhelin käytössä perjantaista asti ja tähän mennessä paras puhelin mitä koskaan ollut. Ei mitään vikaa ole ilmennyt.

Ei kait tuossa puhelinta kritisoitukaan suoraan - ainoastaan osaa siitä, eli lasia. Lumia 920:n lasissa on myös sellainen "ominaisuus" että se kestää aika paljon iskua, esim. nuijasta, kun isku tulee suoraan esim. ylhäältä. Mutta ongelmia tulee jos isku kohdistuu lasin reunaan / sivuun, siihen vähän ohuempaan osaan: useampikin henkilö on raportoinut että lasi on särkynyt aika pahasti. Riittää ihan se, että puhelin liukuu kaltevaa pintaa ja äkkipysähtyy niin että lasi osuu johonkin. Puhelimen ei tarvitse kiihtyä edes valonnopeuteen kun lasi saattaa särkyä.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #159 : 27.11.12 - klo:23:07 »
Jahas, itsellä ollut sama puhelin käytössä perjantaista asti ja tähän mennessä paras puhelin mitä koskaan ollut. Ei mitään vikaa ole ilmennyt.

Muutenhan tämä on loistava luuri. Appeja ei ole hirveästi näissä Winukoissa vielä ja konkreettisen dial padin käyttö on hieman raskasta ja hidasta (ei voi valita soitettavaa kontaktia suoraan dial padista). Huomenna pääsee käyttöön se tärkein, eli sähköposti. Kamera vaikuttaa loistavalta ja sitähän tältä eniten odotinkin (ja oli itse asiassa ainut syy miksi en ottanut HTC:tä jälleen).

Mukavalta kyllä vaikuttaa muuten näin alkufiilisten lumossa.

^ lasin sivusaumoista näkee, että niihin jää pölyä ja sieltä se repsottaminen alkaa kun alkaa. En ihmettele tuota mainitsemaasi ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo:23:10 kirjoittanut konda »

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #160 : 28.11.12 - klo:07:19 »
Appeja ei ole hirveästi näissä Winukoissa vielä ja konkreettisen dial padin käyttö on hieman raskasta ja hidasta (ei voi valita soitettavaa kontaktia suoraan dial padista).
Käytettävyys siis mitä sattuu, ei appeja ja soittaminen hidasta.
Kamera vaikuttaa loistavalta ja sitähän tältä eniten odotinkin.
Kameraa haluava valitsee kännykän. Way to go...
Muutenhan tämä on loistava luuri.
Kuulostaa loistavalta, tosiaankin!

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #161 : 28.11.12 - klo:10:05 »
^ mikäs se herra miestä noin kiristää?

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #162 : 28.11.12 - klo:11:39 »
MrMan tosiaankin melko negatiivinen aamutuimaan. Olisiko pitkäaikainen Nokialaisen käyttäjä? Itsekin tuli oltua toistakymmentä vuotta uskollinen "kotimaisen työn" tukija. Kun vihdoin kesällä vaihdoin Androidiin, niin oli kuin vanne olisi pään ympäriltä kadonnut. Ystävätkin ovat, syytä tietämättä, spontaanisti todenneet, että olen kuin toinen mies. Varmaan täälläkin on pantu merkille uusi, aiemmasta poikkeava,  jatkuvasti myönteinen ja iloinen asenteeni.
« Viimeksi muokattu: 28.11.12 - klo:11:43 kirjoittanut Ernst, Max Ernst »

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kännykät
« Vastaus #163 : 28.11.12 - klo:11:41 »
MrMan tosiaankin melko negatiivinen aamutuimaan. Olisiko pitkäaikainen Nokialaisen käyttäjä? Itsekin tuli oltua toistakymmentä vuotta uskollinen "kotimaisen työn" tukija. Kun vihdoin kesällä vaihdoin Androidiin, niin oli kuin vanne olisi pään ympäriltä kadonnut. Ystävätkin ovat, syytä tietämättä, spontaanisti todenneet, että olen kuin toinen mies.

Se on Keikarin ansiota. :-)

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #164 : 28.11.12 - klo:11:44 »
^ Tosiaan, voihan sekin olla syynä.