Kirjoittaja Aihe: Keikarin epävirallisen virallinen hyväksyntä- ja hylkimisketju  (Luettu 89031 kertaa)

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Miten tuo CT:n paitojen laatu noin nyt sitten sijoittuisi jos ns. tavaratalomerkkeihin verrataan? Olen käyttänyt Stenströmiä, Bosweeliä, Bossia, Hilfigeriä jne., miten nyt on tarjouksessa sopivaa fittiä ollut. Ainoa laadullinen vika näissä on omasta mielestäni ollut, että kauluksessa joku liimaus pettää vuosien saatossa ja sileäksi ei enää saa pintaa kun vastakkain aiemmin liimatut pinnat ovat venyneet tai kutistuneet suhteessa toisiinsa. Tässäkin menee niin kauan, etä tuollaisen neljä paitaa satasella -diilin kohdalla en pitäisi isona ongelmana.

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
CT:n paitojen etu on se, että ei tarvitse ostaa paitaa joka sopii kauluksesta mutta jossa on 4 tuumaa liian pitkät hihat.

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
En ihan käsitä Tyrwhittin paitojen dissausta. Ei kai kukaan nyt odotakaan brittifirman pukupaitaosastolta jotain vauvanperseenpehmeää kaulusta? Kaikki CT:n paidat ovat itselläni kestäneet loistavasti.
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
utsf

Ulos Täältä Stnan Foorumilta?

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Bexleyltä oon tilannu vain harjoja ja yhden vyön. Vyö mokkanahkaa ja pelittää ihan jees ja harjoista ei toistaiseksi ole pahaa sanottavaa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9278
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Bexleyn lepolestit ovat Herrainpukimon lepolestien jälkeen paras hinta-laatudiili. HP:n omat ovat paremmin muotoiltuja ja toimitus nopea.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
No mikä on epävirallinen tuomio monenkin hehkuttamasta Bexleyn Enfieldistä?
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
No mikä on epävirallinen tuomio monenkin hehkuttamasta Bexleyn Enfieldistä?

Parhaat käyttökengät Suomen talveen.
Yhdistelmällä loska, lumi, suola ja hiekoitus ei oikein mikään kenkä kestä. Kunnon pakkasella toki voi käyttää kunnon saappaita, mutta yleiskäytössä Enfieldit ovat ykkönen ridgeway-kopiopohjansa, varsin siron muotoilun ansiosta ja etenkin hintansa puolesta.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
En ihan käsitä Tyrwhittin paitojen dissausta. Ei kai kukaan nyt odotakaan brittifirman pukupaitaosastolta jotain vauvanperseenpehmeää kaulusta? Kaikki CT:n paidat ovat itselläni kestäneet loistavasti.

Päästiin taas suosikkiaiheeseeni, eli CT:n paitojen dissaukseen:

CT:n kaulusten vika on se, että ne ovat äärimmäisen kovia ja jäykkiä - luonnottoman ja juuri pahvisen oloisia. Kovuus ei ole mikään hyve kaulukselle. Myös pehmeä kaulus pysyy ojossa, kun se on laadukas (brittivalmistajista esim. T&A:n ja H&K:n
kaulukset ovat suht' pehmeitä). Kovat kalukset eivät muotoudu kaulan mukaisesti, tuntuvat epämukavilta ja näyttävät
luonnottomilta. Lisäksi niistä puuttuu kokonaan roll. Napolilaiset paidat rollaavat kauniisti, kuten seuraava Borrellin taidonnäyte:

Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

Dan-D

  • Vieras
Bexley:

Olennaiset tulikin jo sanottua, mutta kuka oikeasti edes odottaa n. 100 euron kengiltä hyvää viimeistelyä ja laadukasta nahkaa? Mulla on 4 bexleyt käytössä ja beatereiksi oikein passelit. Oma budjettiratkaisu talvikengiksi oli 2x Enfieldit ja yhdet mokka chukat. Nahan laadussa on havaittavissa vaihtelua ja viimeistelyssä toivomisen varaa, mutta enpä muuta olisi odottanutkaan. Samalla hinnalla saa tsägällä yhdet kunnon talvibootsit esim. trickersilta tai AS:lta. Noilla voi painaa surutta loskassa ja paskassa eikä paljoa edes pihin miehen sydäntä riipaise, jos samalla tulee vähän osumaa. Kaiken lisäksi, erityisesti toi mokka on kestänyt todella hyvin rankempaakin menoa. Lyhyesti: Bexley on mun mielestä oiva valinta beater luokan kengäksi köyhälle opiskelijalle.

Tätä foorumia lukemalla saa helposti sellaisen kuvan, että kyseessä on laatukengät.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
^ Totta. Mielestäni täällä hehkutetaan Bexleytä aivan liikaa. Parikymppiä enemmän ja saa jo ihan erilaista monoa jalkaan. Itse ostin kerran kaksi paria, ja ei ole kyllä edelleenkään mitään muuta hyvää sanottavaa kuin blake-weltatuista löytyvä 'italian'-lesti (oikeasti yksi näteimmistä lesteistä).

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
+ joissakin kengissä ihan kunnon nahka. Jos vertaa saman hintaisiin Loaken L1 kenkiin, vaikkapa sitten vanhempiin "made in England"-tekoisiin, on Bexleyt parempia. Eikö? Hinta-laatu reilulla satasella ok.

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Entä Loding? Kokemuksia ei minulla ole, mutta olen ihaillen katsellut kuvia. Miten Lodingit vertautuvat laatunsa puolesta Bexleyhin tai Loaken L1, jotka suurin piirtein samaa hintaluokkaa? Muodot ovat toki kauniit.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
No kyllähän ne L1:t voittaa. Itse otan kyllä hintavertailuun eBayn mukaan, ja sieltä kyllä löytyy noin 130-160 eurolla jo esimerkiksi Barkeria, Loaken 1880-sarjaa ja säkällä esim Cheaneytä. Italian suunnalta taas löytyy vaikkapa Moreschia, jotka ovat myös ihan kelpo kenkiä.

Listahinnoilla Bexley on ihan hyvää jos haluaa juuri sitä satasen laatua. Mielestäni laatu kasvaa hintaan nähden aika julmetusti pienellä lisäsatsauksella, ja rajahyötyyn päästäneen jossain siellä kolmessa huntissa eBayn hinnoilla.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Entä Loding? Kokemuksia ei minulla ole, mutta olen ihaillen katsellut kuvia. Miten Lodingit vertautuvat laatunsa puolesta Bexleyhin tai Loaken L1, jotka suurin piirtein samaa hintaluokkaa? Muodot ovat toki kauniit.

En omista, mutta olen miettinyt samaa. Ranskassa tehdään mielestäni muutenkin ehkäpä kauneimmat kengät, eivät tuota hieman yleistetysti englantilaisia sämpylöitä tai italoja muotikeppanoita. Olen tainnut Lodingin omassa ketjussakin tästä kysellä, mutta harmittavan vähän kokemuksia. Markowskiltakin löytyy aika edullisia ja hyvännäköisiä malleja.