Kirjoittaja Aihe: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?  (Luettu 39112 kertaa)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #45 : 26.03.12 - klo:22:45 »
Muovipyörä, pyh...

"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #46 : 27.03.12 - klo:13:11 »
^asiaa. Vielä omaa K:ta huomattaasti jykevämpää tekoa.

Tää on jotain uutta, ei ennen teoriakokeeseen päässyt ennenkuin suurinosa ajotunneistakin oli jo ajettu. Tai näin ainakin muistelin.
Silloin kun itse ajoin A1-kortin kolmisen vuotta sitten tuo oli just päinvastoin, eli liikenteeseen ei päästetty harjoittelemaan ennen hyväksyttyä teoriakoetta. B- ja C-kortin suorittaminen meni sitten kuvailemallasi tavalla. Prätkällä kun ei voi ajo-opettaja jarrutella oppilaan puolesta kuten autolla voi, niin on hyvä varmistaa oppilaan osaavan liikennesäännöt ennen harjoittelua julkisilla teillä.
No itsellä ajoharjoittelutkin meni niin että ajoin sen pyörän harjoitteluradalle itse läpi liikenteen :) Mutta opettajalla oli tiedossa että pyörällä on ajettu ennenkin.

Hommaisin pyörän välittömästi jos vakuutusmaksuissa olisi edes jotain järkeä maassamme.
Mutta kun ei ole, niin jää toteuttamatta.
Riippuu pyörästä ja vakuutusyhtiöstä. Vanhat pyörät jotka painaa ja omaa vähän tehoa on edullisia.
« Viimeksi muokattu: 27.03.12 - klo:13:13 kirjoittanut Jami »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #47 : 27.03.12 - klo:13:14 »
Ajokorttini oikeuttaisi ohjastamaan mitä hyvänsä prätkää. Mutta koska elinikäodotteeni olisi luokkaa 14 min., niin jätetään hankkimatta.

Tällainen se toki olisi:



Budjettiratkaisuna menisi joku Ducatikin.
Itse en muuten ihastunut tuossa Agustassa muuhun kuin ulkonäköön. Voi olla että jos sitä olisi radalla lähtenyt ajaan niin olisi ollut eri peli.
Itse valitsisin mielummin tuossa tilanteessa Ducatin. Agustalta olin kyllä jo melkein ostamassa Brutalea aikanaan.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #48 : 27.03.12 - klo:14:04 »
Noh onhan tälläkin foorumilla välillä melko ilkeää tekstiä "väärin pukeutujista". Kuulunee jokaisen ryhmän luonteeseen haukkua ulkopuolella olevia.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #49 : 27.03.12 - klo:15:31 »

Itse en muuten ihastunut tuossa Agustassa muuhun kuin ulkonäköön. Voi olla että jos sitä olisi radalla lähtenyt ajaan niin olisi ollut eri peli.
Itse valitsisin mielummin tuossa tilanteessa Ducatin. Agustalta olin kyllä jo melkein ostamassa Brutalea aikanaan.

Juu, en minä noista mitään ymmärrä. Muistan vain kerran kuulleeni kun tuollaista (tai kovasti samanmoista) poljettiin käyntiin. Ihan käsittämättömät soundit! Siis ihan käsittämättömät.

Omat ajokokemukset kaksipyöräisistä moottoriajoneuvoista rajoittuvat kaverin Tunturi Tigerillä heitettyyn 200 metriä pitkään lenkkiin.

EDIT. Typo.
« Viimeksi muokattu: 27.03.12 - klo:18:53 kirjoittanut _ a m _ »

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #50 : 27.03.12 - klo:16:17 »
.............se tuskin voisi olla mikään muu kuin HD. Niistä olen aina tykännyt...............

Noh, sama juttu täällä.. Niissä on vaan jotain sellaista mihin mikään muu ei pysty. Tietysti niiden kanssa pitää olla valmis puuhastelemaan enemmän tai vähemmän, ainakin vanhojen vehkeiden kanssa, mutta eipä se mikään ihme ole jos kymmeniä vuosia vanha pyörä joskus "polvistuttaa" omistajaansa. Itse himoitsen jostain Softail:sta rakenneltua tummanpuhuvaa masiinaa... Esim. Night Train:t ovat helkatin hyviä aihioita mielestäni.

Eli jotain tämän suuntaista "Yöjunaa":








« Viimeksi muokattu: 27.03.12 - klo:16:19 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #51 : 27.03.12 - klo:18:34 »
Tunnustanpa taas yhden perverssion mutta vaikka tykkäänkin kireäksi viritetyn moottorin laulusta siinä missä naapurin Jaskakin niin silti nämä tämmöiset kiehtovat kovasti mieltä:



Jotenkin vaan ajatus siitä että voisi liikkua pyörällä hiljaa hiipien kutkuttaa kovasti.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #52 : 27.03.12 - klo:21:20 »
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Satsujin

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #53 : 27.03.12 - klo:21:29 »
^Hyvin,..... futuristisen näköisiä.... Mahtavatkohan edes pitää sitä ihanaa ääntä mikä moottoripyörään kuuluu...?

Satsujin

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #54 : 27.03.12 - klo:22:07 »
Vuonna 2022 ajetaan äänettömillä sähkömopoilla.

Mitä luultavimmin niin se on.

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #55 : 03.08.12 - klo:22:26 »
Postaan lisää kuvia. Huomenna on aikaa tämän kesän ensimmäiselle prätkäreissulle. Ajan jonnekin, yövyn ja ajan sunnuntaina takaisin.



On muuten hauska peli ajaa.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #56 : 04.08.12 - klo:08:40 »


Tämä kelpaisi.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #57 : 06.08.12 - klo:19:48 »
^Onpas maukkaan näköinen bemu. Tuo 30-luvun streamline-tyyli kolahtaa aina, johtuiskohan lapsuudessa puhki selatuista Carl Barks akuankoista joissa vilisi mitä villeimpiä virtaviivaisia kulkupelejä.

"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #58 : 25.07.13 - klo:01:45 »
Veli sai lainaan K pyöräni sitä vastaan että laittaa sen ajokuntoon. Nyt yli 3 vuoden tauon jälkeen sillä on taas tänään ajettu. Ehkä sitä itsekin loppukesästä pääsee vielä ajeleen.

K-750, vm -62
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Moottoripyörät, mikä niissä vetää puoleensa?
« Vastaus #59 : 01.10.13 - klo:20:34 »
Nostetaanpa tätä sopivasti ajokauden päätteeksi. Sain käsiini uutuuskirjan "Prätkämies", ja jäin koukkuun. Joo, ajokorttia ei ole enkä ole ikänä kuljettanut mitään moottoriajoneuvoa, mutta nyt kutkuttaa. Jos kuitenkin pidetään toistaiseksi jalat maassa, niin joku Vespa lienee realistinen vaihtoehto, eikä alle 50-kuutioiseen tarvita mitään korttiakaan. Ei hitto, tästä tulee pitkä talvi!
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."