Kirjoittaja Aihe: Irto- ja puvuntakit istumaan  (Luettu 12365 kertaa)

HSK

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 59
    • Profiili
Vs: Irto- ja puvuntakit istumaan
« Vastaus #15 : 22.03.12 - klo:19:49 »
Aloitanpa nyt sitten itsekin kirjoitusurani foorumilla ja kysäisen mielipiteitä kahdesta takista.

Tapaus 1: Hihojen pituus on varsin mukava, mutta ainakin hartiat tuntuvat hitusen isoilta. Kuinka paljon noita tohtisi kavennuttaa?
[spoiler][/spoiler]

Tapaus 2: Pitkään oli jo tehnyt mieli tweed-takkia, mutta uskallusta ei riittänyt netistä ostamiseen, kun varmuutta omasta koosta ei ollut. Foorumia lukiessa koin valaistuksen, kun tajusin, että varsinkin ebayssa vaatteista on usein ilmoitettu runsaasti muitakin mittoja kuin se pelkkä koko. Siispä vaatehuoneesta takkeja riviin ja mittanauha käteen. Loppujen lopuksi postista tuli seuraavanlainen Harris Tweed -takki. Tässä ei oikestaan omaan silmään pistä muu kuin toisen hihan lyhyys. ~1,5cm lisää pituutta luulisi riittävän?
[spoiler][/spoiler]

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Irto- ja puvuntakit istumaan
« Vastaus #16 : 22.03.12 - klo:19:56 »
Hei, HSK!
Minusta havaintosi ovat oikeita. 1. kuvasta ei tosin oikein näy, onko takki muutenkin reilu kuin hartioista. Hartioiden kavennuttamisesta ei minulla ole kokemusta. Hihoja olen pidennyttänyt ompelijalla hintaan 27 €.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

HSK

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 59
    • Profiili
Vs: Irto- ja puvuntakit istumaan
« Vastaus #17 : 22.03.12 - klo:20:00 »
Huomasin itsekin tuon oudon rutun kainalon seudulla ensimmäisen takin kuvassa. Epäilen, että johtuu ainakin osittain siitä kun ryntäsin nopeasti laukaisimelta kameran ja salaman jalustan välistä kuvaan. Viitseliäisyys ei sitten vaan enää riittänyt ottaa uutta kuvaa, kun tuli jo purettua kuvauskamat. Normaalisti peilin edessä seistessä ei tuota ole tullut esiin noin pahasti.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Irto- ja puvuntakit istumaan
« Vastaus #18 : 22.03.12 - klo:22:48 »
Onko tuossa tweed-takissa toinen hiha vähän lyhyempi kuin toinen, vai ovatko kätesi vähän eri mittaiset? Tweed näyttäisi muuten minun silmään ihan istuvan, hihoja voisi vähän pidentää. Hartioita en ole lähtenyt kavennuttamaan koska se on melko kallista ja siinä samalla hiha lyhenee.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Irto- ja puvuntakit istumaan
« Vastaus #19 : 22.03.12 - klo:22:52 »
Vasen hartia on ilmeisesti alempana kuin oikea. Itse kärsin aivan samasta ongelmasta. Näkö on onneksi vielä tallella.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

HSK

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 59
    • Profiili
Vs: Irto- ja puvuntakit istumaan
« Vastaus #20 : 22.03.12 - klo:22:57 »
Epäilin ensin itsekin toista kättäni erimittaiseksi, mutta mittaustulos kuitenkin paljasti takin hihojen pituuksissa olevan eroa. Tosin hartiakin voi toki olla hieman alempana. Tuota ongelmaa hihojen pituuksien kanssa en kuitenkaan ole muilla takeilla näin selvästi huomannut.
Tämän vuoksi arvelin, että noin puolitoista senttiä lisäpituutta vain toiseen hihaan riittäisi tuolle takille muutosoperaatioksi. Meinaatko, että myös toiseen hihaan voisi pituutta lisätä?

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Irto- ja puvuntakit istumaan
« Vastaus #21 : 23.03.12 - klo:16:57 »
Meinaatko, että myös toiseen hihaan voisi pituutta lisätä?

Alemman kuvan takin vasemman käden hiha on minun silmääni täysin oikean mittainen, eli sille ei tarvitsisi tehdä mitään.