Kirjoittaja Aihe: Ennusteesi vuodelle 2012  (Luettu 28617 kertaa)

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #45 : 07.01.12 - klo:12:04 »
Kyllä! Vuoden postaus.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #46 : 07.01.12 - klo:14:09 »
Aivan loistavaa :D
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #47 : 07.01.12 - klo:16:55 »
No, leikki sikseen: olen seurannut tätä foorumia alkuhetkisät saakka, enkä ole tähän hetkeen asti nähnyt MTOP-ketjussa puhdasoppista (huh, mikä sana, mutta en keksi tähän parempaakaan)  ivy-pukeutumista kenellään, en edes itselläni. Vaikutteita näkyy toki, runsaitakin, mutta onkohan itseni lisäksi ollut koskaan sack-irtotakkia - saati pukua - MTOP-ketjussa yllä kellään?

Sack-puvut ovat kyllä aliarvostettuja. Vaikka itse olen pääsääntöisesti todella kaukana puhdasoppisesta ivyilystä, niin syyskuussa tuli mentyä erään kaverin häihin niin ivynä, niin ivynä. J.pressin sack, tv-fold-liina, aldenin longwingit, cordial churchmanin rusetti (sellainen tosi hillitty, ei mikään preppy-kauheus) ja brooksin ocbd. Ja vaikka nyt tutkimusaineisto jääkin tähän yhteen tapaukseen, niin totean et sack-puvut ovat naisten mieleen - mukaan kyseisestä tilaisuudesta tarttui varsin hehkeä nuori neito. Epäilemättä suuri luonnollisen hartialinjan ja 3-to-2 rollin arvostaja.

and in other news, täysi hajoaminen jälkimmäiseen postaukseen. Kuten sanottua, eeppistä HOF-kamaa.

Dibs on Daft Punk-kypärä!
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #48 : 07.01.12 - klo:17:02 »
*Turkulaista horinaa*
Höhöhöhö!!!
Hipsterinmetsästyskautta odotellessa.:-)

There ain't no rest for the wicked...

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #49 : 07.01.12 - klo:20:52 »
Ivylle kyllä täytyy nostaa hattua. Tällaisen tekstin tuottaminen on suurimmalle osalle mahdottomuus, vaikka sitä suunnittelisi kuukauden. Ivy sen sijaan osaa elää hetkessä ja tuottaa täysin asiallisen ja samalla humoristisen vastauksen lähes välittömänä palautteena. Bravo!

Melkeinpä toivoisin Ivyn (salarymania unohtamatta)  olevan jossain avoimessa luovan kirjoittamisen opettajan, jotta oppisi itsekin jotain. Sitä miettiikin, miksi Suomessa opetetaan sellaista skeidaa, eikä tällaista aitoa luontaista tilannetajua ja aitoa luovaa kirjoittamista...
« Viimeksi muokattu: 07.01.12 - klo:20:54 kirjoittanut konda »

Masa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #50 : 07.01.12 - klo:21:26 »
Paljon pisteitä täältäkin Ivyn kirjoitukselle! Lisää tälläistä tekstiä :)

Dan-D

  • Vieras
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #51 : 08.01.12 - klo:09:52 »
Ennuste: ivy.

Nappikauluspaidat, full broguet mielellään vielä grain nahalla, sack.takit, paljon slipovereita, neuleita, neulesolmioita.  Maanläheisiä sävyjä enemmän kuin kompostissa.  Jo aiemmin foorumin valtavirtaa (ehkä?) edustava suuntaus täyttää MTOP-ketjun lopullisesti.  Vain muutama oman tien kulkija uskaltautuu pysyttäytymään 3-2 takkien ja collar rollien ulkopuolella.

Toiveeni: älkää.  Se, että amerikkalaiset pitävät tätä tyylikkäänä, kertoo olennaisen. 

Ennuste: ivyman repii pääni.

Toiveeni: be gentle.

En minä päätäsi ala repiä - onhan aivan samantekevää koettaako jääräpäisesti väärässä olevalle puhua järkeä kaunopuhein tai kirveellä. On täysin oma menetyksesi jollet ymmärrä ivy-tyylin vähäeleistä kauneutta ja viihdyt ennemmin sprezza-taskulakanoiden (jotkut puhuvat näistä taskuliinoina) ja vannehametta muistuttavien vyötärötakkien huomiohakuisessa maailmassa. (wink)

No, leikki sikseen: olen seurannut tätä foorumia alkuhetkisät saakka, enkä ole tähän hetkeen asti nähnyt MTOP-ketjussa puhdasoppista (huh, mikä sana, mutta en keksi tähän parempaakaan)  ivy-pukeutumista kenellään, en edes itselläni. Vaikutteita näkyy toki, runsaitakin, mutta onkohan itseni lisäksi ollut koskaan sack-irtotakkia - saati pukua - MTOP-ketjussa yllä kellään? Geezerillä mahdollisesti. Nappikaulusta ja luonnollisehkoa hartialinjaa toki, mutta sack-leikkausta? Ei. Eli mainittu suuntaus ei liene foorumin valtavirtaa sen enempää kuin mikään muukaan: Onhan ketjussa ollut peribrittiläisen tyylin inspiroimaa meininkiä ihan yhtä paljon, samoin kuin vintage- tai sinne kallellaan olevaa pukeutumista. Ja italosprezzaa. Jne. Jne.




Vakavissaan tämä on kyllä totta.  Täälllä itse asiassa sproilya lukuunottamatta ei kukaan tee oikein mitään tyylisuuntausta täysin puhtaasti.  Yhtenä merkittävänä syynä lienee pääasiassa monen tuotteen heikohko saatavuus paikallisesti.

Jotenkin silti tuntuu, että suurin kannattajakunta tuolla epämääräisellä suunnalla on.  Näppituntumani ei toki ole erehtymätön.  Italialla on varsin vähän oikeaa kannatusta, Englannilla jonkin verran.  Jonkin verran on toisaalta myös ihan kotimaisen pukeutumisen kannattajia: tehdään perussuomalainen pukeutuminen vaan vähän paremmin.  Mutta ehkä huomattavan moni pukeutuisi vähintäänkin vahvan ivy-vaikutteisesti, jos rajattomat mahdollisuudet olisi.

John_Galt

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #52 : 08.01.12 - klo:12:47 »
Oma puketumiseni muuttuu radikaalisti tänä vuonna. Uusi tyylini tulee olemaan katutyyliä tai tarkemmin milspecsiä. No onneksi tämä tulee olemaan vain väliaikainen vaihe elämässä ja intin jälkeen pääsee taas siviilielämän pariin.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #53 : 08.01.12 - klo:16:02 »
Vakavissaan tämä on kyllä totta.  Täälllä itse asiassa sproilya lukuunottamatta ei kukaan tee oikein mitään tyylisuuntausta täysin puhtaasti.  Yhtenä merkittävänä syynä lienee pääasiassa monen tuotteen heikohko saatavuus paikallisesti.

Tai se, ettei koe tarvetta vetää rajoja omalle pukeutumiselle? Eikö pointti kuitenkin ole se, että hankkii ja käyttää vaatteita, jotka miellyttävät omaa makua ja parhaassa tapauksessa vielä sopivat päälle?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #54 : 08.01.12 - klo:16:09 »
Jäin itse miettimään samaa, miksi minun pitäisi pukeutua puhtaasti johonkin tyylisuuntaan?
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #55 : 08.01.12 - klo:17:47 »
Jollain suuntauksella ei ole kyllä yhtään mitään tekemistä tyylikkään pukeutumisen kanssa.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #56 : 08.01.12 - klo:17:50 »
Se riippuu vähän, minkä laskee tyylisuunnaksi.

Vintagetyylissäkin on monia suuntauksia. Itse en seuraa orjallisesti 30-lukua, mutta muotokieli on tuossa ajassa paras. Se, mitkä vaatekappaleet sopivat tähän muotokieleen, niin, että syntyy toimiva kokonaisuus, vaatii jonkinlaisen yhtenäisyyden.

Lyhyesti: pussihousuihin ei voi yhdistää chukkabootseja.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #57 : 08.01.12 - klo:17:54 »
En tarkoittanut, että jos yrittää pukeutua jonkin tyylisesti, voi laittaa päälle mitä hyvänsä. Selvästihän vintage vaatii vintage vaatteita ja army tyyli army vaatteita. Mutta se, että osaa pukeutua tyylikkäästi, ei ole sidoksissa siihen, että on pakko valita jokin tyylisuunta.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #58 : 08.01.12 - klo:22:19 »
Jäin itse miettimään samaa, miksi minun pitäisi pukeutua puhtaasti johonkin tyylisuuntaan?

No enhän nyt toki tarkoittanut, että kenenkään pitäisi tehdä yhtään mitään, kaikista vähiten seurata orjallisesti mitään tyylisuuntaa.  Kunhan yritin todeta, että monella täällä oma maku ei loppujen lopuksi tunnu kohtaavan sitä, mitä oikeastaan on mahdollista ostaa.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Ennusteesi vuodelle 2012
« Vastaus #59 : 08.01.12 - klo:23:56 »
Mukava olisi kuulla kenellä on auktoriteetti määritellä mitä mihinkin tyylisuuntaan kuuluu. Tällaisten asioiden tarkkarajainen määritteleminen lienee mahdotonta koska jokaisella on mahdollisuus tehdä niistä omat tulkintansa ja ortodoksisuuden vaalijat tuppaavat tekemään itsestään pellen loputtamilla keskinäisillä oppiriidoillaan.

Nykymaailma on sillälailla mukava että nettikaupan kautta kirjaimellisesti koko maailman tarjonta on tullut suomalaisenkin igentin ulottuville joten nyt on mahdollista poimia parhaat palat sekä maantieteellisesti että eri aikakausilta. Ja kun tämä ilmastommekin tuppaa olemaan poikkeuksellisen moni-ilmeinen niin ihan yhtä hyvin saman herran päällä voi talvisaikaan olla raskasta Harris tweediä ja kesällä välimerellistä kepeyttä.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis