Kirjoittaja Aihe: Meermin-kengät  (Luettu 424298 kertaa)

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #705 : 24.09.13 - klo:11:04 »
Käsittämätöntä että joku kehtaa tehdä työnsä noin päin vit.... Koskee obv myös managementia.
Larppaus sallittu

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #706 : 24.09.13 - klo:11:12 »
Käsittämätöntä että joku kehtaa tehdä työnsä noin päin vit.... Koskee obv myös managementia.

Jotenkin tuntuu että kengät tehdään alusta loppuun Kiinassa ja laatikkoa ei edes avata Mallorcalla (kiertääköhän edes tuota kautta?).

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #707 : 24.09.13 - klo:18:59 »
Oh dear.. Ja minä kun olen ollut niin tyytyväinen kahteen pariini että ajattelin tilailla lisääkin.

Jarmo

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 374
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #708 : 24.09.13 - klo:21:29 »
Ja sitten vähän positiivisempaa. Itse nyt kävellyt noin viikon verran uusilla chukkillani ja olen todella tyytyväinen. Olen vasta aloittelija kenkien saralla, mutta minun kouluttamattomaan silmääni ei ole osunut mitään virheitä kenkien rakenteessa. Todella jämäkän ja mukavan tuntuiset jalkineet (nyt kun vähän ovat ehtineet muotoutua omaan jalkaan).





Don Pedro

  • Vieras
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #709 : 24.09.13 - klo:23:04 »
Ja sitten vähän positiivisempaa. Itse nyt kävellyt noin viikon verran uusilla chukkillani ja olen todella tyytyväinen. Olen vasta aloittelija kenkien saralla, mutta minun kouluttamattomaan silmääni ei ole osunut mitään virheitä kenkien rakenteessa. Todella jämäkän ja mukavan tuntuiset jalkineet (nyt kun vähän ovat ehtineet muotoutua omaan jalkaan).

Moikka!
Hyviltä nuo näyttävät ainakin kuvissa.   Mikäli käyttäjä on kenkiinsä tyytyväinen,  kengissä ei ole mitään havaittuja vikoja ja ne kiidättävät kenkiinsä tyytyväistä omistajaansa sujuvasti eteenpäin niin hyväthän ne silloin ovat. 

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #710 : 25.09.13 - klo:21:47 »
Eipä ollut omissa kahdessa MTO parissa omasta mielestäni sen ihmeellisempiä laatuongelmia. Siihen AE-Loake askselille nämä menevät laadullisesti. Mielestäni vieläkin hyvän hinta-laatusuhteen monoja. 360 €:lla ei hirveästi ole MTO vaihtoehtoja. Seuraavana taitaa tulla Carmina siellä jossian 500 € paikkailla ja Vass jossain 600 € paikkeilla.

Joku korjannee, jos näin "kuuluu" olla, mutta heittoja kenkien istuvuudessa näemmä löytyy kun vertaa oxfordia ja munkkia samassa lestissä. Munkissa kengän kieli on sekä Hiro että New Rey lesteissä oxfordeihin verrattuna sen verran kauempana (lähempänä kengän kärkeä) että kenkä luistaa kantapäästä. Mitattuna noin 1-1,5 cm, eli melkoinen ero jalkareiässä saman lestin kenkien kesken. Tässä pari havainnointikuvaa.

Joku tosiaan korjannee jos tämä on munkeissa noin yleisesti normaalia... Helvetin korkean instepinhän se vaatii että kenkä tällaisessa tapauksessa istuu ja pidän sitä outona, että samassa lestissä on noin suuri eroavaisuus. Ironista on se, että vasemmanpuoleinen on kaikista kengistäni parhaiten istuva ja oikea nyt huonoiten istuva, vaikka valmistaja, lesti ja koko ovat samat.

[spoiler][/spoiler]
« Viimeksi muokattu: 25.09.13 - klo:22:10 kirjoittanut konda »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #711 : 26.09.13 - klo:00:24 »
^Vassin parit ovat alkaen 400 euroa ja päällisen sekä pohjan saa valita vapaasti. Hienommat lestit F, U ja K (kyllä, nämä ovat nimikkeet) ovat hintavampia. Ei heittoa kuuluisi olla paljon, jos lesti on sama näissä kahdessa Meerminin parissa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #712 : 26.09.13 - klo:08:46 »
^juu nimen oman näitä "parempia" lestejä tarkoitin. Semi bespoke 620 € ja MTO jotain 550 €. Ilmeisesti yli 47 menevistä koista tulee lisämaksu.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #713 : 26.09.13 - klo:19:37 »
...ja jotta totuus Meerminin shell cordovan -nahkasta ei unohtuisi, tässä vielä kerran esimerkki sen ikääntymisestä:



Rutikuivaltahan tämä polle näyttää, vaikka sen tulisi olla yksi öljyisimmistä ja vahamaisimmista nahkoista.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Koutsi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #714 : 26.09.13 - klo:20:36 »
Onko nyt niin, ettei Meermin ansaitsekaan "parasta ikinä" nimitystä?
Farmer John: Voiko nää vajakit lopettaa nurkkiin paskomisen vaikka nyt heti?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #715 : 29.09.13 - klo:14:30 »
Uusi chiseled toe. Leveydeltään samaa luokkaa kuin New Rey.





Methanol

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #716 : 04.11.13 - klo:15:06 »
Osaako joku verrata Meerminin Rui lestiä Loaken Capitaliin tai Pennineen?

Ja onko Meermin nyt uhka vai mahdollisuus?
101375 - Tan country calfit mielessä ja arvon olisiko 8,5 vai 9 sopiva. Penninen lestillä olevat Bedalet on hieman väljät, kun taas Capiteleissa voisi olla aavistuksen lisää tilaa (Cannonit mokkaisina venyi kivasti, Pimlicot eivät ole mukautuneet ihan niin kivuttomasti).

lawry

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 262
  • UNDISPUTED #MENSWEAR CHAMPION
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #717 : 04.11.13 - klo:15:17 »
Ja onko Meermin nyt uhka vai mahdollisuus?

Neljän parin (3 x perus, 1 x MTO) kokemuksella sanoisin, että perusmallisto on parasta mitä tolla rahalla saa. MTO -kenkiä en suosittele.

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #718 : 04.11.13 - klo:17:04 »
Osaako joku verrata Meerminin Rui lestiä Loaken Capitaliin tai Pennineen?

Ja onko Meermin nyt uhka vai mahdollisuus?
101375 - Tan country calfit mielessä ja arvon olisiko 8,5 vai 9 sopiva. Penninen lestillä olevat Bedalet on hieman väljät, kun taas Capiteleissa voisi olla aavistuksen lisää tilaa (Cannonit mokkaisina venyi kivasti, Pimlicot eivät ole mukautuneet ihan niin kivuttomasti).

En omista Loakeja, mutta sanosin että kengät ovat TTS. Mulla on suurin osa kengistä uk8, ja niin on noi Meerminitkin. Lesti on kohtalaisen leveä. Laatuun olen ollut erittäin tyytyväinen.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #719 : 04.11.13 - klo:17:55 »
Katselin ensimmäistä kertaa vakavissani Meerminin mallistoa. Alkoi vähän kiinnostamaan ainakin tämä
http://www.meermin.es/ficha_articulo.php?id=4054#

Mikä tuo sky welt on? Meerminin sivuilla ei MTO:a mainosteta, löytyykö siitä infoa vai hoituuko se vain meilitse?