Jälkiviisas, olet oikeassa. Olen ruoskinut itseäni kovasti tuosta Meermin-hypetyksestä. Jatkossa pidän selvästi varovaisempaa linjaa. Olen silloin tällöin harkinnut vanhojen viestien poistamista blogin tai foorumin puolelta, mutta tämä olisi rumaa. Haluan Keikarin muodostavan jonkinlaisen pitkän kaaren kehityskertomuksen, jossa outo poika haluaa oppia kaiken klassisesta miesten tyylistä ja levittää oppimansa. Tähän kuuluu myös virheitä ja väärässä olemista, niin kuin elämään yleensä.
Italialaisten kauluspaitojen kanssa minulla oli fanitusvaihe, kunnes luin liimarakenteesta. Tämä oli nöyryyttävä kokemus ja samalla huomasin, ettei yksikään klassisen tyylin kirjoista ole millään tavoin kattava. En muista Flusserin, Boyerin tai Roetzelin koskaan kirjoittaneen kauluspaitojen kaulusrakenteista, vaikka koen tämän perustiedoksi. Takkien liina- ja liimakankaiden erot kyllä käsitellään, paitojen ei.
Minulla kun ei ole räätälin, jalkinemestarin tai vaatekauppiaan kokemusta, jäljelle jää vain intohimo ja kirjoittaminen. Molemmat ovat viattomia. Minulla ei myöskään ole resursseja matkailla ympäri maailman tapaamassa käsityöläisiä, niin kuin raskaan sarjan menswear-hahmot tekevät. Näiden kokemusten perusteella motivaatio Keikarin päivittelyyn on tasaisin väliajoin laskenut tai kadonnut. MTOP-ketjuunkaan ei kiinnosta enää lisätä kuvia, foorumin jäsenistö on osoittanut siinä pisteliäisyytensä. Uuden harrasteen aloittaminen ja vanhan hylkääminen houkuttelee joka kuukausi enemmän. Minusta tuntuu, että Keikarin sisällöstä on hyötynyt jokainen muu, paitsi minä.