Keikari > Kaunis elämä

Keikari-blogin elistismiä

<< < (2/5) > >>

DeLillo:
Persoonallisuus ja kantaaottavuus kuuluu oleellisesti blogeihin. Kun blogi käsittelee tyyliä, pukeutumista ja kaunista elämää, kantaaottavuus on väistämättä jonkinlaista elitismiä. Se, että Keikarin blogi ei ole mikään hymistelevästi jaaritteleva ja kaiken ymmärtävä, lisää mielenkiintoa blogia kohtaan. Tämä ei tarkoita, että olisin läheskään kaikkien kommenttien, tyylituomioiden, valmistajien arvostelun ja ehdottomuuksien kanssa lainkaan samaa mieltä.

Joo, takki on todellakin iso.

Ville:
Suurin innoitukseni Keikariin on dandyismi, ja tämä ilmiö taas on (kärjistettynä) perfektionismia kielenkäyttöä, käytöstä ja pukeutumista kohtaan. Lisäksi dandyismi on äärimmäisen elitistinen elämäntapa. Ilman muuta tämä näkyy ja sen tuleekin näkyä blogissa, koska valittu linja on osa kirjallista tyyliä. Tyyli puolestaan on kaiken tekstin tärkein mitta.

Mikäli sivusto ei miellytä, sitä ei tule lukea. Tässä tapauksessa suomenkielistä miestenvaateinfoa on kyllä vaikea löytää. Oikeastaan yllätyin, kuinka vasta nyt - 10 kuukautta sivuston synnyn jälkeen - saan pitempää perusteltua kritiikkiä. Virkistävää. Tästä huolimatta linja ei muutu.

DeLillo:

--- Lainaus käyttäjältä: "Ville" --- Tästä huolimatta linja ei muutu.
--- Lainaus päättyy ---

Ja se on hyvä

DandyAndy:

--- Lainaus käyttäjältä: "ivyman" ---Elitismistä: suhtaudun siihen hieman kaksijakoisesti, sillä tietyissä seikoissa olen (suhteessa itseeni ja omiin mieltymyksiini) varsin elitistinen snobi. Ts. vaatimukset esim. oman pukeutumiseni, kodin huonekalujen tai vaikkapa levyhyllyni sisällön suhteen ovat suhteellisen korkeat - ainakin suhteessa suomalaiseen (mutu-arvioituun) keskivertoon - mutta vierastan jossain määrin tuntemattomien ihmisten 'huonolle maulle' nyrpistelemistä, siitäkin huolimatta että syyllistyn joskus sellaiseen myös itse. Niitä elämän ristiriitaisuuksia..
--- Lainaus päättyy ---

Näin juuri. Tämän tyyppisten kommenttien takia ainakin itse lasken herra Ivyn foorumin eliittiin. Tämä on myös selkeä foorumin vahvuus. Siinä missä Ville vetää tiukkaa klassisen tyylin linjaa blogissaan ja omalta osaltaan foorumilla löytyy foorumin puolelta paljon kirjoittajia joilla on erilainen näkemys tyylistä. Keikarin foorumin kirjoittajat ovat mielestäni paljon heterogeenisempi porukka kuin monien kansainvälisten foorumien asukit.

AlecLewain:

--- Lainaus käyttäjältä: "DandyAndy" ---
--- Lainaus käyttäjältä: "ivyman" ---Elitismistä: suhtaudun siihen hieman kaksijakoisesti, sillä tietyissä seikoissa olen (suhteessa itseeni ja omiin mieltymyksiini) varsin elitistinen snobi. Ts. vaatimukset esim. oman pukeutumiseni, kodin huonekalujen tai vaikkapa levyhyllyni sisällön suhteen ovat suhteellisen korkeat - ainakin suhteessa suomalaiseen (mutu-arvioituun) keskivertoon - mutta vierastan jossain määrin tuntemattomien ihmisten 'huonolle maulle' nyrpistelemistä, siitäkin huolimatta että syyllistyn joskus sellaiseen myös itse. Niitä elämän ristiriitaisuuksia..
--- Lainaus päättyy ---

Näin juuri. Tämän tyyppisten kommenttien takia ainakin itse lasken herra Ivyn foorumin eliittiin. Tämä on myös selkeä foorumin vahvuus. Siinä missä Ville vetää tiukkaa klassisen tyylin linjaa blogissaan ja omalta osaltaan foorumilla löytyy foorumin puolelta paljon kirjoittajia joilla on erilainen näkemys tyylistä. Keikarin foorumin kirjoittajat ovat mielestäni paljon heterogeenisempi porukka kuin monien kansainvälisten foorumien asukit.
--- Lainaus päättyy ---

Oma ajatusmallini kulkee hyvin samoja ratoja kuin DandyAndyn. Oman tekemiseni (etenkin työn)m pukeutumiseni, musiikin ja asunnon suhteen olen hyvinkin pikkutarkka. Ilmeisesti olen imenyt osan näistä piirteistä jo äidinmaidosta. Tätä foorumia lukiessani on tullut huomattua, että tieto lisää tuskaa. Oppiessani lisää pukeutumisesta oma vaatekaappini on alkanut tuntua hyvin puutteelliselta ja lisähankinnat odottavat itseään.

Minusta blogiin sopii kärjistetty tyyli erinomaisesti. Monesti kärjistykset herättävät keskustelua tarjoten mahdollisuuden avartaa sekä tarkastella omaa arvomaailmaansa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta