Kirjoittaja Aihe: Mitä juot/syöt nyt?  (Luettu 524625 kertaa)

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1200 : 09.06.13 - klo:17:51 »
Mun mielestä on, cittareissa kattavat valikoimat noita. Oman putelin ostin Saksan reissulta keväällä.

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1201 : 09.06.13 - klo:18:01 »
...
« Viimeksi muokattu: 04.11.13 - klo:07:38 kirjoittanut MrMan »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1202 : 09.06.13 - klo:18:48 »
Kyllähän se cheddar on tietysti se juusto, ilmaisin itseni taas vähän epäselvästi. Tarkoitus oli kysyä että millaista cheddaria, kaupan valmiiksi viipaloitua sulatecheddaria vai jotain muuta? Kun itse olen pääasiassa (osaksi paikallisen valikoiman suppeuden vuoksi) turvautunut tuohon yksittäispakattuun.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1203 : 09.06.13 - klo:18:58 »
Ananasvinkki testattava.
Sulatejuustocheddaria olen käyttänyt itse.

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1204 : 09.06.13 - klo:19:48 »
Tuo sulatecheddar on aika lähellä esikuvaansa, eli prosessoitua oranssinkeltaista biomassaa á la Velveeta tai Kraft, ajaa asiansa. Oikeastaan ainoa toinen vaihtoehto olisi kypsytetty britticheddar, mikä ei oikein ole sama asia. Toki jenkeistäkin satunnaisesti laadukkaampiakin juustoja löytää, mutta sämpylän välistä harvemmin. Jos taas autenttisuus ei ole tärkein kriteeri, kannattaa kokeilla esim. sitä matured cheddaria, roqueforttia tai iäkkäämpää gruyereä.

Dumari

  • Vieras
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1205 : 09.06.13 - klo:22:06 »
(Pitkään) kypsytetty britti-cheddar on loistokamaa lohiburgereissa, kaveriksi itse tehtyä chilimajoneesia.

reinkarnaatio

  • Kisälli
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1206 : 10.06.13 - klo:14:20 »
Hampurilaisessakin kannattaa lähteä perusasioista liikkeelle, eli kunnon pihvistä. Ensinnäkin valita oikea liha; rasvaa, saisi olla sellaiset 15-20%, jonka jälkeen sopiva jauhatuskarkeus. Kaupan jauhelihat ovat turhan hienoksi jauhettuja joista tulee hiukan "kuminen" pihvi.

Seuraavaksi oikeanlaisen leivän valinta, ja tietysti mieluiten itse leivottuna. Liian tuhti ja karkea sämpylä ei toimi minun makuun, koska ottaa liian hallitsevan roolin joten hienorakenteinen ilmava leipä toimii ainakin minun makuun.

Kolmanneksi hampurilaiskastike, johon löytyy netistä paljon reseptejä. Perus kastikkeen saan tomaatista, chilistä, öljystä, worcestershire-kastikkeesta, punasipulista, etikasta, sinapista, hunajasta ja tietty suolat ja pippurit. Näitten joukkoon voi laitella esim. yrttejä tai mitä nyt tulee mieleen, tuomaan vaihtelua makuun.

Loppu onkin sitten täytettä, jota lisäillään ihan fiilispohjalta. Toki juusto voitaisiin määrittää näihin perusaineisiin, joten jotain muuta kuin teollista biomassaa, josta joku jo mainitsikin. Autenttisuus (mitä tällä sitten tarkoitetaankaan) ei ole oleellista vaan maku.


domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1207 : 10.06.13 - klo:22:13 »
Kypsempi gouda toimii myös burgereissa oikein hyvin. Ehdoton ei noille sulatusjuustoille. Halloumi on myös jees jos käytössä grilli.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1208 : 12.06.13 - klo:21:36 »
Martini Royale, Martini Royale, Martini Royale jne. Martini 150 yo.

Edit: Import Heikenkää. Bisse on loistava välijuoma. Kohta lehtipihviä.
« Viimeksi muokattu: 12.06.13 - klo:21:47 kirjoittanut konda »

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1209 : 13.06.13 - klo:13:35 »
Gouda on jees, Morrisonissa lounastamassa goudaburgeria.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1210 : 13.06.13 - klo:20:50 »
Aiheeseen liittyen perusiltapalat:

Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1211 : 13.06.13 - klo:21:01 »
Aattelin tuupata rasvakeittimeen pärämätsin. Ei tarvitse päälle muuta kuin ketsuppia, sinappikurkkusalaattia, tuoretta sipulihaketta, grilli+chili-mausteet ja maitoo kaveriksi. On nääs hyvää.

Alexilla asialliset pöperöt myös, pitääpä vetästä omat burgerit viikonloppuna!

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1212 : 13.06.13 - klo:21:03 »
Olisin täällä mökillä muuten laittanut siikafileet hissukseen grilliin kypsymään mutta sadekeli sai minut muuttamaan mieleni. Valurautapannuun ja voissa paistoin. Ruotsalaiset uudet perunat eivät ole kotimaisen siiklin veroisia mutta ainoina saatavina olevina did the job. Gruner Vertliner lasissa varmisti täydellisen kesäillan ruokailun. Voi, suola, peruna, kala ja viina/viini. Siinä se!

Jaguar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1213 : 13.06.13 - klo:21:59 »
Golden cap foxy cider.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Mitä juot/syöt nyt?
« Vastaus #1214 : 15.06.13 - klo:01:27 »
Ja edelleen minusta pitäisi tarjota banaania kaikille niille osanottajille joiden postaukset aiheuttavat kateutta mahdollisissa lukijoissa.
Tahtoo sanoa, että banaanin menekki kasvaa.
On väärin antaa jotain blussaa. Kun kuitenkin mielessä kytee ajatus tuonkin perkeleen syövän tuossa jotain hiillostettua kuhaa kun itsellä on juuri tänä iltana sellainen tavallinen hiiligrillipitsakivipitsa.