Kirjoittaja Aihe: Matti Klinge  (Luettu 35738 kertaa)

Matti

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #30 : 14.11.11 - klo:21:56 »
Onkohan Klinge kuitenkaan kaiken tässä ketjussa ilmenevän mystifioinnin/psykologisoinnin/demonisoinnin väärti? Olen tavannut hänet muutaman kerran epävirallisissa yhteyksissä, ja mielestäni hän on kuin kuka tahansa ikäisensä akateemistaustainen mies. Pukeutumistaankaan hän tuskin miettii niin paljon kuin me täällä.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #31 : 14.11.11 - klo:22:07 »
Pukeutumistaankaan hän tuskin miettii niin paljon kuin me täällä.
+1

Edit: pling plong 500.

Iivana

  • Vieras
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #32 : 14.11.11 - klo:22:55 »
Olen tavannut herra Klingen sellaiset kymmenen kertaa ynnä sitten pieni kirjeenvaihto ja vaikka tapasin hänet vain harvoin, syntyi välillemme aika "normaali" side. Viime näkemästä tosin on jo 15 vuotta. Varmaan ikäkin tuonut hänelle tiettyä seniiliyttä mikä saattaa ilmetä turhamaisuutena, mutta minulle ei jäänyt hänestä ollenkaan huonoa kuvaa. Ehkä hieman varautuneeksi ja ennakkoluuloiseksi häntä kuvailisin. Viimeisillä tapaamisillame hän tuntui osoittavan jo lievää kunnioitusta minua ja silloista vaimoani kohtaan. Suuteli vaimoani kädelle ja puristi sydämmellisesti kättäni. Kaiken lisäksi kehui minun olevan alani ammattilainen. Hänestä jäi siis hyvä kuva, mutta en tiedä sitten miksi yhteydenpito katkesi. Loukkasinkohan häntä vahingossa tai jotain. Henkilönä kuvailisin häntä Adolf Ehrnroothin kaltaiseksi, mieheksi, joka tuntee arvonsa eikä peittele sitä.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #33 : 01.03.12 - klo:11:47 »
Klinge televisiossa - kauhea solmio ja huonosti istuva takki.
Suositellaan täysraittiutta.

Socrates

  • Vieras
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #34 : 01.03.12 - klo:12:02 »
Henkilönä kuvailisin häntä Adolf Ehrnroothin kaltaiseksi, mieheksi, joka tuntee arvonsa eikä peittele sitä.

Ehrnroothiin on tartuttava. Olin aikanaan vastaanottamassa kyseistä herraa kuuden valikoidun varusmiehen joukossa RUK:n helikopterikentällä ja tämä vaikutelma miehestä oli niin ensimmäinen kuin viimeinenkin. AE oli/on helppo parodiankin kohde, mutta herran seniilikin presenssi luonnossa huimasi päätä.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #35 : 01.03.12 - klo:12:28 »
Arska, nyt linkkiä tai muutoin en usko. En.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #36 : 01.03.12 - klo:12:28 »
Henkilönä kuvailisin häntä Adolf Ehrnroothin kaltaiseksi, mieheksi, joka tuntee arvonsa eikä peittele sitä.

Ehrnroothiin on tartuttava. Olin aikanaan vastaanottamassa kyseistä herraa kuuden valikoidun varusmiehen joukossa RUK:n helikopterikentällä ja tämä vaikutelma miehestä oli niin ensimmäinen kuin viimeinenkin. AE oli/on helppo parodiankin kohde, mutta herran seniilikin presenssi luonnossa huimasi päätä.

Hieno mies. Minulla oli armeija-aikana kunnia päästä haastattelemaan jalkaväenkenraalia hänen huvilallaan Turun Kakskerrassa. Mieleeni jäi viiltävän huomiokyvyn, huumorintajun ja karisman lisäksi se kun vaimonsa avasi meille oven ja totesi hillitysti "kenraali istuu verannalla". Kun pääsimme samaan huoneeseen laski Ehrnrooth sanomalehden pöydälle juuri sillä hetkellä kun astuimme kynnyksen yli, kuitenkin hillitysti ja vaikuttaen siltä, että hän teki sen omaan tahtiinsa ja oli saanut jonkin artikkelin luettua suunnitelman mukaan. Tilanteessa oli ilmiselvien seikkojen lisäksi jotain uskomatonta arvokkuutta. Haastattelun lopuksi hän pahoitteli tarjoilujen puutetta ja pakotti meidät vastaanottamaan käteistä sen verran, että "te nuorrret miehet saatte vaikka kaksikin munkkia." Se oli käsky jota ei kyseenalaistettu.

Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #37 : 01.03.12 - klo:12:31 »
Henkilönä kuvailisin häntä Adolf Ehrnroothin kaltaiseksi, mieheksi, joka tuntee arvonsa eikä peittele sitä.
Ehrnroothiin on tartuttava. Olin aikanaan vastaanottamassa kyseistä herraa kuuden valikoidun varusmiehen joukossa RUK:n helikopterikentällä ja tämä vaikutelma miehestä oli niin ensimmäinen kuin viimeinenkin. AE oli/on helppo parodiankin kohde, mutta herran seniilikin presenssi luonnossa huimasi päätä.

Voisin itsekin tarttua tähän. Adolf on nimittäin opettanut meikäläisen uimaan josta todisteena uimamaisterin paperit kenraalin nimmarilla varustettuna. Isänmaallista herrasmiestä on mukava muistella.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #38 : 01.03.12 - klo:12:47 »
Arska, nyt linkkiä tai muutoin en usko. En.

Oli n. tunti sitten televisiossa presidentin virkaanastujaisia ennen. Ilmestyy ehkä vielä ruutuun.
Suositellaan täysraittiutta.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 01.03.12 - klo:12:52 kirjoittanut ChuckBass »

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #40 : 01.03.12 - klo:12:50 »
^ Siellä ja töllössä se on juuri nyt.
Suositellaan täysraittiutta.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #41 : 01.03.12 - klo:12:51 »
... uimamaisterin paperit kenraalin nimmarilla varustettuna...

Tuo paperi pääsee erilaisten todistusten parhaimmistoon.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #42 : 01.03.12 - klo:14:34 »
Henkilönä kuvailisin häntä Adolf Ehrnroothin kaltaiseksi, mieheksi, joka tuntee arvonsa eikä peittele sitä.

Ehrnroothiin on tartuttava. Olin aikanaan vastaanottamassa kyseistä herraa kuuden valikoidun varusmiehen joukossa RUK:n helikopterikentällä ja tämä vaikutelma miehestä oli niin ensimmäinen kuin viimeinenkin. AE oli/on helppo parodiankin kohde, mutta herran seniilikin presenssi luonnossa huimasi päätä.

Itse olin aikanaan RUK:n kurssijuhlassa kunniavartiossa (vai mikä se nyt olikaan) rynkkyjä pyörittämässä jenkkityyliin. Se oli vielä aikaa, kun AE oli kunniavieras ja tarkasti joukon käsi lipassa.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #43 : 01.03.12 - klo:16:41 »
Klinge televisiossa - kauhea solmio ja huonosti istuva takki.

Onko tästä jossain kuvaa?
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Matti Klinge
« Vastaus #44 : 01.03.12 - klo:16:45 »
Tässä videossa esim. 1.20 kohdassa http://areena.yle.fi/video/1330609244671