Kirjoittaja Aihe: Pesulapalvelut Helsingissä  (Luettu 17513 kertaa)

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Pesulapalvelut Helsingissä
« : 06.05.09 - klo:13:54 »
Millaisia kokemuksia teillä on pukujen ja solmioiden pesettämisestä Helsingissä (miksei myös muuallakin).

Aikanaan kehuttiin kovasti Yrjökadulla Simonkentän päässä olevaa pesulaa, en tiedä
onko laatu edelleen hyvää. Toinen juttu on että millä pesulan laatua voi mitata kuin
"pesutuloksella".

Missä itse pesetätte ja miksi ?
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #1 : 06.05.09 - klo:14:07 »
Minä käytän pukuni Kalliossa Harjutorilla sijaitsevassa pikku pesulassa. Pesutulos on ollut aina moitteetonta ja kauppaan kuuluu yleensä myös Marianne-karkki.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9277
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #2 : 06.05.09 - klo:20:37 »
Suosin Misla Oy:n Kruununhaan toimipistettä, koska hinnat ovat halvat enkä ole löytänyt pesujäljestä valittamista. Eninnä kuitenkin hintojen vuoksi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

aaxxiiss

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #3 : 26.04.10 - klo:10:53 »
Lisäänpä jatkoa tähän ketjuun, sillä aihe liippaa Helsingin pesuloita.

Onko kenelläkään kokemusta ekologiseksi pesulaksi itseään tituleeraavasta Pyykkiksestä (Helsinginkatu 16)? Pesula kertoo nettisivuillaan tarjoavansa "wet cleaning"-menetelmää perinteisen kemiallisen pesun sijaan:

http://www.pyykkis.fi/Wet-Cleaning.php
Lainaus
Me tarjoamme ensimmäisenä Suomessa ekologista vaihtoehtoa kemialliselle pesulle. [..] Pyykkis käyttää vain bio-hajoavia ja allergia testattuja pesuaineita, jotka eivät rasita ympäristöä tai vesistöjä eivätkä ole vaaraksi niitä käyttävälle henkilökunnalle.

Pesutavan ekologisuus kiinnostaa, mutta hieman arveluttaa, onko tämä aivan turvallinen valinta villapukujen ja ulstereiden pesuun.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #4 : 26.04.10 - klo:11:30 »
Minulla ei ole mitään kokemusta tuosta, mutta aion kokeilla. Raportoin kun tiedän tarkemmin.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #5 : 26.04.10 - klo:20:58 »
Asuin Kalliossa koko 90-luvun jo totuin Harjutorin pesulan hyvään palveluun ja erinomaiseen laatuun. Tuon ajan hinnoista en muista mitään mutta tuskin pesulapalvelut olivat hinnoilla pilatut. Nykyään suosin Lauttasaarentien yksityistä pesulaa: hinnat kohtuulliset, toimitusajat nopeat ja hyvä laatu.

Juhani

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #6 : 26.04.10 - klo:23:19 »
Olen itse käyttänyt pariin kertaan Lapinlahdenkadun Pesu-Saalastia, jonka aikoinaan löysin City-lehdestä (http://www.city.fi/artikkeli/Kaupungin+Paras+2002/622/). Laatu on ollut erinomaista, vaikka palvelu on ollut juroa jopa suomalaisten standardien mukaan. Hintatasoa en muista, luultavasti hieman ketjupesuloita korkeampi.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #7 : 26.03.11 - klo:12:02 »
Tänään tapahtui absoluuttinen kyllästyminen lakanoiden pesemiseen. Onko jollain suositusta pesulapalveluista, sijaintina keskusta, mielellään Kaartinkaupungin suunnalla, ja lauantaiaukiolosta lisäpisteitä?
Great minds think alike - fools never differ.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #8 : 26.03.11 - klo:16:23 »
^ Olet nähnyt valon. Vinkkejä en osaa antaa, mutta lakanat olen pesettänyt jo toistakymmentä vuotta. Arjen luksusta.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #9 : 27.03.11 - klo:14:27 »
Olen nähnyt valon kyllä, mutta se näytti kodinhoitajalta / butlerilta. No, siihen on tässä maassa vielä hieman matkaa.

Ehkä en tee tätä(kin) liian vaikean kautta ja vien vain tuonne 50 metrin päähän SOL:iin.
Great minds think alike - fools never differ.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #10 : 27.03.11 - klo:14:43 »
Olen nähnyt valon kyllä, mutta se näytti kodinhoitajalta / butlerilta. No, siihen on tässä maassa vielä hieman matkaa.

Tosin siivouspalveluita on (toistaiseksi) aika edullista hankkia.
Mislassa oli kuulemma alkuaikana mahdollista yhdistää siivous- ja pesulapalvelu, mutta en sitten tiedä nykypäivästä ja tämäkin tosiaan toisen käden tietoa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #11 : 11.04.11 - klo:18:19 »
Olen nähnyt valon kyllä, mutta se näytti kodinhoitajalta / butlerilta. No, siihen on tässä maassa vielä hieman matkaa.

Ehkä en tee tätä(kin) liian vaikean kautta ja vien vain tuonne 50 metrin päähän SOL:iin.

Vanha kunnon SOL taas kunnostautui. Lakanoiden pesu = kaksi viikkoa. Ei käy. Pesurumbani jatkuu koska tuo syöpä on tuhonnut muut pesulat tästä lähistöltä, tai ainakaan en muita nyt ole keksinyt.

Onko sulla henrypitkin lyhyempi toimitusaika, vai onko tuo ns. industry stardard?
Great minds think alike - fools never differ.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #12 : 11.04.11 - klo:21:28 »
No mulla on käytössä välityspalvelu tuosta lähikaupan (K-supermarket Mankkaa) suutarilta. Niillä menee viikko. Sama oli Lauttasaaressa Clean Kallella, josta auto haki pyykit kerran viikossa ja toi samalla reissulla puhtaat. Kemiallisen ne tekivät paikan päällä. Muistaakseni Pajalahden Pesula samalla saarella Pajalahdentiellä pesi ainakin silloin myös lakanat paikan päällä. Sieltä voisi saada joustoa. Sanoisin että noilla noutopesuloilla toimitusaika on viikon. Osa pesettää Virossa, tämä käyttämäni kaiketi Kouvolassa. Lakanapesula kannattaa koeponnistaa kerran vähän vanhemmilla lakanoilla, niin näkee työn jäljen.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Hulk666

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #13 : 25.08.13 - klo:19:17 »
Pesulavinkkejä töölö/kamppi? Pukubaari museokadulla näytti olevan kiinni. Sieltä oli viety koneetkin sisätiloista pois. Vai alistunko vain viemään lähimpään SOLiin?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Pesulapalvelut Helsingissä
« Vastaus #14 : 25.08.13 - klo:19:29 »
Mislassa Vantaalla pesettänyt muutaman irtotakin. Hinnan mielestäni halvat, vaikka en ole pahemmin vertailua tehnyt.
http://www.misla.fi/